אחד ביום: על הקשר בין סנדרה בולוק ליאניס אנדקטומבו

אחד ביום עם מילווקי באקס שחייבת להמשיך לרוץ אם היא רוצה להמשיך להיות איתנו גם בתום הסדרה בינה לבין הסלטיקס. וגם עם כמה מסקנות על הסדרה שכוחת האל מהמערב בין הנאגטס לבלייזרס.

3:00: בוסטון סלטיקס (4) – מילווקי באקס (1) [1-1 בסדרה]

בשנת 1994, בימים בהם הייתי בן עשרה מטופש ותמים, יצא לאקרנים בארצות הברית הסרט 'ספיד' וזכה להצלחה גדולה. הסרט המופרך הזה שזכה בשני פרסי אוסקר על תהליך הפקתו ועל הדרך הרוויח פי 12 דולרים מאשר עלות הפקתו כולה, מספר את סיפורו של אוטובוס שטרוריסט השתיל בו פצצה וזו תתפוצץ במידה והאוטובוס ירד ממהירות של 80 קמ"ש.

לא אלעה אתכם בפרטים ועל אחת כמה וכמה לא אשלח אתכם לראות את הסרט הזה שאולי מתאים לשנות ה-90' ולילדים בגיל הטיפש-עשרה אבל לא עובר את מבחן הזמן ובוודאי ובוודאי את מבחן ה-'אני בן אדם מבוגר, למה אהבתי את הזבל הזה?!" אבל הסוף כמובן טוב וסנדרה בולוק, בסרט שהפך אותה להיות שם דבר בהוליווד, שמשחקת נוסעת באוטובוס מתאהבת בשוטר (קיאנו ריבס) שמצידו מחזיר לה אהבה ואחרי שהם מצילים את נוסעי האוטובוס הם חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה (או לפחות עד סרט ההמשך שלא ראיתי מעולם אבל הם הבנתי שהיה מחורבן פי כמה וכמה ובו בולוק בזוגיות עם שוטר אחר כי קיאנו ריבס סירב להשתתף בפארסה הזו…).

את כל זה אני מספר לכם לא בגלל הגעגועים (הקיימים כמובן) לשנות ה-90' ולא בגלל שאני חלילה מעודד אתכם לרוץ לחנות הבלוקבסטר הקרובה למקום מגוריכם (סתם, סתם, בלוקבסטר נסגרה ב-2013 רשמית. אבל אל תחפשו את הסרט בנטפליקס) אלא פשוט כי הרעיון הזה שזרוע בסרט לפי 'האטה פירושה מוות' הוא הכלל אותו מילווקי באקס צריכה לקחת למשחק הלילה מול בוסטון סלטיקס.

צפייה בשני המשחקים בדרבי הירוקות לימדה אותי דבר פשוט – כשהרגליים של האיילים קלות, הם בשיאם. משחק ריצה, שי שיגידו 'אנטי-פליאופי' זה הגורם מספר אחת לניצחון של הבאקס במשחק השני, זה מה שנתן את האות לחגיגת השלשות של החניכים של מייק בודנהולצר במשחק הזה והיעדרו של משחק המעבר הזה הוא מה שזימן את החיסול הטוטאלי של הבאקס במשחק הראשון ע"י הקבוצה של בראד סטיבנס.

מילווקי צריכה להיות כמה שפחות מחושבת, כמה שיותר ספונטנית, לחשוב מהר, לשחק מהר, לרוץ, לרוץ ולרוץ. הפצצה המתקתקת של סיום העונה שלה עלולה להתפוצץ בכל רגע ומול זריזות איילית, מתפרצות של יאניס ומשחק תוסס ושמח של הבאקס כולה, לבוסטון יש פחות מה לעשות.

הסלטיקס מצידה תשמח גם לקבל את קיירי אירווינג בחזרה אחרי שהמשחק השני היה החלש ביותר שלו בפליאוף עם 9 נקודות בלבד. במשחק הראשון הכוכב של בוסטון חגג ואילו הכוכב של מילווקי נעצר במה שנגמר ב-22 הפרש לטובת הסלטיקס. המשחק השני היה הפוך מבחינת תפוקת הכוכבים ובעוד קיירי נחנק, יאניס היה בשמיים ומילווקי ניצחה ב-21 הפרש. בוסטון תקווה שאירווינג יתעשת הלילה ויחזור ליכולת הטובה שלו ביתר הפליאוף ואנחנו נקווה לקבל אולי משחק בו שני הכוכבים נמצאים בפורמה.

מה שבטוח, שימו לב למהירות, יש מצב שעל זה יוכרע המשחק הלילה ומי יודע, אולי הסדרה כולה.

מלוקולם ברוגדון עדיין פצוע (אבל החזרה שלו מתקרבת ותהיה כנראה באחד ממשחקי השבוע הקרוב) וכמוהו גם פאו גאסול כאשר מרכוס סמארט ימשיך להיעדר אצל הסלטיקס. צפייה נעימה.

5:30: פורטלנד טרייל בלייזרס (3) – דנבר נאגטס (2) ]1-1 בסדרה]

ועכשיו אל הסדרה שאיש אינו צופה בה, חוץ מעבדכם ועוד כמה משוגעים. אחרי הניצחון הנאה של דנבר במשחק הראשון והתחושה שהיא הקבוצה היותר טובה בסדרה הגיע המשחק השני שלימד אותנו שאת פורטלנד הנחושה לא כדאי להספיד. לילארד אמנם רשם את משחקו הגרוע ביותר בפליאוף אבל אנס קאנטר היה יוצא מן הכלל, כן גם הגנתית וסי.ג'י מקולום חיפה על חברו לקו האחורי עם המון לקיחת אחריות ומשיכת העגלה ברגעים הקשים כשגם רודני הוד המושמץ הנצחי מפגין לא מעט סלי קלאץ' ועם 15 נקודות עוזר לפורטלנד לרשום ניצחון והשוואה של הסדרה.

ועדיין, למרות ההגנה הטובה של הבלייזרס, אני נוטה עדיין ליחס לדנבר את העליונות בסדרה. הנאגטס פשוט החטיאו כמו ילדי קט-סל באימון הראשון של העונה וסיימו את המשחק עם 61.5%. לא, לא מחוץ לקשת גם לא מהשדה, אלו היו האחוזים שלהם מהקו (16/26), כשהמצב מהשלוש (6/29 בדרך ל20.6% עלובים) או מהשדה (34/98 שהם 34.7% פאתטיים). הנאגטס החטיאו זריקות חופשיות לחלוטין ופשוט לא ניצלו הרבה הזדמנויות שסוללי הדרכים (והשופטים, אני מוכרח לציין) נתנו להם. כן, גם להגנה של פורטלנד ולמלחמה שלה על כל כדור יש חלק בזה אבל ריכוז יותר גבוה של דנבר היא בוודאי תורם ועושה פה 0-2 שיותר מסמל את יחסי הכוחות לדעתי.

אבל בכדורסל אין מגיע ולקראת המשחק השלישי כדאי לשים לב לכמה דברים: הראשון, העייפות. זה יהיה המשחק השישי של דנבר באחד עשר ימים (שלישי של פורטלנד באותה תקופה) ולנתון הזה שאולי מסביר חלקית את אחוזי הקליעה של דנבר עלולה להיות משמעות יתרה. שנית, ההתלהבות של פורטלנד העונה בבית גדולה והמאזן הביתי שלהם העונה הוא השלישי בטיבו בליגה (יחד עם טורונטו והספרס, אחרי דנבר ומילווקי). למעשה יחד עם בוסטון ויוסטון הם מהיחידים שלא הפסידו בפליאוף בבית העונה כך שלמשחק במודה סנטר יש משמעות עצומה הלילה ופורטלנד שיכולה להלחיץ את יריבתה מאוד עם ניצחןן לפנות בוקר בהחלט תשמח לעשות כן.

אז יש לנו משחק חשוב מאוד הלילה, בשעה נוחה יחסית (לו רק לא היה מדובר בשבת בבוקר) ואווירת פליאוף (העניינים התחממו מאוד במשחק הקודם כולל שתי קטטות במהלך המשחק) וכשהמנצחת עושה צעד משמעותי לקראת העפלה אפשרית לגמר המערב. שווה צפייה, תאמינו לי.

4 תגובות

  1. את הסרט ספיד אני זוכר לטובה, הוא היה משהו גדול בזמנו. אבל כבר באירופה הוא לא היה איכותי במיוחד . . .כמובן שלא צפיתי פעם שניה.
    צחוק צחוק אבל שתי הסדרות של הלילה מתפתחות להיות משהו היסטורי. פורטלנד ניצחה ב 4 הארכות, דבר שלא קרה מאז 1953 כך אמרו בשידור.
    משחק שאסור להחמיץ כולל התעלות של כמעט כולם. לדנבר יתרון באחוזים מהשלוש, לפורטלנד יתרון באחוזים מהקו, ובשאר הקטגוריות שיוויון כמעט מוחלט (כצפוי למשחק שיוויוני לגמרי).
    לא יודע מה קרה למילסאפ אבל הוא מראה דברים שכבר שנים לא ראו אצלו, כאילו הוא חזר לחיים. משולם נתן משחק דומיננטי. לגבי יוקיץ, שהחטיא קליעת עונשין מאוד חשובה בסוף, אני מקווה שהוא ילך לישון מוקדם כדי לאזור כוחות, הבחור הגדול והשמנמן הזה שיחק יותר מדי דקות בימים האחרונים.
    הסדרה של מילווקי מול הסלטיקס הבטיחה ומקיימת. בוסטון עם 94% מהקו ועדיין הפסידה. טרי רוזייר לגמרי לא בעניינים ונראה לי שהטרייד עליו מתקרב. המשחק הבא הוא מאסט ווין לבוסטון.

  2. אז בעצם אתה אומר שלא כדאי לראות את ספיד שוב ???
    נוטוף
    אחלה פרוויו 🙂

  3. מעולם לא ראיתי את הסרט ספיד, ובזכותך יאיר השתכנעתי לא לראות אותו. 2 סדרות די לא צפויות כל תוצאה הגיונית במשחקים היום. אני אלך על הביתיות, למרות שבוסטון העונה לא היו מי יודע כמה בבית.

  4. האטה פירושה מוות … ענק כרגיל אני זוכר את הסרט הזה לטובה .. זה מסוג הסרטים שרואים פעם אחת אז לא יצא לי לקלקל אותו.
    לגבי מילווקי בוסטון – אין לי מושג קלוש מי מהן תנצח הערב – אבל אין ספק שמי שתנצח הופכת להיות מצהירת כוונות רציניות ביותר קדימה. אם אני חייב להמר אני אהמר על בוסטון… לא.. בעצם מילווקי.. האמת…? אין לי מושג.
    לגבי דנבר פורטלנד – אני גם רואה את המשחקים אתה לא היחיד :)9 (האפשרות של הליג פס להחביא תוצאות ולראות באיחור נפלאה וכך יצא לי לראות כמעט את כל המשחקים עד עכשיו) . בסדרה הזאת די ברור שהכשרון והתקרה הם בצד של דנבר אבל לפורטלנד יש את לליארד ומשולם ויש גם נסיון רב יותר ולכן הם אלה שימשיכו ממנה ככה נראה לי לפחות. תודה יאיר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם