סקירת נעליים – Puma Clyde Court

פומה חוזרים לעולם נעלי הכדורסל עם וינטג׳ על הפרקט

מחיר – 120$, לינק לרכישה (Biscay Green)

משקל הנעל – 455 גרם

גובה קרסול – בינוני

שחקנים מובילים שמשתמשים בנעל – DeAndre Ayton, Marvin Bagley III, DeMarcus Cousins, Danny Green, Kevin Knox, Terry Rozier, Rudy Gay

סוליה ואחיזה במשטח (Traction)

דפוס הסוליה של ה-Clyde Court לא דומה לשום דפוס של נעליים שסקרתי עד כה, ונסקרו פה לא מעט דגמים וחברות. פומה החליטו לאמץ את הדפוס המקורי של נעלי ה-Clyde (שיצאו בשנת 1968) ולשנות אותו מעט לצורה של ריבועים עם איקסים בתוכם. הדפוס המחודש יספק אחיזה טובה במגרשים נקיים וגם במגרשים עם אבק, אבל היות והדפוס מאוד דק ורדוד אז האחיזה של הנעל צפויה להיחלש מהר יותר מנעליים אחרות עם דפוס סוליה מודרני יותר. בנוסף, הגומי שפומה החליטו להשתמש בו רך מאוד וזה אומר כמובן שממש לא כדאי לכם להוציא את הנעל הזאת החוצה אם אתם רוצים שתישאר סוליה.

  • ציון: 7 שרוכים

תמיכה (Cushion)

פומה הטמיעה בנעל כרית שנקראת HYBRID המשלבת בין ספוג ה-IGNITE (ספוג המספק החזרת אנרגיה במהלך תנועה וקפיצה) לבין כדורים קטנים ודחוסים שנקראים NRGY, ומספקים תמיכה וקפיציות. השילוב בין שני החומרים בנעל הזאת של פומה מספק בלימת זעזועים מעולה. עם זאת, לצערי הנעל לא מעניקה תחושת מגרש מספיק טובה, מהסיבה הפשוטה שכל הטכנולוגיה המעניינת הזאת מכוסה במעטפת גומי שלא מאפשרת לכרית התמיכה לעשות את העבודה שלה במלואה.

  • ציון: 8 שרוכים

התאמה לשחקן ואחיזה ברגל (Support & Fit)

למי שירצה את תחושת העטיפה המקסימלית של הנעל לכף הרגל, מומלץ לרדת בחצי מידה עם הנעל הזאת. בטוח שתוכלו להינות מהנעל גם במידת הרגל הרגילה, אבל רוב הסיכויים שיורגשו אזורים "מתים" בחלק הקדמי של הנעל שחצי מידה פחות תפתור היטב. בכל מקרה כף הרגל תשב בצורה מעולה בתוך הנעל ואין סיבה שתחליקו לצדדים (שלא כמו בדגם ה-KD 11 של נייקי הבנוי בצורה דומה אך מספק תמיכה גרועה בהיבט הזה).

מבנה השרוכים ב-Clyde Court יספק נעילה הדוקה של הנעל לכף הרגל מבלי להכאיב או לחסום זרימת דם הודות לריפוד באזור הלשון. השרוכים האחוריים יחזיקו את העקב במקום וימנעו סיבוב קרסול ידוע לשמצה. בנוסף, בחלק האחורי של הנעל ישנו חלק התומך בעקב ומספק הגנה נוספת מפני סיבובי קרסול מיותרים.

  • ציון: 8 שרוכים

חומרים

כל החלק העליון של הנעל עשוי מבד עבה אך נושם וקל משקל שהוא בעצם יחידה אחת ללא תפרים או דבק. החומר עובד ממש טוב ביחס למחיר – הוא עמיד במיוחד וגם מספק תמיכה ראויה לכף הרגל שלכם. מאוד מזכיר את מה שנייקי עשו עם דגם הלברון 16 רק עם חומרים קצת פחות יקרים ועם תג מחיר סביר בהחלט.

  • ציון: 9 שרוכים

לסיכום

ה-Clyde Court היא רענון מעניין לנעל מיתולגית של חברת פומה שאיתה הם בחרו לחזור לשוק נעלי הכדורסל (במקביל לעוד כמה דגמים בודדים אך מרעננים מבית היצרן – כמו למשל נעל ה-Puma Uproar). במבט ראשוני זאת נראית כמו נעל משנות ה-60 עם כובד ותמיכה של שנות ה-60 אבל ברגע שתשחקו עם הנעל תראו שיש לה הרבה מה לתת – תמיכה טובה, בלימת זעזועים וגם הרבה צבעים ועיצובים מגניבים – וכנראה שלא סתם היא מתהדרת בכזו רשימה של שחקנים מובילים.

אמנם לא מדובר באחת מנעלי הכדורסל הבכירות בשוק, אבל ביחס למחיר המקורי תקבלו נעל עם ביצועים טובים וגם מראה ייחודי ואופנתי על המגרש, או אפילו מראה ייחודי ליום יום אם החלטתם להשתמש בנעל כסניקר (זהירות על הסולייה כן?).

בינתיים אין ספק שנמשיך לחכות לעוד חידושים מלהיבים מבית פומה.

  • ציון משוקלל סופית: 8 שרוכים

15 תגובות

  1. תודה על מילוי הבקשה עינב. אכזבו אותי קשות בנוגע לקטע הסוליה. אשמח גם אם תבחן את דגמי ג'ורדן 10 ו-12, שמתי עין עליהם.

    1. בכיף! ראיתי שכל מיני שחקני NBA התחילו להשתמש בנעלי ג'ורדן ישנות, לי אישית הן נראות די מוגשמות אבל מבטיח לסקור אותן בהמשך

  2. מעולה עינב. פחות אוהב את עיצוב אבל הם משתפים לאט לאט..הנעל השנייה שהוציאו במהלך השנה נראתה יותר טוב. חושב שהצבעים שהוציאו לנעל המדוברת היו לא טובים.

    1. הפומה uproar באמת יותר יפה עיצובית והם כבר הספיקו להוציא נעל שלישית אבל דומה לקלייד בעיצוב

  3. בנעליים לא לוקחים סיכונים
    אם לא ג’ורדן אז נייקי
    אם ללכת על נעל אחרת ה NB של קוואי נראית מאוד מעניינת

    1. אצלי הנייק תמיד היו נפילה. צרות לי מדי.
      מצחיק אבל הנעל הכי טובה שהיתה לי זה ריבוק והם פשוט נעלמו מהמפה

      1. אפשר להשיג חלק מהדגמים ברוחב W
        כבעל רגל רחבה לא נתקלתי בבעיות מיוחדות עם נייקי-ג׳ורדן ובדרך כלל גם אם הנעל קצת לוחצת אחרי כמה דקות התחושה משתפרת
        לפי מה שידוע לי ריבוק כיום בבעלות של נייקי

        1. אין מידה רחבה לנעלי כדורסל רק לנעלי ריצה ורוב נעלי נייקי נחשבות צרות

    2. רואה אותך קונה את הנעל של ציון..הנעל של קוואי כמו האופי שלו, מצ'עממת

    3. נייקי מעולים אבל גם אדידס ברמה גבוהה מאוד ותמיד שווה לבדוק שחקניות חדשות בשוק
      עוד לא כל כך יודעים איך הנעל של קוואי מתפקדת, שיחררו אותה רק במהדורה מוגבלת בינתיים

      נייקי באמת נחשבות צרות לעומת שאר החברות
      אייבוק מחזירים עכשיו כמה נעליים של אלן אייברסון במהדורת רטרו

  4. תודה עינב, האמת נראות אחלה נעליים.
    לפומה יש סטייל בניגוד לאדידס

    1. הנעליים של אדידס באמת עם עיצוב די גרוטסקי אבל הן עדיין יותר טובות מפומה מבחינת ביצועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם