סוף עונה 2019 (21) – אוקלהומה רעם

תוצאת תמונה עבור אוקלהומה סיטי ת'אנדר

מטרות לעונה שהסתיימה:

לסיים במקומות 2-3 במערב, ותחת ההנחה שגולדן סטייט תסיים במקום הראשון, גמר מערב.

עמידה במטרות:

לא רעמים ולא ברקים. אכזבה גדולה בעונה הסדירה וכישלון חרוץ בפלייאוף, שכלל הדחה לפורטלנד נטולת יוסוף נורקיץ' בסדרה חד צדדית.

מטרות לקיץ:

לאוקלהומה יש סגל מצוין. לא הכי טוב בליגה, אבל כן מהטובים. לפיכך, לא בסגל צריך לבצע שינויים מרכזיים.

הליך בניה, במצבה של הקבוצה, לנוכח המיקום הגאוגרפי ויוקרת הפרנצ'ייז ולנוכח מצבה מבחינת תקרת השכר, פחות על הפרק. ובכל מקרה אני חושב שזה לא נכון בשבילם. אין גם מה ללכת למגה עסקה שתכלול את ראסל ווסטברוק או פול ג'ורג'. תיקונים מסוימים זה מה שהסגל הזה צריך.

בעמדת הרכז הקבוצה מסודרת. ראסל ווסטברוק בחמישייה ודניס שרודר מחליפו. אני מכיר את האסכולה של תומכי "להזיז את ווסטברוק לעמדת הקלעי ולהוציא לו את הכדור מהידיים". אני חושב שזו טעות. נכון שלווסטברוק יש בעיה מסוימת בקבלת החלטות, אבל הוא מנהל משחק לא רע בכלל (זה נשמע לכם סותר, אבל זה לא). מה שמחריד אצלו (וזה מתחבר גם לעניין קבלת ההחלטות) היא הקליעה. הוא פשוט לא מתאים לשום עמדה אחרת. והוא, למרות כל הביקורת, עדיין מהרכזים הטובים בליגה.

הבעיה הכי קשה היא בעמדת הקלעי. אנדרה רוברסון שחקן הגנה מצוין. אפשר לחיות עם זה שהוא לא תורם הרבה התקפית. פחות אפשר לחיות עם הבריאות הרופפת שלו ועם זה שביחד עם ווסטברוק זה קו אחורי שלא מייצר איום מבחוץ. טרנס פרגוסון סביר מבחוץ, אבל זה לא מספיק לקבוצה עם שאיפות כמו של אוקלהומה. הוא אחלה שחקן מהספסל ולא יקר, אבל צריך מישהו לחמישייה. נראה שהסיכוי הכי סביר להביא שחקן חמישייה לעמדה יכלול טרייד שיכלול אותו.

בסמול פורוורד יש את פול ג'ורג' אחרי עונה נפלאה בשני צדי המגרש. עבדל נאדר יכול לאפשר לו את 12-14 דקות המנוחה להן הוא זקוק.

גם בפאוואר פורוורד המצב מניח את הדעת. ג'רמי גרנט נתן את קפיצת המדרגה ולחלוטין מצדיק את החוזה. נותן תפוקה נאה בשני צדי המגרש. פטריק פטרסון סביר להניח יממש את האופציה אחרי עונה חלשה. אולי יכלל בטרייד להנחתת קלעי. מרקיף מוריס מתאים לקבוצה, אבל עם מס המותרות חוזה דומה לזה של השנה יהיה בלתי סביר ולא נראה לי שהוא יתפשר על פחות.

סטיבן אדאמס אחלה סנטר ועדיין צעיר. כן, הוא בעונה פחות טובה. וכן, הכדורסל פחות מתאים לו. אבל הוא עדיין שחקן טוב. ובלאו הכי אף אחד לא יגע בחוזה שלו. אני מנחש שנרלנס נואל יממש את האופציה, אבל זה לא בטוח, כי זה חוזה קטן.

לסיכום, הקבוצה צריכה לעשות מה שצריך כדי להנחית קלעי מבלי לפגוע בליבת הקבוצה ואחרי זה לפתור את החוסרים בספסל.

עם זאת, יותר מאשר קלעי, נראה שבילי דונובן פשוט לא מצליח לממש את הפוטנציאל של הסגל הזה ולא מצליח לגייס את הכישרון של ווסטברוק לטובת הישגים קבוצתיים. נראה שאין מנוס מהחלפתו. זה עידן של כוכבים. צריך מאמן שיהיה מקובל על ווסטברוק, אבל גם כזה שידע איך לאלף אותו או לכל הפחות לרתום אותו יותר לשיטה קבוצתית (וזה לא שווסטברוק אנוכי, הוא לא, אלא שדרכו לא הוכיחה את עצמה).

מטרות לעונה הבאה:

בכזו כמות של כישרון, כל מטרה אחרת שאינה טופ 3 במערב וגמר אזורי תהיה לעג לאינטליגנציה. אוקלהומה צריכה fine tuning בסגל ושינוי בעמדת המאמן, כדי להפוך את המטרה לראלית.

8 תגובות

  1. חייבם להביא קלעי בדחיפות. אבל הדילמה באוקלהומה קשה מאוד כי חוסר היעילות של ווסטברוק והמשחק האתלטי כוחני שלו לא מאפשרים למצות את הפוטנציאל מהקבוצה. האם ללכת על עוד שנה ולהסתכן בבזבוז זמן וירידה בכושר של הכוכבים או פציעה, שאז יהיה הרבה יותר קשה ללכת לבניה מחדש? יש כאן סיכון ענקי.

  2. צריכים להחליף מאמן כי דונובן לא ממש מצליח להוציאמהסגל הזה את מה שהוא שווה.
    צריך מאמן שיכניס את ראסל לשיטה מסוימת שתביא לביטוי היכולות שלו והסתרת החסרונות (הזריקות מבחוץ שהוא משתולל לקחת).
    צריך להכניס ב-OKב יותר תנועה בהתקפה ושהכדור יעבור יותר ידיים מאשר פעם-אני-פעם-אתה של בידודים בין ווסטברוק לג'ורג'

  3. תודה מתן.
    השאלה הגדולה היא כמה הבעלים מוכן לשלם. מס המותרות בלבד יעלה לאוקלהומה כ100 מיליון דולר השנה (נכנסים לrepeaters tax). גם אם הם אומרים שלקחו את זה בחשבון, גם אם הברירה האחרת לפרק את הסגל נראית בלתי אפשרית כרגע, לא אתפלא אם פרסטי יעשה מהלך בסגנון.
    כמה אפשר לנסות לחלוב את הפרה הזאת ולקבל חלב חמוץ? אני בעד סבלנות ופורטלנד הוכיחה שלפעמים היא משתלמת, אבל לפעמים צריך לדעת לממש נכסים.
    אני חושב שגם ווסטברוק וגם ג'ורג' כרגע יוכלו להניב נכסים ולבנות מחדש בצורה מהירה על פני המחשבה להריץ שוב ושוב אותו דבר עד שהחוזה של ווסטברוק יהפוך בלתי אפשרי להזזה וג'ורג' לא יהיה יותר טוב משהיה השנה.

  4. אפילו אם דונובן עוזב, כל עוד ווסטברוק שם הם לא עוברים שני סיבובים

  5. בילי דונובן צריך ללכת. זה כל כך ברור לכולם…. באמת מוזר שאין דיבור על זה
    אולי בגלל זה זה דווקא יקרה "בהפתעה"
    🙂

  6. תודה מתן. הבעיה העיקרית שלפחות כרגע אין שום קולות שמדברים על החלפת דונובן,
    בנתיים זוכה לגיבוי

    1. בשלב הזה גם חילוף בצביקה שרף יהיה שדרוג.מאמן חסר תועלת לחלוטין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם