אולסטאר 2020 – תחרויות ההטבעות, שלשות ומיומנויות

מאז ומעולם הערב הכי מעניין בסופ"ש האולסטאר לא היה ערבי המשחקים עצמם כי אם הערב בו מתקיימות תחרויות השלשות וההטבעות. כל הרגעים האייקונים הזכורים לנו מהאולסטארים השונים התרחשו בערב זה. מהיום שבו לארי בירד נכנס לחדר ההלבשה ושאל מי הולך לקחת מקום שני בתחרות השלשות, דרך הקרב האפי בין מייקל ג'ורדן לדומיניק ווילקינס ב-1988 ועד קרב ההטבעות בין זאק לאבין ואארון גורדון.

בשנים האחרונות נוספה גם תחרות הסקילס, שלמען האמת לא ממש מצליחה לתפוס תאוצה. זאק לואו שמע את ספנסר דינווידי מתלונן שלא הוזמן לתחרות הסקילס שוב לאחר שזכה בה והזמין אותו אליו לחצר כדי לכדרר מסביב לקונוסים ולזרוק לחביות.

אבל בכל זאת היתה סוג של תחרות. למי שיש לו פטיש לדברים שכאלה, הנה היא לפניכם.

מי זכה? אין לי מושג, לא צפיתי גם בהיילייטס.

תחרות השלשות

השלשות הופכות נדבך מרכזי יותר ויותר ב-NBA, וכוכבים כזאק לאבין שזכה בתחרות ההטבעות פעמיים, מעדיפים להיות נודעים כצלפים בליגה מאשר כאמני דאנק.

לתחרות עצמה הגיעו ג'ו האריס, זוכה השנה שעברה. באדי הילד, דאביס ברטנס, ה'לייזר הלטבי', דווין בוקר שזכה גם הוא בעבר, זאק לאבין, הרוקי דאנקן רובינסון, טריי יאנג ודבונטה דרהאם.

סיבוב 1:

טריי יאנג ודבונטה גרהאם נראו נרגשים מהמעמד ולא הצליחו להיכנס לקצב. יאנג עלה ראשון ונראה לא מחומם. הוא סיים עם 15 נק' ונראה לא שייך למעמד. דאנקן רובינסון ודבונטה גרהאם לא הצליחו לעבור את ה-20 נק' גם הם. ג'ו האריס קלע 22, זאק לאבין עוד עשה קולות כשקלע את כל ששת הכדורים האחרונים וסיים עם 23 נק'. אך מעל כולם היו דווין בוקר, עם 27 נק' דאביס ברטנס, עם 26 נק' ובאדי הילד נראה נינוח כשהוא נראה קולע בנונשלנטיות מבלי להתרומם מהרצפה כדי לקלוע 27 נק'.

סיבוב הגמר:

דאביס ברטנס עלה ראשון וכמו במקרה של יאנג, נראה שיש חיסרון בלעלות ראשון. הוא סיים סיבוב מעט מאכזב עם 22 נק'. דווין בוקר עלה אחריו וקלע 26 נק' כדי לשים את הלחץ על באדי הילד. הילד הגיע עם 19 נק' לנקודה האחרונה. הוא קולע את שלושת הכדורים הצבעוניים הראשונים ועומד על 25 נק'. מחטיא את הרביעי. נשאר עוד כדור אחד ו1.8 טיקים על השעון. האם קלע את זה? לכו ותראו.

תחרות ההטבעות

דווייט הווארד חזר אחרי 12 שנה והחזיר גם את תחפושת הסופרמן. אבל מה לעשות, דברים שעושים בגיל 22 קצת יותר קשה לעשות בגיל 34. הדאנקים אכן היו מרשימים, לגיל 34.
גם פאט קונהאטון והקפיצה הוורטיקלית של 44 אינטש הגיע לתחרות ותמיד מפתיע לראות אדם לבן קופץ לגבהים, ובטח שמפתיע כשהוא מנסה להטביע מעל יאניס אנטטקומפו. איך אמר קני סמית'? אם הוא פוצע את יאניס, הוא נחתך מהקבוצה. אז קונהאטון נתן שני דאנקים חמודים. בראשון קיבל 45 למרות שהיה צריך לקבל יותר. בשני קפץ מעל יאניס, נתן נגיעה עם הכדור בלוח והטביע. אני לא התרשמתי במיוחד אבל נראה שהשופטים כן כי הם נתנו 50 נק'.

אבל את ההצגה האמיתית נתנו דריק ג'ונס ג'וניור ממיאמי, ואארון גורדון שלאחר שנשדד על ידי זאק לאבין בעבר הגיע כדי לזכות במה שמגיע לו.
דאנק ראשון חלש לדריק ג'וניור נותן לו 46 נק', אבל בדאנק השני הוא כבר מראה לנו למה המומחים הימרו עליו כזוכה פוטנציאלי. איזו חינניות ושליטה ברגליים באוויר.
אארון גורדון עשה מה שאארון גורדון עושה. קפץ מעל אנשים וקיבל 50 אחרי 50.
לגמר עלו דריק ג'ונס ואארון גורדון.

דאנק ראשון של ג'ונס- 50. גורדון – 50. דאנק שני – 50. גורדון : 50. אחרי ארבעה דאנקים וניקוד מושלם אארון גורדון מוריד נעליים ואומר נגמר. אך השופטים דורשים סיבוב מכריע.
ג'ונס נותן עוד דאנק מושלם. גורדון שם נעליים וקופץ מעל עוד ראפר. גם מושלם.
סיבוב אחרון ומכריע, לא יהיו יותר דאנקים אחרי זה.
ג'ונס שוב עם דאנק ווינדמיל עוצמתי אותו קובר בנסיון הראשון. השופטים נותנים לגורדון צ'אנס ומנקדים את הדאנק כ-48.
הקהל מתחיל לשאוג – ט-א-ק-ו. ט-א-ק-ו. ואכן, במעיל אופנתי וגובה 7.5 אינטש מגיע טאקו פול ועומד אל מול הסל. אם גורדון עושה את זה, זה יהיה אחד הדאנקים המרשימים מאז ומעולם. גורדון עולה אך נראה מעט נמוך, טאקו מרגיש את ריח המפשעה של גורדון מלטף את פדחתו ומתכופף בדרמתיות. גורדון קובר את הדאנק. גם נראה שעבר את הראש של פול, אבל בגלל ההתכופפות הדאנק איבד מהכוח שלו. השופטים נותנים לו 47 נק' ואארון גורדון שוב מפסיד כשרק דאנק אחד מקבל תוצאה פחות ממושלמת. איזו אכזבה.

בואו ותשפטו בעצמכם. למי הגיע הגביע?

7 תגובות

  1. הדבר המדהים ביותר באולסטאר הזה הוא שכולם מדברים על הבראיינט, ואף אחד לא מדבר על סטרן.
    זה כמו שבימולדת של הכלב, יחגגו לפשפשים.

  2. תודה סיקור נהדר.
    השאלה מי הכי טוב פחות מענינת אותי.
    רמת הביצועים מדהימה ,ועוד יותר מדהים שהתרגלנו לדמות הללו ואנשים כבר לא מתרגשים .

  3. בחינת הסיכון: מציע לבחון עוד אספקט, רמת הסיכון שגורדון לקח היתה גבוהה כי היה קרוב לקרש ויכל להיפצע .
    גורדון הראה שליטה מדהימה בטיסה למרות הסיכון,
    היה חייב לזכות.
    תודה ניב מצוין

  4. חייב לציין שבגילי המופלג קצת ירד לי מהאולסטאר אבל תודה על הסקירה
    🙂

  5. תודה ניב
    טאקו 7 וחצי אינטש???? אולי אחרי שהוא יוצא מהמקלחת במוד קונסטנזה

  6. ראיתי את תחרות הסקילס ולא הבנתי מה קורה כאן, מקפיצים קצת, קולעים לייאפ, ואז שלשה. אם היה לך מזל בקליעה ניצחת והתקדמת לשלב הבא.
    האם גם אנחנו מגיבי הכורסא יכלנו לנצח שם?
    צריכים לעשות פורמט קצת יותר תובעני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם