סוף עונה 2019 (22) – יוטה ג'אז

תוצאת תמונה עבור יוטה ג'אז

מטרות לעונה שהסתיימה:

בעונה שעברה הגיעו לחצי גמר המערב, חרף העדר ביתיות. מאז הסגל נותר ללא שינוי מהותי. הציפייה היתה שדונובן מיטשל ישתפר אחרי עונת הרוקי ויראה את היכולת שהראה בסוף העונה שעברה ובפלייאוף לאורך העונה כולה.

ביתיות ושוב חצי גמר מערב נראתה מטרה הגיונית מאד.

עמידה במטרות:

יוטה כשלה בכל המטרות שלה. למרות שזה כישלון עם כוכבית, כיוון שהיא כן שיפרה את המאזן. בעונה הסדירה היא לא הצליחה להשיג ביתיות, בפלייאוף היא הפסידה 1:4 כבר בסיבוב הראשון ומיטשל אמנם השתפר מעט אבל לא עשה קפיצת מדרגה משמעותית.

מטרות לקיץ:

אני חושב שהסיכוי של יוטה להשתרג בשוק החופשי די קטן וגם בשוק העסקאות נראה לי לא גבוה מדי. זה נכון שלסגל הנוכחי יש תקרה של חצי גמר מערב, אבל למרות זאת אני חושב שעדיף להם להמר על הסגל הנוכחי עם שיפורים קלים ולקוות לקפיצת המדרגה של מיטשל שבכל זאת תתרחש, אבל פני מהפכה. רוצה לומר שזה לא שאין לקבוצה לאן להשתפר. כמובן שיש ואם תקרה הזדמנות יש לנצלה, אבל לא ללכת למהלך אגרסיבי.

בעמדת הרכז ריקי רוביו מסיים חוזה ואם כבר לשבור את החזיר על עמדה מסוימת אז זו כנראה העמדה לכך (כלומר במקום רוביו). רוביו שחקן מוגבל, אבל מגן טוב ומנהל משחק טוב ואחראי. החזרה לסורו מבחינת הקליעה מבחוץ היא חלק מהסיבות שהקבוצה לא מצתה את מלוא הפוטנציאל העונה. ובכל זאת, הוא משלים טוב את מיטשל. אם יהיה מוכן לוותר קצת בשכר אני חושב שכדאי ליוטה להשאיר אותו. ראול נטו (הזול) ודנטה אקסום (הלא מספיק זול) משלימים את העמדה בסדר מהספסל, למרות שגם להם, בדומה לרוביו, יש בעיה עם הקליעה מבחוץ.

בעמדת הקלעי מיטשל זה הפרוספרט עליו שמים את הביצים. ובצדק. גרייסון אלן בעונה רוקי לא רעה, למרות שהוא רוקי מבוגר. סביר להניח שישתפר ובעיקר ישפר את הקליעה מבחוץ. ומי שבכל זאת פותר את בעיית הקליעה מבחוץ מהקו האחורי של הקבוצה הוא קייל קורבר. האם ימשיך בכך עוד עונה? האם הבעיה ההגנתית לא תחריף? אין לדעת, אבל לחמישיות מסוימות הוא מאד מתאים.

בסמול פורוורד ג'ו אינגלס הוא הדבק של הקבוצה ומי שמביא לה הרבה מעבר למה שרואים בסטטיסטיקה. וזה לא שלא רואים בסטטיסטיקה. דווקא רואים. קלעי מצוין מבחוץ. נזכיר גם שהאיש בן 31 ולא פספס משחק כבר 3 עונות. והבוננזה הגדולה לגביו? החוזה שלו פוחת עם השנים. ג'יי קראודר אחלה מחליף לעמדה או לפאוור פורוורד. תאבו ספולשה יכול להיות האיש למשימות מיוחדות מהספסל אם יסכים לחתום על מינימום או קרוב לכך. רויס אוניל נותן לכל הפחות מספיק ממה שמצופה מחוזה כה נמוך.

בפאוור פורוורד דריק פייבורס טוב בשני צדי המגרש. הבעיה היחידה שהוא וגובר יוצרים פקק באמצע, כשמרחב המחיה של שניהם בתוך הצבע או בסמוך אליו. גאורגס ניאנג יכול לתת פה ושם דקות או ג'יי קראודר כנזכר לעיל.

בעמדת הסנטר הקבוצה מסודרת עם אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה, הלוא הוא רודי גובר. אפיי יודו בצניחה ולא כדאי לחדש את החוזה שלו. טוני ברדלי הראה שהוא מחליף לגיטימי בליגה ואם ימשיך במגמת השיפור אפשר להיות רגועים.

לסיכום, כפי שנכתב בהתחלה, הסגל די שלם ובסך הכל די מאוזן. נכון, חסרה "איכות כוכבית", כשמיטשל עדיין לא לגמרי שם, אבל אני לא רואה איך במחיר סביר הם משיגים כזו. אולי דרך טרייד על דיוויס, אולם מי יהמר על עונה בודדת שלו?

מטרות לעונה הבאה:

לדעתי, יוטה לא מוערכת מספיק. אין לזלזל בקבוצה של 50 ניצחונות בעונה. אם יוסטון לא בועטת בדלי במשחקים האחרונים, ליוטה היה סיכוי לא רע לשחזר את ההישג מהעונה שעברה.

לפיכך, אני חושב שהמטרות שלה צריכות להישאר זהות למטרות העונה: ביתיות, מעבר סיבוב פלייאוף וקפיצת מדרגה של מיטשל לדרגת כוכב (גם אם עדיין לא כוכב על).

7 תגובות

  1. לדעתי, באמת לא ברור מה יוטה צריכה לעשות כדי להפוך להיות מועמדת לאליפות.
    נראה שרוביו לא מספיק מסוכן התקפית. לנסות לשחק עם מיטשל כרכז מכוון למצוא חיזוק דווקא בעמדת הSG. לטעמי, גרייסון אלן צריך לקבל יותר הזדמנויות – בגדול במכללות הייתה לו מגמת שיפור יפה (גם בצד המנטאלי). גובר ופייבורס פחות מתאימים לשחק ביחד. כדאי אולי להפריד בין הדקות שלהם ואולי לנסות ליצור הרכב שני חזק בסגנון הקליפרס.
    אבל קשה לראות איך שינויים קלים עד מתונים שכאלה יספיקו להפוך את יוטה למועמדת לאליפות.

  2. הייתי מנסה להביא את קונלי, אבל הבעיה שהוא אמר שהוא רוצה מזרחה.
    .הרבה תלוי בקפיצת המדרגה שמיטשל יהיה מסוגל לעשות, אבל הוא יהיה חייב "כוכב" נוסף לידו שמסוגל לשים סל ולהוריד ממנו את הנטל.
    יש שםלדעתי כמה חוזים בעיתיים כמו של גובר ואקסום

  3. בס"ד
    הייתי חושב על קונלי שהוא שדרוג לרוביו למרות שמבוגר יותר. לא בטוח מה עדיף.
    אם קמבה מסכים לבוא זה בכלל מעולה. יש להם מקום בתקרה שנה הבאה.
    בלי פייבורס הם על 75 ובלי קורבר הם על 68(שניהם לא מובטח ובהחלטת הקבוצה).
    נכון שאלה שחקני רוטצייה אך יותר קל להשלים וקמה ישדרג אותם למרות שיצטרכו למצוא פתרונות הגנתיים כי אין מה להשוות לרוביו בהגנה.

    1. לפי BR החוזים של שניהם מובטחים ואין אופציה למי מהצדדים.

  4. טור מעולה אבל עמדה אחת שכחת….
    המאמן. קוין סניידר עשה עבודה יפה אבל עם שחקנים מאומנים היטב ומיומנים אולי זה השינוי שצריך
    🙂

    1. צודק. היה שווה התייחסות.
      לדעתי, עושה עבודה טובה מאד. הייתי משאיר.

  5. תודה מתן!

    זה לא שהם לא צריכים להתחזק בשוק החופשי זה בעיקר שהם לא יכולים, אף שחקן מעניין לא ינחת ביוטה שם. אולי כן כדאי לחשוב איזה נכסים לנצל בשביל לעשות טרייד איכותי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם