יוטה ג'אז – גרוש ללירה

הג'אז החלו את העונה הקודמת אופטימיים מתמיד. דווקא אחרי עזיבת גורדון הייווארד ומה שנראה כמו תהליך של בנייה מחדש, פרץ לעולם דונובן מיטשל בעונת רוקי אדירה והראה כי ליוטה יש כוכב להתבסס עליו.
יוטה ג'אז

אולם: וויוינט סמארט הום ארנה (תכולה: 18300 מושבים ב100% תפוסה, שווה למקום 8 בליגה).

מאמן: קווין סניידר, בן 52. מתחיל את עונתו השישית בקבוצה (מאזן 183-227 , 55% הצלחה)

מאזן בעונה שעברה: 32-50 (מקום 5 במערב, הודחה 4-1 בסיבוב הראשון ע"י הרוקטס)

תקציר העונה הקודמת של הג'אז

הג'אז החלו את העונה הקודמת אופטימיים מתמיד. דווקא אחרי עזיבת גורדון הייווארד ומה שנראה כמו תהליך של בנייה מחדש, פרץ לעולם דונובן מיטשל בעונת רוקי אדירה והראה כי ליוטה יש כוכב להתבסס עליו. הג'אז ציפו לעונת התקדמות נוספת של מיטשל, ויחד עם גובר היו רבים שחשבו כי הג'אז תהיה אפילו טובה יותר מהשנה הקודמת.

והיא אכן היתה, אבל ההתקדמות היתה מתונה יחסית והקבוצה ניצחה 2 משחקים יותר מהעונה הקודמת המפתיעה. מיטשל אמנם שיפר מעט אלמנטים במשחקו, אך נראה שדי עמד במקום, כמו הקבוצה כולה. הג'אז שוב הגיעו למקום החמישי במערב ושוב נפגשו עם יוסטון, הפעם בסיבוב הראשון. כמו בשנה הקודמת, גם הפעם דונובן מיטשל נראה מנסה יותר מדי, וגובר לא מסתדר עם הפיקנרול וההתקפה המרווחת של הרוקטס. זה נגמר בהדחה בחמישה משחקים והרגשה של דריכה במקום. בליגה שבה דריכה במקום משמעה הליכה לאחור.

בהנהלת הג'אז החליטו שצריך להוסיף גרוש ללירה.

מה קרה הקיץ ביוטה ג'אז

עזבו: תאבו ספולושה (יוסטון), ריקי רוביו (פיניקס), ראול נטו (פיניקס), קייל קורבר (מילווקי), דרק פייבורס (ניו-אורלינס), גרייסון אלן, ג'יי קראודר (לממפיס)

הגיעו: מייק קונלי (ממפיס), בויאן בוגדנוביץ (אינדיאנה), אד דייויס (ברוקלין), ג'ף גרין (וושינגטון) , עמנואל מודייאי (ניקס)

נשארו: דונובן מיטשל, רודי גובר , ג'ו אינגלס , דאנטה אקסום , רויס אוניל, ג'ורג' ניאנג (לא מובטח)

חמישייה צפוייה: קונלי, מיטשל, בוגדנוביץ', אינגלס, גובר

מחליפים: רויס אוניל, אקסום, ג'ף גרין, מודייאי, אד דייויס

איך יוטוה ג'אז ייראו העונה

בכל שנה אחרת השדרוגים שעשו הג'אז לחמישייה שלהם היתה עושה גלים בליגה, אך בקיץ שבו כל כך הרבה שחקנים בכירים החליפו קבוצות, יוטה נשארה כרגיל מתחת לרדאר.

עכברי הכדורסל יגידו לכם שבאופן מסורתי יוטה טובה יותר מהתחזיות ולמעשה הנט רייטינג שלה מצביע שהיא אפילו טובה יותר מהתוצאות שהיא משיגה, מה שמוכיח עד כמה היה חסר הגרוש ללירה.

דניס לינדסי, ג"מ הקבוצה החליט שהשנה זו השנה וצריך לעבות את כמות הכישרון בקבוצה. גם אם זה כולל לקיחת סיכונים ושליחת בחירות דראפט עתידיות תמורת קונלי בן ה-31, בשנה האחרונה לחוזה בה יקבל 32 מליון דולרים עם אופצית שחקן לשנה נוספת (בה יקבל 34 מליון). יחד עם אוברפיי לבויאן בוגדנוביץ' על מנת שאינדיאנה לא תשווה את ההצעה (73 מיליון דולר ל-4 שנים, לבוגדנוביץ' בן ה-30). בראי ההיסטוריה צריך להבין שזו התנהלות מאוד דרמטית בשביל מועדון כמו הג'אז שמצביע על אמונה שזה חלון ההזדמנויות שלהם.

למעשה יוטה התחזקה בדיוק במקומות בהם היתה צריכה להתחזק. עזרה בהחזקת הכדור לדונובן מיטשל, יחד עם חיזוק הקליעה בכנפיים מבלי להתפשר על ההגנה.

מייקל קונלי נתן עונה מצויינת מתחת לרדאר בממפיס. אפשר להגיד אחת העונות הטובות בקריירה של הרכז האנדרייטד. 21 נקודות (36% לשלוש) יחד עם 6.5 אס', ובעיקר נשאר בריא ושיחק 70 משחקים.

קונלי יוכל לתת עזרה נחוצה למיטשל בהובלת הכדור יחד עם ריווח המשחק, מה שרוביו לא יכל לתת. הוא גם שחקן הגנה לא רע בכלל שיוסיף עוד מחץ למכונה ההגנתית של סנייידר.

בוגדנוביץ' מגיע גם הוא אחרי עונת קריירה בא קלע 18 נק' בלא פחות מ42% מהשלוש והיה לו תפקיד חשוב בהצלחה המפתיעה של אינדיאנה בשנה שעברה. הוא לא מגן גדול, אבל בסדרת הפלייאוף מול לברון לפני שנתיים הוא הראה שהוא יכול להצר צעדיהם של פורוורדים גדולים וחזקים, וקבוצה שמתיימרת לעבור את הלייקרס והקליפרס בפלייאוף – חייבת למצוא לכך את הפיתרון.

גם רויס אוניל בעוד עונה בה יוכל להתקדם יעבה את הכוח ההגנתי בכנפיים ואד דייויס החתמה מעניינת של שחקן קפיצי שיודע לשחק מעל הטבעת ולתת מימד נוסף להתקפת הפיקנרול עם קונלי.

מיטשל הוא סימן השאלה מבחינתי. הוא למעשה הלירה שעליו נסמכת הקבוצה ואמור להיות עמוד התווך של המועדון ביחד עם גובר המוגבל התקפית. הציפיות בקיץ היו שהוא יסחב את הנבחרת האמריקאית באליפות העולם ואף נראה בכושר פיזי מצוין לפני תחילת האליפות. אך מיטשל לא סיפק את הסחורה. מיטשל בעונה שעברה שיפר מעט את יכולת המסירה שלא היתה קיימת בעונת הרוקי שלו אך בפלייאוף הנטייה שלו להיכנס ראש בקיר היתה מורגשת והירידה ביעילות בלטה (מ-36% משלוש בעונה הרגילה ו2.8 איב' ל-25% בפלייאוף יחד עם 4.2 איבודים למשחק).

הפעם יוטה לא באה כדי להיות המרענן הרשמי של המערב, יוטה רואה עצמה קונטנדרית ומיטשל צריך להוכיח שהוא יכול להיות השחקן המוביל בקבוצה עם שאיפות.

תחזית אופטימית ביוטה

ווגאס אנדר/אובר : 52.5 נצחונות.

אופטימית – הג'אז בעונה שעברה היו קבוצת הגנה מפחידה שסיימו במקום השני בדירוג ההגנתי, הודות לשר ההגנה גובר שמנע כל כניסה לצבע. ההחתמות החדשות לא גורעות ואף מוסיפות לחיזוק ההגנה. קונלי יחד עם אינגלס ובוגדנוביץ' מרווחים את המשחק למיטשל שנותן עוד קפיצה ומגיע ל26 נקודות יחד עם 6 אס' למשחק. יוטה סוף סוף פותחת את העונה טוב ומסיימת את העונה הרגילה במקום הראשון במערב עם 58 נצחונות, קצת מעל דנבר שבמקום השני. בפלייאוף שוב יוסטון בסיבוב השני. אך הפעם הניסיון של קונלי ובוגדנוביץ' יחד עם הופעה הגנתית מעוררת כבוד של רויס אוניל ודנטה אקסום על הארדן נותנת לג'אז יתרון מוקדם. הביתיות משחקת תפקיד והג'אז ביתרון 0-2 ומגיעים ליוסטון כדי לגמור למעשה את הסדרה. מיטשל עושה כרצונו אל מול ווסטברוק ויוסטון יוצאת בשן ועין כשהפעם סוף סוף זה של יוטה. 1-4 קליל על הקבוצה שעשתה להם בית ספר בשנתיים האחרונות. הביטחון של מיטשל גובר והוא מנפק הופעות סופרסטאר של 30 נק' בממוצע בגמר המערב מול הקליפרס וקאווי שנראה מעט פצוע. גובר אוטם את הצבע ומתעלל בהגנת הקליפרס כשקונלי מאכיל אותו פעם אחר פעם. יוטה גוברים 3-4 על הקליפרס, שוב בזכות הביתיות. בגמר מול יאניס, ה-MVP המכהן מוצא שלא כל כך קל לחדור אל מול גובר, והג'אז מצליחים למנוע את מטר השלשות של מילווקי ומעקרים את יתרון הצבאים. שתי קבוצות לא מנוסות והסדרה ההגנתית מספקת משחקים של 88-77 והרייטינג ברצפה. אך כאן קונלי מראה את חשיבות מנהל משחק עם נסיון ומרגיע את הקבוצה. יוטה גונבת משחק במילווקי ושומרת על הבית. לא יאומן אך מיטשל וגובר עושים מה שלא הצליחו לעשות סטוקטון ומלון ומביאים את האליפות הנכספת לסולט לייק סיטי!

פסימית – יוטה החליפו 40% מהחמישייה ושוב לוקח להם זמן להתחבר. מיטשל, שהיה רגיל להיות מוקד ההתקפה לא מסתדר עם הדומיננטיות של קונלי ויוטה שוב מסיימת במקום החמישי במערב הקשוח עם 50 נצחונות. בסיבוב הראשון נתקלים הפעם בלייקרס ולברון הרעב מוכיח שאין לג'אז שחקן שיכול לעצור אותו. לברון את דייויס מתעללים בהגנת יוטה כשמנגד מיטשל שוב קופא בפלייאוף. הג'אז שוב עפים בסיבוב הראשון, הפעם 2-4. מיטשל מראה כי הוא עדיין לא השחקן לבנות סביבו אלופה ותחושה של דריכה במקום מכרסמת יותר מתמיד.

ריאלית – יוטה קבוצה מצויינת שרק השתפרה בקיץ. המפתח הוא יתרון הביתיות ויוטה יעשו הכל בעונה הרגילה על מנת להבטיח יתרון בפלייאוף. הג'אז מנצלים את המנוחות היזומות של כוכבי הלייקרס והקליפרס ומתחרים עם דנבר על שני המקומות הראשונים במערב. 54-55 נצחונות זו מטרה ריאלית ובמערב הצפוף יקוו שזה יביא אותם לאחד משלושת המקומות הראשונים. הפלייאוף כמובן הוא תלוי מצ'אפים אבל הפעם הג'אז מוכנים הרבה יותר להתמודד מול קבוצות כמו יוסטון, וההתקפה שלהם צפויה לעמוד בפרץ בניגוד לשנים קודמות. הג'אז מהמקום השני במערב גוברים על הספרס בסיבוב הראשון אך בסיבוב השני הקליפרס משוכה קשה יותר. שוב נפילה בסיבוב השני אבל ההרגשה היא שהפעם – זו לא דריכה במקום אלא הכנה לקראת העונה הבאה.

איזו תחזית לדעתכם תתממש?

14 תגובות

  1. פריוויו פשוט מצוין תודה ניב.
    ה NBA זה אחד המקומות הכי תחרותיים שיש ולכן לא מפתיע אותי שלגבי מיטשל וטייטום התחילו לעלות ספקות השנה כי קל יחסית לפרוץ כרוקי אחר כך צריך לשרוד בטופ כשאתה הופך להיות למוקד שבו מתמקדת ההגנה של היריבה. ושניהם לכן לטעמי עברו את העונה הזאת בהצלחה יחסית אבל שניהם צריכים עוד כמה עונות של חישול מעטים השחקנים שכבשו את הליגה בגיל כה צעיר.
    פייבורס זו אבידה הוא תרם יותר ממה שנראה בסטטיסטיקה. קונלי זה רעיון מצוין כי עכשיו יהיו שני שחקנים לשתק ביוטה (שנה שעברה שיתקת את אינגלס שיתקת את חוכמת המשחק של יוטה כשקונלי על המגרש זה יהיה יותר קשה).
    הקבוצה הזאת ובעיקר מיטשל עוד צריכה להתחשל ולכן אני לא רואה בהם קונטנדרית. לכל היותר סוס שחור. הם אכן קבוצת עונה רגילה מצויינת (סטייל פורטלנד) אבל הפליאוף זה אופרה אחרת ובפליאוף הם לא הוכיחו את עצמם וגם לא אלה שהביאו כמחליפים (בוגדנוביץ וקונלי חלקית) ולכן אני עדין לא מצפה מהם לפליאוף אימתני (שוב סטייל פורטלנד). מדנבר למשל אני כן מצפה לעונה רגילה טובה אבל גם לפליאוף אימתני כי הם כבר שילמו מספיק שכר לימוד ואני בפירוש רואה בהם קונטנדרית. יוטה זה יקח עוד זמן למרות שברור שמבחינת ההתחייבות החוזית ההימור הוא all in כאן ועכשיו. נראה 🙂

  2. תודה רבה קפיטנו.
    יפה שיוטה מראים כזו יציבות שגם בעונה כל כך משוגעת במערב 50 ניצחונות זה הפסימי – והם אכן קנו את התדמית הזו בצדק. לדעתי הם יגמרו מקום ראשון השנה במערב ושני בדירוג הכללי.
    .
    מילה לגבי המאצ'-אפ הצפוי (טוב יצא טיפה יותר). הן דנבר והן יוטה התקשו בשנים שעברו מול השחקנים הזריזים והקטנים (מקולם-דיימו/הארדן/ קרי) כאשר החיסרון היחידי אולי של גובר (או לצורך ההשוואה הלא הולמת הגנתית – יוקיץ'..) כמגן עילית הוא בהגנה על קשת השלוש מול אותם שדים. השנה עם הבאת החיזוקים לשתי הקבוצות הללו, זה יכול להספיק במיוח,ד עם ההיחלשות של הטילים והלוחמים. מול קבוצות LA לדעתי יש הן ליוטה והן לדנבר מצ'-אפ מצוין: מול הלייקרס הכבדה והלא יציבה בקליעה (במיוחד אם דיוויס ב4) סתימת הצבע של גובר היא חנק לשיטת לברון. מול הקליפרס זה יהיה יותר קשה ועדיין יש להם המון כלים להאט את קוואי ואת ג'ורג' כאשר גובר אורב בצבע. יש סיכוי לא מבוטל לחזרה לגמר השנה.

  3. תודה רבה
    יוטה זה מקום נהדר לשחק בו כדורסל כי אין שם מה לעשות
    הפוטנציאל של הקבוצה זה 2-1 במערב
    לגביי פלייאוף אופתע מאוד עם יהיו בגמר המערב

  4. עשו קיץ מעולה, קונלי זה תוספת אדירה.בעונה הרגילה אני בטוח שהם יהיו בחמישייה, בפלייאוף זה כבר תלוי מאצ אפ.קבוצה שתהיה על הרדאר שלי

  5. רק רני לא מתלהב מיוטה ? במערב האכזרי אני נותן להם מקום 5-7
    כולם חמודים והכל… אבל…. עד שלא ימצאו לעצמם איזה אוסטרטאג אין מה לדבר על איום על התואר
    סורי

  6. מצוין ניב, כמו שהתרגלנו 🙂

    גמר בין יוטה למילווקי זו תחזית אופטימית בשביל הג'אז וסופר פסימית בשביל נתוני הרייטינג אבל אני קונה בשתי ידיים

  7. מצוין. תודה. מסכים עם הניתוח שלך. מקומות 1-3 (עם דנבר ויוסטון) ומעבר של סיבוב (לפחות).

  8. תודה קפטן. יוטה עשו צעד בלוקבאסטר לא אופייני כשהביאו את קונלי בחוזה מאוד גבוה. הם בהחלט לקחו סיכון מהסוג של "כאן ועכשיו". אני מקווה בשבילם שזה יצליח. ההתקפה בודאי תהיה הרבה יותר טובה לאחר עזיבתו של רוביו. די בטוח שהם ימוקמו גבוה בסוף העונה הסדירה, וגם בית הספר שקיבלו מיוסטון בעבר הקרוב כנראה שלא יחזור על עצמו.
    אבל – אני לא שותף להשתפחות הכללית ממיצ'ל. בעיני הוא כוכב ברור ומובן מאליו לשנים הבאות, אבל לא סופרסטאר. אין מה לדבר על MVP או משהו כזה. הבחור קטן מדי ועדיין לא הראה חוכמת משחק בולטת. לטובתו צריך לציין שהוא מאוד צעיר ויש לו עוד המון לאן להשתפר.

    1. כן, אני די אמביוולנטי לגבי מיטשל האמת.
      יש לו מספרים שמתקרבים לסופרסטאר, עם 23 נק' למשחק והוא נראה ומדבר כמו שאנחנו היינו רוצים לראות את הסופרסטארים שלנו. אבל החסרונות שלו וחוסר היעילות שלו בפלייאוף זה תמרור אזהרה. גם בנבחרת ארה'ב לא ראינו ממנו יכולת לקחת על עצמו את ההתקפה בצורה יעילה.
      מצד שני כולה מתחיל את שנתו השלישית בליגה (למרות שהוא לא הכי צעיר באופן יחסי, בן 23, יותר מבוגר מדווין בוקר שמתחיל את שנתו החמישית). מבחינתי זו שנת מבחן בשבילו, ושנה שלישית בדרך כלל מצביעה הכי טוב על הכיוון שאליו ילכו השחקנים בקריירה

      1. אני מסכים עם זה שהוא צעיר וגרף ההשתפרות שלו ברור.
        אבל מה שהוא לא יצליח לשנות זה את המימדים שלו. עכשיו בדקתי בויקיפדיה והוא גבוה ממה שזכרתי, 1.91 מ. זאת בטח מדידה עם נעליים גבוהות במיוחד. . .
        הנקודה היא שבשביל להגיע לקליבר של מוופי כדאי להיות קרוב יותר ל-2 מ. או להיות מיוחד ברמה של סטף או נאש (כולם 1.91 מ)

        1. או ווסטברוק (גם 1.91 מ).
          סך הכל הנתונים הפיזיים שלו מצויינים והוא אתלט מעולה עם רוחב כתפיים וחוזק שיכול להתמודד גם עם רוב מספרי 2 בהגנה.
          הווינגספאן שלו אגב הוא 6-10 שזה כמו דוויין ווייד והרבה יותר מזה של ווסטברוק (6-7), נאש (6-5) ובטח קרי (6-3).

        2. הוא אמנם יחסית נמוך(לשוטינג גארד), אבל מוטת ידיים מצוינת של 2.08, לרוב השחקנים במימדים שלו יש מוטת ידיים קצרה יותר, לקארי לדוגמא יש מוטת ידיים של 1.92, אני משער שזה עוזר לו.

        3. אתם צודקים.
          ועדיין הוא קרוב מדי לרף התחתון והיה עדיף שיהיו לו עוד כמה ס״מ, מה שיקל עליו בכל האספקטים של המשחק.

  9. תודה ניב. נהדר כרגיל. הריאלי נראה הגיוני אבל לא אופתע אם ימצאו עצמם גם בגמר אזורי. צריכים לשמור מאוד על קונלי ,אם ייתן עוד עונה בריאה של 70 משחקים מצבם טוב .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם