יאניס חגג יומולדת 25 והביס את הקליפרס – סיכום משחקי שישי

ליל שישי הבטיח לנו כמה משחקים גדולים אבל בסופו של דבר דווקא המשחקים שציפינו מהם הסתיימו בניצחונות חד צדדיים של הבאקס על הקליפרס, של הלייקרס בפורטלנד ושל בוסטון על דנבר בעוד דרמה נרשמה בשני משחקים אחרים.

מילווקי באקס (3-20) – לוס אנג'לס קליפרס (7-16) 91:119

במשפט אחד: ההר הוליד עכבר, או במילים אחרות: המשחק שהבטיח רבות הוליד לנו התמודדות בין הר לעכבר…

זה היה אמור להיות המשחק המעניין של הלילה, אפילו של השבוע. בכל זאת, לא בכל יום מתמודדות אחת עם השנייה שתיים מחמשת הקבוצות הטובות בליגה (אולי אפילו יותר) וצמד קבוצות שאם ייפגשו בסוף העונה לסדרת גמר, אף אחד לא ייפול מהכיסא. זה היה אמור להיות גם קרב מעניין בין שניים מהשחקנים הטובים בליגה, MVP עונתי מול MVP של סדרת הגמר שלא התמודדו ביניהם מאז סדרת הפליאוף הקשוחה ביניהם במאי האחרון וזה היה גם אמור להיות משחק בו שתי קבוצות עם מומנטום מוצלח נפגשות ביניהן בשביל להיאבק על מי תמשיך את המומנטום הזה.

אלא שמה שיצא מכל הנ"ל זה משחק במעמד קבוצה אחת ושחקן אחד. הקבוצה היא הקבוצה הביתית, מילווקי באקס, שרושמת ניצחון מספר 14 ברציפות, דבר שלא קרה למועדון מזה 46 שנים והשחקן הוא, כמובן, יאניס אנטקדומבו שביום הולדתו ה-25, חגג עם הקהל הביתי והספיק לנוח לא מעט דקות אחרי שקבוצתו ביססה יתרון של 41 נקודות על חשבון האורחת שפשוט לא הופיעה הערב.

במפגש הקודם בין שתי הקבוצות, קוואי נח ופול ג'ורג' היה פצוע והלילה עם שניהם, הקליפרס נראו עוד יותר גרוע למרות זאת. הבאקס עלו באטרף, עם קהל ביתי תומך ורועש, וכמעט מהרגע הראשון התנפלו על הקליפרס שלא התכוננו לזה. הם נלחמו על הכדורים, היו בכל מקום במגרש ועשו את כל הדברים הנכונים בהתקפה עם הנעת כדור כמעט מושלמת שהכניסה אותם למשחק ועשתה את הכל הרבה יותר קל.

הקליפרס עוד הובילו 6-10 אבל שתי נקודות של יאניס והמהלך הנהדר הבא, נתנו את היתרון למילווקי שרצה ל2-19 וליתרון ממנו היא לא נפרדה עד הסיום.

אם נדמה היה שהספסל של הקליפרס, שבדרך כלל עושה את ההבדל, יעשה שינוי גם הפעם, הציפות התבדו  כשלו וויליאמס לו ממש מצא את הטבעת מצד אחד ומהצד השני פט קונוטון וארסן איליאסובה מלמדים אותנו שגם לבאקס יש מה להתגאות ביחידה השנייה שלהם בדרך ליתרון 15 בסוף הרבע הראשון (15:30) שהסתיים בסטייל עם ילד היום הולדת:

מונטרזל הארל בעיקר עזר לקליפרס לצמצם נזקים בתחילת הרבע הבא וכמה סלים שלו קירבו אותם ל29:35 אחרי סל של קוואי.

אבל שש רצופות של ווסלי מת'יוס העמידו את הבאקס שוב על דו-ספרתי ועד סיום המחצית יאניס וג'ורג' היל שמרו על מרחק ביטחון לבאקס שירדו להפסקה ביתרון 43:52.

הרבע השני היה הטוב ביותר של הקליפרס הלילה אבל בשלישי הם שבקו לחלוטין. יאניס הלך לסל שוב ושוב:

אבל גם ניסה את מזלו מחוץ לקשת:

הקליפרס עוד ניסו אבל מפיגור של 58:69, כשעל השעון 5:24 דקות לסיום הרבע, הם ראו את מילווקי טסה 4-19 עד לסיום החלק השלישי של המשחק כשיאניס ממשיך לספק הייליטס ויאלסובה עם 7 נקודות משמש כסאנשו פנשה שלו:

האטרף של הקליפרס המשיך גם בתחילת הרבע הרביעי והוסיפו עוד ריצת 5-21 שהרימה אותם ליתרון שיא בן 41 נקודות. בלדסו,  מילדטון ופאט קונטון היו הבולטים בריצה הזו שהוציאה את פול ג'ורג' מתוסכל לחלוטין:

עד לסיום היה אפשר לנוח ולהתרווח ולראות את יאניס ממשיך לדנקק לפני שהוא יורד למנוחה עד לסיום ונותן לקליפרס לכרסם קצת ביתרון במה שלא ישכיח את החד צדדיות של המשחק הזה:

"הם היו הרבה יותר פיזיים מאיתנו. לא היינו אפילו קרובים" הודה המאמן המפסיד דוק ריברס בסיום. "זה היה יום ההולדת של יאניס ואנחנו חיפשנו בכל העיר אחרי מתנה בשבילו, אז נתנו לו את זאת", התלוצץ הדוק עם העיתונאים. "זה כל מה שאני יכול להגיד כי היינו איומים היום".  "הזריקה שלו היום מלאה בהרבה יותר ביטחון" פירגן גם קוואי לנארד ליריבו היווני ואילו ה-MVP עצמו פירגן לקהל הביתי "הם היו נהדרים היום. הם גרמו לי להרגיש מיוחד, הם גרמו ליום הזה להיות מיוחד".

אנטקדומבו הוביל את רשימת הקלעים של המנצחת עם 27 נקודות אותם תיבל ב-11 ריבאונדים. מידלטון הוסיף 17, איליאסובה וקונטון קלעו 13 מהספסל פר קפיטה וגם דה ויצ'נזו תרם בדאבל פיגרס כמחליף עם 11 משלו. בלדסו עם 10 היה בינוני משהו. 17 של קוואי הובילו את הקליפרס, כשזובאץ' עם 14 נקודות ופול ג'ורג' עם 13 נק' ו-7 ריבאונדים היו הבאים בתור ברשימת הקלעים. הארל ולו-וויל עם 11 מהספסל הפסידו הפעם לספסל היריב.

בוסטון סלטיקס (5-16) – דנבר נאגטס (6-14) 95:108

במשפט אחד: המגמה של שתי הקבוצות נמשכת כבוסטון רושמת ניצחון חמישי בשישה משחקים ודנבר מפסידה משחק שלישי מתוך ארבעה.

גם המשחק הזה היה אמור להיות מעניין עם אחת הקבוצות היותר טובות במערב שמתארחת אצל קבוצה במצב דומה בצד השני של מפת ארה"ב. אלא שצמד ה-J טייטום ובראון החליטו לא לשמור אותנו במתח והובילו את הסלטיקס לסגור עניין אחרי שלושה רבעים כשתריסר הדקות האחרונות מוקדשות לכך שדנבר תצליח לכרסם ביתרון ולצאת במראית עין של 'נתינת פייט'.

הסלטיקס הובילו לאורך כל המשחק, החל מהסל הראשון ועד לשנייה האחרונה. הם עלו ליתרון דו-ספרתי באמצע הרבע הראשון (18:28), הובילו ב-15 בתחילת הרבע השני (26:41) ולמרות שדנבר התקרבה כל פעם מחדש (אבל לא יותר מדי…) במצב של 64:74, כשנותרו 2:07 לסיום הרבע השלישי, הסלטיקס רצו 0-11 עד סיום הרבע (6 נקודות של ג'יילן בראון) וסגרו את העניין הרמטית. בקרב המחליפים של הרבע הרביעי הצליחה דנבר רק לצמצם אבל לא לתקן את הרושם שמתקבל מהשבוע האחרון שלה – הסטטיסטיקה מתיישרת והיכולת הבינונית של דנבר סוף כל סוף מתבטאת בתוצאות על המגרש. הנאגטס אולי משחקים הגנה מהטובות בליגה אבל ההתקפה שלהם הלילה הייתה קטסטרופאלית עם 5 שלשות בלבד מתוך 30 ניסיונות וככה רבותיי, לא מאיימים על שום תואר ובטח לא על הסלטיקס במבצרם.

מעבר לכך, אין יותר מדי מה להרחיב על המשחק שהיווה את הניצחון התשיעי ברציפות של הסלטיקס בבית מתחילת העונה (הדיבור בעיר השעועית, מספר על כך שאף קבוצה של העיר לא הפסידה בבית מאז סוף ספטמבר בו הרד סוקס הפסידו לבולטימור אוריולס). טייטום, שאחוזי הקליעה שלו הם כלי מרכזי בהצלחה או כישלון של הסלטיקס סיים עם 26 נקודות באחוזים טובים (10/19 מהשדה, 4/8 מחוץ לקשת), ג'יילן בראון סייע לו עם 21 וקמבה ווקר עם 19 עזרו לו להוביל את הירוקים שסיימו כקבוצה עם 53.7% אחוזים מהשדה.

אצל דנבר, המצב היה קשה בהרבה כשרק יוקיץ' מצליח להיכנס למשחק התקפית ומסיים עם 30 נקודות ושלשה ראשונה בשבעה משחקים (אחרי 16 החטאות רצופות). הסרבי הענק גם הוסיף 10 ריבאונדים אבל אחרי המשחק התלונן בעיקר על ההגנה של הקבוצה – "אני והחברים שלי לא שיחקנו ממש הגנה היום. זה נראה היה כאילו זה קל מדי בשבילם". ג'מאל מוריי היה הנאגט היחיד מלבד הג'וקר בדאבל פיגארס עם 10 נקודות בלבד ואילו גארי האריס, שסיים עם 7 נקודות, יסתפק בכך שהוא קלע את השלשה ה-500 בקריירה שלו. דנבר כולה סיימה את הערב עם 41.5% אחוזים מהשדה.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (12-9) – מינסוטה טימברוולבס (11-10) 127:139

במשפט אחד: הת'אנדר השתלטו על המשחק בהארכה, הנחילו למינסוטה הפסד שלישי ברציפות והם רחוקים מהם ומהמקום השמיני במערב רק משחק אחד.

את תיאור המשחק הזה צריך להתחיל מהסוף. אולי לא הסוף ממש אבל הסוף של 48 הדקות שהקוצבו למשחק מראש. במצב של יתרון שתי נקודות למינסוטה 119:121, כשעל השעון 1.1 שניות לסיום נשלח קרל אנתוני טאונס לקו במטרה לסגור את העניין. הוא החטיא את הזריקה הראשונה והיה אמור לזרוק את השנייה אבל כאן התערב הגורל כשהמאמן של הזאבים ראיין סונדרס החליט לשלוח למגרש את ג'ורדן בל. בל לא היה עירני ונכנס למשחק בלי שהגופיה שלו הייתה בתוך המכנסיים במה שעלה לו זמן בלסדר אותה, השופטים החליטו להתערב ולרשום עבירה טכנית (בשל 'עיכוב משחק') וגלינארי קיבל זריקת בונוס שהורידה את הפער ל121:120.

קומדיית הטעויות של מינסוטה נמשכה כשטאונס שהיה צריך רק להחטיא את הזריקה השנייה כמו שצריך (לת'אנדר לא היה טיים אאוט) קלע אותה וסטיבן אדאמס במסירת 'גור שלף' מצא את דניס שרודר לאחד הרגעים היפים של העונה (בהנחה שאתה לא אוהד מינסוטה). וזה נראה כך:

וכשזה מה שקורה לך ברבע האחרון, מינסוטה לא הצליחה להתאושש בהארכה. הת'אנדר ניצחו את תוספת הזמן 5:17, כשהם מנצלים את הסגל העמוק הרבה יותר שלהם דבר שבא לידי ביטוי ב-11 נקודות של שיי גילגוס אלכסנדר בהארכה והזאבים, ששיחקו ללא אנדרו וויגינס (נקע בבוהן שמאל), פשוט הסתכלו על יריבתם בעיניים כלות וראו איך הם מתדרדרים, לראשונה העונה, למאזן שלילי תוך שהם רושמים הפסד שלישי ברציפות.

עוד מעניין לציין, שאחרי שהת'אנדר פתחו את העונה עם 7 הפסדים רצופים במשחקים צמודים של 5 נקודות ומטה, הם מנצחים את כל שלושת המשחקים הצמודים האחרונים שלהם במה שעוזר להם להתקרב לאזור הפליאוף, ממנו הם רחוקים מרחק משחק אחד (הסאנס והטימברוולבס לפניהם עם מאזן דומה). היכולת של הת'אנדר בהחלט לא מספיק מוערכת מתחילת העונה, לקבוצה יש הרבה מה להציע התקפית והגנתית ובעיקר יש לה המון עומק שמשתלם בימים כמו היום.

כריס פול היה מצוין הלילה עם 30 נקודות, גילגוס-אלכסנדר היה עוד יותר טוב עם 29 נקודות ב8/13 מהשדה ו12/12 מהקו, דניס שרודר עם 25 נקודות השלים טריו-רכזים קולעים, סטיבן אדאמס, אולי איש המשחק בגלל הרגע ההוא סיים עם 22 משלו לצד 11 ריבאונדים ונראה שמתחיל להתרגל לחיים שאחרי הפינוקים של ראסל ווסטברוק ודנילו גלינארי היה הת'אנדר החמישי עם 20 נקודות ומעלה כשקלע 21 נקודות.

אצל האורחת המאוכזבת בלטו ג'ף טיג עם שיא עונתי של 32 נקודות וקרל אנתוני טאונס עם 30 נקודות. קובינגטון סיים עם 15, נאפייר עם 13, ג'וש אוקגי עם 12 וכמוהו גם ג'ורדן בל, שאולי יזכור להבא לסדר את המכנסיים כמו שצריך…

פורטלנד טרייל בלייזרס (14-9) – לוס אנג'לס לייקרס (3-20) 136:113

במשפט אחד: פורטלנד חכמה על חלשים אבל כשהיא פוגשת קבוצה רצינית כמו הלייקרס זה נגמר בתבוסה כואבת והתפוצצות התקפית של אנתוני דיוויס וחבריו.

פסטיבל כרמלו אנתוני בפורטלנד הגיעה לסיומו (הזמני) לפני יומיים כששחקן השבוע של המערב זכה לחוזה מובטח עד סוף העונה. הבלייזרס שהיו מרוצים מאוד מההשתלבות של הסקורר בקבוצה,, ברמת המחויבות והנקודות, החליטו להעניק לו את החוזה גם תודות למאזן שלהם לאחרונה שעמד על 4 ניצחונות ב-5 המשחקים האחרונים. אבל אולי בפורטלנד היו צריכים להמתין קצת שכן ייתכן שהניצחונות שלהם לא הגיעו בגלל כרמלו אלא בעיקר בגלל כמה משחקים קלים שנפלו בחלקם. הלילה הם כבר פגשו יריבה ברמה אחרת, כזו שיודעת לנצל בדיוק את החולשות ההגנתיות של סוללי הדרכים וזה נגמר בהפסד צורב שטעמו רק מר יותר אחרי שרודני הוד, נפצע באכילס וכנראה סיים את העונה.

הפציעה הכואבת של הוד ברבע הראשון, כנראה הוציאה לבלייזרס את הרוח מהמפרשים וגרמה לשאר המשחק שלהם להיות עצבני וכעוס, דבר שהתבטא בהרחקתו של המאמן טרי סטוטס ברבע השלישי אחרי שהתווכח עם השופט לאון ווד. אבל העובדות האלו מספרות רק חלק מהסיפור כי בצד השני של הסיפור נמצאת לוס אנג'לס לייקרס, אימתנית ודורסנית כמו שלא ראינו אותה הרבה זמן שאחרי שפתחה את העונה בצורה מצוינת הגנתית, הראתה לנו הלילה, שיש לה גם התקפה כשהיא צולפת מכל מצב כמנהגה מדי יום שישי (יום שישי שלישי ברציפות בו היא קולעת 125 נקודות ומעלה. כולם, שיאים עונתיים).

בלט מכולם בלייקרס אנתוני דייויס שניצל את הבלאגן וחוסר התיאום שיש לפורטלנד בהגנה בשביל לרשום 39 נקודות. ג'אביל מגי חגג גם הוא בצבע של המארחת הנדיבה וגם קייל קוזמה ולברון ג'יימס נהנו מהכנסת האורחים הזו כל אחד בדרכו שלו. לברון עוד העניק חיבוק לחברו כרמלו לפני המשחק אבל אחרי הקפצת הפתיחה היה הרבה פחות נעים מול אנתוני שלא מצא את ידיו ואת רגליו ולמרות 15 נקודות שלו, התקשה מאוד מול הגנת הלייקרס וסיים עם 4/13 מהשדה, כמו בימים הטובים…

אנתוני עוד התחיל את המשחק טוב ושש נקודות שלו בשני מהלכים רצופים העלו את פורטלנד ליתרון הראשון שלה במשחק 17:18 אבל למרות שוויטסייד שילש את גודל היתרון עם סל בהתקפה אח"כ, הלייקרס רצו 3:10 ורמזו על כך שזה הלילה שלהם.  הבלייזרס עוד הובילו 29:32 אחרי סל של קנת' ביזמור אבל ריצת 2:10 נוספת עד סוף הרבע של הלייקרס דאגה שזה יהיה היתרון האחרון של הטרייל בלייזרס במשחק.

כאן החלה להתברר חומרת פציעתו של רודני הוד ופורטלנד והספסל החלש שלה, איבדו את הראש וראו את הלייקרס רצה 5-20 בתחילת הרבע השני בתוצאה מדקות טובות מאוד של לברון ג'יימס שאסיסט שלו לקוזמה העמיד את האורחת על יתרון שיא במחצית הראשונה 39:58. עד סיום הרבע פורטלנד עוד צמצמה ל-9 נקודות אבל הלייקרס שוב לחצו על הגז וסיימו מחצית של 77 נקודות אל מול 62 בלבד של היריבה.

הרבע השלישי המשיך את המגמה כשבכל פעם שפורטלנד מתקרבת קצת, הלייקרס בורחת ואנתוני דיוויס גובר על דמיאן לילארד בדו קרב שהתנהל ביניהם בדקות אלו בדרך ל93:110 ללייקרס לקראת 12 הדקות האחרונות.

הרבע האחרון היה לפרוטקול בלבד ובדקות של המחליפים הגיעה הקבוצה של פרנק ווגל ליתרון שיא 109:136 שהצטמצם רק בקצת עד לסיום, 113:136 ללייקרס שעוד לא הפסידו העונה מחוץ לסטייפלס סנטר וממשיכים לפרוץ את המבצרים במערב אחד אחרי השני (נשארו להם רק מינסוטה, יוסטון וסקרמנטו בשביל לרשום ניצחון בכל אולם במערב העונה).

דיוויס עם 39 נקודות הוביל את הלייקרס, לברון הוסיף 31 נק'  והסתפק ב-8 אסיסטים, קוזמה הוסיף 15 ומגי 13 נקודות משלו. לילארד הוביל את הבלייזרס עם 29 נקודות, וויטסייד סיים עם 17 ואילו כרמלו, סימונס ומקולום היו הרמוניים עם 15 כל אחד.  

סן אנטוניו ספרס (14-9) – סקרמנטו קינגס (13-8) 104:105

במשפט אחד: לעולם אל תספידו את הספרס, לא במאבק על הפליאוף באופן כללי וגם לא כשהם מפגרים בתשע נקודות, 1:50 לסיום המשחק.

"בסוף, רוח המועדון תמיד מכריעה" אמר לי פעם חבר אחד בהתייחסו לאיזה ניצחון עלום באיזה גמר פיינל פור של מכבי ת"א בעשור הקודם על הפועל ירושלים. הלקח היה ברור בערב ההוא והוא ברור גם הלילה – לא רק היכולת על המגרש קובעת מי תנצח משחקים אלא גם עוד נתונים מטא-פיזיים כמו 'היסטוריה של המועדון', 'מורשת קרב' וגם ניסיון מצטבר. וכשקבוצה אחת עם מורשת שאוסרת על ויתורים ומצליחה לרוב להוציא מים מן הסלע נפגשת עם קבוצה שהמורשת שלה היא בעיטות בדלי, אז אין פלא שמה שראינו היום ברבע האחרון בין הספרס לקינגס אכן התרחש. כי בכדורסל, יש דברים שקשה להסביר, וסן אנטוניו ספרס, תמיד הייתה אחד מהם.

אחרי שהספרס ניסו העונה כל מיני דברים בשביל לנצח משחקים ללא הצלחה, עושה רושם שהם מצאו את הנוסחה בשני המשחקים האחרונים – מזל. זה היה משחק שני ברציפות בו הדורבנות רושמים קאמבק מאוחר ברבע הרביעי ומנצחים את המשחק בהארכה. זה יהיה אולי מתכון לא רע בשביל הקבוצה של פופוביץ' להעפיל לפליאוף אבל אליה (או עלייה) וקוץ בה – זה עשוי לגרום לדפיקות לב מואצות בקרב האוהדים שלהם…

וחוץ מהדרמה בסיום, זה גם היה משחק איום ונורא, עם כדורסל מבולבל ולא מאורגן שהתבטא ב-32 איבודים משותפים של שתי הקבוצות, אחוזי קליעה איומים, איבוד של יתרונות גדולים מצד שתי הקבוצות וטעויות לא מחויבות המציאות לכל אורך המשחק. ההארכה כבר הייתה השיא של כל אלה כששתי הקבוצות לא מפסיקות להחטיא ומסיימות חמש דקות עם 9 נקודות משותפות. אבל בסופו של יום זה לא כל-כך משנה והניצחון הלילה עוד עשוי להיות משמעותי לספרס, עם ניצחון שלישי בארבעה משחקים, שמתקרבים אל אחד משני המקומות (7-8) שנראים פנויים להובלה בפליאוף של המערב והקינגס שמתרחקים ממנו אחרי הפסד חמישי בשישה משחקים.

המשחק עצמו כמו הסיום שלו היה הפכפך למדי. הקבוצה הביתית הייתה הראשונה להרים את הראש עם יתרון 17:21 בסיום הרבע הראשון שהתרחב ל19:28 בתחילת השני לפני שהקינגס יצאו לריצת 0-8 שנשכחה כלא הייתה עד סיום המחצית בה הובילו הספרס 42:52.

הרבע השלישי היה רובו של הקינגס שעם דקות טובות של הספסל הפכו את המשחק ועלו ליתרון 67:72 לפני שפאטי מילס עם 2 נקודות קבע את תוצאת הרבע. הרבע האחרון התחיל צמוד אבל במצב של שוויון 89, 3:44 לסיום, האריסון בארנס עם 4 נקודות הוביל את הקינגס בריצת 0-9 תוך שתי דקות.

נגמר? נדמה לכם… מוריי קלע שתיים מהקו, 1.44 לסיום והוסיף עוד 2 אחרי איבוד של קורי ג'וזף. ג'וזף, אקס ספרס שפותח בהרכב בקינגס בהעדרו של די'ארון פוקס שוב איבד לפטי מילס וזה מהצד השני צמצם ל-3 בלבד.

בארנס החטיא בצד השני ואולדריג' הוריד את הפער לנקודה בלבד 97:98, 47 שנית לסיום. בארנס איבד כדור בעבירת תוקף אבל באדי הילד מנע מלמרקוס אולדריג' אלי-הופ בצד השני. לוני ווקר שלח את בארנס לקו 14 שניות לסיום והאחרון קלע את שתי זריקות העונשין בדרך ל97:100 לקינגס. הספרס יצאו להתקפה אחרונה ובאדי הילד שכח שהתפקיד שלו הוא לשמור על מרקו בלינלי:

"אני לא הסתכלתי או הפניתי תשומת לב מיוחדת לבלינלי. זה עליי" הודה הילד בסיום המשחק על המהלך ששלח את המשחק להארכה. הילד היה גם זה שהחטיא את הניסיון הנואש האחרון של סקרמנטו לנצח את המשחק אחרי ששלשה שלו מחצי מגרש יצאה החוצה.

בהארכה לקחו שתי דקות עד שאחת הקבוצות קלעה. דמאר דרוזן נשלח לקו לשלוש זריקות וקלע רק את השתיים הראשונות כשהילד משווה את המשחק בהתקפה הבאה ומעלה גם את הקינגס על לוח התוצאות בזמן הנוסף. עוד כמעט שתי דקות חלפו כשפאטי מילס נשלח לקו לשלוש זריקות, אבל האוסטרלי המנוסה קלע רק את הזריקה האחרונה בשביל להעניק לספרס יתרון שביר 102:103. 48 שניות לסום ההארכה מצא רישון הולמס את באדי הילד לזריקה נוחה והוא העלה את הקינגס ליתרון 103:104 אבל דז'ונטה מוריי בהתקפה הבאה קלע את סל השדה הראשון של הספרס בהארכה והאחרון במשחק. הקינגס לקחו שלושה ריבאונדים בהתקפה האחרונה אבל הילד פעמיים ואריזה פספסו הזדמנויות לנצח. 104:105 לספרס בסיום.

למרקוס אולדריג' שחזר מפציעה הוביל את הספרס עם 19 נקודת  ו-13 ריבאונדים. דרוזן הוסיף 15 נק' ו-10 ריבאונדים משלו ולראשונה מאז הצטרף לדורבנות קלע 3 שלשות במשחק. דז'ונטה מוריי עם 14 נקודות, מילס ופלטל עם 13 ובלינלי עם 11 השלימו את רשימת הדאבל פיגרס של הספרס. אצל הקינגס בלט באדי הילד עם 23 נקודות באחוזים איומים (10/27 מהשדה) האריסון בארנס עם 21 נק' ו-10 ריבאונדים היה קצת יותר טוב (6/15 מהשדה…), יוגי פרל הפציע עם 17 מהספסל ורישון הולמס היה יעיל כהרגלו עם 13 נק' ו-14 ריבאונדים. בוגדן בוגדנוביץ' החבול בברכו, שיחק מעו (21 דקות) וקלע בהתאם (9 נק').

שארלוט הורנטס (15-9) – ברוקלין נטס (10-12) 111:104

במשפט אחד: ברוקלין הגיעה למשחק עם מומנטום חיובי ושארלוט לא הייתה מספיק טובה בשביל לעצור לה אותו.

ג'ו האריס, הקלעי של ברוקלין נטס, אוהב את הספקטרום סנטר בשארלוט. רק לפני תשעה וחצי חודשים הוא הגיע לכאן בשביל לזכות בתחרות השלשות באולסטאר והלילה, הוא הפגין שוב את הכימיה המיחדת בינו לבין הרשתות של האולם הביתי של הצרעות, עם 6 שלשות שהובילו את הקבוצה שלו לניצחון חמישי בששת המשחקים האחרונים.

"אתם יודעים, זה קצת שונה מתחרות שלשות באולסטאר" אמר האריס, גיבור המשחק של הנטס בסוף הערב. "אבל הלילה הרבה מהחבר'ה שלנו קלעו את הזריקות שלהם וקליעות זה אחד הדברים המדבקים. לראות את החברים לקבוצה קולעים את הזריקות שלהם, נתן לכולנו ביטחון לקלוע מחוץ לקשת".

שארלוט מצידם ממשיכים להפסיד משחקים בבית וקשה לבוא אליהם בטענות עם סגל, שלמרות שהוא משיג יותר ממה שציפו ממנו, עדיין חסרים לו הרבה אלמנטים של המשחק. ההורנטס הובילו בחצי הראשון אבל ככל שהמשחק התקדם ברוקלין השתלטה עליו ו-7 דקות לסיום מצאה את עצמה ביתרון שיא של 14 נקודות שהצטמצם במעט עד הסיום. ההורנטס איבדו 19 כדורים והדבר היה בעוכריהם בשל 32 הנקודות שהנטס קלעו כתוצאה מכך.

האריס עם 22 נקודות (6/8 מחוץ לקשת) הוביל את הנטס, טוריאן פרינס ודיאנדרה ג'ורדן (הו, שלום לך!) עם 16 לראש עקבו אחריו,  ג'רט אלן עם 14 נקודות ו-10 קטיפות היה יעיל גם הוא וספנסר דיוונדי היה רגוע בכל מה שנוגע לקליעה עם 13 נקודות בלבד (4/13 מהשדה) אבל כיפר על כך עם 12 אסיסטים. דויד נוואבה תרם 13 נקודות גם כן.

דבונטה גרהאם עם 29 נקודות וטרי רוזייר עם 24 בלטו בשארלוט. קודי זלר סיים עם 17 ופי.ג'י וושיגנטון ו-14 נקודותיו לא עזרו גם הם לצרעות לעקוץ ניצחון בסוף הערב.

 דטרויט פיסטונס (14-9) – אינדיאנה פייסרס (8-14) 101:108

במשפט אחד: אם יש משהו שהפיסטונס מצטערים עליו, זה שהם לא מקבלים את הפייסרס כל ערב, הם עוד היו רצים לאליפות…

לדטרויט פיסטונס יש רק תשעה ניצחונות העונה, פחות מדי לכל הדעות, אבל גם הנתון הזה היה יכול להיות גרוע יותר אלמלא הקבוצה הייתה פוגשת עד כה את אינדיאנה כל-כך הרבה פעמים. ארבע פעמים, כלל מפגשי העונה, התקיימו בין שתי הקבוצות עד כה ושלושה מהם הסתיימו בניצחון של הבוכנות, במה שמהווה שליש מהניצחונות שלהם העונה. אולי זו ההיסטוריה בין שתי הקבוצות, שמוציאה מדטרויט אגרסיביות ופיזיות, אולי זה המ'אצ-אפ הנוח שיש לגבוהים שלה, דראמונד וגריפין מול הפייסרס אבל כך או כך דטרויט נראית אחרת כשהיא משחקת מול אינדיאנה ותצטער על כך שהיא לא תפגוש בה עוד העונה.

הלילה זה היה משחק הפכפך ועל אף שהפיסטונס שלטו ברובו, הם ראו את היריבה שלהם צמודה אליהם ממש עד הדקה האחרונה. אבל האגרסיביות, לא תכונה שאנחנו תמיד רגילים אליה מהפיסטונס, עזרה להם הפעם לרשום את הניצחון שמגיע הרבה בזכות ריבאונד ההתקפה שלהם והעובדה שהם השיגו 25 נקודות בניסיון שני לעומת 2 בלבד של האורחים.

"ידענו שזה הולך להיות משחק בסגנון של משחק פליאוף" אמר בסים מאמן הקבוצה המנצחת דווין קייסי "והדרך בה שיחקנו בדקות האחרונות זו אינדקציה לגישה שלנו במשחק הזה. עשינו בוקיסנג אאוט ואם היינו צריכים לעשות עבירה אז עשינו אותה חזק. לא היה במשחק שלנו שום דבר מלוכלך רק כדורסל פיזי מוצלח".

דווקא בדקות הראשונות של המשחק הפיסטונס לא נצרכו כלל לסגנון המשחק הזה. ההתקפה שלהם נצצה בדקות הראשונות, אינדיאנה לא ממש נכנסה לעניינים והרבע הראשון הסתיים ביתרון 19:32 למארחת. הפייסרס היו קצת יותר טובים ברבע השני אבל הפיסטונס עדיין מצאו את עצמם ביתרון דו-ספרתי במחצית (44:55). אלא שהרבע השלישי היה כבר שונה בהרבה כשאינדיאנה, הקבוצה הטובה בין השניים לא ביום נתון, הגנה כמו שצריך והפכה את התוצאה עם 15:31 ברבע השלישי ויתרון 70:75 סיומו.

אבל, כאמור, הרבע הרביעי היה הזמן בו המרפקים של דטרויט נכנסו לעניינים. הפיסטונס היו חדים בריבאונד ההתקפה, ניצחו 0-12 ברבע האחרון בהזדמנויות שניות והעלימו את היתרון הקטן של אינדיאנה תוך שלוש דקות, כששלשה של כריסטיאן ווד מעלה אותם ליתרון 84:86. המשחק נותר צמוד דקות ארוכות כשסל של טי.ג'י וורן משווה את התוצאה 57.9 שניות לסיום ומעמיד אותה על 101 לכל.

הפיסטונס לקחו טיים אאוט וחזרו ממנו עם זה:

 ברוגדון איבד בצד השני, דרק רוז קלע מחצי מרחק עוד שתיים לדטרויט, 18 שניות לסיום וטי.ג'י וורן מהצד השני החטיא שלשה שהפכה בצד השני לסל נוסף של דטרויט, הפעם בחסות לנגסטון גלוואי שסגר את תוצאת המשחק על 101:108 לביתיים.

אנדרו דראמונד הצטיין בשורות המנצחת עם 25 נקודות ו-22 ריבאונדים, משחק 37 בקריירה עם 20-20 לפחות (יש רק שחקן אחד פעיל עם יותר משחקים כאלו וקוראים לו … דוויט האוורד), גריפין הוסיף 25 נקודות גם הוא, לוק קנארד קלע 15 ודרק רוז 14 מהספסל. טי.ג'י וורן הסולידי עם 26 נקודות בלט אצל הפייסרס, ברוגדון הוסיף 21 וסאבוניס קלע 18 נקודות וקטף 13 ריבאונדים, בדיוק כמו הממוצעים העונתיים שלו במה שלא עזר לקבוצה שלו כולה שהפסידה בקרב על הכדורים החוזרים 33:51.

קליבלנד קאבס (16-5) – אורלנדו מג'יק (11:11) 93:87

במשפט אחד: ניצחון שלישי העונה של אורלנדו על קליבלנד הוציא אותה סוף כל סוף ממאזן שלילי.

לפני שבועיים בערך, אחרי שלושה הפסדים רצופים וללא ניצחונות חוץ העונה, מצאה את עצמה אורלנדו מג'יק מגיעה לאוהיו למפגש עם הקאבס והתעלתה התקפית בשביל לרשום ניצחון חוץ ראשון העונה. מאז היא יצאה לדרך חדשה והלילה רשמה ניצחון רביעי ברציפות, הפעם דרך ההגנה שמזניק אותה למאזן חצוי ומבסס את מקומה במקום השמיני במזרח.

קליבלנד מצידה רושמת הפסד מספר 11 ב-12 משחקים והכיוון של העונה שלה מתחיל להיות ברור לגמרי – למטה, כשהרבה טענות נשמעות מצד השחקנים כלפי המאמן ג'ון ביילין ומתודות האימון שלו שלא מוצאות חן בעיניהם. הקאבס שמרו על קירבה ליריבה שלהם במהלך כל המשחק ואחרי פיגור 5 במחצית (47:52) החזיקו את המג'יק על 16 נקודות בלבד ברבע השלישי בדרך ליתרון 68:70 בכניסה לרבע המכריע, אבל טרנס רוס הוביל את המג'יק ברבע האחרון בו היא שמרה את המארחת על 17 נקודות בלבד כל הדרך לניצחון. ג'אמפר של דריוס גרלנד עוד עזר לקליבלנד לצמצם למרחק של סל אחד 42.5 שניות לסיום (87:90), אבל קליבלנד שהייתה צריכה עצירה בהתקפה הבאה נכשלה ממש ברגע האחרון של ההתקפה כשאיבדה את ארון גורדון אחרי הוצאת חוץ:

רוס סיים עם 21 נקודות, פרונייה עם 18 וגורדון תרם 14 משלו בשורות המנצחים. סקסטון עם 19, עוסמאן עם 14 וקווין פורטר ג'וניור עם 12 הובילו את קליבלנד שחסרה את קווין לאב.

אורלנדו אמנם מרוצה בסיום המשחק אבל לוח המשחקים שלה בשבוע הקרוב שכולל את מילווקי בחוץ, הלייקרס ויוסטון בבית, אמור למחוק לה את החיוך מהפנים…

מיאמי היט (6-16) – וושינגטון וויזארדס (14-7) 103:112

במשפט אחד: טריפל דאבל של ג'ימי באטלר עזר למיאמי היט לשמור על המאזן הביתי המושלם שלה.

אחרי ניצחון מרשים אתמול בלילה על פילדלפיה, קיוו בוושינגטון וויזארדס להמשיך במומנטום הלילה מול מיאמי היט ואף עשו את המאמץ הדרוש כשהובילו 28:40 ברבע השני. אבל מיאמי היט בבית העונה היא קבוצה ברמה אחרת, ההיט צמצמו עד למחצית ל65.61, עלו ליתרון נקודה בסוף הרבע השלישי ולמרות שוושינגטון עוד מצאה את עצמה ביתרון אחרון אחרי שלשה של בראדלי ביל (94:95), בעזרת ג'ימי באטלר שהצטיין הערב, לעיניי מאמנו לשעבר (פעמיים) טום ת'יבודו, מיאמי לחצה על הגז כל הדרך לניצחון ביתי תשיעי ברציפות, שיא מועדון של ניצחונות ביתיים רצופים מפתיחת העונה.

ההיט שיחקו הלילה בלי גוראן דראגיץ', ג'סטסיס ווינסלו וגם, כרגיל בלי דיון וויטרס (הפעם בגלל מחלה) אבל קיבלו מהכוכב שלהם טריפל דאבל שכלל 28 נקודות, 11 ריבאונדים ו-11 אסיסטים וגם שיא קריירה מבאם אדאביו שסיים עם 24 נקודות וגם גרף 14 ריבאונדים. טיילר הירו היה הגיבור מהספסל עם 22 נקודות  וקנדריק נאן היה האחרון בדאבל פיגרס בהיט עם 14 נקודות משלו. בשורות המכשפים ששיחקו ללא איזיאה תומאס ויאן מהינמי, בלט, כרגיל, בראדלי ביל עם 23 נקודות, מוריץ ואגנר ודאביס ברטנאס סיימו עם 19 כ"א (ברטנאס קלע שלשה במשחק ה-16 ברציפות שלו העונה והוא מפגר במשחק אחרי ג'יימס הארדן וקרל אנתוני טאונס אם זה מעניין אתכם), איש סמית' קלע 15 ורוי הצ'ימורה סיים עם 14 היישר ממחלקת הרוקיז'. וושינגטון תתנחם בכך שהיא עומדת על 19 משחקים רצופים עם 100 נקודות לפחות, ארבעה פחות משיא המועדון שלה. מיאמי תשמח על עוד שלושה משחקים ביתיים רצופים שיש לה בקנה, אבל עם מבחן גדול בסופם מול הלייקרס בשישי הבא.

שיקגו בולס (15-8) – גולדן סטייט ווריירס (19-5) 100:98

במשפט אחד: כמה הבולס מאכזבים? לווריירס יש סוויפ עונתי נגדם…

אחרי שני ניצחונות רצופים, בסקרמנטו ועל ממפיס, שיקגו הגיעה למשחק הערב במומנטום הכי טוב שהיה לה העונה וציפתה להשיג ניצחון שלישי ברציפות מול הקבוצה החלשה שעמדה מולה. אלא שבמקרה של הבולס, תכניות לחוד ומציאות לחוד ובפעם השנייה העונה היא מוצאת את עצמה מפסידה לווריירס אחרי רבע רביעי חלש וכמה מהלכי קלאץ' מוצלחים של דריימונד גרין שהזכיר לנו נשכחות.

הכל הלך לשיקגו בסדר במשך שלושה רבעים והם מצאו את עצמם ביתרון 77:83 בכניסה ל12 הדקות האחרונות. שלשה של דנזל ולנטיין שמה אותם ביתרון 87:92, 8:47 לסיום אבל דקה אח"כ הוא הורחק בעבירה טכנית שנייה ומשם דריימונד גרין שהיה ישנוני עד אז (וגם נמצא על הגבלת דקות כי בכל זאת, אם שאר כוכבי האליפויות נחים, למה שהוא יתאמץ…) השתלט על העניינים.

בהתחלה הוא קלע עונשין, אח"כ השווה את המשחק עם המהלך הבא:

הוסיף עוד נקודה מהקו ובכך העניק לגולדן סטייט יתרון 94:95, קטף את הריבאונד בהגנה ומצא את ווילי קולי-סטיין בהתקפה:

מארקנן איזן בשלשה, גרין שוב קלע אחת בלבד מהקו אבל גם זאק לאבין קלע רק אחת מהקו ועם דקה ושלוש שניות לסיום, גרין סידר לגלן רובינסון את המהלך המנצח של המשחק:

עד סיום, ראסל ולאבין החליפו החטאת שלשות וגולדן סטייט רשמה ניצחון שני העונה על שיקגו, שישי ברציפות במפגשים מול הבולס והענקת המאזן הגרוע ביותר בליגה לניקס…

גלן רובינסון השלישי קלע 20 נקודות ללוחמים, אלק ברקס תרם 14 מהספסל, פסקאל הוסיף 13, קולי סטיין סיים עם 10 ודריימונד גרין סיים עם 9 נקודות, 5 אסיסטים, 4 ריב' ו-4 חטיפות. די'נאג'לו ראסל המשיך להסיר חלודה עם 7 נקודות בלבד. בצד השני 22 של לאבין ו-20 של מארקנן לא הספיקו כשקובי ווייט עם 14 ווולנטיין עם 11 מהספסל גם הם לא הושיעו.

7 תגובות

  1. סיקור נהדר!
    מאזן 3-20 למילווקי ומאזן 20 -3 ללייקרס. אומר משהו? אולי כן ואולי לא אבל אי אפשר להתעלם מקצב ניצחונות שאם יימשך ככה אמור להגיע ל- 72-10..נשמע מוכר?
    אותי עדיין מטריד הסגל הצר של הלייקרס..

  2. רב אומן בסיקורים האביר זעפרני,
    זה סיקור עבודת גמר, פי 100 מהשיא. קורא בהפסקות.. תודה רבה ????

  3. איזה כיף לראות את דויד נואיבה משחק.
    אני עוד זוכר אותו בדיונה הגדולה יושב עם רוני דהב, שותים תה עם אופיום ויורדים לצלול בריף הצפוני
    🙂

  4. תודה יאיר נהדר.
    הרשמים שלי מהערב המצויין הזה:
    – זו השנה של מילווקי אחרי שכר הלימוד של שנה שעברה.
    – אוקלהומה מתגנבת אל עבר הפלייאוף
    – הספרס עושים את זה שוב. הם יכולים להיכנס לרצף? לא הייתי מספיד אותם

    1. מילווקי היו מאוד מרשימים. גרין אנד גריינד שטחן לגמרי את הקליפרס.
      ופלוס אחד גם על ס״א שכמו ביבי, אי אפשר להרוג אותם . . .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם