בעולם ללא טריידים (חלק ב')

תארו לעצמכם עולם בו אין טריידים ושחקן שנבחר ע"י קבוצה בדראפט תקוע איתה לכל החיים... יאיר זעפרני עם החלק השני והמנצחת הגדולה של הפרויקט

אז אחרי שהצגנו את הפרויקט בחלק הראשון וגם בחרנו את הקבוצות המדורגות במקומות 16-31, הגיע הזמן ל-15 הראשונות:

15. סקרמנטו קינגס

חמישייה פותחת: די'ארון פוקס, בן מק'למור, טייריק אוונס , מרווין בגלי, דמרקוס קאזינס

ראויים לציון מהספסל: איזיאה תומאס, חסן וויטסייד, זאק קולינס, ווילי קולי-סטיין,  מרקיז כריס, ביסמרק ביומבו, גארי טרנט ג'וניור

בכישרון רב, או אולי – בכישלון רב, הצליחו בסקרמנטו לאסוף לא מעט בחירות גבוהות בדראפט, מה שמייצר להם קבוצה לא רעה בכלל ובעיקר עמוקה. בעולם הפנטזיה כמובן שקאזינס כשיר, טייריק אוונס לא מושעה וגם זאק קולינס משחק באופן קבוע ולמרות שהקבוצה הזו עדיין לא ממש בצמרת הרשימה, פליאוף היא עושה. וכולנו הרי יודעים שפליאוף זה כל מה שחולמים עליו בבירת קליפורניה.

14. אורלנדו מג'יק

חמישייה פותחת: ויקטור אולדיפו, גי'.ג'י רדיק, ארון גורדון, ג'ונתן אייזק, דומנטאס סאבוניס

ראויים לציון מהספסל: ג'ק ליימן, דריו שאריץ', מריו הזוניה, מו במבה, קורטני לי, דוויט האוורד, אנז'ס פסשניקס

כמעט נכנס לסגל: ליאור אליהו

ההכלאה בין העידן הנוכחי של המג'יק לקבוצה שהגיעה לגמר הליגה ב-2009 ולבחירות הגבוהות של דור המדבר של הקבוצה מפלורידה (שאריץ', אולדיפו) נראית בכלל לא רע ויוצרת קבוצה עמוקה, מגוונת וגבוהה. וכרגיל, חסר לה רכז, אם כי אולדיפו יתנדב לסגור את הפינה. רק נקווה שדוויט האוורד לא יעשה בעיות בחדר ההלבשה.

13. שארלוט הורנטס

חמישייה פותחת: קמבה ווקר, שיי גילגוס-אלכסנדר, פי.ג'יי וושינגטון, טוביאס האריס, קודי זלר

ראויים לציון מהספסל: די.ג'י אוגוסטין, דוויט פאוול, פרנק קמינסקי, נואה וונלה, מליק מונק, שבאז נאפייר, מייקל קיד-גילכריסט

למרות התדמית של שארלוט ככושלת סדרתית בבחירות דראפט (מה שנכון), הם הצליחו לבחור במשך השנים מספיק שחקנים ראויים, חלקם אפילו שיחקו בקבוצה. וכך עם קו אחורי נהדר, טוביאס האריס היעיל מקדימה וספסל מלא וראוי, בהחלט יהיה מה למכור. חבל רק שזה לא החיים האמיתיים.

12. לוס אנג'לס לייקרס

חמישייה פותחת: פטריק בברלי, די'אנג'לו ראסל, ברנדון אינגראם, ג'וליוס רנדל, מארק גאסול

ראויים לציון מהספסל: לונזו בול, סבי מיכאליוק, איבצ'ה זובאץ', מוריץ ואגנר, דיאנדרה האנטר, לארני נאנס ג'וניור

הגיע מרחבי העולם למלא את הסגל: אנדרו גאודלוק

הקבוצה האבודה של הבנייה חדש של הלייקרס, זו שלא באמת קיבלה צ'אנס ראוי, נפגשת בפרויקט הזה ועל הנייר, ובלי לוק וולטון כמאמן, נראית בכלל לא רע וזאת למרות שכמות הסנטרים שלה יכולה לפרנס היום את כל הליגה.

אבל למרות ההרכב הדי מוכשר, ברור לכולנו שהדרך שהלייקרס בחרו בה בסופו של יום  להגיע לפיסגה באמצעותה – להביא שחקנים מן המוכן מאלו שנמשכים לזוהר של הוליווד – משתלמת יותר.

ברנדון אינגראם ביום הדראפט. הוא והצעירים האחרים לא קיבלו הזדמנות אמיתית. בצדק?

11. ממפיס גריזליס

חמישייה פותחת: ג'ה מוראנט, קייל לאורי, דמארה קארול, ג'ארן ג'קסון ג'וניור, קווין לאב

ראויים לציון מהספסל: מייק קונלי, ג'בון קארטר

הגיעו מרחבי העולם למלא את הסגל: יאניס תימה, וויין בולדווין, ג'ארל מרטין, ג'ופרי לוברנג', טוני רוטן

הדבר הראשון שצריך לציין בנוגע לממפיס הוא שהופתעתי לגלות שרק שבעה שחקנים שנבחרו על-ידם משחקים כיום בליגה (לא הצליח עם האשים תאביט, הא?!), הדבר השני הוא שכך חולפת לה תהילת עולם ומייק קונלי אפילו לא מקבל מקום בחמישייה והדבר השלישי מלמד אותנו שמדובר בחתיכת קבוצה אם מתייחסים לששת השחקנים הראשונים שלה. לצערם, הספסל ופערי הדורות בין מוראנט וטריפל ג'יי לקונלי, לאב וקארול, בעוכריהם אז נסתפק במקום על סך העשירייה הפותחת.

10. מילווקי באקס

חמישייה פותחת: מלקולם ברוגדון, נורמן פאוול, ג'אברי פארקר, יאניס אנדקדטומבו, ג'ון הנסון

ראויים לציון מהספסל: ארסן איליאסובה, דונטה די'ויצ'נזו, קווין פורטר ג'וניור, ג'ון לואר, ת'ון מאקר, פטריק מק'או, סינדריוס טרנוול.

מילווקי של הדראפט היא לא הקבוצה המאיימת של בודנהולצר במציאות אבל יש לה דבר אחד גם כאן וגם שם  – יווני מפלצתי וענק שסוחב אותה על הגב בשני המקרים, רק שבעולם הדמיוני, בהתחשב בעובדה שהחמישייה שלצידו לא משהו והספסל, במצב גרוע עוד יותר – זה לא יספיק כנראה לעבור סיבוב בפליאוף.

9. שיקגו בולס

חמישייה פותחת: דרק רוז, גארי האריס, ג'יימי באטלר, למרקוס אולדריג', יוסוף נורוקיץ'

ראויים לציון מהספסל: קובי ווייט, וונדל קרטר, דנזל ולנטיין, בובי פורטיס, טוני סנל, ג'יימס ג'ונסון, טאג' גיבסון

הבולס הם לדעתי הקבוצה הראשונה בדירוג שכבר מתחילה להיראות כמו משהו טוב באמת. קבוצה שאני יכול לדמיין מתחרה ברצינות על ביתיות בפליאוף. קבוצה שלמה עם סופרסטאר מוכח, שני כוכבים בדימוס שעוד יש להם מה לתרום, שני שחקנים משלימים נהדרים בחמישייה וספסל צעיר ותוסס (ובובי פורטיס).

רק חבל שלא בוחרים מאמנים בדראפט כי אז אולי הבולס היו מצליחים לדוג משם משהו יותר טוב מבמציאות…

8. ניו אורלינס פליקאנס

חמישייה פותחת: כריס פול, אוסטין ריברס, באדי הילד, זאיון וויליאמסון, אנתוני דיוויס

ראויים לציון מהספסל: ג'י.אר סמית', דריוס מילר, נרנס נואל, אדמונד סאמנר, דווין בייקון, אלן סמיליגיץ', ג'ורדן בון

הנה הגיע השלב בו צריך להתחיל להתלבט וההעדפה של קבוצה אחת על אחרת, עולה לפעמים ברגשות אשמה. את דבוקת המועמדות לאליפות נסיים עם השקנאים שמצליחים לבחור שחקן מעולה אחת לשבע שנים (2005, 2012, 2019) במה שמאפשר להם להחזיק בסגל שלושה סופרסטארים, בעבר, בהווה ובעתיד. גם התוספות האחרות של הקבוצה מהביג איזי לחמישייה סבירות לחלוטין אלא שהספסל בהחלט לא מספק את הסחורה במה שמוריד להם את הדירוג קצת.

ועדיין, הייתי מת לראות את הקבוצה הזו על הפרקט.

7. אטלנטה הוקס

חמישייה פותחת: דניס שרודר, קלי אוברה, לוקה דונצ'יץ', ג'ון קולינס, אל הורפורד

ראויים לציון מהספסל: ג'ף טיג, דבונטה גרהאם, קאם ראדיש, מרווין ויליאמס, מייק סקוט, קווין הוארטר, ג'קסון הייז, פאו גאסול

הגיעו מרחבי העולם סתם כי אפשר להכניס את הקטגוריה הזו: אדי טבארס, שיין לארקין

אם לוקה דונצ'יץ' עושה מטעמים עם הקבוצה הנוכחית של דאלאס מאבריקס, תארו לכם מה הוא היה עושה עם שחקנים כמו שרודר, קולינס, אוברה ואל הורפורד לצידו וכשיש בספסל של הקבוצה מחליף טוב לכל עמדה (ואת הכוכב העולה של שארלוט הורנטס הנוכחית). ההוקס של הדראפט נראים כמו קבוצה מסוכנת, התקפית ביותר (אל הורפורד ינסה לשמור על המבצר בהגנה) ואולי הכי ומגוונת שיש בפרויקט. וכמו בזמנים לא רחוקים, כך גם בעולם הדימיון, זה יספיק עד שהם יפגשו את לברון ג'יימס…  

לוקה דונצ'יץ' עם פריט הלבוש היחיד של אטלנטה שהוא לבש בימיו. יכול היה להיות לו יותר טוב כנץ?

6. אינדיאנה פייסרס

חמישייה פותחת: כריס לאברט, פול ג'ורג', קוואי לנארד, דיוויס ברטנאס, מיילס טרנר

ראויים לציון מהספסל: ארון הולידיי, סולמון היל, טי.ג'י ליף, גורגוס ניאנג, גוגה ביטדזה, ג'ראד ביילס, מיילס פלמאלי.

גם כאן קוואי לנארד ופול ג'ורג' באותה קבוצה (לנארד הועבר ביום הדראפט לסן אנטוניו תמורת ג'ורג' היל. במה שיצר בהמשך שתי יריבות מרות למיאמי של הטריו) וגם במקרה הזה זה הופך את הקבוצה למועמדת לתואר. עם זאת, נציין בהיגיון, שהסגל המשלים שסובב את השניים במציאות הקליפרסית שלהם כיום, טוב הרבה יותר ממה שאינדיאנה של הדראפט מציעה להם. עם כל הכבוד למיילס טרנר.

זה עדיין לא הופך את הפייסרס של הפרויקט לחלשים. אבל למרות זאת, קשה לי לראות איך לוקחים הרכב כזה עד הסוף.

5. פילדלפיה 76'

חמישייה פותחת: בן סימונס, לאנדרי שאמט, אנדרה איגודאלה, ג'רמי גראנט, ג'ואל אמביד

ראויים לציון מהספסל: לו וויליאמס, מרקל פולץ, מו הארקלס, פורקן קורקמאז, ניקולה ווצ'ביץ', אלפריד פייטון, אוון טרנר, רישון הולמס, ווילי הרננגומז, ת'דיוס יאנג

לא נשאר לו מקום בסגל: ג'הליל אוקופור

אין להתפלא שתהליך הטקנינג שהוביל סם הינקי במשך חצי מהעשור הקודם, הוביל בסופו של דבר לכמות אדירה של בחירות דראפט שמתבטאת בכך שהסיקסרס הם הקבוצה עם הכי הרבה שחקנים פעילים שנבחרו על-ידה בדראפט ועדיין משחקים ב-NBA. ואם נוסיף כמה בחירות מוצלחות מהעשור הקודם-קודם, נגלה כאן קבוצה עמוקה לתפארת ומוכשרת עד מאוד עם חמישייה ברמה הגנתית ללא תחרות כנראה.

אז למה הם לא מדורגים יותר גבוה? קודם כל כי סימונס ואמביד הם גם כאן שני המובילים וזה לא בהכרח אומר טובות כמו שאנחנו כבר יודעים. שנית, כי יש קבוצות יותר טובות…

4. קליבלנד קאבלירס

חמישייה פותחת: קיירי אירווינג, דני גרין, אנדרו וויגינס, לברון ג'יימס, טריסטן תומפסון

ראויים לציון מהספסל: קולין סקסטון, דריוס גרלנד, ג'ו האריס, טיוס ג'ונס, אלן קראב, ג'יי קראודר

הגיעו מרחבי העולם בשביל להשלים את הסגל: מילאן מצ'באן, ג'מאל קרופורד

טוב, קשה להיות מופתעים לראות בצמרת השימה הזו את הקבוצה עם הכי הרבה בחירות ראשונות בדראפט במאה ה-21 (4 ליתר דיוק). ועם אנתוני בנט היה הופך להיות שחקן (או שבטעות היו בוחרים שם מישהו אחר. יאניס נניח..) המצב היה יכול להיות טו בהרבה.

אבל בין כך או בין כך, סביב לברון ג'יימס הבלתי-נגמר יש חבורת שחקנים מאוד מוכשרת, שרובה יש לציין משחקת בשתי עמדות הגארד. לא שסמול בול זה משהו רע, אבל בשביל הגיוון ייבאנו את מילאן מצ'באן מהליגה השנייה ביפן.   

ועדיין, למרות שלברון בן ה-35, לא יכול לשחק רכז מסיבות מובנות, מדובר בחבורה שיכולה להגיע רחוק עד מאוד.

3. דנבר נאגטס

חמישייה פותחת: ג'מאל מוריי, דונובן מיטשל, כרמלו אנתוני, חואן הרננגומז, ניקולה יוקיץ'

ראויים לציון מהספסל: מונטה מוריס, מאליק ביסלי, אוון פורניה, מייקל פורטר ג'וניור, רודי גובר, עמנואל מודיאי, דאג מ'קדרמוט, קנת' פאריד

הגיע מרחבי העולם סתם כי למרות השפע הוא עדיין יעשה טוב: סרחיו יול

מה שיפה בנאגטס האלה הוא שלא רק שמדובר בקבוצה שהחמישייה השנייה שלה טובה יותר מחמישיות ראשונות של חלק מהקבוצות בפרויקט אלא שמדובר בקבוצה צעירה שאם נעשה את הפרויקט הזה בעוד 4-5 שנים שוב, בהחלט יש מצב שהם כבר יכבשו את הדירוג.

כך או כך, הנאגטס בחרו היטב בדראפט ואלמלא עסקאות פוסט-דראפט רעות עם יוטה, עם היו יכולים למצוא את עצמם במקום גבוהה כל-כך גם במציאות. אולי הם יגיעו לשם בכל זאת יום אחד…

2. גולדן סטייט ווריירס

חמישייה פותחת: סטף קארי, קליי תומפסון, האריסון בארנס, דריימונד גרין, קבון לוני

ראויים לציון מהספסל: מרקו בלינלי, וינס קרטר, ג'ורדן פול, אריק פסקל, דאמיין ג'ונס, ג'ייקוב אוונס

הגיע מרחבי העולם להשלים את הסגל: אנתוני רנדולף

כל אלה שמתלוננים תמיד על קבוצת הגלקטיקוס שקמה במפרץ, צריכים להסתכל על הרשימה הזאת ולהבין שאת חלק הארי של הקבוצה הזו, בחרה הנהלת הלוחמים בעצמה. אז נכון שהאריסון ברנס שודרג לקווין דוראנט בשביל להשיג עוד שתי אליפויות ושאנדרה איגודאלה גם הוא הגיע מהשוק החופשי אבל במונחים של קבוצה שנבנתה בעיקרה מהדראפט, הווריירס הם מהטובות בליגה שתודות לעונה הפיננסית שהם עוברים (…) יש להם גם ספסל שיש מה לעשות איתו (וגם את השחקן הכי מבוגר בליגה, הישר מדראפט 1998) ואלמלא קבוצה אחת שבחרה בדרפאט בשלושה MVP-יז' לעתיד, הם גם היו כובשים את הדירוג.

1. אוקלהומה סיטי ת'אנדר

חמישייה פותחת: ג'יימס הארדן, ראסל ווסטברוק, קווין דוראנט, סרג' איבאקה, סטיבן אדאמס

ראויים לציון מהספסל: רג'י ג'קסון, אריק בלדסו, ברנדון קלארק, טרנס פרגוסון, דווין הול, קווין הארבי

הגיע מרחבי העולם בשביל להשלים את הסגל: אלכס אברינס

סם פרסטי בהחלט יכול לחגוג ניצחון כבוחר הדראפט הטוב ביותר אבל כל בר-דעת מבין שזהו ניצחון שכולו הפסד. אפילו אליפות אחת לא יצאה מהשחקנים הנהדרים שנבחרו על-ידו ושלושה שחקנים מצטיינים של הליגה בעתיד, משחקים כולם בקבוצות אחרות כיום.

ואולי זה מה שרצינו להוכיח בעצם. בעולם ללא טריידים אוקלהומה הייתה הקבוצה הטובה ביותר בעולם. לצערה, היא עשתה כמה..

ג'יימס הארדן ביומו הראשון ב-NBA. אף אחד מה-MVP לעתיד לא נשאר בת'אנדר

7 תגובות

  1. מעולה יאיר.
    דנבר בחרה מעולה בדראפט במיוחד כי בחרה את כולם מחוץ ללוטרי. אם רק לא היתה מעבירה את דונובן מיטשל…

  2. מצוין, תודה.
    התמונה של דוראנט עם גרג אודן, כאב לב.
    אוקלהומה קיבלה חמישיית מחץ (נשים את אדאמס בצד), כולם שיחקו ביחד ובכל זאת זה לא הספיק. כמה חבל

  3. תודה רבה על ההשקעה
    לצערי וכמו ב 2016 קליבלנד צריכה להיות מדורגת לפני גולדן סטייט
    פילי בחרה כל כל גרוע שלא מגיע לה מקום בטופ 5
    הפרוסס היה יכול להרים קבוצה הרבה יותר טובה – (פורזינגס וטיטום נניח במקום אוקפור ופולץ)

  4. מעלה חיוכים רבים ותהיות,
    יופי של סידרה,
    אוקלוהומה נראית אלופה בקלות אך ורק אם תאיים על הצ׳יטה לרסן את עצמו ולקחת החלטות לא מנוגרות (הנגרות שלו מעתיק מטמיר), הדירוג יפה. כבר שכחתי שכריס פול כיכב בניו אורלינס בגילגול אחר.
    ????

  5. מצוין ושווה אפילו רק בשביל התמונה של הארדן בלי הזקן המכוער הזה… אההתי תודה רבה

  6. תענוג אמיתי
    אוקייסי הם הכישלון של שמירה על בחירות הדראפט
    קצת הופתעתי מהמקורות של האחים גאסול.
    ויהיה מעניין לעשות כזה פרוייקט על כל הזמנים
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם