אחד ביום: הכי חשוך? בוודאי, לפני עלות השחר? נחכה ונראה

אחד ביום בודק האם שלום חנוך משקר לכם במצח נחושה ומספר לכם על המשחק שמגרה את בלוטות הטעם אבל לאור מצבן הנוכחי של הקבוצות שמשחקות בו - לא ישביע אף אחד.

2:30: יוסטון רוקטס (3-4) – גולדן סטייט ווריירס (5-2)

אחד המשפטים היותר מפורסמים בשיריו של שלום חנוך הוא המשפט הלקוח מתוך השיר 'הולך נגד הרוח' שאומר – "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר".

את המקור המדויק למשפט הזה, מסובך למצוא אבל איזכורים לתיאוריה לפיה השעה הכי חשוכה בלילה ניתן למצוא במקורות יהודים רבים, בספרי קבלה ובפירושים לתורה. אחד מהם אפשר למצוא בפירוש של ה'כלי יקר' (רב שחי בצ'כיה במאות ה16 וה-17) שהמשיל את עלות השחר ליציאת מצרים שהגיעה רק אחרי שבני ישראל כבר התייאשו מהסיכוי שתבוא גאולה. וכך כתב – "והשיב לו הקב"ה עתה תראה וגו', כי מהידוע שכך היא המידה שבכל יום סמוך לעלות השחר החושך מחשיך ביותר מן חשכת הלילה ואח"כ אור השחר בוקע ועולה…" במקורות אחרים אף נכתב שבשל העובדה הזו זכה הבוקר לשם 'שחר' – מילה שדומה למילה 'שחור' שזה מצב השמיים לפני הזריחה.

כל זה כמובן טוב ויפה ואף ממחיש בצורה נאה את הרעיון שלפעמים בחיים צריך להגיע לנקודה הכי נמוכה בשביל להתחיל לטפס ממנה. אלא שיש עם המשפט והאנלוגיה שבו בעיה אחת – הוא פשוט לא נכון. כי השעה הכי חשוכה בלילה היא לא בהכרח לפני עלות השחר.

למעשה הזמן החשוך ביותר בלילה משתנה מזמן לזמן במהלך החודש. החל מתחילת החודש העברי שהירח כביכול נולד מחדש (מה שמכונה 'מולד הלבנה') ועד אמצע החודש בו הוא מלא, הירח מופיע בתחילת הלילה ונעלם לקראת סופו ואכן במקרים כאלה – הכי חשוך לפני עלות השחר. אלא שבחצי השני של החודש העברי, הדבר קורה הפוך – הירח לא מופיע בתחילת הלילה ולקראת סופו אפשר לראות אותו ובמקרים כאלו – הכי חשוך לפני עלות הירח…

ומה כל זה בא ללמדנו? שאם אתם חושבים שהעובדה שגולדן סטייט ווריירס נמצאת העונה בשעות הכי חשוכות שלה, אומרת שהם יקבלו בחירת דראפט גבוהה ואז בעונה הבאה יזרחו כמו בזמנים הטובים אז יש סיכוי שאתם צודקים (בהנחה שאנחנו בחצי הראשון של החודש) אבל יש סיכוי שאתם פשוט רואים מהרהורי ליבכם…

לאן פניה של גולדן סטייט בעתיד עוד מוקדם להגיד. יותר מדי שאלות תלויות ועומדות על הפרק – מתי יחזור קליי, האם קארי איבד את המוג'ו ולאן מתגלגלת (תרתי משמע) הקריירה של דריימונד גרין. אבל דבר אחד בטוח – פתיחת העונה של הלוחמים נראית כמו שפל שהמועדון לא הכיר אפילו ב-18 שנה בהן הוא ביקר בפליאוף רק פעם אחת כשהוא מפסיד לכל קבוצה שרק באה לביקור (חוץ מפורטלנד, שתמיד נחנקת שהיא רואה צהוב-כחול), נקלע לפיגורים בני 30 ו-40 נקודות במשחק ומעלה חמישייה של שחקנים יותר אלמוניים מחברי כנסת ברשימה של ישראל ביתנו שלא קוראים להם ליברמן.

ועוד דבר שבטוח לומר הוא שבהחלט לא ברור שהדרך הזאת תוביל את גולדן סטייט לתחיה מחדש. מה שקרה עם סן אנטוניו בעונה שלפני דאנקן, היה יוצא דופן והסיכוי לשחזר את ההצלחה הזו הוא אפסי עד קלוש, בטח כשהקבוצה הורסת בינתיים כל סימן ל'רוח קרב' ו'דרך ברורה' שהיא סחבה עד כה.

אבל גולדן סטייט היא לא היחידה שחשוך אצלה לפני שעות עלות השחר בישראל. גם האורחת שלה, פתחה את העונה בצורה לא אידיאלית כשבמקרה שלה מדובר בעיקר בצד של המגרש המכונה 'הגנה' או כמו שמכנים אותה אצל הטילים, חובבי האסטרונומיה – 'חור שחור'. יוסטון משחקת העונה בקצב רצחני (שנייה בליגה. בשנה שעברה הייתה במקום ה-26) וגם בשל כך ממשיכה להיות בצמרת ההתקפית של הליגה (מדורגת חמישית מבחינת אופנסיב רייטינג עד כה) אבל בכל מה שקשור למקום על המגרש בו צריך לעבוד קשה היא נראית נורא ומדורגת בתחתית הליגה כשרק שתי קבוצות נמצאות אחריה בקטגוריה – אצל אחת מהן היא תתארח הלילה.

ומעבר למצבן העגום של שתי הקבוצות, מי בהגנה ומי באופן גורף, הדבר המצער ביותר במשחק הלילה הוא הנוסטלגיה שמזכירה לנו שרק בעונה שעברה זו הייתה אולי סדרת הפליאוף הטובה ביותר ובטח ובטח בשנה שקדמה לה ובאופן כללי, השתיים האלו כבר פיתחו אחת עם השנייה תחרות עזה ומרתקת כשככל הנראה, תוכל להימשך השנה רק בתחרות על מקום בלוטרי (אם כי יוסטון, למרות הכל, מספיק טובה בשביל להגיע לפליאוף).

האם לזכר הימים הללו גולדן סטייט שוב תתעלה על עצמה ואריק פשאל יחגוג שנית, למרות שהיום לא יום ההולדת שלו? האם האמוציות של הרוקטס יעלו חזרה והם יתחילו לשרוט והלהציק רק כי מולם עומדת הקבוצה מסן פרנסיסקו? האם די'אנג'לו ראסל ודריימונד גרין מתכננים לחזור לשחק מתישהו? והאם ג'יימס הארדן יתקדם אל מעבר ל-25% אחוזים מחוץ לקשת?

כל זאת ועוד נדע בתום הלילה. אם זה יעניין אותנו…

ומה מחכה לנו עוד בתפריט:

Post Up:

2:30: טורונטו ראפטורס (2-4) – סקרמנטו קינגס (5-2)

הקינגס התאוששו מחמשת ההפסדים הרצופים בפתיחת העונה עם ניצחונות על יוטה והניקס. הלילה, מול האלופה, יהיה מבחן מעניין לראות אם הם מתכננים לחזור ליכולת שלהם מהעונה שעברה ולהיאבק על פליאוף העונה או שהדיכאון ימשיך לשרור במעונם של אוהדי המלכים גם העונה.

3:30: דאלאס מאבריקס (2-4) – אורלנדו מג'יק (5-2)

דאלאס היא קבוצה ששווה לשים לב אליה גם כשהאורחת היא אורלנדו האפרורית. ואכן לוקה ולהקתו (לוקהתו?) אמורים להעביר ערב כיפי מול הקבוצה של סטיב קליפורד, שהשחקנים שלה כנראה עשו דאווינים של 'שנת חוזה' בעונה שעברה וחזרו לחיי הבטלה השנה.

4:00: יוטה ג'אז (3-4) – פילדלפיה 76' (1-5)

הג'אז רוצים להתאושש אחרי שני הפסדים בקליפורניה לקליפרס ולקינגס אבל משחק מול הסיקסרס, ביום שבו אמביד חוזר לפרקט, הוא לא בהכרח הדרך לעשות את זה. מה שבטוח, שיש כאן פוטנציאל למשחק אימתני, קרב סנטרים בין גובר לאמביד ובאופן כללי משחק מהסוג של 'פעם' עם כדורסל פיזי. אמביד מקווה לא להצטרף ל'יאללה מכות' שוב.

5:00: לוס אנג'לס קליפרס (2-5) – מילווקי באקס (2-5)

אם דיברנו בהרחבה על משחק שהיה פעם 'ההתמודדות' בין קבוצות בליגה והיום הוא סיבה למחנק בגרון של חובבי הנוסטלגיה, אז המשחק הזה כבר כולל את שתי הקבוצות שנעות בכיוון ההפוך ועשויות בהחלט להיפגש השנה בגמר הליגה להתמודדות ביניהן.

אלא שמה שמעיב על המשחק הערב וגורם לכך שהוא לא במשבצת של המשחק המרכזי (יוטה – פילדלפיה נראה כמו מועמד טוב יותר) הוא העובדה שהקליפרס יעלו למשחק ללא שני הכוכבים שלהם – פול ג'ורג' שיעדר לפחות עד אמצע החודש (כתף ימין) וקוואי לנארד שינוח בשל המנהג המשודרג של הקליפרס לתת לו לנוח דווקא בערב הראשון של בק-טו-בק (פורטלנד מחכה מחר).

כל זה הופך את הקליפרס לפחות מסוכנת (ותעיד על כך יוטה שניצחה אותם בקלות יחסית ללא קוואי) ואת מילווקי והיווני המפלצתי שלה – שנכנס לזון בשלושת המשחקים האחרונים וניפק 3 תצוגות של לפחות 29 נק' ו-14 ריב' למשחק, מה שגרר שלושה ניצחונות של האיילים – למועמדת לניצחון נוסף במסע שלה במערב שיכלול גם ביקורים בסולט לייק סיטי ובאוקלהומה.

Post Down:

2:00: דטרויט פיסטונס (5-3) – ניו יורק ניקס (6-1)

בדטרויט הפצועה והקצרה ברוטציה יש רק דבר אחד להתמקד עליו – אנדרה דראמונד שרושם רצף של 4 משחקים עם 20 ריבאונדים ומעלה (פספס בנקודה את הזכות להשוות את הישגו של קארים עם ארבעה משחקים ברציפות עם 20-20 לפחות בנקודות ובריבאונדים. בניקס, אין אפילו דבר אחד להתמקד בו…

2:00: אינדיאנה פייסרס (4-3) – וושינגטון וויזארדס (4-2)

הפייסרס נפלו אתמול קורבן להצגה של דבונטה גרהאם משארלוט שעם 35 נקודות, מנע מהם את האפשרות לרשום ניצחון רביעי רצוף ולעלות למאזן חיובי. מול וושיגנטון, שרשמה ניצחון שני העונה מול הפיטסונס לפניי יומים, אמור להיות לפייסרס יותר נעים אבל אל תפסלו את האפשרות שהעייפות תכריע אותם.

2:30: אטלנטה הוקס (3-3) – שיקגו בולס (6-2)

אטלנטה אמנם איבדה את ג'ון קולינס שהושעה מ-25 משחקים בגלל תוסף אסור שנמצא בדמו (באופן כללי זה לא היה השבוע של הקולינסים בליגה, אחרי שגם זאק קולינס מפורטלנד כנראה סיים את העונה בשל פציעה בכתף) אבל כשטרה יאנג חוזר לעניינים זה בהחלט מספיק וההוקס חזרו לנצח, עם ניצחון על הספרס אמש. מאזנם עם יאנג עומד על 0-3 העונה והוא אמור להשתפר מול הבולס הלא מרשימים בעליל.

3:00: ממפיס גריזליס (5-1) – מינסוטה טימברוולבס (2-4)

מפגש ראשון של מינסוטה העונה עם קבוצה מהקונפרנס שלה (המערבי) ואיזה מזל יש לה שהיריבה הראשונה מהתחום היא ממפיס הנמושה (בהמשך השבוע מחכה גולדן סטייט שזה גם סוג של נחיתה רכה). קרל אתוני טאונס שחוזר אחרי הקטטה עם אמביד, אמור לסייע לזאבים להגיע לניצחון חמישי העונה בשלב כל-כך מוקדם.

7 תגובות

  1. בברלי הוא תופעה.
    לוחם אדיר!
    אם הקליפרס מנצחים זה רשום עליו.

  2. תודה רבה יאיר. חבל על המנהג המגונה הזה של קוואי, היה פה פייט יפה מול יאניס. נמשיך לחכות

  3. תודה זעפרני.
    לזכותו של ד׳אנתוני יאמר שמה שלא קורה. קבוצה ואיזה שחקנים שלא יהיו לו, כאלה שאוהבים לרוץ או כאלה שעולים בהליכה להתקפה, הקבוצה תמיד נמצאת גבוה ביעילות ההתקפית. ואולי זה בכלל לא הוא אלא הארדן, ואולי שניהם אחראים.
    לחובתו יאמר שבזדליק עזב ואין לו מחליף. בסופו של דבר השחקנים צריכים להרגיש בושה על משחקי הנפל שהם נתנו ולהחליט שמשנים כיוון בהגה. הלילה זה כנראה לא יקרה אבל אני מקווה שלפחות יבואו עם רצון לנצל את ההזדמנות להפליק בישבן של היריבה.

  4. החלק הכדורסלני גם מצוין כמו תמיד אצל האביר,
    השינוי המעניין שבאטמן לכד בחכמתו(יאיר) של יוסטון ממקום 26 למהירה מאד הוא השתקפות של שינוי ורענון של רב הליגה.
    חוץ מדאלאס והזאבים שאר 7 המשחקים פתוחים לגמרי.
    וברמה האישית לכותבים קודם המשפחה העבודה האמונה הלימודים הסידורים ורק בסוף אנחנו, אם לא יוצא אנא אל תכתבו אנחנו נתגעגע ונפגש אחרי.
    (אמש כתבתי הפוך בצחוק ????????)

  5. ברוך השב,
    האביר האפל יאיר זעפרני
    מאיר את אורו מתוך האפלה.
    נהדר ביותר. תודה
    (אני בדיאטת תודות כדי לאפשר לאחרים להודות)(הדבר לא קל בזכות כתיבתך)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם