עומרNBA: ה-GM

עומרNBA הפינה שמקשרת בין הסיפרה (על הגופיה של השחקן) לבין לספירה (של העומר) עם מי שקריירת המשחק שלו לא תיזכר במיוחד אבל כן ייזכר בזכות בנייה של השושלת המרשימה של הלייקרס בשנות ה-2000', מיץ' קופצ'אק

היום ארבעים ואחד ימים לעומר.

ממש חם היום בחוץ, ואין דבר מרענן יותר ממיץ קר וטוב. לכן היום (אני לא מאמין שאני הולך לספר את הבדיחה המטומטמת הזאת…) נדבר על מיץ' קופצ'אק.

מיץ' נולד וגדל בניו יורק. במכללות שיחק בצפון קרוליינה ובשנתו האחרונה זכה בתואר שחקן המכללות המצטיין של הקונפרנס. לאחר 4 שנים במכללות יצא לדראפט ונבחר בדראפט 1976 במקום ה-13 ע"י הוושינגטון בולטס. את עונתו הראשונה סיים עם ממוצע של 10 נק' ו6 ריב' למשחק ונבחר לחמישיית הרוקיז של העונה.

בעונת 77/78' סיים עם 15 נקודות למשחק וסייע לבולטס לזכות באליפות היחידה שלהם עד כה. גם בעונה שלאחר מכן המשיך להראות יכולת גבוהה וסיים עם 14 נק' למשחק. הבולטס הגיעו פעם נוספת לגמר אך הפעם לא הצליחו לקחת את התואר והפסידו לסופרסוניקס שזכו בתואר היחיד שלהם בהיסטוריה.

בעונת 83/84 עבר ללייקרס. מיץ' פתח בסערה בחמישייה של הלייקרס אך לאחר כשליש עונה נפצע בברכו וסיים את העונה. זה היה גם המסך שירד על הקריירה של מיץ' כשחקן. הוא אומנם חזר לעוד שלוש עונות בלייקרס אך טרם מעט מאוד מהספסל. בסיום עונת 85/86 פרש ממשחק פעיל.

מיד לאחר פרישתו מונה לעוזר ג'נרל מנג'ר של הלייקרס שבאותם ימים היה ג'רי ווסט. מיץ' ו-ווסט עבדו צמודים ולאחר פרישתו של ווסט מהתפקיד בשנת 2000 התמנה מיץ' לתפקיד הג'נרל מנג'ר. בשתי העונות לאחר מינויו זכו הלייקרס בשתי אליפויות ברציפות.

לאחר תקופה זו מיץ' לקח כמה החלטות שנויות במחלקות כמו הטרייד על שאק למיאמי, וההתעקשות על אנדרו ביינום חסר הברכיים. ב-2008 הצליח להביא בטרייד את פאו גאסול מה שהצעיד את הלייקרס לשתי אליפויות נוספות. מיץ' היה גם מעורב בטרייד שכמעט הביא את כריס פול ללייקרס.

לאחר מכן ניסה לבנות את קבוצת הכוכבים של הלייקרס שכללה את נאש ודוויט האוורד. למרות השמות הנוצצים הכימיה לא עבדה בצורה מיטבית (you soft baby…) והגלקטיקוס שקעו להם לאיתם. בהמשך ביצע מיץ' עוד שתי החלטות שיש שיגדירו שנויות במחלקות, אני אגיד 'מטומטמות'. כמובן אני מדבר על ההחתמה של לואל דנג ועל החוזה הממש ממש ממש מופרך למוזגוב. ב-2017 פוטר מתפקידו בלייקרס.

ב-2018 מונה לג'נרל מנג'ר של ההורנטס והוא מחזיק בתפקיד נכון לכתיבת שורות אלה. אז אומנם מיץ' לא היה שחקן גדול אבל כג'נרל מנג'ר יש לו לא מעט קרדיט על 4 אליפויות של הלייקרס ובטח על ה-2 האחרונות.

והיי היי כל העניין הוא לשתות מצ'הו קר בלב מדבר.

הישגי קריירה:

3× NBA champion (1978, 1982, 1985)

NBA All-Rookie First Team (1977)

Consensus second-team All-American (1976)

ACC Player of the Year (1976)

2× First-team All-ACC (1975, 1976)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם