אחד ביום: לא תאמינו מי מוציאות את עונת 2019-20 לדרך

הליגה חוזרת הלילה עם שני משחקים וגם 'אחד ביום' - הפינה שמכינה אתכם למשחקי הלילה עם אנקדוטה לקראת אחד מהמשחקים הצפויים - עושה קאמבק. ומתחילים עם טורונטו וניו אורלינס שנפגשות למשחק שלפחות על הנייר היה אמור להיות מעניין בהרבה.

3:00: טורונטו ראפטורס – ניו אורלינס פליקאנס

מלחמת העולם הראשונה שנמשכה 4 שנים ו-15 שבועות בין 1914 ל-1918 הייתה מלחמה ממש מבאסת. זאת אומרת, כנראה שרוב המלחמות מבאסות אבל המלחמה הזו שכונתה 'המלחמה הגדולה' הייתה מבאסת מכולן ולו רק בשל העובדה ש-16.5 מיליון איש נהרגו במהלך המלחמה חוצת המדינות והיבשות הזו.

כנראה שבשל כך הבינו בארצות העולם שהגיע הזמן לעשת משהו בנידון ובמטרה שהעניין לא יחזור בשנית. הצעד הראשון שנעשה לשם כך היה הקמה של 'חבר הלאומים' – ארגון בינלאומי שמטרתו ליישב סכסוכים בין מדינות בדרכי שלום, לשפר את הרווחה העולמית ולפרק את מדינות העולם מנשקן (מעין גירסה מוקדמת של האו"ם).

צעד משמעותי נוסף התרחש 10 שנים לאחר סיום המלחמה כשביוזמת שר החוץ של צרפת אריסטיד בריאן ומזכיר המדינה האמריקאי פרנק קלוג נחתם הסכם קלוג-בריאן, הסכם שזכה לכינוי 'הסכם השלום העולמי'. הרעיון שמאחורי ההסכם היה פשוט – המדינות שיחתמו עליו מתחייבות לא להכריז מלחמה על מדינות אחרות, לא להיות תוקפניות כלפיהן ולהגיע לסיטואציה של מלחמה רק במקרה של הגנה עצמית. ב-27 באוגוסט 1928 נחתם ההסכם על ידי 15 מדינות ובהן ארה"ב, צרפת, בריטניה, יפן, גרמניה ואיטליה. מספר ימים מאוחר יותר הצטרפה גם ברית המועצות להסכם וכמוה גם יוגוסלביה ובכך חתמו עליה כל המדינות ששנים קודם לכם היו במוקד המלחמה הגדולה.

בדואר היום, עיתון שיצא לאור בארץ ישראל של אותם ימים דיווחו על חתימת ההסכם בכותרת ראשית שבישרה  על כך ש"חזון ישעיהו בן אמוץ מתגשם סוף סוף – לא ישא גוי אל גוי חרב". גם בשאר ארצות העולם היו התקוות לסיום עידן המלחמות אדירות ונראה היה שעולם חדש, טוב יותר, ממתין בפתח.

אלא שלהסכם שנחתם היו כמה בעיות יסודיות – נתחיל בזה שהוא הכריז על שלום מבלי לפתור את המחלוקות שיש בין המדינות השונות (למשל המחלוקת בין צרפת לגרמניה על שיוכו של חבל הריין), נמשיך בכך שלא היו בו סנקציות על המדינות שיעברו עליו ובזה שדובר רק על המדינות שמתחילות את המלחמה ולא על אלו שמגיבות אליה ונסיים גם בדרך בה מדינות פתחו במלחמה בשנים הבאות – הן פשוט לא הכריזו על מלחמה ובכך, לכאורה, עמדו בהסכם…

או במילים אחרות: הסכם קלוג-בריאן לא היה שווה את הדף עליו הוא נרשם ואכן בחיים תכניות לחוד ומציאות לחוד, לפעמים דברים שנראים טוב על הנייר, מאבדים מערכם מול המציאות שלה יש דינמיקה משלה.

ומכיוון שבדברים שהיו יפים על הנייר עסקינן, אי אפשר שלא להתייחס בהקשר הזה למשחק שיפתח את עונת 2019-20 בין האלופה טורונטו ראפטורס לקבוצה הצעירה והשובבה מניו אורלינס. במקור, כשקברניטי הליגה הרהרו בשאלה באיזה משחק כדאי לפתוח את העונה הם בטח חשבו לעצמם כל מיני דברים.

הם חשבו שלאלופה מגיע להתחיל ולהגן על התואר שלה במשחק הראשון של העונה. הם חשבו שהיא בטח תרצה להוכיח שהיא עדיין בעניינים גם העונה הזו. הם חשבו שאין מקום טוב לעשות את זה מהמגרש הביתי מלא בקנדיים התומכים. הם חשבו גם שאין במה טובה יותר מפתיחת העונה בשביל לשזוף את העיניים של מיליוני הצופים ביהלום החדש, הפנים הבאות של הליגה, זאיון וויליאמסון.

אלא שכבר אמרנו – למציאות יש כוח משלה. טורונטו לא מצאה תחליף ראוי לקוואי לנארד והסיכוי שהיא תשחזר את האליפות שלה שווה בערך לסיכוי שקוואי יחייך שוב. הקבוצה שהראפטורס תעמיד הלילה למשחק פתיחת העונה היא די חיוורת כשבמקום קוואי הם מחזיקים בסגל את רונדה הוליס-ג'פרסון (בספק למשחק) ואת סטנלי ג'ונסון, מה שנוטל מהקבוצה החביבה הזו את העוקץ  ואילו מהצד השני, השקנאים יופיעו במלוא הדרם, אבל ללא הבחירה מספר 1 בדראפט, שנפצעה בברכה ותעדר בין 6 ל-8 שבועות.

אז לא, זה לא יהיה משחק פתיחת העונה שציפינו לו אבל כן תהיה פה הזדמנות לניו אורלינס להוכיח לנו שגם בלי וויליאמסון יש לה מספיק כישרון על בסיס פליטי הלייקרס שנאספו בה, יחד עם רדיק, פייבורס וג'רו הולידיי הוותיקים ומאידך תהיה פה הזדמנות לראפטורס להזכיר לנו שסטטיסטית לפחות הם נראו יותר טוב בעונה שעברה בלי קוואי בסגל, מאשר איתו.

וחוץ מזה, זה הדבר האמיתי, והוא חוזר סוף-סוף אחרי ארבעה וחצי חודשים של פגרה אז אנחנו ממש לא הולכים להתלונן על זה!

ומה עוד צפוי לנו הערב:

Post Up:

5:30: לוס אנג'לס קליפרס – לוס אנג'לס לייקרס

העיר לוס אנג'לס מזמן לא ידעה כזה קרב איתנים בין שתי הקבוצות שלה שמסתערות על העונה ועל החלל שהותירו הפציעות וקווין דוראנט בגולדן סטייט ובמערב. האדומים מגיעים עם קוואי לנארד וצמד שחקני הספסל לו וויליאמס ומונטרז הארל שהסעירו את הליגה בעונה שעברה אבל ללא פול ג'ורג' (ייעדר כחודש) ואולי רודני מק'גרודר (בספק) ואילו הלייקרס יגיעו עם אנתוני דיוויס ולברון ג'יימס אבל בלי קייל קוזמה (יחזור עוד 10 ימים). כנראה שזה לא יהיה פחות ממרתק.

14 תגובות

  1. יש להוסיף לגבי הפתיח ש-21 שנים לאחר סיום מלחמת העולם הראשונה פרצה מלחמת העולם השנייה שהייתה גדולה עוד יותר ונהרגו בה יותר מ-50 מיליון נפשות ובנוסף לכך השמדת כשישה מיליוני יהודים ועוד השמדת מעל כמיליון אחרים (כמו צוענים וגרמנים מוגבלים וכדומה) בידי הנאצים ועוזריהם ימ"ש וזכרם לעד ולעולמי עולמים.

  2. אחלה משחק בין הלייקרס לקליפרס.
    ללייקרס יש את החמישייה הכי חזקה בליגה, אבל ספסל לא מספיק טוב, החמישייה של הלייקרס קלעה 83 נקודות מול 52 של הקליפרס, אבל הספסל של הקליפרס קלע 60 נקודות מול 19 של הספסל של הלייקרס, כמובן קוזמה יעזור כשהוא יחזור מהפציעה, וגם טרוי דניאלס וקוק יתרמו יותר ממה שתרמו היום התקפית (שניהם סקוררים טובים), אבל לא מספיק טובים הגנתית לעומת החמישייה, גם דוויט הווארד ורונדו יתרמו יותר בהמשך העונה (היום רונדו היה חסר כיוצר נוסף), אבל היום כל הדברים האלו היו מאוד משמעותיים, מה גם שלא הוסיף ללייקרס הדקות לג'ארד דאדלי שאמנם קלע 2 שלשות, אבל ה-13 דקות שלו היו מכת מוות ללייקרס מבחינה הגנתית (מדד של 20- בדקות שלו), היה עדיף לתת את הדקות שלו לקארוסו, בטח כשרונדו לא כשיר לשחק, וצריך עוד שחקן יוצר על הפרקט.

  3. לברון אמר שהמרוויח הגדול של הקיץ הוא הסטייפלס סנטר וכ"כ צדק!
    איזה משחק עד עכשיו!
    אני רואה את קוואי ואוכל ת'לב. כ"כ חבל שהספרס איבדו אותו…

  4. הסיפור היומי הוא ממתק בלתי רגיל. תודה רבה יאיר

  5. תודה לציון שנפצע ופתר את הדילמה האם לקום ב-3 בבוקר. יאללה סוף סוף זה מתחיל.

  6. תודה יאיר נהדר כרגיל.
    משחק מעניין בין שתי קבוצות שאני חושב שיהיו טובות מהמצופה.
    טורונטו בלי קאווי אולי חסרה את הסקס אפיל (קאווי לא ידע שהוא כזה) אבל יש שם 8-9 שחקנים שיכולים לסיים בדאבל פיגרס.
    ניו אורלינס לעומת זאת – סקסי זה השם השני שלה בעידן החדש. קבוצה שהולכת לשחק בקצב כזו מהיר שהיחידה שתוכל לעמוד בו היא- הראפטורס.
    בקיצור משחק של האלופים, למרות פייט יפה מהקבוצה של ג'נטרי.
    לגבי המשחק השני, נראה לי לייקרס קל. לברון ודייויס בתחילת עונה וכל ההייפ זה מתכון לפיצוץ. בקטע טוב. טריפל דאבל ללברון ו30+15 לדייויס.
    בצד השני קאווי וכמה צ'יוואוות

  7. היי, רציתי לדווח שהיום משעה 4 בערך, התחילו להיות כל מיני ״גליצ׳ים״ באתר- כשיורדים בטקסט האתר יוצא משליטה- זז הצידה אל שטח לבן, חוזר למעלה, זז למקום רנדומלי בטקסט וכדומה.
    אני גולש בנייד, טלפון מדגם חדש אז לא סביר שבעיה היא בו.

    1. זה רק באתר הזה?
      לי אין בעיה כזו אבל סער הוא האיש הטכני. נברר איתו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם