יש דובים שלא ישנים בחורף – סיקור משחקי שישי

לילה של מניין משחקים היה לנו בליגה הטובה בעולם ולצד נוק אאוט של הלייקרס על חשבון דאלאס, משחק מעניין יחסית לציפיות בין הקליפרס וגולדן סטייט ועוד ערב סטנדרטי לבאקס, קיבלנו גם קבוצת פליאוף חדשה: ממפיס גריזליס.

ממפיס גריזליס (22-17) – סן אנטוניו ספרס (21-16) 121:134

קבלו אותם – הקבוצה שמדורגת שמינית במערב, האחת והיחידה – ממפיס גריזליס!

הניצחון הערב של הדובים על סן אנטוניו, מעלה אותם לראשונה השנה למקום ממנו רואים פליאוף בסוף העונה כשהם מדיחים משם (זמנית?) את הספרס שאחזו בו לאחרונה. זה קורה בזכות ניצחון רביעי ברציפות של הגריזליס ועוד תצוגה מציינת התקפית מהקבוצה של טיילור ג'נקינס שבשלושים הימים האחרונים ירדה רק פעמיים מ-110 נקודות למשחק, מה שמתרגם למאזן 6-11 בתקופה הזו.

הקבוצה הצעירה מעירו של אלביס גם גילתה אופי רב עם ריצה מרשימה של 7-18 בקצת יותר מ-6 הדקות האחרונות של המשחק. ובכלל, עם התקפה מרשימה וקבוצתית, שכללה 39 אסיסטים, עם סגל רחב עם לא מעט שחקנים שיודעים להתעלות כשצריך ועם רוח הנעורים שמפעמת בקבוצה הזו, יש בהחלט סיכוי שמה שאנחנו רואים ממפיס עכשיו הוא לא איזה פאטה מורגנה שתעלם מהר מאוד אלא דווקא מעין פריוויו לקבוצה שתהיה מובילה בליגה בשנים הבאות.

ואחרי שהתפעמנו קצת מקבוצת הליג-פאס המועדפת כרגע, בואו ניגש לביזנס. אז מה היה לנו?

ההתחלה דווקא הייתה צולעת כששתי הקבוצות מתקשות לקלוע בדקות הראשונות עם זאת, יונאס ולנצ'יונאס, אחד מהתורמים העיקריים לניצחון של ממפיס הערב ולניצחונות האחרונים שלה בכלל, אותת שהוא הגיע לעבודה מכל מיני סוגים:

אבל בשלב הזה של המשחק לספרס היו תשובות לכל דבר של ממפיס והיי, הרי גם למרקוס אולדריג' למד לקלוע שלשות:

מי ששבר את השוויון היה הרוקי ברנדן קלארק שבשני מהלכים רצופים של סל ועבירה נתן לממפיס יתרון 8, שהצטמק ל32:37 בסוף הרבע:

סיום הרבע המוצלח היה האות לבליץ של ממפיס שרצה 3-13 בדקות הראשונות של הרבע השני ומצאה את עצמה ביתרון 15, 35:50. קלארק היה בכל מקום גם בדקות האלה. בהגנה:

ובהתקפה:

אבל, תסמכו על הספרס שהם לא יוותרו כל-כך מהר. הדורבנות נתנו לדמאר דרוזן את המושכות והוא עם כמה אסיסטים ועוד יותר קליעות עונשין עזר לצמצם את הפער ל57:63 במחצית:

הספרס המשיכו להישאר צמודים בתחילת הרבע השלישי אבל ג'ה מוראנט, דילון ברוקס וטרי-ג'יי נתנו לממפיס שוב את המושכות והעלו אותה ליתרון דו-ספרתי שנית:

7 נקודות של דרוזן, שהיה בלי ספק המצטיין של הספרס הלילה, עד סוף הרבע עזרו לספרס לצמצם ל96:100 בסיומו. וזה כלל גם את המהלך הזה:

משחק החתול והעכבר בין שתי הקבוצות נמשך גם ברבע האחרון כשממפיס בורחת שוב ליתרון דו-ספרתי (98:108) והספרס שוב מצמקת. דרוזן עם שיא עונתי עזר להם לצמק ל-3 בלבד:

אבל, כאמור, המילה האחרונה הייתה של ממפיס. שלוש שלשות של דילון ברוקס במצב של 113:116 ועוד אחת של ג'ארן ג'קסון ג'וניור, סגרו את הסיפור:

ובסיום 121:134 לממפיס, קבוצת פליאוף מעתה…

ג'קסון ג'וניור הוביל את המנצחת עם 24 נקודות וגם 5 שלשות (מ-7 ניסיונות) שהעמידו אותו על 27 משחקים רצופים עם שלשה אחת לפחות, מרחק 4 משחקים משיא המועדון שרשום על שם טייריק אוונס. ג'ה מוראנט היה המנוע של כל העסק עם 22 נקודות ו-14 אסיסטים ולדילון ברוקס היו 22 נקודות משלו. ולנצ'יונאס תרם 21 נקודות לצד 9 ריבאונדים משלו, ד'אנתוני מלטון תרם 13 משלו וברנדן קלארק היה ורסטילי מהספסל עם 10 נק', 9 ריב' ו-4 אסיסטים.

אצל הספרס זה היה בעיקר דרוזן עם 36 נקודות, הכי הרבה שלו העונה כשאולדריג' ופורבס עם 21 נקודות לראש ו9/17 משותפים מחוץ לקשת סייעו לו במלאכת הדברת הדובים שלא צלחה. רודי גיי עם 13 היה הדורבן האחרון בדאבל-פיגרס כשדז'ונטה מורי נראה חושך עם 6 נק' בלבד ו17- של הקבוצה כשהוא על הפרקט.

דאלאס מאבריקס (15-23) – לוס אנג'לס לייקרס (7-31) 129:114

זה היה אמור להיות המשחק המרכזי של הלילה, זה שנדבר עליו הבוקר. זה היה אמור להיות קרב בין הנסיך הצעיר למלך הוותיק שבסופו מישהו מהם ילמד את השני שעכשיו זה הזמן שלו. זו הייתה אמורה להיות התמודדות ססגונית בין שתיים מהשולפות היותר טובות במערב. בקיצור, זה היה אמור להיות עונג השבת שלנו.

ואכן התפאורה הוכנה מבעוד מועד. אנתוני דיוויס נפצע בישבנו ונעדר מהמשחק, קריסטפאס פורזינגיס המשיך למשחק שישי ברציפות בו הוא לא משחק (בכל זאת, הגיע ינואר ועוד לא הייתה לו פציעה רצינית העונה…) ולקרב התייצבו לברון ג'יימס ולוקה דונצ'יץ' להתמודדות רביעית (ואחרונה?) ביניהם העונה אחרי שלוש התמודדויות שהסתיימו בסוג של תיקו בין השניים ובמאזן משחקים שתוצאתו הזמנית היא 1-2 לטובת הקבוצה מעיר המלאכים.

אבל זה לא מה שקרה. במשחק הלילה הייתה רק קבוצה אחת ורק שחקן אחד. הצגה של לברון ג'יימס עם 35 נקודות, 16 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, יחד עם סיוע ארטלירי מקייל קוזמה המושמץ (שלא בצדק לדעתי) שתרם 26 נקודות התגברו בנקל על המאבריקס ועל דונצ'יץ' שאמנם סיים עם מספרים נאים של 7-10-25 אבל החטיא המון וצבר את הנקודות בעיקר בגארבג' טיים שהתפתח. הלייקרס השתלטו על המשחק מהרגע הראשון ואחרי 27:45 מוחץ ברבע הראשון, לכולם היה ברור מי תנצח. שאר המשחק היה לפרוטקול בלבד ולמרות שדאלאס התקרבה ל-10 נקודות במהלך הרבע השלישי (91:81), לא היה ספק לרגע מי הולכת לסיים עם הניצחון.

הלייקרס ממשיכה לגלות אופי, ההתקפה שלה ממשיכה להיות מהטובות בליגה (אם ננטרל את פתיחת העונה החלשה שלה בתחום, יש לה את ההתקפה הטובה בליגה) עם משחק ריצה נהדר, חכמת משחק מרשימה והמון ידיים ששותפות למה שקורה בקבוצה מסודרת הירארכית בה פרימדונות כמו רונדו ודוויט האוורד מפשילות שרוולים ונותנות עבודה. וביום שבו דאלאס קולעת ב-28% אחוזים בלבד מחוץ לקשת ו40.6% כלליים מהשדה, לא היה לקבוצה של ריק קרלייל מה למכור, מה שגרם למאמן הוותיק לאבד את העשתונות ולהיות מורחק ברבע הרביעי אחרי עבירה טכנית שנייה שנגרמה בשל כעס שלו על שריקה של השופטים לכדור חוץ לטובת הלייקרס. הוא אולי צריך לבוא יותר בטענות לקבוצתו שלא ממש מצליחה לנצל יתרון ביתיות העונה ועומדת על מאזן של 10-11 בלבד באמריקן אירליינס ארינה.

לברון כאמור הוא זה שנתן את הטון הערב במשחק נחוש מאוד שלו שלא הותיר סימני קריאה. הוא סיים עם 14/25 מהשדה בדרך ל-35 נקודות והיה רחוק 3 אסיסטים בלבד מטריפל-דאבל. קוזמה נכנס בטבעיות לנעליים של דיוויס וסיים עם 26 נקודות שהעלו עוד יותר שאלות לגבי מקומו בקבוצה. רונדו והווארד תרמו 10 נקודות כל אחד. דאלאס קיבלה 25 נקודות מדונצ'יץ' אבל ב8/19 מהשדה בלבד ושלשה אחת מחמישה ניסיונות. טים הרדוואי ג'וניור קלע 22, סת' קארי 16 נקודות שעזרו לדאלאס לצמצם, בובאן סיים עם דאבל-דאבל של 14 נקודות ו-10 ריבאונדים ויצר לא מעט צרות מאצ'-אפ לפרנק ווגל ודוריאן פייני-סמית' סיים עם 13. דאלאס תנסה לחזור לעצמה בערב אחר…

סקרמנטו קינגס (24-15) – מילווקי באקס (6-34) 127:106

מסכנה סקרמנטו. כל פעם שנראה שהקבוצה הזו יוצאת לדרך חדשה ומתחילה להרים את הראש או שהיא שומטת משחקים מול יריבות חלשות או שהיא פוגשת דברים שהיא פשוט לא יכולה להתמודד איתם. הפעם, אחרי שני ניצחונות רצופים שסיימו תקופה אפלה, הקינגס נכוו מהסוג השני. אל בירת קליפורניה הגיעה הקבוצה הטובה בליגה שכבר הפסידה השבוע פעם אחת יותר מדי ומהרגע הראשון לא ריחמה בדרך לניצחון קליל.

כל זה קרה למרות המשחק החלש ביותר העונה של יאניס אנדקטומבו שסיים עם 13 נקודות בלבד ונכנס לבעיית עבירות מוקדמת עם שלוש עבירות בחצי הראשון. אבל זה גם הסיפור של מילווקי העונה, שהיא הרבה יותר מאשר היווני הענק. קריס מידלטון היציב והטוב ודה-ויצ'נזו השאפתן כיסו על מה שהיה חסר ונתנו לבאקס ניצחון במשחק עם יחסי כוחות שבשביל להמחיש אותם אותו אפשר יהיה להשתמש באירוע הביזארי הזה מלפני פתיחת המשחק:

הבאקס פתחו מצוין עם 18:34 ברבע הראשון. הקינגס צמצמו ברבע השני וירדו למחצית במינוס 9 בלבד (53:44) כששני סלים של הארי ג'יילס שמו אותם ביתרון מפתיע 60:63, 7 דקות לסיום הרבע השלישי. אבל ב-4 הדקות הבאות מילווקי טסה בריצת 3-20 ושמה סימן קריאה לשאלה של מי שתהה – האם תהיה פה הפתעה. אחרי 75:90 לבאקס בסוף השלישי, הרבע האחרון כבר היה לפרוטקול בלבד…

מילדטון סיים עם 27 נקודות ו-11 ריבאונדים בדרך לניצחון ה-34 של הבאקס שמרחיב את פתיחת העונה הטובה ביותר בתולדות המועדון. בלדסו סיים עם 24, דה-ויצ'נזו עם 18 וסטרלינג בראון עם 11 נקודות אליהם צירף 12 ריבאונדים. זה הספיק גם ביום בו יאניס הורס לאוהדי הפנטזי שבחרו בו ומסיים עם 13 נק' ב4/9 מהשדה בלבד.

הקינגס קיבלו 19 נק' מפוקס (10 אסיסטים) ומבארנס, 16 מבאדי הילד, 12 מבייליצה, 11 מאריזה, 10 מהארי ג'יילס ו-21 הפרש ממילווקי שלימדה אותם לקח על רמתם נכון להיום…

ברוקלין נטס (20-17) – מיאמי היט (11-27) 113:117

אני יכול לספר לכם מה קרה במשחק המעניין בברקליז' סנטר הלילה אבל היה לנו הלילה כתב במגרש שיעשה את זה יותר טוב – לסיקור של איל רדושקביץ'

לוס אנג'לס קליפרס (12-27) – גולדן סטייט ווריירס (31-9) 100:109

אחרי שהמשחק המרכזי בין הלייקרס למאבריקס איכזב וגם מסקרמנטו לא הגיעה ישועה עם נוק אאוט של הבאקס לקבוצה המקומית, לא נותר לי אלא לצפות במשחק הקצוות בין שתי קבוצות שידעו יריבות מעניינת בשנים האחרונות ובאופן מפתיע, זה היה יותר מעניין מהצפוי.

נתחיל מהשורה התחתונה והיא מלמדת אותנו שבתוצאה אין שום הפתעה. הקליפרס מנצחים את הקבוצה החלשה מהמפרץ כשהעדרו של פול ג'ורג' מתקזז עם זה של די'אנגלו ראסל ומשאיר את יחסי הכוחות על מה שהיה צפוי להם. אבל לצד המסקנה הברורה הזו יש עוד כמה שכדאי להתעכב אליהן והן נוגעות לשתי הקבוצות:

נתחיל מהמנצחת שהיא הקבוצה היותר מעניינת העונה. המשחק הזה הפגין בדיוק את הדו-קוטביות של הקליפרס העונה. מצד אחד, המון דקות שהיא פשוט לא נמצאת במשחק. קוואי אדיש ולא לוקח את המשחק אליו או לחילופין היחיד שמשחק כדורסל בקבוצה שלו, הארל רץ מצד לצד כמו סביבון בלי שום תכלית משמעותית ואף אחד אחר לא ממש מצליח להשתלט על העניינים, בטח בדקות בהם לו וויליאמס סתם מטיח כדורים מרחוק. הקליפרס מבלים כמעט חצי מהמשחקים שלהם העונה להיראות 'לא בעניין'. לשחק אבל לא ממש לשחק, לעשות פה ושם איזה מהלך יעיל אבל לרוב להיות אדישים למה שקורה מתוך הנחה שבסוף הם יפתרו את העניין עם הכישרון הרב שיש להם.  ומצד שני, כמובן, דקות שהם שוטפים את המשחק. רצים, מטביעים, קולעים מחוץ לקשת ובעיקר לא נותנים ליריבה אפשרות לצייץ, לא המגרש ולא בטוויטר, שלא לדבר על לקלוע סל מול הקליפרס.

הבעיה עם האסטרטגיה הזו היא כפולה – קודם כל, היא לא יוצרת מספיק הרתעה. לא המאזן של הקליפרס ולא הצפייה במשחקים שלה גורמים לך לחשוב שהם קבוצה בלתי מנוצחת או בכלל קבוצה שצריך לחשוש ממנה יותר מדי. זה לא שהם לא טובים לפרקים, אבל הם עדיין לא שיכנעו אותי שהם מסוגלים להיות טובים לאורך זמן. שבסדרת פליאוף, למשל, הם מסוגלים לבוא ערב אחרי ערב, רבע אחרי רבע ולתת את ה-A גיים שלהם כל הזמן. ומכיוון שכוח הרתעה זה דבר חשוב על מגרש הכדורסל, זה נראה לי כמו חסרון אדיר שלהם.

ויש גם את הבעיה השנייה, זו שמוכרת לכולנו מהמשל על הצב והארנב. יש סיכוי, לא מבוטל שיום אחד הטריק הזה שבו נותנים ליריבה לפתוח פער ואז סוגרים אותו כהרף עין, לא יעבוד. מתישהו הקליפרס הולכים להירדם ואם זה יהיה במקרה מול קבוצה קצת פחות פראיירית מגולדן סטייט, זה בהחלט לא יספיק. לא במשחק אחד ספציפי וגם לא במאזן העונתי כולו או בסדרה.

 ומכאן, לאלופת המערב או הרפליקה החיוורת שלה ששוטטה הערב על הפרקט בסטייפלס סנטר. את המצב של גולדן סטייט אפשר להמחיש לפי הרכז הפותח שלהם הערב, קיי באומן. בחור חביב הבאומן הזה שעם שערו הצהוב הזרחני מביא המון אנרגיה למגרש. אבל האנרגיה הזו כל-כך חסרת תכלית, כך-כך מיותרת, כל-כך לא מביאה את הקבוצה לשום מקום נכון. הוא עשה את כל הדברים נכון בדקות האחרונות חוץ מלשים את הכדור בסל. הגימור של הבחור היה ברמה של מוסך בשטחים. וכמוהו – הקבוצה כולה. החברה האלה באמת מנסים להשאיר את המועדון המעוטר של העשור האחרון – עם קצת כבוד. מנסים ונכשלים פעם אחר פעם. בלי דיאנג'לו ראסל, הם עדר בלי רועה חבורה חביבה שיש סיכוי שכל אחד מהם צובט את עצמו 7 פעמים בלילה, לוודא שהוא לא חולם והוא אכן שחקן NBA לגיטימי מהמניין… עצוב לראות את זה, עצוב ונוגה.

ויש כמובן את דריימונד גרין, שלא ברור איך הוא לא התמסר עדיין לחיקה של פציעה מסיימת עונה. זר לו יצפה בגרין משחק הערב בפעם הראשונה בחייו ומבלי ידע מקדים על מספר 23 בצהוב-לבן-כחול לא ישער לעולם שהשחקן היה 3 פעמים אולסטאר בעברו. הוא נראה כל-כך אומלל, כל-כך חסר אנרגיה, כל-כך מוגבל כשהוא מתרוצץ על המגרש ומחפש מישהו לשחק איתו. והוא מנסה, לגמרי מנסה אבל דריימונד הוא גרין הוא כמו טופו. עם המרכיבים שמשחקים לצידו הם משובחים, הוא יהפוך להיות טעם דומיננטי ומשמעותי. ואם לצידו משחקים חבורה חביבה אך לא בהכרח קשורה לכדורסל ברמות האלה –הוא יקבל את חוסר הטעם שלהם וינבול יחד עם כל התבשיל. עצוב לראות את זה. עצוב ונוגה.

ואם כבר הזכרנו את הקבוצה ההיא של גולדן סטייט, נחמד לראות שלמרות הכל סטף קארי וקליי תומפסון לא מוצאים לעצמם פטור ובאים לראות את הקבוצה שלהם מהספסל. זה בטח מדכא משהו… ועם זאת, קשה לי שלא להתנתק מהמחשבה שצפייה ב-82 המשחקים של גולדן סטייט הנוכחית היה יכול להיות עונש נהדר לקווין דוראנט על הצטרפותו ב-2016 לקבוצה של הטובים…  

והיה גם משחק ובו כאמור, הקליפרס ניצלו רבע אחרון מוצלח בשביל לנצח אחרי שכבר פיגרו בהפרש דו-ספרתי. הרבע הראשון עוד היה בשליטה קלה של המארחת אבל ברבע השני הקליפרס נעלמה ושחקנים כמו גלן רובינסון ג'וניור ג'וניור, עומארי ספלמן במשחק טוב ואלק ברקס שתמיד שם העונה, השתלטו על המשחק והורידו את הווריירס ביתרון 5 במחצית.

ברבע השלישי הם כבר הכפילו את היתרון אבל ראו את לו וויליאמס ומוטנרזל הארל שהתעורר סוף כל סוף נוגסים להם בו ביס אחרי ביס בתחילת הרבע הרביעי. הם עוד היו צמודים לקליפרס עד הדקות האחרונות של הרבע אבל שלשה של לו וויליאמס 2:22 לסיום, העלתה את הקליפרס ליתרון 98:104 ורמזה לנו שתם הטקס.

קוואי סיים עם 36 נקודות לצד 9 ריבאונדים, לו וויליאמס סיים עם 21 נקודות, בברלי עם 12 והארל תרם 11 נקודות ו-10 ריבאונדים. ספלמן ורובינסון סיימו עם 17 פר קפיטה, ברקס הוסיף 16 ואריק פסקל סיים עם 12 נקודות. דמיון לי היה חלש הפעם עם 10 נקודות בלבד ואילו דריימונד גרין וקיי באומן עליהם כתבתי קודם סיימו עם 8 ו-2 בהתאמה.

פיניקס סאנס (23-15) – אורלנדו מג'יק (21-18) 94:98

ניצחון חשוב לפיניקס מול אורלנדו המשתפרת, השאיר אותה בתמונת הפליאוף במערב אבל לא שיכנע אף אחד שהיא הפייבוריטית לזכות בו. דווין בוקר עם 24 נקודות היה מי שהוביל אותה לניצחון הקשה הזה, שהושג מול הגנה נחרצת של המג'יק, כששתי שלשות שלו ברצף חתמו את העסקה בסופו של דבר והשאירו את הניצחון באריזונה.

בוקר היה חלש במחצית השנייה וקלע בה 2 נקודות בלבד לפני שהתעורר 52.9 שניות לסיום וצמצם יתרון של אורלנדו לנקודה (94:93). בהתקפה הבאה כשעל השעון 36 שניות לסיום הוא היכה שוב מחוץ לקשת וריקי רוביו עם חטיפה מווצ'ביץ' (שמחה על עבירה אותה לא קיבל) וקליעות עונשין סגר את המשחק.

"זה חוסר מזל שהובלנו 58 שניות לסיום ב-4 נקודות והפסדנו" התאונן המונטנגרי הענק בסיום. אבל בלי ארון גורדון, ג'ונתן אייזק ודי.ג'י אוגוסטין, ועם קאם בירץ' ו-ווס איוונדו בחמיישיה לא בטוח שללאורלנדו היה בכלל מה למכור במה שהפך להיות הפסד שני שלהם בלבד בששת המשחקים האחרונים.

בוקר היה הקלע המוביל של פיניקס עם 24, קלי אוברה הוסיף 22, אייטון סיים עם 13 נק' ו-9 ריב' ורוביו היה לא רחוק מטריפל דאבל עם 11 נק', 10 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. פורנייה הוביל את אורלנדו הפצועה עם 28 נק', ווצ'ביץ' סייע עם מנה רגילה של 18 נק' ו-13 ריבאונדים, טרנס רוס סיים גם הוא עם 18 ומרקל פולץ סיים עם 15 נקודות בשורות המפסידה.

וושינגטון וויזארדס (28-13) – אטלנטה הוקס (31-8) 101:111

בראדלי ביל נעדר כבר שבוע והציפייה הייתה שוושינגטון תדרדר מטה-מטה בלי הסקורר המוביל שלה שנוסף אל רשימת פצועים ארוכה שכוללת גם את תומאס ברייאנט היעיל ואת רוי הצ'ימורה שחקן השנה הראשונה היפני הטוב ביותר מאז הרוקי מרקומי. אלא שדווקא בשבוע הזה, מצאה וושינגטון פתרון אחר לצרותיה – הגנה.

הקבוצה עם ההגנה החלשה בליגה שהחזיקה את בוסטון ביום שני על 94 נקודות בלבד, סימנה הלילה את כוכב אטלנטה והקלע הרביעי בטיבו בליגה העונה, טרה יאנג והצליחה לעצור אותו על 19 נקודות בלבד וללא אף שלשה. יחד עם תצוגה התקפית של ג'ורדן מקריי, הכוכב הזמני של המכשפים, זה הספיק לניצחון.

מי שהיה אמון על המשימה היה גארי פייטון ג'וניור, בן של אגדת NBA ('הכפפה') שהתמחתה בהגנה בין היתר. "רוב הזריקות שלו מגיעות מ-3 ואנחנו ניסינו להגביל אותו ולגרום לו לקחת זריקות קשות מאוד ממרחק רב. וזה מה שעשינו" הסביר פייטון שגם תרם 11 נקודות שהם יותר מהתרומה שלו בדרך כלל.

לצד ההגנה וושינגטון קטפה גם 57 ריבאונדים  (19 ריבאונדים בהתקפה) שנתנו להם יתרון מול היריבה בוודאי בערב בו הם מאבדים 9 כדורים בלבד. במצב של 90:93 להוקס באמצע הרבע הרביעי הם רצו 8-21 עד לסיום והבטיחו את הניצחון על ההוקס, שממשיכים לשמור על תואר הקבוצה הגרועה בליגה.

לצד מקריי שהוביל את הוויזארדס התקפית ופייטון שהוביל הגנתית, היו  לרשות סקוט ברוקס גם טרוי בראון ג'וניור עם 18 נקודות, דוויס ברטאנס שחזר מפציעה עם 14 נקודות ב-21 דקות, יאן מהינמי עם 12 נק' ואיש סמית' עם 10. אטלנטה קיבלה 19 מיאנג, 15 נק' ומספר זהה של ריבאונדים מג'ון קולינס, 16 מהאורטר, 14 מגודווין, 13 מהאנטר ו-10 מאלכס לן.

ניו יורק ניקס (29-10) – ניו אורלינס פליקאנס (25-14)

עוד ניצחון חשוב לניו אורלינס שממשיכה לשמור על מרחק סביר מהמקום השמיני במערב ועם היכולת שלהם לאחרונה בהחלט יכולים לפנטז על ההישג, בטח כשהחזרה של זאיון נראית קרובה מתמיד (שזה פרדוקס כי בכל מקרה, עם כל יום שעובר, היא קרובה מתמיד…).

הלילה התארחה ניו אורלינס בתפוח הגדול ולמרות שקל זה לא היה, 28 נקודות של ברנדון אינגראם, מועמד מוביל לשחקן המשתפר של העונה הובילו אותם לניצחון. "אנחנו מתרגשים. זה ממש ממש טוב בשבילו שהוא חוזר לסיטואציה כזו – שמשהו טוב קורה לנו עכשיו" אמר המצטיין של הפליקאנס הערב בסיום המשחק על החזרה המתקרבת של הבחירה מספר 1 בדראפט 2019. ואכן, עם 7 ניצחונות ב-9 המשחקים האחרונים לוויליאמסון בהחלט יש מומנטום טוב להצטרף אליו.

לצד אינגרם קיבלו הפליקאנס 18 מג'קסון הייז שעלה מהספסל, 15 מלונזו בול שגם ניווט היטב את ההתקפה עם 11 אסיסטים, 13 מג'וש הארט, 12 מג'י.ג'יי רדיק ו-11 מאיטוואן מור. אצל הניקס שחסרה את שני הקלעים הבולטים שלה, מרכוס מוריס ואקס ניו אורלינס, ג'וליוס רנדל בלט פאוור פוורורד אחר (כי פאוור פוורורדים זה כל מה שיש להם, לא?) טאג' גיבסון עם 19 נקודות ולצידו אר.ג'י בארט עם 16 נקודות, אלפריד פיייטון ורג'י בולוק עם 15, בובי פורטיס עם 13 ומיטשל רובינסון עם 12.

שיקגו בולס (26-13) – אינדיאנה פייסרס (15-24) 116:105

אינדיאנה נמצאת בהתדרדרות לאחרונה ואחד ההסברים לכך הוא העובדה שלוח המשחקים של הקבוצה שהיה קל למדי באוקטובר – נובמבר, הפך להיות קשה יותר, במה שהחזיר את הפייסרס לאזור הבינוני של הליגה. לשמחתם אחרי שהפסידו שישה מתוך עשרת המשחקים האחרונים שלהם, הלילה הם שוב קיבלו סוג של לו"ז קל כשהתארחו אצל שיקגו בולס חסרת השיניים. למרות חסרונם של שניים מהשחקנים היותר חשובים שלהם מלקולם ברוגדון ודומנטס סאבוניס, אינדיאנה הצליחה להתגבר על יריבתם תודות למשחק מצויין של מיילס טרנר והעומק הבלתי נגמר בסגל של נייט מקמילן.

זאק לאבין רתח הלילה עם 43 נקודות אבל שוב הראה לנו שאין בהכרח קשר בין היכולת שלו לבין היכולת של הקבוצה שלו במה שמלמד אותנו על המספרים הריקים מתוכן שהוא מספק בדרך כלל. זה היה הפסד שישי רצוף של הבולס שדווקא בעידן בו הנטס נחלשים, יכלו לנצל את המשחקים האחרונים בשביל לאיים על מקום בפליאוף. ובכן, לא…

טרנר סיים עם 27 נקודות ו-14 ריבאונדים. ארון הולידיי סיים עם 19 מהספסל (שקלע 58 נקודות בסך הכל) של מק'מילן, וורן הוסיף 17, אקס שיקגו דאג מק'דרמוט קלע 16 וחביב הקהל באינדיאנה, אדמונד סאמנר קלע 10. לצד לאבין שסיים עם 43 בלטו בשיקגו קובי ווייט עם 23 נקודות ותומאס סטורנסקי עם 13.

יוטה ג'אז (12-26) – שארלוט הורנטס (26-15) 92:109

עם שבעה ניצחונות רצופים ותריסר ניצחונות בשלושה עשר המשחקים האחרונים, יוטה הגיע הלילה למשחק מול שארלוט ולא השאירה ספק מהרגע הראשון מי תצא כשידה על העליונה. הג'אז, משופרים התקפית והגנתית בתקופה האחרונה עצרו את שארלוט על 13 נקודות ברבע הראשון, מול 29 שלהם עצמם כשהם גורמים ליריבתם לאבד 7 כדורים ב-12 הדקות הראשונות, איבודים שתורגמו ל-14 נקודות קלות מהצד השני.

"לא רצינו לתת להם לצבור ביטחון מוקדם" אמר רודי גובר על אסטרטגיית הלחץ על הכדור שנקטה קבוצתו בדקות הראשונות. "לא רצינו את זה גם בהמשך אז המשכנו לשמור טוב במשך כל המשחק", הוסיף הצרפתי ששישה בלוקים שלו הבהירו את העניין. יוטה המשיכה ללחוץ בהמשך הערב, הגדילה את היתרון ורק ברבע האחרון, כשלכולם היה ברור מי תנצח, ההורנטס צמצמו מעט ועדיין היו רחוקים מאוד.

הספסל החלש בדרך כלל של יוטה היה הערב נקודות אור והשיג שיא עונתי של 56 נקודות בעוד נקודה ראויה לציון בקבוצה של קווין סניידר שהופכת ונהיית לכוח דומיננטי יותר ויותר בליגה. עם לוח משחקים לא מאוד קשה בזמן הקרוב, הם עשויים להמשיך ולהתקדם במעלה טבלת המערב.

ג'ורדן קלארקסון הוביל את הג'אז עם 20 נקודות מהספסל, גורגס ניאנג הוסיף 15 גם הוא מהיחידה השנייה כשבוגדנוביץ' עם 16 וגובר עם 15 נק' ו-11 ריבאונדים תורמים יפה מהחמישייה בערב חלש מאוד של דונובן מיטשל שסיים עם 4 נקודות (2/9 מהשדה) בלבד ב-21 דקות. אינגלס עם 11 ומודיאי עם 10 קלעו גם הם בספרות כפולות. רוזייר עם 23 והרננגומז עם 15 נקודות הובילו את שארלוט שהכוכב שלה, דבונטה גרהאם סיים עם 4 נקודות בלבד וקיזז את מיטשל…

6 תגובות

  1. סיקור מעולה תודה יאיר. (AD פצוע בעכוז?? חחח)
    למרות שלא רואה הרבה השנה – ממפיס מתחילת השנה הזאת בראש רשימת הצפיה שלי בעיקר הודות למוראנט… הילד ענק ממפיס יכולה עוד לדבר הרבה… איזה כייף שהם בתמונת הפליאוף כרגע.
    קצת פתטי מצידי אני יודע אבל שוב אני מזכיר את ג'וש ג'קסון שהם עושים כל מאמץ להחביא אותו מהליגה ומככב בג'י ליג (קבוצת הג'י לי שלהם מקום שני במערב). ואף אחד בליגה לא רוצה לגעת בו (בעיות אוף דה קורט) למרות שמדובר בשחקן מעולה… אני חושב ששנה הבאה הם ינסו להחתים אותו על חוזה ארוך ונמוך וישאר להם מקום מתחת לתקרה לעוד חוזה מקס אחד לפחות זו תהיה קבוצה שתדבר חזק גם במערב הקשוח (17 מ של איגי ירדו מהפיירול… ).
    בכל מקרה גם כרגע כייף לראות אותם . הערב דאלאס לא היו משהו פורזינגיס חסר… אבל דונצ'יץ' מדהים.
    נהנה גם משארלוט דבונטה גרהם זה וואחאד סיפור השנה…
    תודה יאיר !!!

  2. סיקור נהדר, הלייקרס בינתיים ממש גורמים לי לאכול את הכובע, נראים טוב מאוד. קצת יותר עקביות מצד קוזמה ויש קבוצה שצסתכלת בלבן שבעיניים לכל הליגה. דונצ'יץ מדהים באופן כללי, טוב יעשה אם יפחית את כמות הצגות התיאטרון, הנפות היידים והצעקות המוגזמות מכל דחיפה, זה נ. ב. א לא ברודווי.

  3. פצצה של סיקור
    לדעתי שיקאגו צריכה לעשות טרייד על לוין. יש להם חומר טוב אבל אתו זה פשוט לא עובד. אוקלהומה זו דוגמא להסתכל עליה….
    "הגימור של הבחור היה ברמה של מוסך בשטחים" הפיל אותי מהספה
    🙂

  4. תודה על סיקור ארוך מהרגיל ומושקע כרגיל. דרוזן היה מצוין אבל הספרס בינוניים. ג׳ה מוראנט יתפתח להיות שחקן על. הקטע עם המסקוט של הקינגס והזובור שהשחקנים עשו לו שם, הזוי. הקליפרס בהחלט נחים בעמידה אבל לדעתי מול הגדולות (לייקרס, מילווקי וכאלה) הם עדיין יודעים לעשות סוויץ׳.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם