פלייאוף 2020 יום 2- דרמה במילווקי, הפתעות באל איי ובדנבר

מילווקי (1) 105 – אורלנדו (0) 101

זה לא היה משחק שירצו לזכור במילווקי, אבל הם השיגו את הניצחון, וצריכים להגיד תודה לשופטים. אורלנדו היו אלה שפתחו בסערה ועלו ליתרון דו ספרתי ברבע ראשון נהדר של אבאן פורנייה. מילווקי ממשיכים את תצוגת הקליעות החלשה שאיתה סיימו את העונה, ונראה שכל זריקה מרחוק הופכת לקלאנק וודאי. לא יודע מה קרה לברוק לופז, אבל נראה שהוא מפחד לזרוק וההיסוס בולט בכל זריקה.

מילווקי צמצמה בעזרת ההגנה, ואורלנדו התקררה מהשלוש. מחצית 52-45 לאורלנדו. עוד מוקדם לשפוט את אריק בלדסו אבל כל העיניים נשואות אליו לאחר הפלייאוף האחרון, וגם היום זה לא נראה טוב. 10 נק' ב22% מהשדה. משהו לא טוב עובר על מילווקי. יאניס מצידו עושה את שלו אבל נראה שהעצבים מתחילים לתת את אותותיהם וברבע השלישי הוא זרק את לוח האימון של בודנהולצר ונראה מתוסכל מאוד מחבריו. אך כנראה שזה עזר כי מילווקי חזרו למשחק ולקחו את ההובלה, עם 10 נק' של מידלטון ברבע, והרבה אנרגיה של דה- ווינצ'נזו וג'ורג' היל שהחליף את בלדסו בחמישייה בחצי השני.

אורלנדו לא נשברה ולקחה חזרה את ההובלה ברביעי לאחר האלי הופ אדיר בין פולץ לגורדון 7 דקות לסוף. דקה לסיום התוצאה 100-99 לאורלנדו, ואז החל אחד מאירועי השיפוט ההזויים שאני זוכר. יאניס חדר ביורוסטפ מקו השלוש, בצעדים ברורים והטביע על הראש של ווצ'ביץ'. מייק קליפורד הזדעק לקרוא לריוויו אך השופטים סרבו בטענה שקליפרד ניצל כבר את הצ'לנג' שלו. קליפורד הנזעם נכנס לתחומי המגרש וקיבל עבירה טכנית. מידלטון קבר אותה בקור רוח.  102-100 למילווקי. בהתקפה הבאה עבירה ברורה של יאניס בחדירה על פולץ ושוב- המשרוקית דוממת. שחקני אורלנדו ההמומים הקיפו את השופטים וקליפורד רץ לכיוונם בנסיון להרגיע את הרוחות. אך הוא קיבל טכנית נוספת והורחק מהמגרש. הפעם 2 זריקות וכדור מהקו. יאניס משום מה לקח את הזריקות, קלע אחת והחמיץ את השנייה. 103-100 למילווקי. כדור שלהם. אורלנדו בלחץ על כל המגרש ומי עם לא פולץ שהיה כוכב הערב של אורלנדו נראה וחוטף את הכדור מדה-ווינצ'נזו אך שוב, שריקה לעבירה. דה –ווינצ'נזו קובר את השתיים, ואת המשחק. 105-100 למילווקי, 15 שניות לסיום. פולץ עוד קולע 1 מ-2 מהקו לאחר עבירה של יאניס שיצא ב-6 עבירות, 5 שניות לסיום וקובע את התוצאה.

יאניס עזב את האולם מבלי לדבר עם התקשורת ונראה כי למרות הניצחון, משהו לא טוב מתבשל במילווקי.

למילווקי- יאניס 25 נק' ו-12 ריב', מידלטון 20 נק', דה ווינצ'נזו 15 נק',  בלדסו 10 נק', לופז 8 ו-8, ג'ורג' היל היה מצויין עם 9 אס' ונראה כי בודנהולצר מעדיף אותו בחמישייה על בלדסו.

לאורלנדו – פולץ היה נהדר עם 25 נק' ו-9 אס' בפלייאוף הראשון שלו, כולל 2-3 מחוץ לקשת. אבאן פורנייה פתח חזק אך נעלם בהמשך וסיים עם 20 נק'. ארון גורדון עם 15 נק' אך הגנה טובה על יאניס.

מיאמי 98 (1) – אינדיאנה (0) 97

איזה משחק היה לנו במיאמי. מותחן אמיתי. הגנות חזקות, התקפות חלשות, הרחקות. כל מה שאנחנו מצפים מפלייאוף מזרחי.

מיאמי הפתיעה ועלתה עם גוראן דראגיץ' בחמישייה במקומו של קנדריק נאן הלא מנוסה, אך דווקא נאן היה זה שנצץ ברגע בו עלה לשחק, 7 דקות מהפתיחה. נאן קבר 3 שלשות רצופות שפתחו את הריצה של מיאמי ברבע הראשון, אותו סיימו ביתרון 26- 19.

ברבע השני שתי הקבוצות לא הצליחו לפתח משחק התקפי, אך לפחות היה אקשן בצבע כשמיילס לאונרד השכיב את מיילס טרנר במרפק מכוון וחטף טכנית והרחקה מיידית לאחר אגרוף ששלח לפניו של אולאדיפו. מהומה קטנה התפתחה כשדווקא ג'ימי באטלר מרגיע את כולם, כולל את השופטים שנראה שהולכים לאבד שליטה על המשחק.

המחצית הסתיימה ביתרון זעום 47-45 למיאמי.

ברבע השלישי לא קרה יותר מדי והקבוצות החליפו קלאנקים ודחיפות הדדיות, כשמיאמי עולה לרביעי ביתרון בן 5 נק'.

את הרבע הרביעי אפשר לתאר כקרב נגיחות. שתי הקבוצות קלעו פחות מ-40% מהשדה לאורך המשחק ופחות מ-30% מהשלוש. אך מה שחסר להן בכדורסל, הן מחפות בקשיחות. קרבות הצבע בין סבוניס לאדאבאיו היו תענוג שמחזיר אותי לשנות ה-90 העליזות. ג'ימי באטלר ניהל את התזמורת ביד רמה ומצד שני אינדיאנה ואולדיפו לא הסכימו ללכת הביתה. הדקות האחרונות היו של באטלר שלקח את כל הזריקות של מיאמי, ולא החמיץ. This is my fucking house! הוא צעק לקהל שהחזיר בצעקות MVP. אולדיפו קבר שלשה מהפינה שצמצמה ל-96-95 אך ג'ימי קבר עוד 2 מהבקבוק 4 שניות לסוף להעלות ל98-95. מלקולם ברוגדון עוד ניסה לרוץ לכיוון ה-3 אך ספולסטרה הורה לביצוע עבירה. ברוגדון קבר את הראשונה וניסה להחמיץ את השנייה אך היא קפצה מהחישוק, לתוך הטבעת. 98-97 למיאמי.

למיאמי- באטלר עם 28 נק', כולל 8 האחרונות במשחק. קנדריק נאן 19, אדאבאיו 15 נק', 17 ריב' ו-5 חס'.

אינדיאנה – אולדיפו 25 נק', ו-8 אס',  סבוניס 21 נק' ו-10 ריב', מיילס טרנר – 17 נק', 10 ריב' ו-8 חס'.

דנבר 105 (0) – יוסטון (1) 120

בעל הבית החדש של דנבר

יוסטון הראתה את הפוטנציאל שלה כשווסטברוק, הארדן ואריק גורדון משחקים היטב והממה את דנבר בביתה. "אם נוכל לקבל את כולם במשחק כמו היום…", אמר דאנתוני בסיומו, "אם נקבל את שלושת השחקנים האלה בכושר טוב, אנחנו נהיה קשים לפיצוח".

ווסטברוק קלע 28 נק', 16 ריב' ו-8 אס', הארדן הוסיף 27 נק', גורדון עם 25 נק' מהספסל (6-8 משלוש) והרוקטס לקחו לעצמם את הביתיות בסדרה בצורה שתגרום למייק מלון להרבה מחשבות.

יוסטון פתחו חזק כבר מהפתיחה ועלו ליתרון 35-28 ברבע הראשון. ווסטברוק סימן את יוקיץ' מהפתיחה וקבע קצב  גבוה כשהוא לא מפסיק לחדור ולרוץ. מנגד יוקיץ' עשה את הנק' שלו בצבע די בקלות, כשלמרות הנסיונות של פי ג'יי טאקר, או הארדן לעצור אותו, לא היה להם הרבה סיכוי. "לא רצינו לשים דאבל טים על יוקיץ' ", אמר דאנתוני, "הוא מוסר טוב מדי, אבל אולי נצטרך לחשוב על זה במשחק הבא".

יוקיץ' סיים עם 39 נק', אך נראה שהוא היחידי שהופיע למשחק הערב, והעומס בהגנה ובהתקפה נתן את אותותיו. דנבר החזיקה מעמד כשהיא בפיגור קטן רוב המשחק אך התפרקה ברביעי כשדאנתוני עבר לחמישיית הסופר סמול בול עם ווסטברוק, הארדן, גורדון, קובינגטון וטאקר. ריצת 15-2 עשתה את שלה, ונתנה ליוסטון ניצחון חשוב ואת הביתיות בסדרה.

קליפרס 120 (0) – דאלאס (1) 125

דאלאס משום מה, שיחקה כל העונה טוב יותר בחוץ מאשר בבית. ואיזה משחק היא נתנה הלילה. לוקה דונצ'יץ' מריח פלייאוף ועובר למוד MVP. הילד הסלובני עשה פשוט הכל. מסירות, שלשות, חדירות. הקליפרס ניסו לשים עליו הכל. פול ג'ורג', קאווי לאונרד, דאבל טים עם פטריק בברלי. כל מה שדונצ'יץ' ראה הלילה- הוא פירק בלי רחמים.

40 נק' (5-12 משלוש, 15-16 מהקו), 12 אס', 10 ריב'. כך תזכרו את הופעת הפלייאוף הראשונה של הפנומן, כולל 3 שלשות מכריעות ברבע הרביעי. אחת מהן בנפילה לאחור, כשהוא מתיישב על הברכיים של ריהאנה ונותן לה נשיקה על הלחי.

מנגד הקליפרס הציגו משחק התקפה מאוזן, כשפול ג'ורג' קולע 25 נק', לאונרד עם 24 ולו וויליאמס עם 20 מהספסל. אך ההגנה לא עבדה הלילה. הקליפרס התקשו עם הגובה והריווח של  קלבר (4-6 מהשלוש), מריאנוביץ' (7-7 מהשדה) ובעיקר פרוזינגיס (5-7 מחוץ לקשת, 28 נק', 8 ריב' ו-6 חס').

המשחק כבר היה בגארבג' טיים ברביעי כשדונצ'יץ' מוביל ריצת 20-8 בתחילת הרבע באחת מתצוגות הפלייאוף הגדולות. נראה שהקהל המקומי החל לעודד את דאלאס, ושתי הקבוצות העלו את המחליפים.

מחליפי הקליפרס החזירו אותם לתמונה וההפרש ירד ל5 בלבד, 3 דקות לסיום. אבל אז קרלייל העלה את דונצ'יץ', שקבר את אותה שלשה בנפילה לאחור שאין ספק שתיכנס לספרי ההיסטוריה של הליגה, תוך שהוא מנשק את ריהאנה המופתעת, עוד לפני שהכדור צלל לתוך הרשת. הקהל יצא מגדרו.

משם כבר יצאה הרוח מהמפרשים של הקליפרים ודאלאס שמרה על יתרון בטוח עד הסיום.

הקונצרט של לוקה

7 תגובות

  1. איך איך יוסטון לקחו את דנבר זה חשוד חחחאחלה פתיחה! נראה שהכל צמוד

  2. תודה על הסיקור.
    אני שמח שפולץ, אחרי כל מה שהוא עבר, נכנס לכושר.
    טוב לדעת שלא הורדת את דונציץ' לספסל (שמעתי עצה כזאת). לקליפרס יש איזו בעית מנטאליות או רצינות שמפריעה להם.

    1. להוריד לספסל?? כרגע נתן את הופעת הבכורה הכי טובה אי פעם בפלייאוף. ועוד לקח מהקליפרס את הקהל הביתי

        1. מזל שקרלייל המאמן. אולי זה עוד יקרה במשחק שסער מסקר 😉

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם