מהבחירה הראשונה בדראפט ל – ? – אירופה !(חלק ב)

במנה הראשונה סופר הסיפור של ראלף סמפסון (1983), קנט בנסון (1977), מייקל תומפסון (1980) וג'ו בארי קארול (1980) ששיחקו באירופה. בחזרה לשחקנים עכשוויים

הפעם נמשיך עם שחקנים קצת יותר עכשווים שהגיעו לשחק באירופה ונבחרו 1 בדראפט+ סיפור פיקנטי על אחד משחקני הכדורסל הגדולים בכל הזמנים.

מייקל אולווקנדי – קינדר בולניה

אולווקנדי שנולד בניגריה, נבחר 1 בדראפט 1998 ע"י הקליפרס. הוא נחשב אחד מהבאסטים הגדולים כאשר וינס קארטר, דירק נוביצקי, מייק ביבי, פול פירס ואנטואן ג'יימיסון נבחרו מאוחר יותר באותו דראפט. הסיבה שהובילה את אולווקנדי לאירופה היא השביתה בליגה בעונת 98-9.

בעונת הרוקי שלו הוא שיחק באיטליה לפני ששיחק משחק רשמי ב-NBA. מייקל מוצא את עצמו באימפריה האיטלקית של אותם ימים, קינדר בולוניה. אולווקנדי לא הרשים במיוחד בבלוניה כשב-3 משחקים בליגה הוא קלע 4.7 למשחק וקלט 5.7 ריבאונדים. ביורוליג הוא קלע 10.7 למשחק והוסיף 6 ריבאונדים.

השביתה נגמרה, ואולווקנדי חזר לקליפרס. עונת הרוקי שלו הייתה בינונית עם 8.9 נקודות -7.9 ריבאונדים ב-45 משחקים(מתוך 50 בעונה המקוצרת של 99). אלווקנדי שיחק 500 משחקים בליגה עם ממוצעים של 8.3 נקודות למשחק ו-6.8 ריבאונדים. הוא לא השאיר חותם ונחשב לאחד הבאסטים הגדולים בתולדות הדראפט.

בתקופה שבולניה הייתה אימפריה

אלן אייברסון (בשיקטש)

אלן אייברסון היה הבחירה מס' 1 בדראפט 1996, שנחשב לאחד הדראפטים החזקים בהיסטוריה. אייברסון, שרשם קריירת NBA מרשימה בפילדלפיה, דנבר והפיסטונס נבחר ל-MVP של הליגה ב-2001. הוביל את פילי לגמר ונחשב לאחד הסקוררים הכי טובים בהיסטוריה של הליגה.

אייברסון שנבחר גם פעמיים ל MVP של משחק האול סטאר ונבחר 11 פעם למשחק. רוקי העונה, 4 פעמים מלך הסלים של הליגה ו-3 פעמיים מלך החטיפות. אייברסון שקלע 26.7 נקודות למשחק בליגה. החל לדעוך בעונותיו האחרונות. בעונה האחרונה שלו הוא שיחק בממפיס 3 משחקים וחזר ל-25 משחקים בפילי אותה עזב עקב בעיות משפחתיות.

את עונת 2010-1 הוא לא פתח בליגה. הוא קיבל הצעה של 4 מיליון דולר לעונה מבשיקטש איסטנבול באחת ההחתמות הכי שוקינג אבר באירופה. בשיקטש לא הייתה אפילו המועדון המוביל של איסטנבול ושיחקה ביורוקאפ.

אייברסון שחתם בבשיקטש באוקטבר עזב את הקבוצה בינואר עקב פציעה. הוא לא חזר לשחק כדורסל ומאז ופרש בגיל 35 וחצי. אייברסון נבחר להיכל התהילה. את האפזיודה שלו באירופה אני מניח שהוא לא ירצה לזכור.

טעם רחת לוקום ?

אנדראה ברניאני – (באסקוניה/בנטון)

אם נתעלם מהעובדה שנבחר 1 והגיע מאירופה (בנטון טרוויזו), ברניאני שנבחר ראשון בדראפט 2006 עבר מסלול של נחיתה חופשית מאז שנבחר ע"י הראפטורס. למען ההגינות, צריך לומר שדראפט 2006 היה די חלש.

למרקוס אולדריג' שנבחר שני עדיף על ברניאני אבל זה היה דראפט לא עמוק במיוחד. ברניאני ניפק עונה של 21.2 למשחק עם טורונטו אבל הוא לא הצליח להיות גורם דומיננטי בליגה. 7 עונות של ברניאני בטורונטו היו טו מאץ' עבור הקבוצה והוא עבר בטרייד לניקס.

לאחר 2 עונות בהן היה בעיקר פצוע הוא שיחק בברוקלין את עונתו האחרונה בליגה ונחתך ממנה בפברואר 2016. ברניאני קיבל חוזה לשנתיים מבסקוניה הספרדית, אבל שרד עונה אחת בלבד עקב פציעות.

הוא קלע 8.8 נקודות למשחק ב 15 משחקי יורוליג. ו-11.5 למשחק ב 14 משחקים בליגה הספרדית. ברניאני בחירה ראשונה בדראפט ולא האיטרייה הכי גבוה בסיר סיים קריירה מעט עגומה יחסית לבחירה מס' 1.

אנתוני בנט (פנרבחצ'ה)

אנתוני בנט הקנדי הימם את העולם כשקליבלנד קאבלירס קראה בשמו בבחירה ה-1 של דראפט 2013. שום דבר לא הכין את הצופים בדראפט לבחירה בבנט שנע בין הבחירה 7 ל-11 במוק דראפטים. דראפט 2013 נחשב חלש כשחוץ מאולדיפו שנבחר 2 שמות כמו אלכס לן, קודי זלר, נרלנס נואל ובן מקלמור השלימו את השביעייה הראשונה.

בנט היה גרוע מאוד בקליבלנד ועבר למינסוטה כחלק מהטרייד על קווין לאב, לאחר מכן לטורונטו ואז לברוקלין נטס. 4 קבוצות ב-4 עונות זה הישג מאוד מפוקפק לבחירה 1 בדראפט. קריירת ה-NBA של בנט מסתכתמת ב-151 משחקים ו-4.4 נקודות למשחק באחוז מזעזע מכל באלטה על המגרש.

בנט נפלט מהליגה במהירות ומצא את עצמו מגיע לפנרבחצ'ה של זליקו אוברודוביץ'. בנט שיחק ב-10 משחקי יורוליג בלבד בהם העמיד ממוצע לא מרשים של 1.2 נקודות למשחק (להוציא 9 נקודות במשחק השיא שלו מול באסקוניה הממוצע שלו היה יורד ל 0.3 נקודות למשחק).

פנרבחצ'ה בעונה היסטורית זוכה בגביע בזכייה שלא רשומה על בנט שמאז נע ונד בקבוצות ג'י ליג וכמעט חזר לליגה השנה אבל יוסטון חתכו אותו רגעים לפני פתיחת העונה.

מאחר והבחירות 2 עד 5 שיחקו בישראל נותר לנו רק שחקן שנבחר 1 שלא שיחק בישראל. אולי זה יהיה בנט?

אלוף אירופה !

מג'יק (חיים של מומי) ג'ונסון

הידעת? גם מגי'ק ג'ונסון האגדי חווה אפיזודה של 5 משחקים במועדון בשבדיה. מג'יק גם היה שותף במועדון והמיזם לא כל כך הצליח. מג'יק שינה את שם המועדון ל"מג'יק M7 בוראס". זה היה בשנת 99. 20 שנה לאחר שמג'יק נבחר ראשון ע"י הלייקרס ו-3 שנים לאחר שפרש רשמית.

מג'יק שהיה בן 40 שיחק ב-5 משחקים כולל טריפל דאבל במשחק הבכורה 11 נקודות, 14 ריבאונדים, 14 אסיסטים. השבדים העדיפו כדורגל והמיזם פורק. במשחק השיא שלו ובגיל 40 מג'יק קלע 34 נקודות.

אחרי החוויה בשבדיה, מג'יק המשיך לגרייט דיינס מדנמרק וגם היא שינתה את שמה בהתאם למג'יק גרייט דיינס. מג'יק היה אמור לשחק ב-3 משחקים את הראשון הוא פספס בגלל פציעה, בשני הובס ע"י ז'לגירס ומשחקו האחרון קלע 8 והוסיף 11 ריבאונדים ו 12 אסיסטים מול קבוצה פילנדית.

מג'יק במדי בוראס, נשמע כמו סרט של בוראט

7 תגובות

  1. תודה רבה!
    מאוד מעניין, בעיקר הסיפור של מג׳יק, ידעתי ששיחק באירופה אך לא שמועדונים שינו את השם שלהם בגללו!

  2. תענוג אמיתי מידן,
    חחח?? שיפשפתי ת׳עיניים איך חיים של באירופה בכלל.
    ממש יופי

  3. סדרה פצצה מידן
    איזה כיף היה להיות שוודי חובב NBA בשנת 99 העליזה.
    הפתעת בעובדה
    כל אחד מהם שיחק דקותיים וחצי…. איפה הימים של בוב מקאדו (בחירה 2) שהיה אימת אירופה….
    🙂

    1. מאקדו היה ב 2 דרגות מעל אירופה
      לקח 2 גביעים עם מילאנו על הראש של מכבי בגיל 35 אם אני זוכר נכון

  4. אחלה פרויקט
    ממש חידשת לי עם ראלף סמפסון שלא היה לי מושג שהוא שיחק באירופה.
    תודה

  5. פששש מידן אתה אוצר בלום של ידע. מייקל אולווקנדי הוא אחד מהבאסטים הגדולים של הנב"א ואין פלא שלא הצליח גם באירופה.
    בנט דומה לו מאוד, כמה טובה נראית היום העיסקה שבה גם וויגינס נשלח וקליבלנד קיבלה את קווין לאב. בזמן אמת היו לא מעט שהתנגדו לה.
    לא ידעתי שמג'יק חחים של מומי שיחק בשבדיה, מה היה חסר לו בחמימות של ל.א.?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם