סוף עונה 2019 (19) – לוס אנג'לס מפרשיות

תוצאת תמונה עבור לוס אנג'לס קליפרס

מטרות לעונה שהסתיימה:

הואיל ומדובר על מה שהיה נראה סוג של עונת מעבר מבחינתה, בין הכוכבים שהיו לכוכבים שיהיו, אך הואיל והיה ברור שהיא לא מספיק חלשה בשביל להשיג בחירת דראפט גבוהה, היה נראה שהמטרות של קליפרס לעונה היו לראות מי ראוי להמשיך הלאה ובאיזה חוזה (אם מסתיים) ופיתוח צעירים. או אולי יותר נכון לומר צעיר – שיי גילג'ס אלכסנדר.

עמידה במטרות:

נתחיל מהסוף – בול פגיעה. גילג'ס אלכסנדר בעונת רוקי פנטסטית. קל וחמר כשמדברים על רכז פותח בקבוצת פלייאוף. בניגוד לתחזיות, לא עונת מעבר ולא אגמים. עונת פלייאוף שרק בפוטו-פיניש הסתיימה במפגש אכזרי נגד האלופה. אחרת מי יודע כמה הם היו מסוגלים לאתגר קבוצות אחרת, אבל זה כבר במדור הפנטזיה. לסיכום – הצלחה אדירה.

מטרות לקיץ:

קליפרס נמצאת במצב דומה למי שנראית במידה מסוימת כתאומתה הזהה על גבול האוקיינוס בצד השני של המדינה – ברוקלין נטס. שתיהן ממוקמות בעיר אטרקטיבית, אך כפרנצ'ייז הפחות נוצץ מבין שתיים. עם זאת, לשתיהן בסיס ניהול ומקצועי טוב משמעותית לעומת "האחות הגדולה".

לקליפרס הבעלים העשיר בליגה והמון אפשרות לכוכבי על לקבל ממנו תמורה הולמת לכישוריהם.

לקבוצה שני רכזים חתומים לעונה הבאה. שניהם צעירים. המשמעותי שבהם, גילג'ס אלכסנדר, יכנס לשנתו השניה והוא בן 21, מה שסביר להניח יוביל לשיפור לא מבוטל במשחקו. הקבוצה צריכה להחליט האם נותנים את המפתחות לאלכסנדר גם בעונה הבאה או שמחפשים רכז בכיר בשוק. ברור שיש שחקנים שאי אפשר לומר להם לאו, אבל אני חושב שהשחקן הוכיח את עצמו ובכל מקרה הכדור יהיה בעיקר אצל אותם כוכבים. אני הייתי משאיר אותו כשחקן חמישייה. אם אפשר להשאיר סטופר הגנתי כפטריק בברלי באותו שכר צריך ללכת על זה, אבל לא להתאבד עליו. גידול סביר בשכר לחוזה קצר או לתת חוזה ארוך בשכר דומה.

בעמדת הקלעי משחק הכוכב של הקבוצה, למרות שהוא שחקן ספסל (אתם מוזמנים לכנות אותו קומבו גארד אם זה מהותי מבחינתכם). הוא על חוזה מדהים מבחינת הקבוצה והנכונות שלו לא לפתוח בחמישייה נותנת לקבוצה אפשרויות רבות. אם אפשר לגייס כוכב לעמדה (נניח קליי תומפסון) או אפילו לייבא בטרייד (נניח ברדלי ביל) – לקבוצה נכסים יפים בשביל עסקאות יצירתיות, אין סיבה לא לעשות זאת. זה לא חייב לבוא על חשבון וויליאמס. לנדרי שאמט עם יד נפץ שיכולה עוד להשתפר, אבל לא בשל לחמישייה לדעתי. יכול לשחק לצד וויליאמס כצמד קטלני מהספסל. סינדריוס תורנוול על חוזה זניח אבל תרומתו די דלה. אם יהיה לו ביקוש כדאי לבצע עסקה. גארט טמפל ממש לא שווה את החוזה בו החזיק השנה. תודה ושלום. ג'רום רובינסון לא שיחק מספיק כדי שיהיה אפשר לעמוד על קנקנו.

בעמדת הסמול פורוורד נמצא כוכב החמישייה, נכון לכתיבת שורות אלה, דנילו גלינארי, שמגיע אחרי עונת קליעה מרשימה ובעיקר עונה בריאותית מרשימה, עם הכי הרבה משחקים מאז עונת 2012/2013. למרות זאת, אני ממש לא בטוח שהחוזה שלו מצדיק את עצמו. לא כל שכן כשלוקחים בחשבון שהסיכוי לעונה נוספת של 68 משחקים לא גבוה במיוחד. אני חושב שזו עמדה שצריכה חיזוק. אם אפשר לגייס לפה כוכב על (נניח קוואי לאונרד) ולהשתמש בחוזה של גלינארי כדי להשיג כוכב נוסף בעמדה אחרת, זו יכולה להיות בוננזה. ווילסון צ'נדלר בעונת התדרדרות מאכזבת ובטח שאסור לחדש לו חוזה בשכר דומה. אני חושב שבשכר נמוך בהרבה אפשר למצוא מחליף טוב יותר לעמדה. על אחת כמה וכמה אם מגייסים לפה כוכב על, מה שאומר שהמחליף יקבל פחות דקות ביחס לשאר העמדות.

גם בעמדת הפאוור פורוורד הקבוצה צריכה שדרוג. למעשה, זו העמדה החלשה ביותר מבחינתה. אם אפשר להשאיר את ג'מייקל גרין באותו חוזה, אז כמובן שצריך ללכת על זה, אבל זה סוגר רק את עניין הספסל. מפה צריך לחשוב בגדול. ואפשר גם להיות יצירתיים. אם יש שחקן טוב בסמול פורוורד או אפילו גלינארי נשאר, קווין דוראנט למשל יהיה לא רע גם פה, בלשון המעטה. בטח כשהעמדות הקלאסיות טושטשו מזמן והתהליך בדרכו לטשטשן עוד יותר.

גם בעמדת הסנטר יש מקום רב לשיפור. מונטרז הארל חוזה פשוט נהדר והוא סוגר את המחליף לעמדה. איביצה זובאץ ירצה חוזה גבוה בהרבה וככל הנראה יקבל אותו. לדעתי, עדיף שזה יהיה בקבוצה אחרת. לא שחקן חמישייה לקבוצה פלייאוף.

לסיכום: הספסל של הקבוצה מצויד היטב. בחמישייה היא צריכה לחזק את כל העמדות זולת הרכז (וגם אותה אין לפסול), אבל גם אם יישארו עם גלינארי זה בסדר. הכי דחוף לחזר את עמדות הפנים. מזל שיש את המקום מתחת לתקרת השכר, הנכסים והעיר האטרקטיבית לשם כך.

דוק ריברס שלא הוכיח את עצמו עם הכוכבים בשנים הקודמות, עשה פלאים עם חבורת שחקני המשנה. כשהוא מתעסק באימון בלבד הוא לא רע בכלל. להמשיך איתו.

מטרות לעונה הבאה:

תחת ההנחה שלקבוצה יגיע לפחות כוכב אחד ועוד שיפורים נקודתיים, פלייאוף זו ברירת מחדל. אם כל הכוכבים יסתדרו, כלומר שני כוכבי על + שדרוגים משלימים, גמר מערב ואפילו למעלה מכך עומד על הפרק.

5 תגובות

  1. תודה מתן מצויין.
    איזה קיץ מותח יהיה לנו.
    יש קצת בעייתיות עם מן עונות שהיו אמורות להיות בנייה ואז מגלים שיש יותר ממה שחשבו.
    הבעיה זה שמעריכים ביתר את מה שיש ועונה אחרי זה באה נפילה (ראה פורטלנד).
    המזל של הקליפרס זה שהם באל איי ויש להם שדרה ניהולית שכל הליגה מעריכה.
    באלמר במודע רוצה להפוך את הקבוצה לקבוצה של blue collars, קבוצה שתייצג את האנשים העובדים באל איי במקום השואו טיים שזה הברנד של האחות הגדולה.
    אז קאווי מושלם בקבוצה כזו. בברלי מסיים חוזה וממש ירצו להשאיר אותו, השאלה כמה יהיו מוכנים לפתוח את הארנק כי יהיו לא מעט קבוצות שירדפו אחריו.
    בסוף לא בטוח שיגיע עוד כוכב מלבד קאווי, אבל אולי דווקא קווין לאב כזה יהיה שווה את ההימור

  2. תודה .אם הם מביאים איזה 2 דוראנט/קוואי / דיוויס /קליי . אליפות גם עם הסגל הזה מינוס . אם לא עדיין קבוצה מצויינת תלוי בגינרי

  3. מאז שאוסטין ריברס פרח מהקן הכל חביב יותר בממלכת המפרשיות 🙂
    אחלה טור

  4. אחלה סיכום מתן.
    הייתה להם באמת עונה מדהימה.

    לגבי העתיד, אני חושב שהקליפרס פשוט צריכה להתפלל למפלה של טורונטו, כי על הנייר אין שחקן שמתאים לה יותר מלנארד (דוראנט לדעתי לא יעבור לקבוצה אחרת במערב).

    כל מקרה, מניח שסומכים שם על ווסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם