סוף עונה 2019 (25) – פילדלפיה ע"ו

לוגו המועדון

מטרות לעונה שהסתיימה:

אחרי שהודחה בחצי גמר המזרח על ידי בוסטון נטולת קיירי אירווינג וגורדון הייורד, היה די ברור שפילדלפיה עדיין לא בשלה לאליפות המזרח, חרף השיפור המתבקש אצל כוכבי הקבוצה, ג'ואל אמביד ובן סימונס, לאור מיקומם בציר הזמן.

הנ"ל יפה עד לחורף 2019 בו ביצעה הקבוצה עסקה אגרסיבית לכיוון של "נצח כעת". אחרי הטרייד שייבא את ג'ימי באטלר וטוביאס האריס, היה נראה שגמר כללי זו מטרה ראלית, כשגם גמר מזרח סביר.

עמידה במטרות:

הקבוצה לא עמדה במטרתה. קשה להאמין שאחרי הטרייד מישהו היה חותם שם על חצי גמר מזרח. עם זאת, העונה הם נתנו אתגר רציני בהרבה בחצי גמר המזרח לקבוצה חזקה יותר מזו שהדיחה אותם בחמישה משחקים בעונה שעברה. הפעם הם היו בצד הכואב של הבאזר ביטר הראשון בהיסטוריה במשחק 7, ככל שהמידע אליו נחשפתי נכון.

מטרות לקיץ:

פילי היא כנראה הקבוצה שהכי קשה לנתח לקראת הקיץ. יש לה טווח בלתי נגמר של אפשרויות ראליות. החל מניסיון להשאיר את באטלר והאריס, עבור בוויתור עליהם וניסיון לדוג כוכבים אחרים בשוק החופשי וכלה בטרייד על בן סימונס.

הדרך היחיד שנראה בטוח בקבוצה הוא ג'ואל אמביד. את זה אפשר להבין כמובן. ככל הנראה, מדובר על שחקן הציר הדו-צדדי הטוב בעולם.

בשל מגוון האפשרויות העצום, לא אכנס יותר מדי לפרטים, כי זה נראה לי חסר טעם.

אבל כן מספר עקרונות שכדאי לציין:

  1. לקבוצה חסרה קליעה. אם סימונס נשאר (מה שכנראה יקרה), הוא ואמביד חייבים להיות מוקפים גאנרים. היחיד בחמישייה בעונה החולפת שקלע מעל 34% משלוש היה רדיק. ככה אי אפשר לנצל את היתרונות של סימונס ואמביד. הקונץ הזה של להקיף כוכב בקלעים לא חדש בליגה ולא זר לאיש. אז כשיש שני כוכבים שזה מתאים להם, זה מתבקש. באטלר והאריס באמת שחקנים מצוינים, אבל פילי צריכה יותר שחקנים סטייל בראדלי ביל. ואם זה אילן גבוה מדי, גם דני גרין יכול מאד להתאים. צריך גם לקחת בחשבון שסימונס ואמביד שחקני הגנה מצוינים ומגוונים. אפשר לשים לידיים שחקנים עם קליעה שפחות חזקים בצד האפור של המגרש. זאיר סמית בקושי שיחק העונה, אבל במעט שכן שיחק הראה שיש לו יכולת קליעה. הוא מאד צעיר ומעניין לראות כמה יוכל לתרום בתחום גם בנפח גדול יותר. מייק סקוט מתאים מהבחינה הזו ואני חושב שכדאי לפילי להשאיר אותו, אם יסכים לשכר פחות או יותר דומה.
  2. הקבוצה חייבת עוד מנהל משחק. יש הבדל בין מוביל כדור למנהל משחק. מנהל משחק יודע להניע ולהזיז את כל הקבוצה. סימונס לא רע בזה, אם כי יש רכזים שיותר טובים בתחום. אבל פה בערך זה נגמר. מקונל, עם כל הכבוד, לא ברמה. צריך רכז מחליף טוב ממנו, בלי קשר לשאלה אם סימונס נשאר או מועבר.
  3. בנוסף לכל אלה, הקבוצה כן צריכה לפחות שחקן אחד בסגנון של באטלר והאריס. קרי, שחקן שמסוגל לייצר לעצמו בנפחים לא מבוטלים וביעילות סבירה. זה לא חייב להיות שחקן בפרופיל גבוה. דריק רוז מהספסל יכול מאד להתאים.

אני, באופן אישי, לא לגמרי מבין מה הם מוצאים בברט בראון, אבל שיהיה להם לבריאות.

מטרות לעונה הבאה:

לכאורה, בשל מגוון האפשרויות, קשה להציב מטרות בשלב הזה. ברם, זה נכון רק אם אתם לא מאד תופסים מאמביד. ואני כן תופס ממנו.

ראיתי מישהו שהגדיר את הרגע בו הוא בכה על כתפו של מארק גאסול כרגע בו הוא הפך מילד שטותניק ללוחם אלוף. מאד התחברתי למשפט הזה. אני חושב שאמביד הולך לבוא לעונה הבאנה בגישה שונה לחלוטין. ובין אם יהיו אלה בטאלר והאריס או כוכבים אחרים, אני חושב שפילי כן תצליח להעמיד סגל חזק, לפחות באותה המידה כמו העונה.

אני תולה בהם תקוות רבות, ולכן המטרה לעונה הבאה צריכה להיות גמר מזרח. משם, מול מילווקי, זה כבר קשה יותר לנחש.

4 תגובות

  1. מעולה מתן.
    אמביד זכה לגמרי באמון ואהדת הקהל בפילי. גם באטלר אגב, והשאלה כמה ישלמו לו משליכה גם על סימונס והארכת חוזה הרוקי השלו בסיום השנה באה.
    אם שום דבר לא נתן לסימונס עקיצה בתחת עדיין כדי להשתפר, חוזה גדול עם באטלר יתן לו. לדעתי לטוביאס יתנו ללכת ולנסות חקבל חוזה במקום אחר.

  2. תודה מתן. פילי היא כנראה הקבוצה המסקרנת בליגה. פרוסס שכבר הצליח אבל בעצם עדיין קצת תקוע. אין ספק שסימונס חייב חייב לשפר את הקליעה מחצי מרחק. סליחה, לא לשפר אלא לבנות מאפס. ואז יתפנה מקום לאמביד מתחת לסל. הם חייבים שחקנים כמו רדיק שאני מאוד אוהב לראות אותו מתרוצץ וזורק מהשלוש. אני לא קונה את הבכי של אמביד על גאסול, תהליך של התבגרות מילד ללוחם לא קורה בשניה אחת ומול המצלמות אלא בחודשים ארוכים של עבודה בקיץ (כאן נכנסת מוסיקה מהסרט רוקי . . .).
    לא יודע מי פנוי בקיץ הקרוב אבל ישנן המון אפשרויות ופילי צריכה להיות אקטיבית כי עוד 1-2 שנים של דשדוש יהיה אפשר להכריז על מותו של הפרוסס.

  3. תודה מתן, לדעתי השאלה הקריטית היא מה עושים עם סימונס. כל עוד הוא לא מפתח קליעה סבירה מכל הטווחים אני לא רואה איך פילדלפיה יכולה להסתדר איתו. אמביד צריך לחיות בצבע וזה לא אפשרי כי גם סימונס צריך להיות שם. בחיים לא ראיתי אנדר אצ'יבר יותר גדול מסימונס.

  4. סקירה משובחת מתן
    הלוואי שבאטלר ישאר. הוא היה ממש מצויין + אני מחבב את הבחור.
    נראה שאמביד באמת יתבגר ויעלה שלב אחרי זה
    או שאולי זה רק ווישפול ט'ינקינג
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם