אחד ביום: ג'יימס הארדן מול המכונה

אחד ביום עם הסיפור המיתולוגי על ג'ון הנרי שניצח את המכונה ועם הסיפור העכשווי על ג'יימס הארדן שלא בהכרח יצליח לנצח את הקליפרס אבל ממשיך לנפק מספרים פסיכיים.

2:30: יוסטון רוקטס (3-7) – לוס אנג'לס קליפרס (3-7)

אחד מגיבורי התרבות האמריקאית הוא ג'ון הנרי הידוע בתיאורו 'האיש שניצח את המכונה'. המקרה של ג'ון הנרי שמתועד בהרבה סיפורים, שירים וקטעי תרבות אמריקאים מתאר את חייו של הנרי שעבד כפועל ברשת מסילות הברזל של אוהיו ותפקידו בכוח היה להניח מסילות ברזל (פסי רכבת) – עבודה שדורשת מאמץ פיזי רב.

אלא שיום אחד הגיע מנהל חברת הרכבות והודיע שהוא הולך להטמיע בחברה מכשיר חדש – מכונת קיטור שיודעת להניח את הפסים בעצמה. הנרי היה מתוסכל. הוא הבין שמכונת הקיטור עתידה להחליף את עובדי הכפיים בחברה ולהשאיר אותם מחוסרי עבודה ולכן הציע למנהל לערוך תחרות: הוא והמכונה יעבדו יום שלם בהנחת פסים ומי שיניח יותר – ינצח, או במקרה של ג'ון הנרי – יזכה לשמור על מקום עבודתו.

המנהל הסכים וג'ון הנרי ניגש למלאכה. ביום הבא הוא עבד בפרך, בלי הפסקות ובכל הכוח שרק היה בו וכנגד כל הסיכויים עמד במשימה. הוא עבד יותר קשה משאי פעם עבד והצליח לנצח את המכונה שהתקשתה במלאכה המורכבת ואף כי עשתה אותה כהלכה, לא הצליחה לעמוד בקצב של הפועל המנוסה.

אלא שמיד אחרי שהעבודה הסתיימה התמוטט ג'ון הנרי מרוב העומס שלקח על עצמו ומת. הוא אמנם ניצח את המכונה באותו יום, אבל לטווח הארוך – המכונה הייתה גדולה ממנו. ג'ון הנרי אמנם נכנס לספרי ההיסטוריה והתרבות אבל גם הוא לא הצליח לעצור את הקידמה ואת הזמן (יש לציין שמהימנות הסיפור לא ברורה [יש לא מעט נרטיבים על מה שקרה שם באמת] ואף על פי שכנראה יש בו מוטיבים שמבוססים על סיפור אמיתי, כנראה שהוא לא התחרש בצורה מדויקת באופן הזה).

המשחק המרכזי של הלילה ב-NBA בין יוסטון רוקטס לבין הקליפרס עשוי להיות חיקוי של אותו אגדה של ג'ון הנרי, אולי עם סוף קצת פחות טראגי. לתפקיד ג'ון הנרי ילוהק האיש והזקן, ג'יימס הארדן (אותם ראשי תיבות של ג'ון הנרי. רק אומר…)  שמעונה לעונה רק מגביר את הקצב וממשיך לשבור שיא קליעה אישיים. הארדן עומד השנה על 37.3 נקודות למשחק ובעשרת המשחקים הראשונים של העונה קלע יותר מאשר כל שחקן אחר קלע בעשרה משחקים בליגה ב-50 השנים האחרונות.

הארדן שגם תורם 8.3 אסיסטים למשחק, מחזיק את ההתקפה של יוסטון כמעט לבדו ולמרות שיוסטון חכמה בעיקר על קבוצות עם הגנות חלשות הוא בכבודו ובעצמו מחזיק אותם עם ראש מעל המים (70% אחוזי הצלחה עד כה) ומציב את הרוקטס במקום השלישי באופנסיב רייטינג בליגה. את כל זה הוא עושה בעונה בה הוא לא פוגע כמו שצריך מחוץ לקשת (29.8% אחוזים. מחריד אבל עדיין יותר טוב מהעונה של אריק גורדון…) ואם מגמת השיפור שלו תמשיך גם משם, הממוצעים שלו ושל הרוקטס עוד עשויים לנסוק עוד.

אלא שמול הארדן תתייצב הערב 'המכונה'. חדשה ודנדשה מהניילונים, בנויה מהטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש לכדורסל להציע ומתכוננת להגיע רחוק יותר ממה שמישהו חלם. למכונה הזאת קוראים לוס אנג'לס קליפרס והלילה היא עשויה להופיע לראשונה העונה בהרכב מלא עם שובו של הסופרסטאר השני שלה, פול ג'ורג', שאמור לעשות את הופעת הבכורה שלו העונה ובמדי הקליפרס, הערב או במשחק הבא של הקבוצה. הקליפרס היא מכונה שלא נחה, עם ספסל ששומר על קצב גבוה, רוסטר עמוק ועוד הרבה מקום להשתפר ולהתנסות ככל שהעונה תתקדם.

יוסטון והארדן אמנם עומדים על רצף של ארבעה ניצחונות אבל הקליפרס היא ממפיס, גולדן סטייט, שיקגו וניו אורלינס – קבוצות מתחתית הליגה – שאיפשרו לה את הרצף הזה. המאזן של יוסטון מול שתי הקבוצות עם המאזן החיובי כיום שהיא פגשה עומד על 2-0 וגם הערב הארדן לבדו, גם אם יקלע ממש כמו מכונה וייתן את הנשמה שלו על המגרש ממש כמו ג'ון הנרי – לא בטוח שיספיק.

(אריק גורדון ודניאל האוס יעדרו אצל יוסטון. לאנדרי שאמט ואולי פול ג'ורג' יעדרו אצל הקליפרס)

ועכשיו לשאר משחקי הלילה:

Post Up:

2:00: אורלנדו מג'יק (7-3) – פילדלפיה 76' (3-7)

אורלנדו אמנם הייתה קבוצת פליאוף בעונה שעברה אבל העונה היא לא מצדיקה בינתיים להיות בחלק המעניין של הערב. ובכל זאת, מול פילדלפיה שנראית עייפה ומותשת ובקושי ניצחה את קליבלנד רק אתמול, אני צופה משחק מעניין ואולי אפילו הפתעה.

3:00: מינסוטה טימברוולבס (4-6) – סן אנטוניו ספרס (5-5)

עשרה משחקים בתוך העונה והזאבים עדיין במאזן חיובי שיישמר גם בתום המשחק הערב. אבל אם הזאבים רוצים שהמאזן החיובי יתרגם גם למקום בפליאוף בסופו של דבר, הם יצטרכו לנצח את היריבה הישירה שלהם על הסיפור, הספרס שיתארחו הלילה בטרגט סנטר. הספרס, כמו מינסוטה פתחו את העונה במאזן 0-3 אבל מאז הם פשוט קיבלו יריבות קשות יותר ממשחקי הפתיחה ובמשחק הבית האחרון שלהם נכנעו אפילו לממפיס בדרך לארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים. זה לא נראה טוב לחבורה של פופוביץ' שכנראה לא תהיה העונה זנב לאריות אבל תשתדל לפחות להיות ראש לזאבים.

5:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (7-4) – טורונטו ראפטורס (3-7)

ההתרסקות של פורטלנד נמשכת ואתמול הייתה זו סקרמנטו שניצחה אותה והחזירה אותה לגזרת המפסידות אחרי הפסקה קצרה בניצחון הלא משכנע בהארכה על אטלנטה. הלילה, מגיעה לביקור האלופה, שלמרות שתשחק ללא קייל לאורי, סרג' איבאקה ואולי גם או.ג'יי אנונובי, לא תעשה לבלייזרס חיים קלים במשחק שיכול להתפתח לכאן ולכאן – משחק ההתעלות של פורטלנד וחזרתה לעניינים או משחק שבו היא תמשיך במגמת כריית הקבר שהיא עושה לעצמה.

Post Down:

2:00: שארלוט הורנטס (6-4) – ממפיס גריזליס (7-3)

משחק בין שתי קבוצות לא כל-כך גרועות אבל כל-כך לא מעניינות. וכן, למרות פרויקט הצעירים היפה אני מרשה לעצמי לומר את זה על ממפיס שכל מטרתה העונה היא רק להכין את עצמה לעונה הבאה.

2:30: בוסטון סלטיקס (1-8) – וושינגטון וויזארדס (6-2)

משחק בין עם המאזן הטוב במזרח (ובליגה) לבין קבוצה מהגרועות במזרח, מה אפשר לבקש עוד? אולי כדור נגד כאב ראש.

5:00: לוס אנג'לס לייקרס (2-8) – גולדן סטייט ווריירס (9-2)

משחק שמלמד אותנו כמה הכל בעולם הזה הפיך יפגיש בין שתי קבוצות שעד לא מזמן היינו מאמינים אם היו אומרים לנו שהמאזנים שלהם הפוכים. הלייקרס נראים טוב מאוד העונה ואתמול שרדו משחק קשה בפיניקס, בזכות שלשות קלאץ' של קייל קוזמה, ממש כמו בימים היפים של המועדון. מול גולדן סטייט החלשה, או כמו שקוראים לה עכשיו –  'די'אנג'לו ושחקני הג'י-ליג' , גם פחות ממה שהיה אתמול יספיק ללייקרס בדרך ל-W.

5 תגובות

  1. The man against the machine
    סיפור נהדר וטראגי. מעניין כמה הוא יהיה עדכני עם התקדמות הטכנולוגיה מול אנשים חסרי כישורים טכנולוגים.

    יאיר, תודה על עוד אחד ביום.

  2. תודה רבה, יוסטון מעניינת לקריאה על ידיכם.
    זה דרבי המפרשיות הם הטילים לשעבר בברלי הראל..
    הסיפור מצוין, קראתי הרבה בילדותי וכמעט מתבייש שלא הכרתי

  3. תודה זעפרני, לא שמעתי על הסיפור הספציפי עם המסילה והמכונה, חשבתי שזה סתם ביטוי כללי.
    יוסטון בהחלט לא פייבוריטית היום. אף שחקן לא התחיל את העונה בכושר טוב, אולי חוץ מווסטברוק שלפרקים נראה מצוין. הארדן נותן את הנקודות שלו אבל האחוזים לא תמיד משהו (יותר טוב מטוביאס האריס, כן, אבל עדיין לא כמו שהארדן רגיל). גם גורדון לא זה, נותר לנו לקוות שהקבוצה תתאפס על עצמה ככל שהעונה תתקדם. אולי מורי רוקח איזה טרייד לחיזוק ההגנה.
    הספרס לא בכושר טוב ויפסידו למינסוטה וגם פורטלנד תמשיך את ההתדרדרות שלה, מה שיביא לכך שלא תהיה בפלייאוף השנה (?)

  4. יוסטון הולכים לחטוף היום, 130 לפחות.
    גם גולדן סטייט כנראה תחטוף, אמנם גבה לא משחק אבל עדיין יחטפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם