עומרNBA: האגדה שהוחמצה

עומרNBA הפינה שמקשרת בין הסיפרה (על גב השחקן) לספירה (של העומר) עם מי שהיה אמור להיות היורש של ג'ורדן או החיקוי המושלם של מג'יק וסיים את הקריירה כהחמצה האולטימטיבית - פני הרדוואי.

היום יום אחד לעומר.

בשנת 1996 שאלו את מייקל ג׳ורדן מי לדעתו ייקח ממנו את הלפיד כשהוא יפרוש. ג׳ורדן חשב לרגע ואז אמר שלדעתו זה יהיה גראנט היל או פני הארדווי. אפשר ללמוד מהציטוט הזה שני דברים. שאפילו בלעשות נאחס מייקל ג׳ורדן היה הכי טוב בעולם (אפילו יותר) והדבר השני הוא כמה טוב היה פני. אז על נאחס לא נדבר היום (תדפקו לי מגיפה עולמית דווקא בשנה שליברפול לוקחים אליפות אחרי 30 שנה בעונה הכי גדולה בתולדות הפריימרליג), היום נדבר על פני הארדווי.

פני נולד בממפיס תחת השם אנפרני דאון. יש מספר גרסאות איך קיבל את השם פני אז נציין רק אחת שסבתו קראה לו pretty במבטא דרומי כבד, מה שנשמע כמו penny וכך הוא קיבל את הכינוי. הארדווי שיחק בתיכון טרדוול המקומי ואת עונתו האחרונה סיים עם ממוצע של 36 נק', 10 ריב', 6 אס', 3.9 חט' ו2.6 חס'. הארדווי המשיך לאוניברסיטת ממפיס.בעונתו הראשונה הוא לא שיחק בגלל שהציונים שלו לא היו גבוהים מספיק (כחלק מחוקים של ליגת המכללות צריך לשמוע על ממוצע מסויים כדי לשחק בליגה). באותה שנה נורה הארדויי בכף הרגל במהלך שוד. הארדויי לקח את זה כרגע משנה חיים ושיפר את ציוניו ובשנה שלאחר מכן הוא הצטרף לקבוצה.

בקיץ של עונת 92 נבחר עם כמה שחקני מכללות להיות קבוצת האימון של הדרים טים האגדית, ואף ניצחו אותה במשחק הראשון. בשנת 92/93 שיפר הארדויי את הממוצעים שלו וסיים עם 22 נק', 8 ריבאונדים, 6 אס' ומעל 2 חטיפות וחסימה למשחק. בסיום אותה עונה בחר הארדווי לצאת לדראפט.במהלך אותה השנה שיחק הארדווי בסרט בשם בלו ביחד עם שאקיל אוניל.

בדראפט 93 היה למג׳יק את הבחירה הראשונה והם רצו לקחת את כוכב המכללות כריס וובר, אבל שאק שחיבב את פני מהצילומים העדיף את פני. המג׳יק עשו טרייד דאון עם הווריורס שהיה להם את הבחירה השלישית. וקיבלו את פני. השילוב בין שאק לוובר היה יכול להיות מדהים אבל זה עניין לפעם אחרת… בתחילת הקריירה שיחק כשוטינג גארד אבל במהלך העונה הראשונה עבר לתפקיד הרכז בהדרכתו של סקוט סקילס הוותיק. פני כיכב כבר מההתחלה. הוא קטף את תואר הMVP במשחק הרוקיז, וסיים את העונה עם 16 נק', 5 ריב' ו6 אס'. הוא סיים במקום השני במרוץ לרוקי העונה אחרי וובר. שאק ופני הובילו את המועדון לראשונה לפלייאוף (הישג שנהיה פחות מרשים אם זוכרים שהמועדון הוקם בעונת 89/90) שם הודחו בסוויפ מול הפייסרס.

בעונה שלאחר מכן המשיך פני לשפר את המספרים שלו, נבחר לחמישיית האולסטאר והוביל ביחד עם שאק את המג׳יק למקום הראשון במערב.בסיבוב הראשון הם עברו בקלילות את הסלטיקס. בסיבוב השני הם נפגשו מול הבולס עם ג׳ורדן שהחליט לחזור לענף שהוא טוב בו, וניצחו אותם ב6 משחקים. בגמר המזרח פגשו את הפייסרס שהדיחו אותם בעונה שעברה בסוויפ וניצחו אותם ב7 משחקים. בגמר הם פגשו את הרוקטס. אני משער שהרוב זוכרים מה קרה במשחק הראשון. המג׳יק הובילו ב3, 10 שניות לסיום וניק אנדרסון הלך לקו. הוא החטיא פעמיים, תפס את הריבאונד עשו עליו עבירה והוא החטיא שוב פעמיים. קני סמית' קלע שלשה מהצד השני והמשחק הגיע להארכה ולניצחון של הרוקטס במשחק ולסוויפ בסדרה. ניתן רק לשער מה היה קורה אם הכדור היה נכנס או להסתכל באירוניה על העובדה שמישהו החטיא 4 זריקות עונשין רצוף וזה לא היה שאק…

בעונת 95/96 שאק היה פצוע אבל פני המשיך להוביל את הקבוצה והם סיימו את העונה עם 60 ניצחונות. בגמר המזרח הם פגשו את הבולס של ג׳ורדן בעונה של מאזן 10-72 והפסידו להם בסוויפ. בקיץ של אותה עונה זכה פני במדליית זהב עם נבחרת ארה"ב.לפני תחילת העונה שאק עזב ללייקרס ופני קיבל את המושכות. הוא נאבק בפציעות ממושכות באותה עונה ושיחק 59 משחקים, הוא גם גרם לפיטורים של המאמן שלו. בפלייאוף הקבוצה הודחה בסיבוב הראשון ע"י ההיט.

בעונת 97/98 עבר פני ניתוח בברך שהשבית אותו לזמן רב, למרות זאת הוא בחר לשחק באולסטאר דבר שעורר ביקורת כיוון שרבים חשבו שהוא עוד לא מוכן. בדיעבד הם צדקו ושבוע לאחר האולסטאר נפצע פני וישב בחוץ לשארית העונה. בעונה שלאחר מכן פני הראה מספרים יפים אבל היה ברור לכולם שאורלנדו לא הולכת לשום מקום. בסיום העונה הוא חבר לג׳ייסון קיד בסאנס. אם פני היה מחכה שנה נוספת באורלנדו הוא היה משחק עם טרייסי מקגרידיי וגראנט היל ובכך יוצרים את שלישיית what if הגדולה בהיסטוריה.

בסאנס הראה פני מספרים יפים אך סבל מפציעות ביחד עם קיד. עם זאת הקבוצה הגיעה לחצי גמר המערב שם הפסידו ללייקרס של שאקובי שהמשיכו לאליפות הראשונה שלהם יחדיו.בעונה שלאחר מכן עבר פני עוד ניתוח בברך ושיחק רק 4 משחקים בכל העונה.בעונת 01/02 שיחק פני כמעט כל העונה אך בילה חלק ממנה בתור שחקן ספסל.בעונה שלאחר מכן נפצע שוב ובילה את החלקים בהם שיחק באותה עונה במעבר מהספסל לחמישייה.

במהלך עונת 03/04 עבר לניקס.בעונות שלאחר מכן המשיך להיפצע והתרומה שלו הלכה ופחתה.בעונת 07/08 פרש ממשחק במדי ההיט.כיום מאמן פני את קבוצת הכדורסל של אוניברסיטת ממפיס.בתחילת הקריירה השווה פני לג'ורדן אך מהר מאוד עברו להשוות אותו למג'יק. במשחק של היום אנחנו רגילים לראות רכזים גבוהים, אבל בשנות ה-90 רכז 2.01 הוא דבר נדיר. אבל לא רק הגובה היה הסיבה להשוואה למג'יק, אלא גם סגנון המשחק שלו, הרצון לעשות שואו וההרגשה שאתה צריך להיות צמוד למסך כי לך תדע מה הוא הולך לעשות, והסרטונים לא יגיעו ליוטיוב, מקסימום תוכל להוריד אותם בקאזה.

הסוף הטרגי של פני הוא כמו הסוף הטרגי של שחקנים רבים, אבל אצל פני הורגש אחרת. העובדת שרשימת הישגי הקריירה שלו נגמרת בשנת 98 היא פשוט טרגדיה. ההגעה לגמר מול הרוקטס, השילוב המדהים שלו עם שאק הצעיר והרזה(יחסית) של אורלנדו הצמיד אנשים למסכים לילות רבים. תמיד אפשר לדמיין מה היה קורה אם הוא לא היה נפצע, מה היה קורה עם ניק אנדרסון היה קולע 1 מ4, מה היה קורה אם שאק לא היה עובר ללייקרס אבל כל זה לא קרה. מה שנשאר לנו זה סרטוני הייליטס נפלאים ואחלה של סרט כדורסל.

הישגי קריירה:

קבוצתיים

אישיים

4 תגובות

  1. "היה משחק עם טרייסי מקגרידיי וגראנט היל ובכך יוצרים את שלישיית what if הגדולה בהיסטוריה"….
    כל כך נכון. הרגת אותי.
    לפחות גראנט היל עשה קאמבק קטן בסוף הקריירה
    🙂

  2. תודה ארנון.
    בפרספקטיבה של היום הוא היה בן סימונס המקורי, רכז גבוה ומוכשר שמאוד קשה לשמור.
    רק שהוא לא היה נגר כמו סימונס.
    גם אני מאוד אהבתי את פני למרות שאני אוהד יוסטון. הציוות עם שאק ושאר השחקנים באורלנדו המלהיבה היה מעולה. עם זאת, אם היו לוקחים את וובר, הם היו זוכים בג׳קפוט כי וובר זו רמה אחרת.
    לא היה לו מזל או שהוא לא אומן נכון אבל הפציעות נערמו.

  3. תודה ארנון, במקום להיות היורש של מג'יק, פני הפך להיות האב-טיפוס של דרק רוז, שניהם דרך אגב לבשו את הספרה 1 וכמוהם גם טרייסי מגריידי…. המממ, יכול להיות שעלינו על משהו

  4. תודה ארנון, אחד השחקנים שהכי אהבתי לראות. קרוסאובר מטורף ושליטה בכדור מדהימה לשחקן בגודלו.
    עוד אחד שהפציעות הארורות מנעו ממנו להפוך לאחד מהגדולים באמת. אם שאק היה נשאר אולי היה הופך למה שקובי היה, לך תדע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם