גמר המזרח – משחק מספר 3

מיאמי היט (1) – טורונטו רפטורס (2)

משחק בין שתיים מהקבוצות המעצבנות שיש בליגה, היה חייב להיות מוכרע על איזו קבוצה תצליח להיות יותר מעצבנת. מיאמי שלטה על טורונטו בעונה הרגילה, אבל שני המשחקים הראשונים היו בשליטה קנדית.

"קודם כל, הם שיחקו באנרגיה הרבה יותר גבוהה משלנו", אמר ניק נרס במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, "הם היו מהירים יותר וקשוחים יותר בשני צידי המגרש".

פסקל סיאקם, לא הצליח להסתדר מול באם אדאבאיו שבא נחוש להוכיח לג'ימי באטלר שרצה להפריד בין הגברים לילדים, שהוא בצד שלו. "חייבים לתת קרדיט לבאם", הוסיף נרס, "הוא עשה עבודה מעולה עליו (על סיאקם נ.ש), הוא היה מאוד פיזי איתו, שמר עליו מלפנים ולא נתן לו להזיז אותו או לעבור מעליו. מיאמי עשו עבודה מצויינת בציפוף הצבע, ואנחנו לא ידענו לנצל את זה".

טורונטו פתחו את המשחק עם לאורי, ואן ווליט, אנונובי, סיאקם וגאסול.

מיאמי , למרות הספקולציות שיעשו שוב שינוי בחמישייה עלו עם החמישייה הקבועה של נאן, באטלר, רובינסון, אדאבאיו ולאונרד.

רבע ראשון

הערב ג'ימי באטלר בא לקחת את המשחק על עצמו. הוא החל את הרבע הראשון בנקודות ונראה נחוש לקחת כל ריבאונד ולתקוף את הסל של טורונטו בכל הזדמנות. טורונטו היו אלו שעלו ליתרון מוקדם אך דאנקן רובינסון, שנראה כאילו ממשיך את המומנטום מהמשחק הקודם קלע שלשה שהעלתה את מיאמי ליתרון ראשון במשחק – 12-9. 3 שלשות היו לרובינסון ברבע הראשון, ויחד עם אוליניק שנכנס לקראת סוף הרבע, מיאמי רצו ל-13- 4 וסיימו את הרבע ביתרון 32-21.

רבע שני

איבאקה ולאורי החלו מצמצמים אבל טיילר הרו בשלשה ופלואוטר שומר על יתרון בטוח. איבאקה והוליס ג'פרסון כבר צמצמו ל5, אבל שוב טיילר הרו בשלשה, לא נותן להם להתקרב. אך מכאן מיאמי נכנסה לבצורת התקפית, כפי שקורה לא מעט בסדרה ושוב טורונטו בתמונה כשלאחר שלשה של גאסול ואנחנו רק ב- 44-43 למיאמי. המשחק נמשך בנדנדה אל באטלר ואדאבאיו דואגים לשמור על היתרון ויורדים למחצית ביתרון קטן 58-53 למיאמי. 2 נקודות בלבד ללאורי במחצית הראשונה, ונראה שלאחר משחק ראשון נהדר בסדרה, משחק שני בינוני, הערב הוא פשוט נעלם.

רבע שלישי

סיאקם מעלה את טורונטו ליתרון ראשון מאז תחילת המשחק, אך באטלר מחזיר בשלשה והיתרון חוזר למיאמי. דאנקן רובינסון בעוד שלשה פותח שוב מיני ריצה למיאמי והם ביתרון 73-62, אבל טורונטו העקשנית לא נותנת למשחק לברוח וברבע נהדר של ואן ווליט טורונטו יורדים לחדר ההלבשה שוב בפיגור מזערי. 82-80 למיאמי.

רבע רביעי

מיאמי שוב מנסה לברוח אבל הפעם נורמן פאוול היה שם לשמור את טורונטו בתמונה. איגוודלה בפיידאוואי מעלה את מיאמי ליתרון 107-100, כשהשעון מראה 1:59 לסיום המשחק. גמור? לא אם תשאלו את טורונטו.

פאוול קובר שלשה מעוד אסיסט של לאורי, במחצית שנייה משופרת. קנדריק נאן מחטיא סטפ בק ואז עושה עבירה על לאורי שקובר את השתיים מהקו אנחנו ב107-105 בלבד , 1.20 דק' לסיום. עוד החמצה של איגוודלה. ריבאונד לסיאקם ששולח ללאורי שמסדר עוד שלשה נהדרת לפאוול. 108-107 טורונטו! לא יאומן! האם נראה עוד קריסה של מיאמי? לאחר ריוויו וערעור של ספסל מיאמי שטען שפאוול דרך על הקו, השלשה אושרה.
ג'ימי באטלר הולך לקו, 40 שנ' לסיום, קובר את הראשונה, אך מחמיץ את השנייה. פאוול על הריבאונד, מוסר לסיאקם שנחסם על ידי איגוודלה! כדור אחרון למיאמי, באטלר עולה לשלשה נוחה, אך מחמיץ. 108-108 בסיום הזמן החוקי.

הארכה

בהארכה הופיעה רק קבוצה אחת, שנמשכה על ידי איש אחד. ג'ימי באטלר בסל ועבירה, ומייד אחר כך עוד שלשה, חוטף את הכדור לסיאקם ומסיים בדאנק עצום. 8-0 לבאטלר. ככה לוקחים מנהיגות בפלייאוף! 116-108 למיאמי ומכאן טורונטו כבר לא חזרה. 121- 110 למיאמי בסיום.

למיאמי: משחק ענק של באטלר עם טריפל דאבל של 22 נק', 13 ריב' ו-12 אס', דאנקן רובינסון עם 22 נק' (6-9 משלוש), אדאבאיו עם 18 נק' והגנה נהדרת, 16 לאוליניק ו-17 נק' לאיגוודלה ששיחק 34 דק' הערב, יותר מפי 2 מהממוצע שלו בסדרה עד כה.

לטורונטו: 15 נק' ו-12 ריב' לסיאקם (אבל -15 במדד ה+/-), ואן ווליט עם 19 נק', לאורי עם 12 נק', 11 אס' ו-6 ריב', גאסול עם 14 ונורמן פאוול במשחק מצוין מהספסל עם 22 נק'.

4 תגובות

  1. תודה ניב סיקור מעולה
    המשחק הרביעי יכריע אם תיהיה סדרה או לא במידה ומיאמי מפסידה וטורנטו בשלוש אחד הסדרה גמורה וטורנטו בגמר אם יש 2-2 הכל פתוח עד הרגע האחרון

  2. תודה ניב
    הסדרה נפתחה
    ניצחון טוב למוראל של מיאמי שעוברת פלייאוף מאתגר

  3. צד המזרח לא באמת מעניין יש לי תמונה בראש של הארדן ווסטברוק חוגגים עם סיגר וגביע…

  4. טוב, יש לנו סדרה. חששתי מ 3-0 שהיה חותם סופית את הסדרה.
    זה גם טוב לטורונטו להיתקל בהתנגדות לפני שהם עולים לגמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם