בעולם ללא טריידים (חלק א')

תארו לעצמכם עולם בו אין טריידים ושחקן שנבחר ע"י קבוצה בדראפט תקוע איתה לכל החיים... יאיר זעפרני משרטט לנו איך הייתה הליגה נראית במציאות כזו (חלק א')

את התרגיל המחשבתי הזה עשיתי לפני חמש שנים כמעט, בזמן אחר ובאתר אחר. אבל מכיוון שהשנים חלפו והליגה השתנתה, אני מוצא לנכון לעשות אותו שוב.

הרעיון הוא פשוט – בואו נצא מנקדות הנחה ששחקנים שקבוצה בוחרת בדראפט הם אלו שנשארים איתה לכל החיים. אין החלפות ביום הדראפט, אין טריידים בעתיד. אם קבוצה מסוימת בחרה בך (קראה בשמך במעמד הדראפט.9 – זו הגופייה שתלבש בכל הקריירה. עבדות לנצח.

ואחרי שקבענו את העיקרון הזה, בואו נלחץ על כפתור הריסטרט ונחזיר כל שחקן לקבוצה שבחרה בו בדראפט ונראה אלו קבוצות יעמידו את הסגל הטוב ביותר שיש לקבוצה להציע.

כמובן, שבמציאות, בחירות דראפט היו משתנות אם כלל האין-מעבר היה תקף (ברוקלין למשל לא הייתה בוחרת במשך יותר מעשור כמעט אך ורק פאוור-פורוורדים וסנטרים) ובכלל, אם הקבוצות היו בוחרות טוב, לפעמים שחקנים מסוימים שהם קיבלו בבחירות גבוהות כמה שנים אח"כ לא היו מגיעים… . ובכל זאת, מעניין לראות כאן מה הבחירות בדראפט אומרות על מועדונים מסוימים אבל אנחנו לא כאן בשביל לתקוע מקלות בגלגלים.

הפוסט הזה יציג בפניכם את הקבוצות שיודעות לבחור בדראפט ומתבססות עליו לעומת אלו שלא כ"כ הצליחו בתחום. עם זאת, כדאי לסייג – בחירה של הרבה שחקנים טובים בדראפט לפעמים מעידה על מועדון שהיה שקוע עמוק בתחתית שנים רבות או לחילופין דראפטים עמוסים בכשרונות שבהם הוא השתכלל.

אז יאללה, בואו נראה מה יצא לנו, נתחיל מלמטה ונעלה ככל שהכתבה תתקדם. בתגובות, אתם מוזמנים להתווכח על הדירוג.

31. ברוקלין נטס

חמישייה פותחת: קייל קורבר, דז'נן מוסא, קייל קוזמה, ברוק לופז, ג'רט אלן

ראויים לציון מהספסל: דרק פייבורס, ניפונדו קבנגלה, ניקולאס קלקסטון, ניקל אלכנסדר-ווקר, רודינוס קורקוס, האמידו דיאלו

את הבעיה של הנטס אפשר לסכם בשתי צורות. או בשלוש מילים: יותר מדי גובה, או בשתי מילים: בוסטון סלטיקס… ההסבר הראשון נוגע בזה שהנטס בוחרת בעשור האחרון באופן מובהק פאוור-פורוורדים וסנטרים ואולי חוץ מדז'נן מוסא, הלא מרשים בינתיים, היא לא ממש התמקדה בעולם הגארדים והעדיפה לייבא אותם. ההסבר השני נוגע לטרייד ההוא ב-2013 שמכר את כל עתיד הקבוצה וחלק משמעותי מבחירות הדראפט שלה לסלטיקס מה שהשאיר אותה ללא בחירות ראויות. מה שיוצא משני אלו זו קבוצה שאולי יש לה עומק אבל בעיקר יש לה גובה… וגובה, כמו שאתם יודעים, זה בדיוק הדבר שלא ממש צריך היום ב-NBA.

30. דאלאס מאבריקס

חמישייה פותחת: טרה יאנג, דניס סמית' ג'וניור, ג'סטין אנדרסון, מייק מוסקלה, קלי אוליניק

ראויים לציון מהספסל: ג'יילן ברונסון, שייק מילטון

הוזעקו מרחבי העולם למלא את הסגל: ואסילאס ספאנוליס, ג'ורדן המילטון, רלנדאס סיבוטיס

אלמלא טריי יאנג שנבחר ע"י דאלאס לפני שנה וחצי והוחלף בדונצ'י'ץ' ירום הודו, המצב היה גרוע הרבה יותר אבל גם איתו, דאלאס מתקשה לייצר חמישייה נורמאלית ויש לה רק שני שחקני NBA מכהנים בספסל. ומכיוון שיאנג גם את אטלנטה לא מוביל כל-כך רחוק בינתיים אז נראה המשקום האחרון ראוי… להגנתם של המאבריקס נציין שעד השנים האחרונות המאבריקס לא ממש היו חיות דראפט והסתמכו על עסקאות של קיובן בשביל לשרוד וזה, כמו העובדה שהם היו בצמרת שנים ארוכות, בעוכריהם.

אז מה היה קורה, לו כל הקריירה של טרה יאנג הייתה המשך של הרגע הזה…

29. יוסטון רוקטס

חמישייה פותחת: דאנטוני מלטון, דילון ברוקס, מרכוס מוריס, מוטנרזל הארל, קלינט קפלה

ראויים לציון מהספסל: רודי גיי, ג'רמי לאמב, פטריק פטרסון, ניק באטום, צ'נדלר פרסונס

הוזעקו  מרחבי העולם בשביל למלא את הסגל: ניקולה מירוטיץ', איזיאה כנען

קצת מצחיק לראות שדריל מורי, האיש שהביא לנו את האקסטרה-סמול-בול אוהב לבחור אותם בדראפט גבוהים וכמעט ולא בוחר את סוג הגארדים שמעטר היום את הסגל שלו. אבל זו המציאות של יוסטון שגם משלמת מחיר על כך שאחרי שהספרס לא יעפילו לפליאוף העונה (כן, כן, הספרס לא יעפילו לפליאוף השנה. עוד לא הפנמתם?). הם יהיו בעלי רצף ההופעות הכי ארוך בפליאוף תודות לשנים בהן השיטה של מורי דווקא כן עובדת…

28. מיאמי היט

חמישייה פותחת: טיילר הירו, ג'וש ריצ'רדסון, ג'סטיס ווינסלו, בויאן בוגדנוביץ', באם אדאביו

ראויים לצין מהספסל: אף לא שחקן NBA אחד.

הוזעקו מרחבי העולם למלא את הסגל: מייקל ביזלי, לטביוס וויליאמס, מרקוס ת'ורנטון

גם כאן , כמו במקרה של דאלאס, מדובר בקבוצה שהשנים האחרונות עשתה טוב לסגל שלה ומילאה אותו קצת. אלא שחמישייה לא רעה בכלל (בלי רכז) לא מספיקה וכשיש רק חמישה שחקני NBA כיום שנבחרו בדראפט ע"י קבוצה – זה בוודאי לא מספיק.

27. לוס אנג'לס קליפרס

חמישייה פותחת: רג'י בולוק, אריק גורדון, מיילס ברידג'ס, בלייק גריפין, דיאנדרה ג'ורדן

ראויים לציון מהספסל: טייסון צ'נדלר, צ'ייק דיאלו, אל-פארוק אמינו, טרנס מאן, ג'רום רובינסון

הקליפרס לא לגמרי גרועים אבל אם אתם מצפים מסגל שמובל בידי בלייק גריפין להגיע לאנשהו משמעותי אז אתם ממש לא בכיוון… זה ייגמר בפציעה של המעופף, ביד לא מכוונת של אריק גורדון ובכך שלדיאנדרה ג'ורדן לא יהיה אף אחד שימסור לו כדורים לאלי-הופ.

26. ניו יורק ניקס

חמישייה פותחת: אר.ג'י בארט, טים הרדוואי ג'וניור, דנילו גלינארי, קריסטאפס פורזינגיס, מיטשל רובינסון

ראויים לציון מהספסל: ווילסון צ'נדלר, קווין נוקס, פרנק נילקינה, איימן שאמפרט, טרבור אריזה, דיימון דוטסון, תאנסיס אונדקטומבו.

נחמדים הניקס הדמיוניים האלה. בטח יותר מוכשרים מהניקס האמיתית על הפרקט. אלא שחוץ מנחמדות אין כאן הרבה והקבוצה הזו לא הולכת רחוק מדי ונראית קצת כמו פורזינגיס – מוכשרת אבל חלבית…

פורזינגיס ביום היוולדו ב-NBA, אמנם קיבל שריקות בוז, אבל הוא הבחירה הכי טובה של הניקס בעשור וחצי האחרונות

25. סן אנטוניו ספרס

חמישייה פותחת: גוראן דראגיץ', דז'ונטה מורי, קייל אנדרסון, לואיס סקולה (חיזוק מאירופה), יאן מהינמי

ראויים לציון מהספסל: ג'ורדן מקריי, לוני ווקר, דרק ווייט, קורי ג'וזף, ג'ורג' היל, צ'מזה מטו

הוזעקו מרחבי העולם למלא את הסגל: לואיס סקולה (שהוקפץ לחמישייה, דשון תומאס, ננדו דה קולו

כל המוניטין שבנה לעצמו גרג פופוביץ' נסדק בשנה האחרונה עם הכישלון על המגרש של הספרס וזה הזמן לנפץ עוד מיתוס – היכולת של המועדון לבחור בחירות מרשימות במקומות נמוכים בדראפט. נכון, זה לא פייר במיוחד לאור 22 שנות פליאוף ושנים רבות בצמרת, שגרמו לספרס 'להיתקע' עם בחירות דראפט גבוהות אבל האמת היא שמאנו ג'ינובילי וטוני פארקר יש בממוצע פעם בעשור ושאר הבחירות של הספרס לא ממש הרשימו. גבוהים נורמאליים אין בעשור האחרון ונראה שנבנתה כאן מומחיות לבחירת גארדים, ספק רכזים, חביבים אך אנמיים. 

אז למה הם לא מדורגים יותר נמוך? רחמים.

24. דטרויט פיסטונס

חמישייה פותחת: ספנסר דווינדי, קנטביוס קולדוול-פופ, קריס מידלטון, סטנלי ג'ונסון, אנדרה דראמונד

ראויים לציון מהספסל: ברנדון נייט, ברוס בראון, הנרי אולנסון, לוק קנארד, סקו דומביה

הוזעקו מרחבי העולם למלא את הסגל: יונאס ירבקו, גרג מונרו

מקבוצה שהייתה בינונית במשך יותר מעשור, אין ציפייה להיות יותר מבינוניים בדירוג הזה. היו יכולים להיות מדורגים יותר נמוך, אבל כמה הברקות טובות לשעתן שהפיסטונס לא השכילו לשמור עליהן כמו קריס מידלטון וספנסר דיוונדי, נותנות להם כמה נקודות חיוביות.

23. יוטה ג'אז

חמישייה פותחת: דאנטה אקסום, טאורן פרינס, גורדון היוורד, פול מילסאפ, אנס קאנטר

ראויים לציון מהספסל: סי.ג'י מיילס, גורגי ג'נג, גרייסון אלן, תומאס בריאנט, אלק ברקס, רודני הוד, ג'וש הארט

האמת, התפלאתי לראות את יוטה כל-כך נמוך כי בסוף זו לא קבוצה שיש לה יותר מדי דרכים להתחזק חוץ מהדראפט (אף אחד לא באמת רוצה לשחק בסולט לייק סיטי) אבל הג'אז חזקים בעיקר בלעשות עסקאות עם דנבר אחרי הדראפט ופחות בלבחור את השחקנים עצמם ולמרות שיש פה חבורה לא רעה ובעיקר עמוקה, אין פה מספיק בשר כשגורדון היווורד במצבו כבר לא יכול לסחוב קבוצה רחוק ורכז ראוי אין בנמצא.

22. שחקנים שלא נבחרו בדראפט

חמישייה פותחת: פרד ואנ'וליט, קנדריק נאן, דנקן רובינסון, רוברט קובינגטון, ארון ביינס

ראויים לציון מהספסל: ג'ו אינגלס, לוק קורנט, טרנס דיוויס, דנואל האוס, טורה קרייג, בריאן פורבס, אלכס קארוסו, ניקולו מלי, כריסטיאנו פליסיו, אנטוניו בלקני, סת' קארי, איש סמית', קנת' ביזמור, דניאל ת'יס, גארט טמפל, אנטוני טוליבר, בובאן מארינוביץ'.

חדי העין בטח הבחינו כבר מראשית הדירוג שיש כאן 31 קבוצות, דהיינו, קבוצה אחת עודפת – אז הנה היא, קבוצת ה'אף אחד לא היה מספיק חכם בשביל לבחור בנו' העמוקה והמרשימה. יחסית.

לא מדובר בקבוצת כוכבים אבל יש כאן מספיק בשר בשביל להעמיד חמישייה ראויה, ספסל עמוק ואיכותי והגנה טובה ובסה"כ רמה גבוהה יותר מכל מיני קבוצות שבדירוג הזה.

21. וושינגטון וויזארדס

חמישייה פותחת: ג'ון וול, ברדלי ביל, אוטו פורטר, נמניה ביליצה, ג'אביל מגי

ראויים לציון מהספסל: ג'ורדן קלרקסון, רוי הצ'ימורה, תומאס סטורנסקי, טרוי בראון

הוזעקו מרחבי העולם למלא את הסגל: יאן וסלי, נייט וולטרס, שלווין מאק

מכיוון שכל הטור הזה נשען על פנטזיה אז בעולם הפנטזיה גם ג'ון וול אינו פצוע ונמצא בכושר טוב, מה שמאפשר לוושיגנטון הזו להיות תחרותית למדי. אמנם לא יותר מדי, אבל מספיק בשביל לא להיות בין הנמושות. על יותר מזה אין מה לפנטז כרגע בסגל קצר ובעיקר חסר גבוהים משמעותיים.

20. פורטלנד טרייל בלייזרס

חמישייה פותחת: דמיאן לילארד, סי.ג'י מקולום, וויל ברטון, הארי ג'יילס, מאיירס לאונרד

ראויים לציון מהספסל: נאסיר ליטל, אנפרני סימונס, ג'סטין ג'קסון, רונדה הוליס-ג'פרסון, פטי מילס, קיילב סווינגן

קחו את מה שכתבנו על וושינגטון, תעשו העתק-הדבק, רק עם קו אחורי יותר טוב (וקו קדמי עוד יותר חלש). כמו במציאות גם בפנטזיה, פורטלנד כמה ונופלת על דמיאן לילארד. זה לא מעט אבל זה גם לא מספיק.

דמיאן לילארד ביום היבחרו. לא היה מרוצה במיוחד וכנראה ידע למה…

19. בוסטון סלטיקס

חמישייה פותחת: טרי רוזייר, ג'יילן בראון, ג'ייסון טייטום, ג'ף גרין, אנטה זיזיץ'

ראויים לציון מהספסל: מרקוס סמארט, אייברי בראדלי, איטוואן מור, מאת'יס טייבול, אבדל נאדר, סמי אוג'ילה, רוברט וויליאמס, גרנט וויליאמס.

ברד סטיבנס אולי היה מסוגל לגרד פליאוף עם הסגל הזה אבל אם נודה על האמת מדובר בסגל קצר שאע"פ שיש בו כמה שחקנים מוכשרים ואת ג'ייסון טייטום הנהדר, עדיין רחוק מלהיות קבוצה מאיימת. וחבל, כי היו לבוסטון כל-כך הרבה בחירות דראפט בשביל להגיע למעמד הזה…

18. מינסוטה טימברוולבס

חמישייה פותחת: ריקי רוביו, זאק לאבין, צ'אדי עוסמאן, לאורי מרקאנן, קרל אנתוני טאונס

ראויים לציון מהספסל: קריס דאן, ג'וש אוקגי, גלן רובינסון השלישי, קייטה בייטס-דיופ, ווין אלינגטון, קמרון ג'ונסון, אנדרה רוברסון (אם יחזור אי-פעם לשחק…)

הוזעקו מרחבי העולם למלא את הסגל: ניק קלאת'יס

סגל הדראפט של מינסוטה, שהוא בעצם הכלאה של שחקני הבולס והטימברוולבס בהווה ובעבר, הוא סגל לא רע בכלל, עמוק, מגוון ואפילו עם רמה מספקת של אבק כוכבים. יש רק בעיה אחת – מדובר בנפולת של נמושות וחבורה שבאופן עקרוני כנראה מעדיפה לראות את הפליאוף מהספה בסלון. ולו רק בגלל זה, גם בדירוג הזה הם לא נכנסים לפליאוף…

17. פיניקס סאנס

חמישייה פותחת: רג'ון רונדו, דווין בוקר, טי.ג'י וורן, מרקיף מוריס, דיאנדרה אייטון

ראויים לציון מהספסל: בוגדן בוגדנוביץ', רובין לופז, אלכס לן, ג'וש ג'קסון, ג'ארט קולבר, אלי אוקובו, טיילר אניס.

הוזעקו מרחבי העולם למלא את הסגל: סרחיו רודריגז

לא נשאר בשבילו מקום בסגל: דראגן בנדר

אולי בעוד כמה שנים הסגל הזה יהיה שווה יותר, בינתיים הסגל של הסאנס לא רע אבל עדיין לא מספיק קטלני בשביל לקבל דירוג גבוה יותר. לפחות הם מצאו רכז…

16. טורונטו ראפטורס

חמישייה פותחת: דילון רייט, דמאר דרוזן, פי.ג'י טאקר, פסקל סיאקם, יונאס ולנצ'יונאס

ראויים לציון מהספסל: או.ג'י אנונובי, טרנס רוס, יאקוב פלטל, אד דיוויס, דיון הרננדז, ברונו קבוקולו, קווינסי אייסי

יכול להיות שפשוט לא היה לי נעים להוציא את הראפטורס אל מחוץ ל-16 הראשונות, יכול להיות שאני חושב שגם עם הסגל הזה ניק נרס היה מצליח ויכול להיות שזה פשוט בגלל פסקל סיאקם הנפלא. בכל מקרה הראפטורס של הדראפט הם לא קבוצה חזקה כמו במציאות, דבר שבהחלט עושה-שכל לאור השנים הרבות שלהם בצמרת בעשור האחרון.

כך או כך, הקבוצה הזו תהיה נהדרת הגנתית (מעניין איך יהיה לפי.ג'י טאקר לשחק עם גבוהים לצידו…), תכיל הרבה לב ונשמה ולמרות הקושי בעמדת הרכז – תהיה רחוקה מלהיות נמושה בעולם הפנטזיה שנוצר כאן.

פסקל סיאקם. רק בחירה מספר 27, אבל תשואה שמחזיקה את הראפטורס עם הראש מעל המים בדירוג הזה ובחיים האמיתיים

המשך יבוא…

13 תגובות

  1. מעניין מאוד, תודה.
    טייטום לא הוחלף עם פולץ מייד אחרי הדראפט?

  2. סבבה של רעיון ואחלה פוסט. הצעה לשידרוג: שחקן שביום שנבחר הועבר בטרייד לקבוצה אחרת צריך להיות באותה קבוצה כאילו הקבוצה השניה בחרה בו… כי תכלס זה מה שקורה בטריידים האלה. בנוסף לא ברור לי איך בוסטון כל כך נמוכה … טייטום בראון רוזיר . . ג'ף גרין סמארט בראדלי מור… דוקא אחלה בחירות.

  3. רעיון מגניב מאוד, ותוצאות מפתיעות. יאללה, רוצים חלק 2 🙂
    (נ.ב. ובחירה נפרדת – את מי היתה יכולה סקרמנטו לבחור בעשור האחרון…)

  4. וכמובן יש כאן הומור היפוטתי ואף אירוניה ומקבריות למול שוק העברות המשוגע. ?????

  5. כמה וירטואיזיות ורעיונייות יש בלוכד המזל יאיר זעפרני. ענק
    זה בטח אתר ספורט מהטובים בעולם
    ?????

  6. רעיון מעניין מאוד.
    אבל איפה קוואי?! הוא לא אמור היה להיות בספרס?

    1. ספוילר: דוראנט, הארדן, ווסטברוק, איבקה, בלדסו, אדאמס, רג'י ג'קסון, והגואט יותם הלפרין…

  7. תודה יאיר, אחלה רעיון.
    קצת מרמה כי היו קבוצות שעשו טריידים בדראפט עצמו כדי לקחת את השחקן שלהם (דוגמת דאלאס-דונצ'יץ' ויוטה-מיטשל) כך שהם יצאו החכמות.
    ונשאר רק לדמיין מה דנבר היתה היום אם היתה בחמישייה עם מורי, מיטשל ויוקיץ'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם