כוכב חדש זרח בשמי הת'אנדר, אבל האם זה הספיק? – סיקור משחקי הלילה בפליאוף 2020

הת'אנדר שוב היו נהדרים אבל שוב יצאו עם חצי תאוותם בידם - מצד אחד, כוכב חדש ונוצץ במשחק של 46 נקודות, מצד שני הפסד שלישי בסדרה מול הלייקרס שממשיכה לשעוט קדימה. יאיר זעפרני עם סיכום משחק הלילה בפליאוף שממשיך לא לאכזב.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר – לוס אנג'לס לייקרס 108:106 (0-3 ללייקרס בסדרה)

אווירת נכאים שררה באוקלהומה סיטי ת'אנדר לפני המשחק השלישי מול הלייקרס. משחק הירואי בסטייפלס סנטר ביום רביעי הסתיים באיבוד יתרון 8בן שמונה נקודות ב-90 השניות האחרונות ואיבוד דרמטי יותר של כריס פול שגמר את העונה אחרי שפרק את הכתף. "כנראה שנגמרו הניסים" אמר סנטר הקבוצה, סטיבן אדאמס בלקוניות לפני הפתיחה וכנראה כיוון למה שחושבים כולם.

הקהל הכחול-לבן דווקא חשב אחרת ושוב מילא את הצ'יזפיק ארינה בצעיפים, בחולצות ובצעקות רמות שהתרגמו להמון אנרגיה חיובית. האנרגיה הזו הרימה את הת'אנדר מהרצפה וגרמה להם, ובמיוחד לגיבור אחד מיוחד, להתעלות לגבהים שלא חשבנו שהם יגיעו אליהם, אלא ששוב הלייקרס ושוב לברון, משביתי השמחות הרשמיים של הליגה היו שם בשביל להיות חזקים יותר ולגרום לכך שהסיום המשחק שוב הורגשה אווירת נכאים באוקלהומה סיטי. "נתנו את כל מה שיש לנו וזה שוב לא הספיק" סיכם סטיבן אדאמס משחק שני ברציפות בו הקבוצה שלו צמודה מאוד ומפסידה בסוף (בדיוק באותה תוצאה של המשחק הקודם…) אבל התשואות הרמות שהקהל העניק לחבורת הלוחמים בכחול, לימדה שבכל זאת, יש מי שנשאר אופטימי אחרי הערב הקסום הזה.

דיברנו לא מעט על אוקלהומה אבל צריך להקדיש כמה מילים ללייקרס שווב יוצאים מנצחים. הקבוצה מעיר המלאכים מוכיחה השנה פעם אחר פעם שאם יש משהו שהיא השיבה לעצמה העונה זה את הקילר אינסטינקט. "יש לנו מנטליות של מנצחים ואנחנו אף פעם לא מוותרים על ניצחון עם הוא בהישג יד" הסביר פרנק ווגל, מאמן הקבוצה, את התורה בסיום. ואכן, הלייקרס יכולים לחרוק, לרעוד ולגמגם במהלך המשחקים אבל בסוף הם תמיד יודעים לעשות את העבודה. היו להם 5 משחקים צמודים בפליאוף עד כה, הם הלכו כבר פעם אחת להארכה והיו לפחות פעמיים בבור שנראה שאין להם דרך לעלות ממנו – אבל הם עדיין בלתי מנוצחים בפליאוף 2020, ממש כמו העובדה שאחרי הכל הם היו אלה שסיימו עם המאזן הטוב ביותר בליגה בסוף העונה. הלייקרס עשויים מחומר של מנצחים ולברון ג'יימס, חיית פליאוף פראית, נראה כמי שממוקד כולו במשימה – לארגן לעצמו טבעת רביעית. אז נכון שהיריבות עד כה, לא היו מהמשובחות ביותר – אבל אני חייב להגיד שאני לא רואה מי שיעצור אותם בכושר הנוכחי של יתר הקבוצות. ועם המנטליות המשובחות של הצהובים-סגולים.

אז מה היה לנו בלילה בו הסדרה נסגרה, גם אם לא באופן רשמי: הת'אנדר עלו עם אנדרה רוברסון בחמישייה במקומו של פול והוא חבר להרכב נמוך של שרודר, גילגוס אלכסנדר, גלינארי ואדאמס. הרעיון כנראה היה הגנה אבל הוא לא הרשים את הלייקרס ואת לברון ג'יימס שעם 7 נקודות ב-4 הדקות הראשונות העלה את הלייקרס ל-8:16. דונובן חזר מפסק זמן עם חמידו דיאלו במקומו של רוברסון שהתגלה כלא יעיל בשני צידי המגרש אבל מי שבעיקר חזר היה גילגוס אלכסנדר. הרכז הצעיר, שחקן השנה השנייה, הפנים שאם אין הוא לא – אז מי לא ואם לא עכשיו –אימתי והחליט לקחת את הקבוצה שלו כפרויקט אישי.

"הוא היה בכל מקום, בכל נקודה, בכל זמן, הוא אדיר ועצום והוא הוכיח שוב איפה מסתתר העתיד שלנו" פירגן לו המאמן דונובן בסיום. לברון ג'יימס מהצד השני פירגן גם כן, אם כי היה יותר תמציתי "וואו!". 12 נקודות רצופות של גילגוס אלכנסדר העלו את הת'אנדר ליתרון 19:20 כשהוא מתעלם מכל מי ששומר עליו (רונדו, אייברי בראדלי או דני גרין). נישאים על גלי המוטיבציה החדשה שהעניק להם הקנדי בן ה-21, הת'אנדר סיימו את הרבע ביתרון בן 5 נקודות, 28:33 כשאלכסנדר מסיים עם 17 נקודות ברבע אחד, יותר מחצי מהנקודות של קבוצתו.

גילגוס אלכסנדר נח בתחילת הרבע הבא מה שנתן ללייקרס את היתרון חזרה עם 39:40 אבל בילי דונובן הבין שזה עכשיו או לעולם לא ושלח את אלכסנדר שוב למערכה בחלוף ארבע וחצי דקות מנוחה. הפעם היה זה אלכס קארוסו שמספר 2 בכחול-לבן סיבסב שוב ושוב. עד סוף הרבע נוספו 9 נקודות  (ו-4 אסיסטים) למאזן של הכוכב החדש של הת'אנדר שסיימה את המחצית ביתרון קלוש 58:60.

אלכסנדר המשיך לנצוץ ברבע הבא אותו סיים עם עוד 13 נקודות אבל מה שעבד התקפית לת'אנדר לא הספיק בהגנה. ללייקרס הייתה משנה סדורה של דחיפת כדורים לדיוויס, פוסט-אפים וחיתוכים של לברון, שלשות של דני גרין ובראדלי ומדי פעם הופעות אורח של דוויט האוורד וג'אביל מגי (שבצד השני פשוט שיתקו את סטיבן אדאמס [סיים את המשחק עם 3 ריבאונדים] ונתנו לייקרס יתרון מוחלט בריבאונדים – 39-54 בסוף הערב) גרמו לשינוי המומנטום במשחק ולכך שהלייקרס הפכו מרודפים לנרדפים. 30 נקודות של האורחת ברבע השלישי הספיקו לה ליתרון 83:88 בסיומו.

אלכסנדר נחלש בתחילת הרבע הרביעי, הלייקרס התחילו לתת לו אקסטרה תשומת לב וגם העייפות עשתה את שלה וגרמה לדונובן לתת לו לנוח אבל גלינארי שהיה בינוני מרבית הערב ושרודר, השאירו את הת'אנדר במרחק סביר גם בדקות הבאות. 2:05 דקות לסיום כשהלייקרס מובילים באותו הפרש של סוף הרבע השלישי – 99:104, הגיע הניסיון האחרון של גילגוס אלכסנדר להשאיר את הניצחון באוקלהומה סיטי. שלשה שלו על הפרצוף של דני גרין היו הנקודות הראשונות שלו ברבע האחרון והורידו את הפער ל-2 בלבד, בהתקפה הבאה של הלייקרס הוא ניצל אי הבנה בין לברון לרונדו, חט, כדור ורץ את כל המגרש בשביל לרשום שתי נקודות נוספות שהשוו את התוצאה. הלייקרס החטיאו בצד אחד, גלינארי החטיא בצד השני ולברון ג'יימס, סחט עבירה ושם שתיים מהקו בדרך ליתרון 104:106 לקבוצתו כשעל השעון 47 שניות לסיום.

הת'אנדר הלכו לפסק זמן והלכו לגילגוס אלכסנדר שבפייד אוואי שם עוד שתיים ושוב שוויון – 27 שניות לסוף. הלייקרס הלכו פנימה אל דיוויס והוא לא ממש התרגש מהנוכחות של דאנקן פרגוסון שעזר בשמירה עליו ורשם 2 מתחת לסל, כשעל השעון 6 שניות. זה היה הזמן של גילגוס אלכסנדר לנצח את המשחק, אבל הלייקרס חשבו אחרת…  דונובן הכין תרגיל במסגרתו שלושה שחקנים של הת'אנדר מושכים בכיוון אחד ואלכסנדר מתחבא בצד השני אבל אדאמס לא ממש קלט את העניין וביצע עבירת תוקף ברורה על לברון ג'יימס בניסיון לפנות מקום והכדור שוב הלך לייקרס שאמנם לא הצליחו לנצל את שלוש השניות הנותרות לעשות סל אבל גם לא ממש היו צריכים – 106:108 בסיום לאורחת ו0-3 בסדרה הקצת טראגית וקצת אופטימית הזו בשביל הת'אנדר.

אנתוני דיוויס היה יעיל כהרגלו בשורות המנצחים עם 30 נקודות ו-12 ריבאונדים. לברון ג'יימס היה סולידי יחסית אבל גם בערב כזה סיים עם 23 נקודות, 11 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. דני גרין הוסיף 18, קוזמה תרם 14 מהספסל ודוויט האוורד סיים עם דאבל-דאבל של 10 נקודות ו-10 ריבאונדים.

גילגוס אלכסנדר רשם את משחק חייו עם שיא קריירה של 46 נקודות (הקודם עמד על 32) ו-11 אסיסטים אבל זה פשוט לא הספיק. גלינארי הוסיף 20 ושרודר סיים עם 18 נק' בניסיון לסייע לו. "היה לי משחק מדהים מבחינה אישית, חלמתי על זה הרבה זמן אבל זה לא ממש מעודד אותי כשזה הסתיים בהפסד. מאמין שזה יהיה אחרת בשנים ובפעמים הבאות", סיכם גילגוס אלכנסדר את תחושת ההחמצה בסוף הערב.

ממשיכים למשחק רביעי, ואולי אחרון, באוקלהומה סיטי ביום ראשון.

6 תגובות

  1. וואו אני לא מאמין. 46 נקודות לאלכסנדר? חיה רעה, מילא את תפקיד כריס פול לגמרי, רק נשאר לו לנצח במשחק אחד את הלייקרס וזה א-לה גולדן סטייט בפלייאוף 2007

  2. תודה יאיר
    הלייקרס מנצחים המון משחקים צמודים בפליאוף הזה, שלא יגמר להם המזל לקראת ההמשך.
    אלכסנדר הביא הופעה מטורפת, אין הרבה שחקנים שקלעו 45 ומעלה במשחק פלייאוף
    הוא לא רחוק משחקנים כמו קארי ודוראנט
    מדהים

  3. תודה יאיר, איזה משחק של אלכסנדר. נראה לי שהת'אנדר סגורים ובטוחים בעמדת הרכז לשנים הקרובות. לא יאומן שהוא שחקן שנה שלישית בליגה וכבר הופך לסופרסטאר.
    והלייקרס? בשלהם. לברון מריח את האליפות הרביעית כבר

      1. אלכסנדר חיה רעההה יש לאוקלהומה עתיד מבטיח
        מת לראות גמר מערב של יוסטון מול הלייקרס נראלי יהיה מטורף לראות את שתי הג'יימסים בגמר פלייאוף בשיא הכושר שלהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם