סקירת נעליים – Nike Kyrie 6

הכוכבת החדשה מסדרת הדגל של קיירי

מחיר – 549₪, לינק לרכישה (Black/White)

משקל הנעל – 425 גרם

גובה קרסול – בינוני

שחקנים מובילים שמשתמשים בנעל – Kyrie Irving, Ja Morant, Marcus Morris

סוליה ואחיזה במשטח (Traction)

דפוס הסוליה של הקיירי 6 נראה כמו המשך ישיר ומשודרג של הדפוס שנייקי ציידו בדגם הקודם, הקיירי 5, ואכן גם הביצועים השתדרגו – עין ה"חמסה" הקלאסית של אירווינג ממשיכה לעטר את דפוס הסוליה, רק שהפעם היא מוגדלת ומכסה הרבה יותר כיוונים ותנועות בשביל לספק אחיזה מקסימלית לכל הלהטוטים והחיתוכים על המגרש (מזכיר לכם מישהו מעבר לים? ?). הדפוס גם עולה מתחתית הנעל עד לצידי הסוליה כדי לאחוז במגרש גם בתנועות הכי חדות שתוכלו לדמיין. תודות לדפוס העמוק, הסוליה בקושי תצבור אבק ותעניק ביצועים מעולים ושווים בכל מגרש עליו תשחקו, אך עדיין לא הייתי ממהר לשחוק את הנעל במגרש חיצוני.

  • ציון: 10 שרוכים

תמיכה (Cushion)

בקיירי 6, נייקי ממשיכים עם כרית התמיכה המצוינת שהוטמעה גם בקיירי 5, הנקראתAir Zoom Turbo . כרית זאת מספקת את רמת הקפיציות הדרושה אך מבלי לוותר על תחושת מגרש מצוינת ויציבות. כרית התמיכה נמצאת בחלק הקדמי של הסוליה בשביל לתמוך בכל שינויי הכיוון הזריזים שדורשים "הטחה" של כף הרגל במגרש. השינוי היחיד למעשה בדגם הנוכחי מהקיירי 5 הוא הספוג הרך יותר שמכסה את כרית ה-Zoom Turbo ומספק אפילו בלימת זעזועים יותר טובה ורכה.

  • ציון: 9 שרוכים

התאמה לשחקן ואחיזה ברגל (Support & Fit)

הקיירי 6 יחסית צפופה, בניגוד לקיירי 5 הרחבה יותר, והייתי ממליץ לנסות אותה בחצי מידה מעל מידת הנעל הרגילה. גם אם תעלו בחצי מידה הנעל עשויה להרגיש לכם צפופה, אבל אני אישית מעדיף שהנעל תשב בול על הרגל, אך בסוף זו בחירה אישית של כל שחקן. הצפיפות היחסית, יחד עם מנגנון השרוכים (שחזר להיות מנגנון רגיל בניגוד למנגנון ה-Flytrap בקיירי 5) ינעלו את כף הרגל שלכם בדיוק למקום הנכון. בנוסף, נייקי הוסיפו רצועת סקוץ' במרכז הנעל להידוק הקשירה אך הרצועה עשויה להפריע לכם לשרוך את הנעל ועם הזמן היא עשויה לפרום את השרוכים. בסיס הקיירי 6 רחב ומעוגל בקצוות כך שכף הרגל שלכם תשב בצורה יציבה על הנעל ובחלקה האחורי ישנו חלק פלסטיק קשיח שישמור על העקב שלכם במקום וימנע גלגול של כף הרגל ופציעות מציקות.

  • ציון: 8 שרוכים

חומרים

מבחינת חומרים, נראה שנייקי החליטו לשלב בין החומרים שעבדו גם בקיירי 5 וגם בקיירי 4 – בחלק הקדמי של הנעל תמצאו רשת בד חזקה ועמידה שתזוז היטב יחד עם כף הרגל מבלי להימתח ולאבד את צורתה (בדומה לקיירי 5) כשחלק הבד בקיירי 6 עמיד מאוד וצפוי להחזיק לאורך זמן. את החלק האחורי של הנעל, נייקי עוטפים בעור רך ואמיתי (בדומה לקיירי 4) שעוטף את הקרסול ברכות ונעימות, וזה בהחלט גם המקום לקוות שנייקי יחליטו להשתמש בעור איכותי על נעליים נוספות. במחיר שוק של 130$ תקבלו גם חומרים איכותיים וגם נעל עם ביצועים גבוהים.

אדגיש שהדגמים והצבעים בהם יש שימוש בעור הן כרגע רק על הנעליים שמפורסמות באתר של נייקי (צבע שחור וצבע סגול), ושניתן להזמין גם בלינק רכישה שצירפתי. עם זאת, יצאה מהדורה מיוחדת ססגונית וייחודית בעיצוב שלה בהשראת 11 ערים ברחבי העולם, בה העור מוחלף בפלסטיק (בעיניי גרסה זאת נראית רע במיוחד בגלל הפלסטיק למרות שיש לה צבעים מעניינים), ניתן להתרשם מהעיצובים בסרטון הבא בכיכוב קיירי.

  • ציון: 9 שרוכים

לסיכום

בהמשך ישיר לקודמותיה המצוינות בתפקיד, אני בטוח שגם הקיירי 6 תתחיל להתפשט ב-NBA, בליגה שלנו, באירופה וגם במגרש הקרוב לביתכם. מי מכם שנהנה מהקיירי 5, צפוי להנות אפילו יותר ממתיחת הפנים בדגם הקיירי 6, גם אם לא ישירות מהעיצוב. אמנם אין פה שיפור משמעותי מאוד לעומת הדגם הקודם, אבל השיפורים הקטנים שנייקי עשו כן יעניקו תחושה של "יותר" ברגע שתנעלו את הקיירי 6 על כף הרגל. אין ספק שגולת הכותרת היא הסוליה שפשוט תידבק למגרש בצורה הכי חיובית שאפשר, לא משנה באיזה סגנון אתם משחקים, והיא אחת הטובות שתפגשו בנעל כדורסל בשוק כיום. הדבר היחיד שחשוב לשים עליו דגש הוא לוודא שאתם מנסים את הנעל בחנות לפני רכישה, כי ההתאמה שלה לכף הרגל לא סטנדרטית, ולקוות שנייקי יפתיעו אותנו עם עוד צבעים ומהדורות מעניינות.

  • ציון משוקלל סופית: 9 שרוכים

21 תגובות

  1. היי עינב

    יש לך אולי המלצה לנעל למשטחי אספלט?
    שקלתי לקנות הקיירי 6, אך הבנתי שבאספלט הנעל תשחק במהירות.

    אגב, מה דעתך על li-ning?

    1. היי אלרן,

      לנעליים של לברון יש סולייה עמידה יותר מאשר הנעליים של הנייק ומתאימות גם למשחק במגרשי אספלט.
      לLiNing ולחברות סיניות אחרות יש אחלה נעליים שתמיד מתאימות למגרשי אספלט כי הם משתמשים בגומי קשיח יותר אבל תלוי באיזה דגם מדובר אם רוצים לקבל את הביצועים הכי טובים (המלצה שלי תלך על הנעליים של קליי תומפסון מחברת Anta).

        1. אני הזמנתי מהאתר הזה – https://famujisneaker.com/ – את הKT5 Low החדשה.
          כמו שאתה אומר המחיר לא זול כולל המשלוח אבל מדובר בנעל איכותית מאוד.
          מצד שני, ראיתי נעליים לא רעות בנייק עודפים שיכולות לשמש אותך בחוץ.

    1. וגם זה קצת מוזר לגבי kobe adמכוון שיש הרבה שחקנים בnba שמשחקים אתה

  2. יש לי שאלה
    אני בן 13 ויש לי הזדמנות לקנות נעל אני מתלבט בין kobe ad לבין pg4 או ווסטברוק 3 מה עדיף בהתחשב בזה שיש לי לברון 17 וקיירי 5ו6 ווסטברוק 2 אני משחק בעמדות 1ו2 אשמח לתשובה תודה

    1. היי אליה,

      אני פחות מתלהב מה-Kobe AD, אם אתה כבר הולך על נעל של קובי אז הפרוטרו 4 או הפרוטרו 5 הרבה יותר טובות ומתאימות לכל שחקן.
      אם ההתלבטות היא בין PG4 לבין Why Not 3 אז הייתי הולך על הנעל של ווסטברוק שנותנת יותר אקספלוסיביות לעומת הנעל של ג'ורג' שיותר שומרת על הרגל והברכיים בגלל כרית התמיכה הרכה שלה ולבחור צעיר זאת כנראה פחות בעיה שהייתי שם עליה דגש.

    1. אני באמת צריך לחזור לסקר כל מיני דגמים שיצאו לאחרונה, אשתדל בהקדם!

  3. לא יודע לגבי ביצועים אבל מבחינת עיצוב הנעליים של קיירי דרגה אחת מעל כולן. לא סתם הן הנעליים הכי מוכרות מלבד אלו של לברון

    1. עיצוב זה בסוף עניין של טעם, לדעתי הנעליים של קובי יותר יפות מאלו של לברון וקיירי אבל אין ספק שדעת הקהל אוהבת את העיצובים האלה של קיירי ונייקי. גם לקיירי יש הרבה מהדורות מיוחדות (כמו הבובספוג) שעוד יותר מקפיצות מכירות.

  4. הנעל עשויה להפוך את השחקן ליותר טוב, אבל אני חושש שהיא פחות תשתלב עם הנעליים האחרות, ועלולה לפגוע במאזן של הקבוצה סה"כ. מומלץ לנעול רק בשילוב נייקי לברון 7 או דוראנט קאפקייקס 9.

  5. נשמעת פצצה! בריאנט כבר נותן איתה עבודה במכבי, וגם דורסי לאיזו מחצית חחחח
    עכשיו בטח זה ישחרר גם יותר קיירי 5 לנייק/פוטלוקר עודפים 😉

        1. אני יודע שהנעליים שלהן לא מקוריות אבל כן אמינות ואיכותיות וכנראה שלא תראה הבדל משמעותי בינן לבין אמיתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם