מיאמי היט – כאן בונים לרוחב

מיאמי היט יוצאים לעונה מעודדת אחרי פספוס הפלייאוף לשכנה מאורלנדו ולכנופייה מהפיסטונס. השנה מידן בורוכוב מרגיש שזה הולך להיות קצת אחרת

אולם ביתי – מיאמי איירליין ארינה, ממוצע תפוסה של 100.2% בעונה שעברה עם 19,640 צופים בממוצע. הקהל במיאמי כמו זה ביד אליהו ממהר לחניה או למשחק הבינגו בבית האבות. מהקהלים היותר שקטים בליגה. בשנת 2000 הייתי בארה"ב לראשונה(ופעם ראשונה בחו"ל אם לא סופרים וויקאנד בראס אל סטן בסיני), מאוד רציתי לצפות במשחק של מיאמי שלא שיחקה בשבוע שהייתי בעיר. לבסוף ביתקתי את בתוליי ה NBA שלי ב MSG במשחק של הניקס מול מילווקי באקס.

מאזן בעונה שעברה – 43-39 שהספיק למקום ה 10 בלבד במזרח.

מאמן : אריק ספולסטרה מתחיל עונה 12 כמאמן ראשי, בעל תואר שני ( בשנים 2012 ו 2013) ו 4 הופעות רצופות בגמר הליגה כמו כן יש אליפות כעוזר (2006) והוא נבחר למאמן העונה 2017. מחזיק במאזן של 523 ניצחונות מול 363 הפסדים. אם להיות הוגן לא הייתי מחסידו הגדולים(בעיקר בשל העובדה שנראה שהוא התפתח בעיקר בגלל קשרים ולא כישורים ) לאחר 4 שנים בהן שימש כמתאם וידאו ועוזר מאמן, קודם להיות לסקאוט ועוזר המאמן של הקבוצה. אביו ג'ון היה מנכ"ל של 4 קבוצות שונות ב-NBA ביניהן פורטלנד ודנבר וסבו היה כתב ספורט מוביל בדטרויט.

סגל לעונה הקרובה

לא יותר מידי שינוים הגיעו ג'ימי באטלר מפילדליפיה ומאיירס לאנרד מפורטלנד, במצבת העוזבים אפשר למצוא את דווין וויד שפרש (או שלא עם שמועות שקושרות אותו ללייקרס) וחסן וויטסיד ( סיין אנד טרייד לבלייזרס ) וג'וש ריצארדסון ( סיין אנד טרייד לפילי)

מיאמי בחרה בבחירה ה 13 בטיילר הרו (שאולי היה ביום מן הימים הירו)

השמות הבולטים בסגל הם גוראן(אלוף אירופה במיל) דרגיץ, גסטיס(הבן של ריקי) ווינסלו, דיון(ציון) ווטרס, קלי(לא הבלונדה מ 90210) אולייניק, ראיין אנדרסון, באם (בום) אדבייו, אודיניס ( אני עוד פה) האסלם, דאנקן(לא טים) רוביסנון( לא דוויד), קנדריק נאן(כמו הלחם ההודי רק גבוה)

משהו שאולי לא ידעתם על מיאמי – במיאמי 73% אחוז שאינם דוברים אנגלית כשפת אם וזה השיעור הגבוה בארה"ב. למיאמי ברית ערים תאומות עם ירוחם הידועה והמפורסמת כעיר החיים הטובים של הנגב.

מה היה ומה יהיה במיאמי?

"פריוויו צריך להתחיל הכי חזק שלך ולאט לאט להגביר" ( קרמבו, אלוף בשחייה ומודל לחיקוי באיך להתחיל עם שווציריות בבריכה)

מיאמי הייתה למודת פציעות בעונה החולפת, עונת הפרישה של וויד עברה בשקט יחסית לעונת הפרישה של קובי. מיאמי הייתה באזור חיוג פלייאוף אבל זה לא קרה.

מיאמי שפספסה את פלייאוף 2017 סיימה את העונה בצורה מעוררת כבוד לאחר שלא וויתרה ולמרות פתיחת עונה מזעזת היא סיימה במאזן 41-41 והמסר של הקבוצה היה – אנחנו כאן בשביל לנצח וטנקיג זה לא עבורנו.

ב 2018 מיאמי עשתה את הפלייאוף מהמקום ה 6 עם הפסד לפילי בסיבוב הראשון.

יחסית לקבוצה שאיבדה את לברון מיאמי לא התפרקה לחלוטין (ע"ע קליבלנד קבלירס) האובדן של כריס בוש היה לא צפוי וויד נשאר בלי ברכיים ולמרות הכל ספולסטרה מצא את הדרך לפתח שחקנים צעירים לבנות קבוצה כשהדגש הוא על קבוצה.

הקיץ מיאמי נכשלה (או לא הייתה בכיוון) של לתפוס את אחד מתפוחי האדמה הלוהטים. נראה היה שהסטארים הגדולים די החליטו מראש יותר מפחות לאן מועדות פנייהם. אכשהוא ג'ימי באטלר העדיף את מיאמי למרות הפסד בגיים 7 לאלופה שבדרך מכדור שקפץ 4 פעמים לפני שניפץ את פעמון החירות לרסיסים.

כשמסתכלים על המספרים של מיאמי בעונה הקודמת לא פחות מ 13 שחקנים קלעו יותר מ 7 נקודות למשחק עד 16.6 ( ריצארדסון). היו לא מעט פציעות כשבאם אדביו היה השחקן היחיד לרשום 82 משחקים. להוציא ג'וש ריצ'ארסון אף שחקן לא שיחק מעל 30 דקות וזה רבותיי הוא איזון יוצא מן הכלל.

נראה שספולסטרה מצליח איך שהוא לסדר את החלקים בפאזל גם כאשר הם לא ממש נראים הומוגנים. את הקריירה שהוא הציל לדיוון ווטטרס לדוגמא.

שאלת השאלות האם ג'ימי באטלר מר כוכב גדול משיקגו שפשוט ירק בפרצוף של מינסוטה ולא היה מספיק סבלני עבור פילי ימצא מלבד מזג אוויר חם גם בית חם במיאמי ? באטלר שקרנו ירדה בעייני ינסה לשחק בקבוצה בלי הרבה לחץ אבל הוא ללא ספק במקום שהוא כנראה רצה – להיות האלפא דוג ולא ההוט דוג חסר עמוד השדרה.

למיאמי יש קבוצה אתלטית ורכז פיקח שיכול להוציא את המקסימום מהסובבים אותו. השאלה אם באטלר לא יפריע יותר מידי ? נסיון העבר מלמד ששחקנים די כיבדו את פט ריילי וספו כבר לא רוקי, בובה או סמרטוט של אף אחד.

אם הרו יתן עונת רוקי מניחה את הדעת ,באטלר ישחזר את ימיו בבולס ,ווטרס יספק קליעה ולא בדיחות על הכרס ביגמק+מקרוני עם גבינה ,ווינסלו ישתפר בהמשך ישיר לעונה הקודמת ובאם אדביו יספק את מה שהוא יודע בעונותו ה 3 בליגה מיאמי תקרא תיגר רציני מאוד על ראשות הבית(הלא חזק ממילא)

מיאמי נראית כמו קבוצה מאוד אנדרייטד וזה חייב לשחק לטובתם. המזרח תחרותי ויש הרבה קבוצות חזקות וזה משהו שלא היה בשנים האחרונות.

למיאמי לא מעט שחקנים שיכולים לשחק כפוורדים וגארדים וזה ייתן המון גמישות לספו לשחק סמול בול וביג בול ( מאיירס,אדביו ואוליינק זה קו קדמי מעניין) העמדה החלשה היא ה PF אבל זאת עמדה במגמת הכחדה מהליגה.

המפתח להצלחה של מיאמי יהיה היכולת לקלוע מדאון טאון באחוזים טובים וכמובן להגן להגן להגן. בעוד היא דורגה 6 בדיפנסיב ריטינג המקום ה 26 באופנסיב ריטיניג חייב לנוע מעלה מעלה כמו ששר החותן של קוונטין טרנטינו.

מיאמי היט – תחזיות

אופטמי – מיאמי מגלה ג'ימי באטלר אחר. הוא עובר טיפול פסיכולגי ופסיכאטרי מתאושש ומפשיר מטראומת מינסוטה. לראושנה בקריירה שלו הוא מצליח לשמש כמנהיג אמיתי והוא נכנס לחמשיית העונה עם דיבור חזק על MVP שהולך לקוואי. מיאמי מסיימת ראשונה בבית הדרום מזרח ומנצלת את חולשת הבית לצבור 53 ניצחונות ומקום 3 במזרח. באטלר נוקם בטורונטו בסיבוב הראשון ובסיבוב השני הוא נוקם בפילידלפיה שאיבדה את אמביד וסימונס במהלך הסדרה. הגריק פריק ומילווקי היו גדולות על מיאמי והעונה נגמרת בסוויפ בגמר הליגה.

ראילי – מיאמי מסיימת ראשונה בבית עם 46 ניצחונות. הכדורסל לא מרהיב במיוחד אבל תכליתי ויעיל. מאיירס ואדביו הופכים לצמד תאומי מגדלי עזריאלי( העגול והמשולש) . ווינסלו ווטרס וג'ונסון ממשיכם במגמת שיפור ואוליינק ממשיך להיות יעיל ויציב (בטח יחסית לשחקן בשם קלי) באטלר השתלב נהדר והצליח להיות מנהיג.

פסימי – מה לעזאזל ציפתם מג'ימי באטלר ? מיאמי מפסידה 6 מ 7 המשחקים הראשונים ובאטלר מתגעגע לימים עם טיבס במינסוטה הקפואה. סופת הוריקן מעיפה את הגג של האמריקאן איירלין ארינה והקבוצה עוברת לשחק בג'קסונוויל המנומנת. חלק נכבד מהקהל החזיר ציוד. מיאמי סובלת מפציעות. באטלר עושה שביתה איטלקית ומשחק רק מול פילי,מינסוטה,טורונטו והקבוצות מאל איי שהוא שונא. מיאמי ממש טובה במשחקים האלו אבל זה לא עוזר לעונה של 32 ניצחונת בלבד.

אמרו לו שהחולצה האדומה זו לא מציאה – מוקדש לג'ימי באטלר

18 תגובות

  1. כרגיל, סיקור נהדר.
    מיאמי אחת הקבוצות המתועבות בעיניי.
    השנה ללא ספק לא מגיעים לפלייאוף.
    שנה טובה!

  2. שמע אני מת על התחזיות שלך, רק הראש המופרע שלך יכול להרביץ כאלה.
    כמו שולדי אמר – תחתית פלייאוף במזרח. הם עוד יהיו קבוצה שתקשה על אחרות.

  3. נראה לי שלא נראה תנודות גדולות במיאמי השנה, הם מספיק טובים למקומות 7-8 במזפח, יותר מזה יהיה הישג מרשים. בפלייאוף אין להם סיכוי מול בוסטון, פילי או מילווקי. סיבוב ראשון וביי.

  4. אחלה פריוויו זו קבוצה מאוד קשוחה ולדעתי עוד התקשחה בקיץ יכולה לגמור את העונה בשלישיה הראשונה בדיפנסיב רייטינג. מסכים עם תרחיש שהוא בן הריאלי לאופטימי. קבוצה שצריכה לעשות פליאוף די בקלות במזפח שחזר להיות כזה השנה. הכל בהנחה שלאמריקן איירליין ארינה לא יעוף הסכף באיזה הוריקן… ענק.. אהבתי. 🙂

  5. תודה רבה מידן!

    אני לא מחזיק מספולסטרה ולא חושב שראינו ממנו מה שמצדיק את ההייפ סביבו. עם זאת, אני מודה שפט ריילי מבין יותר כדורסל ממני כך שהוא אולי יודע מה הוא עושה…

    כך או כך שנת מבחן לפילפינו-אמריקני.

  6. תודה מידן. אני דווקא מאוד מחזיק מספולסטרה ולדעתי העובדה שהקבוצה לא התרסקה כליל אחרי עזיבת לברון בחלק גדול רשומה על שמו. .לדעתי איפשהו במקומות 5-7 יחד עם אינדיאנה וטורונטו. כמו שהזכרת הרבה תלוי בראש של באטלר והכימיה שלו עם ספולסטרה.

    1. מחזיק מאד מספולסטרה
      בעבר לא כל כך אבל הוא ללא ספק אחד המאמנים הטובים בליגה
      מיאמי קבוצה מאומנת וחזקה מאוד הגנתית, זה לא משהו שישתנה עם ההגעה של באטלר

  7. באתי בגלל הקבוצה, נשארתי בגלל התגובות . . . ברץ אתה גדול. כשחיינו בגמ יריקה מי אמי היתה העיר הגדולה שלנו, בג’מייקה הרי אין כלום. אבל לא חשבתי שהמים שם קרים, זה הרי טרופי, לא?
    מיאמי קבוצה מסקרנת, לא תגיע רחוק זה די בטוח, אבל מעניין איך באטלר ישתלב שם. כשחקן אני די מחזיק ממנו ואוהב את הגישה הקשוחה שלו, אני קונה את התרחיש האופטימי . . .

  8. מעולה ושנון כהרגלך ! לשתי הם עוד לא סיימו עם כל הטריידים..לדעתי דראגיץ ולאונרד בעונת חוזה ואולי אולי יצליחו להוציא על גוראן בחירת סיבוב ראשון (את את כריס פול לסירוגין). בטוח שישמחו להיפטר גם מוויטרס ואולי מאוליניק. באטלר לא רוצה אליפויות, מעדיף את המסיבות והזוהר של מיאמי וזה שווייד אחד מחבריו הטובים בטוח לא הזיק .
    יהיו קבוצה שאף אחת לא תרצה לפגוש בפלייאוף ואדביו יקח את תואר השחקן המשתפר.

  9. איי… מיאמי….
    הייתי מוסכניק שם בשנות ה 90 ןהנה כמה אנדוקטות שקשורות באופן רופף לאמור לעיל.
    זקנים – זה נכון. מעבר לזה שפגשתי שם את אחות של סבא שלי, שפעם קודמת נפגשנו בברית שלי, היה עוד מקרה מעניין.
    שמנו ספה בחוץ. קבוצה קבועה של זקנים היו מגיעים בבוקר למוסך כל אחד עם איזו שטות על רעשים או משהו. כשהייתי אומר שאין כלום הם היו מתעקשים שאבדוק עוד. בסוף הבנתי את המשחק והייתי אומר שסידרתי משהו, שוטף איזה חלק בנפט שיראה חדש ומחייב אותם ב 20$. בזמן הבדיקה הם היו יושבים על הספה ומפטפטים. גם אחרי שהייתי שם את הרכבים מחוץ למוסך הם היו נשארים לשבת. ככה עד אחרי הצהריים. כל יום.
    כנראה שבגלל שאין שם "קופת חולים" הם נהנו לשבת אצלנו יחד ולהעביר חוויות במחיר של 20$ ליום. היה משעשע לראות אותם עוברים על הבוקר וצופים לראות אם מישהו כבר יושב….
    זרמתי.
    לא דוברי אנגלית – מגיע בנאדם למוסך, מתחיל לדבר אתי בספרדית. אני מבקש שידבר אנגלית והוא לא יודע. משתמש באיטלקית הבסיסית שלי בתוספת מבטא לשאול אם הוא אמריקאי. הבנאדם שולף רשיון נהיגה (המקבילה לת.ז.) ואני עף לי הסכך. איך אמריקאי לא יודע מילה אחת באנגלית ???
    נגנבתי מזה.
    הים – אכזבה קולוסאלית. מסתובב לי בשבת (ראשון) על הטיילת של מיאמי ביץ'. יפיפיות על סקטים עם פודל, גברברים מחוטבים. הכל כמו בסרט.
    יורד מהטיילת לחוף. הרבה אנשים אבל…. משהו בתמונה לא מסתדר לי….
    לקח לי כמה דקות לקלוט שאין אף אחד במים. רק 3 גולשים עם חליפות פול-באדי.
    הלכתי למים וטבלתי את הבוהן. יצאה כחולה מקור. זוועת עולם עבורי המורגל למרק הדגים החמים הידוע בכינוי "ים תיכון בערב בסוף אוגוסט".
    הייתה תקופה מעניינת מאד שהסתיימה בשבוע אחד מטורף בטופ של מנהטן שגרם לי להתאהב בניו יורק לנצח
    🙂
    הקיצר מאחל לבאטלר שיצליח. אני באמת מחבב את הבחור.

    1. גדול
      הזכרת ספרדית ….
      להבדיל מהלוק אשכנו-בלונדי שלך גם ככה נוטים לחשוב שאני לטיני על אחת כמה וכמה לאחר שנרדמתי בסאות׳ ביץ׳ והתעוררתי בלוק של תפוח אדמה אפוי בזיגוג קרמל.
      איזה שיכור התחיל לצעוק עליי בספרדית וביקשתי בנימוס – נו אבלה אספניול
      השיכור רק התעצבן יותר והיה בטוח שאני עושה ממנו צחוק
      איזה בחורה שעברה במקום (אני די בטוח שהייתה חשפנית ,קצת עקבתי אחרייה והיא נכנסה למועדון כזה כנראה לא לעבוד בקופה) ביקשה ממנו להרגיע.
      ככה מצאתי את עצמי ניצל ע״י בחורה מאוד מושכת ממוצא לטיני, היא הייתה דומה קצת לאווה מנדז רק עם חמוקיים הרבה יותר מפוארים

    2. ברץ' מה עם איזה פינה קבועה?
      הקהל של מיאמי ברובו תיירים, אבל גם הקבועים עם המינויים לא באים לשם בגלל הקבוצה. רובם לא ידעו לתת שם של 3 שחקנים בסגל.
      הם באים בשביל הבידור והצ'אנס שיראו אותם בג'מבוטרון.
      באטלר אם ככה מתאים בול לקונספט. אצלו לא יהיה משעמם.
      מאמין שכריס פול יגיע אחרי שיתן פתיחת עונה מרשימה.
      תכלס יש במיאמי קבוצה מעניינת, כמו שאמרת בנטייה לרוחב, אבל הרבה שחקנים שיכולים לפרוץ פוטנציאלית.

      חמישייה ראשונה:
      דראגיץ', באטלר, וינסלו, באם בם וקלי אוליניק
      עם ספסל של דיון (גוגל הים) ווייטרס, ג'יימס (רמבו)ג'ונסון, מיילס לאונרד וטיילר הירו יש להם קבוצה לא רעה בכלל במזרח והגנה רצחנית.
      אם באטלר נשאר בריא הייתי אומר בוודאות בפלייאוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם