ממפיס גריזליז – ג'ה בלס

אולם: פדקס פורום, תכולה מירבית 18,119 איש, בפועל מילאו 86% ונמצאים במקום ה-25 בליגה.

מאמן: טיילור ג'נקינס, בן 35. שנה ראשונה כמאמן ראשי, בן טיפוחיו של בודנהולצר שאיתו הלך מאז 2013.

מאזן בעונה שעברה: 49-33 (מקום 12 במערב)

תקציר העונה שעברה:

עידן הגריט אנד גריינד בא אל סיומו הכואב. הסוס השחור הנצחי של המערב, שידע קרבות פלייאוף קשים ובשיאו הגיע אל גמר הקונפרנס בניצוחם של מארק גאסול ומייקל קונלי, ראה את הרודיאו האחרון שלו בשנה האחרונה, שהסתיימה באופן כה פואטי, באליפות לסמל המועדון. כשהוא לבוש במדי הטורונטו רפטורס.

בעונה האחרונה בממפיס כבר הבינו שעליהם לחשוב על העתיד ושמו את קונלי וגאסול, בניגוד לרצונם על בלוק הטרייד. את גאסול העבירו בזמן המתאים לטורונטו, קונלי היה צריך לחכות עוד קצת, אבל בממפיס כבר חושבים על העתיד.

כל השאר היה ערבול של רגשות, עוד תצוגת אימון בינונית של ג'יי בי ביקרסטאף שכנראה ולא יקבל משרת מאמן בכיר בזמן הנראה לעין, עונת רוקי מבטיחה לג'ארן ג'קסון ועונה מצויינת מתחת לרדאר של מייקל קונלי. בסיום העונה הגריזליז עמדו על יעילות התקפית השווה מקום 27 בליגה, ויעילות הגנתית מרשימה השווה במקום ה-9 בליגה. ובעיקר- הזכות לבחור במקום ה-2 בדראפט 2019.

מה היה בקיץ?

עזבו: דלון רייט (למאבס) , אייברי בראדלי (שחקן חופשי), דווייט הווארד (כן הוא היה גם שם), צ'נדלר פרסונס (לאטלנטה), ג'ואקים נואה (שחקן חופשי), מארק גאסול (העברת אמצע עונה, לטורונטו), מייקל קונלי (ליוטה).

הגיעו: דאנתוני מלטון, וג'וש ג'קסון (מפיניקס), גרייסון אלן וג'ה קראודר (מיוטה) , ג'ונאס וולנצ'ונאס (מטורונטו באמצע עונה, חתם על הארכת חוזה), מיילס פלאמלי וסולומון היל (מאטלנטה), אנדרה איגוודלה (מגולדן סטייט), טיוס ג'ונס (שחקן חופשי). ג'ה מוראנט (בחירה מס' 2 בדראפט), ברנדון קלארק (בחירה 21 בדראפט).

נשארו: ג'ארן ג'קסון, דילון ברוקס, ברונו קבוקלו.

בנוסף ביקרסטאף הועזב והגיע עוזר מאמן צעיר ולא ידוע מחממת בודנהולצר בשם טיילור ג'נקינס.

היכרות ראשונה: טיילור ג'נקינס

כמו שאתם רואים, ממפיס עשו מהפיכה רבתי בסגל והם מתכוננים לעידן חדש, ג'ה בלס.

מה יהיה?

ממפיס תהיה גרועה, בואו נתחיל מזה. אבל הולך להיות להם את אחד מצמדי הצעירים המבטיחים של השנים הבאות בליגה. ג'ארן ג'קסון ג'וניור אמנם לא עשה גלים כמו לוקה דונצ'יץ' וטריי יאנג אבל בשקט בשקט בחירה מספר 4 בשנת 2018, נתן עונת רוקי מעולה. ג'קסון, שרק הפך בן 20 לפני שבועיים, קלע 14 נק' למשחק (36% משלוש), ובעיקר סיפק מטרייה אווירית וחכמה הגנתית שנדיר למצוא אצל רוקים בני 19.

בואו ותראו

ג'ה מוראנט מצידו, נתן עונת סינדלרה במכללות. אף אחד לא ציפה לזה, אך הסופמור הצנום ממוריי סטייט הקטנה סחף את האומה כולה כשהוא סוחב על גבו קבוצה שלמה של שחקנים חובבנים עם ממוצעים של 25 נק', 10 אס' וכמעט 6 ריב' אל טורניר הNCAA היוקרתי. ואפילו הפתיעו את מרקט בסיבוב הראשון כשמורנאט מנפק טריפל דאבל מהסוג שלא רואים במכללות עם 17 נק', 11 ריב' ו-17 אס'. את הסיבוב השני לא צלחו מול פלורידה סטייט המדורגת רביעית במדינה, כשמוראנט קולע 28 נקודות ומקבע את מעמדו בטופ של הדראפט הקרב.

אוהדיו של מוראנט יגידו שזהו סקורר מלידה, אתלט על, רואה משחק בחסד, במיוחד במשחק הפיקנרול ומשחקו המחשמל יהיה אפילו יותר מתאים ל-NBA עם שעון הזריקות הקצר והקצב המהיר.

מקטגריו יטענו כי מבנה גופו הצנום (1.91 בגובה על 79 ק"ג) ומשחקו עם נטייה לחוסר אחריות (5 איבודים למשחק) אולי יתן קבוצת ליג פאס מעניינת אך לא יביא לנצחונות.

תשפטו בעצמכם

יחד עם ברנדון קלארק שרבים מחשיבים לאחת מגניבות הדרפט נראה שבממפיס נבנה שלד צעיר ומבטיח, כששחקנים כמו איגוודלה וג'ה קראודר ישמשו כקלפי מיקוח לבחירות עתידיות. ג'וש ג'קסון אגב, שנראה היה כגניבה מפיניקס לא נראה שיפתח במדי הקבוצה את העונה בשל הסתבכויות אישיות וקריירת המשחק המבטיחה שלו בסכנה. אך אם יתאפס על עצמו, יוכל להוסיף לכישרון הצעיר שנבנה בממפיס. יחד עם קלעים כגרייסון אלן, ופורוורדים מרווחים כמו ג'ה קראודר וקייל אנדרסון תחת שרביט האימון של המאמן המסקרן והצעיר בממפיס לא מצפים לקבוצה מנצחת, אבל היא תהיה ממתק ליג פאס מרענן.

הימורים

ווגאס אנדר.אובר: 27.5

תחזית אופטימית: הלם הבקו"ם של מוראנט יעבור כלא היה, והוא יתגלה כשחקן הטוב בדראפט בעונת הרוקי, כשהוא מביא את השינוי המיוחל וממפיס רצה ומלהיבה את הקהל בשילוב דאבל J. העתיד נראה וורוד ובסיום העונה, יש 2 כוכבים לעתיד, יש מאמן שיודע מה הוא רוצה מהקבוצה שלו ויש עוד בחירת דראפט גבוהה. 35 נצחונות זו התקרה שלהם לטעמי והתחזית האופטימית.

תחזית פסימית: ג'ה מתגלה כבלוף של קבוצות מכללות קטנות ומתברר כי הוא לא באמת יכול להוביל קבוצה בNBA, אך עם אופי של אחד שחושב שהוא צריך להוביל קבוצה ב-NBA. ממפיס עוברת עונה סיוטית עם כל כך הרבה חלקים שלא מכירים אחד את השני ומאמן רוקי ומנצחת בקושי 20 משחקים. ג'ארן ג'קסון עומד במקום ונראה כשחקן בינוני שהתקרה שלו ברורה. כמו הקבוצה כולה.

תחזית ריאלית: אני לא יכול לחכות לראות את דאבל J והקבוצה שלהם תהיה סופר כיפית לצפייה, לפחות בתחילת העונה. אך קיר הרוקי, יחד עם חוסר הנסיון בכל עמדה במועדון תיתן את אותותיה מהר והקבוצה תתחיל בהתפרקות מובנת לקראת פברואר. ממפיס לדעתי תגיע למספר הנצחונות שווגאס צופים לה, ומקום אחרון במערב, אך הסיכוי שלהם לקבל עוד בחירת דראפט טופ 5 עם כל נמושות המזרח די אפסית.

המנון ממפיס השנה

17 תגובות

  1. תודה ניב,

    חבל על ג'וש ג'קסון גם בגלל שסוף סוף יש לו הזדמנות להוכיח את עצמו בקבוצה יותר מתפקדת מפיניקס ובעיקר כי יחד עם ג'ה מורנט, ג'יי קראודר, ג'ארן ג'קסון ג'וניור וג'ונאס ולנצי'ונאס הייתה הזדמנות נדירה לחמישייה של שחקנים שכולם מתחילים באות J.

    1. וואי לגמרי, איך לא ראיתי את זה. יוחזר ג'וש ג'קסון לאלתר!

  2. יחסית לאנשים שלא קיימים כמו שהם חושבים שהם קיימים אתם כותבים מדהים.
    בהתייחסות לתגובה ההזויה שלי שאני באמת יודע שכך אך לא יכול להוכיח.
    מידן קרע אותי עם נו אבלר אספניול
    והרוטקס מאד מאד מעניין איך יסתדרו.
    הפרוויואים טובים מהקבוצות
    שאפו והרבה אהבה לכולכם ובעולם המקביל

  3. ניב עובר תקופת כתיבה אלוהית ומדהימה, אדיר המדען השבדי ממש מופלא,
    תודה לאפלטון זעפרני מידן רדו סער שי עידן עופר וכל הכותבים כאן שנותנים כתיבה נהדרת ומעניינת מאד ולמגיבים הנפלאים (אני קורא באיחור מסוים)
    תבורכו וחתימה טובה למסורתיים ולדתיים, ולשאר מקווה שתמצאו זמן קצר ליהות עם עצמכם בשקט להגות להתנקות ואולי להאיט את קצב המחשבות, זה יכול לתת כח לחודשים הבאים.
    באהבה ובתודה לאנשי הפוסטאפ וההופס שמלאי אהבה (לכדורסל לכותבים לא חשוב העיקר אהבה???????????

  4. אפלטון התחיל.. אנחנו לא קיימים כמו שאנו תופסים את זה,
    המציאות שאנו חווים רואים חשים
    היא רחוקה מאד מהאמת,
    יותר קיצוני מסדרת סרטי מטריקס.
    או הבל הבלים הכל הבל,
    כן אנחנו אפילו אקסרים מסימולציה.

    או

  5. נהדר ניב. אני הולך עם קרוב מאוד לתחזית האופטימית .קבוצה שתמיד חבבתי. יש אחלה שלד צעיר
    (נעלם מהפריוויו ברוקס משום מה) .

  6. אבא שלי גר ביערות של טנסי, לא רחוק ממפיס במונחים אמריקאים. זה בגלל שהוא אלרגי לבני אדם (כהגדרתו) אבל זה כבר סיפור אחר.
    מאד רציתי לבקר אותו ולראות את קבוצת הגריט אנד גריינד…. עוד עם זכריה ראנדולף.
    אבל לא יצא
    נראה לי שבכל מקרה אחכה קצת לראות מה נבנה שם. אני מקווה שג'ה מוראנט לא יהיה הגרסה המוקטנת של ווסטברוק כי אם הראש שלו במקום הוא יכול להגיע גבוה מאד.
    גו גריזליס
    🙂

  7. נראה שלג'ה יש זריקה בעייתית מגובה הכתף, לונזו סטייל

  8. הולכים על טנק חזק, עוד קנדידטית להביא את אבדיה בדראפט.

  9. מעולה ניב.
    לא להאמין אבל הקבוצה הזאת עוברת אצלי השנה לראש טבלת הצפיה אני הולך לעקוב אחריהם באדיקות. לפחות לתת להם צ'אנס
    למה?
    מוראנט נראה לי כמו הדבר האמיתי ממש מעניין איך יסתדר בליגה של הגדולים. Jjjהוא אחלה שחקן . לגבי ג'וש ג'קסון הוא הולך לתוח את השנה בליגת הג'י ליג. נורא ואיום לבחירה 4 בדראט 2017.
    אבל לדעתי מה שממפיס עושה איתו זה הדבר הנכון. הוא צריך לקבל בעיטה חזקה במוח עם כיוונון לישבן. אם הבן אדם הזה לא יתאפס על עצמו (הכוונה ללהפוך לבן אדם זה הכל) אז כל הכשרון שלו שבעייני הוא מטורף ילך לעזאזל.
    אני מקוה שזאת הכונה שלהם מעין סדרת חינוך ולא שבאמת איבדו תקוה ממנו.
    תודה ניב.

    1. יש לך פטיש לנמושות הליגה אה? אז אתה נוטש את פיניקס? תכלס יהיו קבוצה כיפית לצפייה אם מוראנט באמת יראה שהוא מוכן לליגה של הגדולים. אני מחזיק לו אצבעות כי jjj הוא השחקן שמבחינתי עם פוטנציאל להיות השני הכי גבוה בדראפט המדהים של 2018 (אחרי לוקה כמובן)

    2. כנראה שכן . אבל גם לא הפסקתי לראות את המשחקים של הלוחמים… פטיש למקרי קיצון. אבל יההסבר יותר פשוט אני פשוט אוהד שחקנים לא קבוצות.. אוהד מהזן הנחות בקיצור 🙂 ומוראנט נראה לי שחקן מעניין. אולי הכי מעניין בדראפט הזה. בקיצור ניצמד אליהם קצת.

  10. מצוין ניב.
    Who Jah bless no man curse
    ממפיס זו קבוצת אמצע הדרך ל nowhere, שלא הולכת לשום מקום אבל גם לא מפתחת ציפיות. רק לטפח את הצעירים ולתת להם במה לפרוח (ולקוות שיכשגמרו את חוזה הרוקי הם ישארו ולא יברחו).
    הנחמה היחידה שלי מתקופת הגריט אנד גריינד היא שלפחות גאסול לקח אליפות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם