מה היה לנו? סיקור משחקי שלישי

טורונטו רפטורס 111 – אורלנדו מג'יק 82 (1-1 בסדרה)

טורונטו שמרו על המסורת ומעדו במשחק 1 בסדרה, אך לרגע לא היה ספק שהם בשליטה בסדרה בין שתי הקבוצות. הערב הם הגיעו במטרה להוכיח זאת ואילו אורלנדו עלו בתחושה שהם עשו את שלהם וגנבו משחק.

קאוואי לאונרד היה מועמד לMVP אם לא היה מפסיד כל כך הרבה משחקי עונה רגילה, והערב הראה למה. הוא פשוט השתלט על המשחק כל אימת שרצה, והפעם לשם שינוי, גם קיבל עזרה מקייל לאורי, שצוות חילוץ והצלה נשלח לכיוונו לאחר ההיעלמות במשחק הראשון.

ווצ'ביץ' למרות עונת אולסטאר אדירה ומרשימה ממשיך להראות שהפלייאוף קצת גדול עליו ולא מוצא את מקומו ואפילו די ג'יי אוגוסטין חזר לגודל טבעי.

טורונטו לחצו בהגנה וכפו 17 איבודי כדור כשהם שומרים את אורלנדו על 40 נק' במחצית' ואורלנדו לא הצליחו לקלוע סל שדה עד שעברו 5 דקות מפתיחת המשחק. קייל לאורי הנהיג את המתקפה באגרסיביות ואסרטיביות. "הוא הוביל אותנו באינטנסיביות", אמר עליו לאונרד בסיום המשחק.

לאונרד עצמו שיחק עם בעיית עבירות לאורך כל המשחק, אבל זה לא הפריע לו לקלוע 37 נק' ב-32 דקות ויצא 4 דקות לסיום לקול תשואות הקהל. לאורי עצמו קלע 22 וסיאקם עם 19 למנצחים.

ווצ'ביץ' הודה בסיום המשחק שטורונטו הוציאו אותו משיווי משקל והוא צריך למצוא את הדרך להיות פרודוקטיבי. רק 6 נקודות היו לאולסטאר הערב, יחד עם 9 של אוגוסטין זה בהחלט לא מספיק בשביל לדגדג את טורונטו. אהרון גורדון דווקא כן הופיע להוביל את קלעי אורלנדו עם 20 נק'.

https://youtu.be/szosl80dWFg

דנבר נאגטס 114 – סן אנטוניו ספרס 105 (1-1 בסדרה)

הספרס היו כל כך קרובים לנצח את המשחק ולמעשה להבטיח ניצחון בסדרה מול המדורגת 2. עמוק בתוך הרבע השלישי התוצאה היתה 78-59 לאורחים והיה ניתן לראות את סיבוב 2 באופק. אבל אז הגיע ג'מאל מורי ששוב הראה לנו כמה נפיץ הוא יכול להיות כשהמוזה שורה עליו.

מורי שהיה הגיבור הטרגי של משחק 1 כאשר החמיץ זריקה מכרעת ואיבד כדור בדקות הסיום, לא היה טוב לאורך כל המשחק. אבל ברבע הרביעי הוביל את דנבר לקאמבק שהציל לה את העונה כשהוא נמצא בכל מקום ונראה שלא מסוגל להחטיא. 21 נק' ב8-9 מהשדה היו למורי. לא במשחק, ברבע הרביעי בו קלעו הנאגטס 39 נק' אל מול 23 בלבד של האורחים כדי להחזיר את הסדרה לסן אנטוניו במצב מאוזן.

ראינו תפוקה מכל שחקני החמישייה של דנבר עם 24 נק' של מורי, 23 להאריס, 20 למילסאפ ויוקיץ' כמעט טריפל דאבל של 21 נק', 13 ריב' ו-8 אס'.

את סן אנטוניו הוביל דה רוזן עם 31 נק', אולדריג' עם 24 ודרק ווייט עם 17, אבל הספרס הפסידו את המשחק הזה בהגנה ברבע הרביעי.

https://youtu.be/jNMph1iluQw

פורטלנד טריילבלייזרס 114 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר 94 (0-2 לפורטלנד בסדרה)

כל משחקי 2 בפלייאוף עד עכשיו דאגו לשמור אותנו בשוויון, מלבד סדרה אחת. דווקא ההתמודדות שבה הציפיות היו שהמדורגת נמוכה תעלה על חשבון המדורגת הגבוהה, נראית הסדרה הכי פחות שוויונית עד כה. הסיפור הוא אוקלהומה מצד אחד, ששוב נראית כאילו השלם לא מצליח להשתוות לסך חלקיו, אבל זה יהיה עוול לפורטלנד וללילארד להתמקד בחוסר התפקוד של ווסטברוק ודונובן, במקום בגדולה, בהקרבה ובלחימה של הקבוצה מאורוגון. לאחר הטראומה בפלייאוף הקודם, אחרי המכה שקיבלו בדמות הפציעה של נורקיץ' וכשלונות חוזרים בפלייאופים קודמים, יש ללילארד סוף סוף הזדמנות להוכיח את גדולתו, והפעם, סי ג'י מקולום היה לצידו.

2 סוויפים רצופים בסיבוב הראשון בשני הפלייאופים האחרונים, וסוויפ עונתי לאוקלהומה בסדרה בין השתיים. עם הזכרונות האלו נכנסנו לסדרה הזאת, ולכן קל היה לחשוב שדווקא אוקלהומה הכשרונית היא הפייבוריטית למרות העונה הנהדרת של פורטלנד שסיימו במקום השלישי בעונה הרגילה.

פול ג'ורג' עדיין נראה פצוע כששיחק עם כתף חבושה, אך זה לא תירוץ למשחק הנרפה של ווסטברוק, שנראה שלילארד, שלא ידוע בהגנה החונקת שלו, עולה עליו באגרסיביות ונצמד אליו בהגנה ללא הרף.

אוקלהומה דווקא עלו ליתרון ברבע הראשון אך פורטלנד דאגו לשמור את זה צמוד והתפוצצו ברבע שלישי של 37 נק' אל מול 21 בלבד של האורחים שחתם את המשחק.

לילארד הוביל את המנצחים, שמגיעים בטוחים מאוד למשחק 3 באוקלהומה בשישי, עם 29 נק' והגנה מצויינת על ווסטברוק. מקולום היה נהדר עם 33 נק' ומו הארקלס עזר עם 14 נק' ו-9 ריב'.

לאוקלהומה ג'ורג' קלע 27 נק', ווסטברוק כמעט והצליח להגיע לטריפל דאבל עם 14 נק' (5 מ-20 מהשדה) 11 אס' ו-9 ריב' אך דונובן משך אותו החוצה 3 דקות לסיום כשכבר היה ברור שהניצחון של פורטלנד ומנע ממנו את ההישג. 16 נק' לאדאמס אבל אוקלהומה צריכה להיות מודאגת בעיקר מיכולת הקליעה שלה כששוב קלעו רק 5 מ-28 מעבר לקשת. ככה קשה מאוד לנצח בליגה של היום.

18 תגובות

  1. מצוין ניב.
    אני כל כך מרוצה ממה שקורה עם פורטלנד . לא בגלל okc שכמובן כמו (כמעט) כולם קצת כואב לי על ראס וג'ורג'. אני מרוצה בגלל הלקח החינוכי…. שנה שעברה הם הועפו בכזאת בושה מהפליאוף אבל בניגוד לצפוי ולנהוג בכל רחבי עולם הספורט החרבות לא נשלפו. לא פיטרו את סטוטס ולא העיפו כוכבים בטריידים. אמרו תקלה ננסה שוב בעונה הבאה. הרי הסגל הזה וסטוטס בסופו של דבר הצליח להביא אותם לפליאוף בשנה שעברה אז זה לא יכול להיות שהוא כזה גרוע. אז זה ממש מעולה לראות אותם מצליחים ככה מחזיק להם אצבעות קדימה .. אם קצת מזל ואם כזאת יכולת יש מצב שיגיעו לגמר המערב…
    תודה רבה ניב.

  2. תודה ניב.
    – ממש מאוכזב מס"א אבל מוריי פשוט קלע הכל ברביעי. לא בטוח מה יהי בהמשך אבל סה"כ אין מה להיות מאוכזבים.
    – טורונטו עדיין צריכה לנצח בקלות. פשוט צריכה להיות מפוקסת.
    – פורט-אוק, מאוד מאכזב. אוק כל שנה מסתמנת כהדבר כולם עפים עליהם אבל זה לא מבשיל.

  3. מעולה

    לאוקייסי אין קליעה. אנחנו אומרים את זה כבר הרבה זמן. הם היו די תלויים ביכולת הפנומנלית של ג'ורג' והיו מכוסים לתקופה, אבל היה ברור שזה לא יציב לאורך זמן. ואל תגידו לי שיש להם קלעים. אין להם. לפחות לא כאלה שיכולים להיות עקביים בפלייאוף.

    מאמין שהם ינצחו את משחק 3, וכנראה שזהו. אחרת זה הולך ל-7.

  4. תודה על סיקור מעולה, קפטן!
    מוריי יציב יוכל להיות אחד הרכזים הטובים בליגה.
    יש מצב שבסדרה של ניו אורלינס נגד אוקלהומה זה ייגמר דאבל סוויפ לשקנאים?

      1. פליקנס עשו סוויפ על פורטלנד, בקצב הזה פורטלנד יעשו סוויפ על אוקלהומה..מכאן שהפליקנס על אוקלהומה זה 0-8 🙂

  5. תודה ניב. טורונטו עם קוואי היא לא פראיירית והיא הוכיחה את זה. ווצ'ביץ' צריך להבין מה קורה לו, משחק שני רצוףש הוא חלש.
    לגבי ספרס-דנבר – אני עדיין לא בטוח אם פופ יצליח להשתלט על הסדרה בבית או שנחזור עם 2-2 לדנבר. נראה לי שהסדרה הולכת ל-7 משחקים.
    אוקלהומה בצרות לא בגלל הפיגור 0-2 אלא בגלל הדרך בה הם משחקים. אני לא זוכר איך הפליקאנס ניטרלו את משולם וליליארד בשנה שעברה אבל זה היה כל כך מרשים ופורטלנד שבקה לגמרי. דונובן צריך להסתכל בקלטות ולנסות לשחזר את מה שהם עשו.

    1. ג'רו הולידיי נעל לחלוטין את לילארד והפליקנס רצו בכל הזדמנות.

      אם אני זוכר נכון פורטלנד היו ממש קרובים לנצח את המשחקים בבית ואיכשהו ברח להם. משם זה כבר היה עניין של מומנטום

      1. אז אוקלהומה תצטרך למצוא את הג'רו הולידי שלה.
        היה לה את רוברסון אבל אני מניח שהוא כבר פאסה לגמרי, לא שיחק על אמת כבר המון זמן (חוץ מזה שהוא לא מסוגל לשים את הכדור בסל). אולי פול ג'ורג' צריך לקחת את התפקיד הזה?

        1. אם ייקח את זה על עצמו הוא יהיה מותש והם יסיימו כל מחצית עם 40 נקודות בלחץ… בלעדיו במיטבו בהתקפה אין להם סיכוי בסדרה באופן כללי. זה צריך להיות גרנט, אם כבר. אבל הוא ארוך מדי ולילארד יאכל אותו.

        2. האמת שהפיתרון הוא שווסטברוק יקח את לילארד על עצמו.
          הוא יצטרך לתת 110% בהגנה ובהתקפה פשוט לזרוק פחות ולשחק יותר חכם.
          מצד שני אם הוא היה עושה את זה הוא לא היה ווסטברוק.
          תיאורטית זה הפיתרון

  6. סיקור מצוין, למרות שלא ראיתי את שני המשחקים הראשונים, הצלחתי להבין את התמונה של מה שהיה בזכות מה שכתבת. תודה!

  7. תודה רבה ניב
    למרות ההפתעה בגיים 1 אני חושב שהמאץ אפ של טורונטו מול אורלנדו נוטה בבירור לטובת טורונטו וככה זה נראה היום
    חשבתי שפורטלנד תעבור את OKC דונובן הוא אחת הבעיות המרכזיות שם הוא עדין לא הותיר חותם בליגה

  8. היה לילה מאכזב עבורי במקרה של הספרס.
    מאמין שינצחו את שני המשחקים הבאים בטקסס והסידרה תגמר 4:2 לטובתם.

    אוקלהומה זה פשוט חושך, לראות אותם משחקים ולתפוס את הראש ולא להאמין. מאמן על תקן עציץ, ושחקן שמתהג כאילו הוא אלוהים חיים.

    טורונטו חסרה למימדיה הטבעיים. הגליצ'ים שיש לה בתחילת סדרות הוא בהחלט מוזר.

    תודה ניב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם