סקירת נעליים – Adidas Dame 5

נעליים מושלמות למשחק בחוץ

מחיר – 115$, לינק לרכישה (Cloud White/Shock Red)

משקל הנעל – 415 גרם

גובה קרסול – בינוני

שחקנים מובילים שמשתמשים בנעל – Damian Lillard

סולייה ואחיזה במשטח (Traction)

בדומה לשאר נעלי הכדורסל של אדידס, סוליית ה-Dame 5 מבוססת על דפוס שנקרא Herringbone (״אדרה״ בעברית עקב הדמיון לעצמות שלד הדג) שמגיב בצורה מצוינת לשינויי כיוון וחיתוכים מהירים. בדגם החדש של לילארד,  אדידס אפילו התעלו על עצמם ודאגו שהקווים בסוליה יהיו רחבים ורחוקים אחד מהשני מה שמבטיח שהסוליה כמעט ולא תצבור אבק. במשחק הראשון ייתכן והן יהיו מעט חלקות, אבל כמו שאר הנעליים של אדידס, האחיזה של הגומי תשתפר במהרה. להבדיל מהנעליים הקודמות שסקרתי בפינה זו, היות ומדובר בגומי יחסית עבה וכזה שלא צפוי לתפוס אבק אז יש כאן נעל שתהיה מצוינת גם לאולם סגור וגם למגרש חיצוני.

  • ציון: 9 שרוכים

תמיכה (Cushion)

ב-Dame 5, כמו בדגם הקודם ה-Dame 4, אדידס משתמשים בטכנולוגיה שנקראת Bounce – סוג של ספוג גמיש שנועד להעניק תחושת תגובתיות וגמישות במהלך ריצה, מבלי להתפשר על בלימת זעזועים בקפיצות. בדגם הקודם, סוליית ה-Bounce הייתה מעט דקה ולכן את הדגם הנוכחי אדידס ציידו בסוליה עבה יותר שלא מקפחת את תחושת המגרש שהסוליה הקודמת העניקה, לצד בלימת זעזועים משופרת בהרבה יחד עם יציבות ותמיכה.

  • ציון: 9 שרוכים

התאמה לשחקן ואחיזה ברגל (Support & Fit)

מבחינת התאמה ה-Dame 5 מעט שונה משאר הנעליים של אדידס, ומומלץ לבחור חצי מידה פחות מהמידה הרגילה היות והנעל מעט ארוכה וגם יש מרווח די גדול בחלק הקדמי של הנעל. מדובר בנעל מומלצת במיוחד למי שיש רגל רחבה, וכדאי להיצמד למידה הרגילה. גם אם בכל זאת הנעל תהיה מעט גדולה לכף הרגל, תוכלו לסמוך על השרוכים שינעלו את כף הרגל שלכם לסוליה בצורה מצוינת כך שלא יורגשו מרווחים בתוך הנעל. בצדי הנעל ממוקמים לוחות פלסטיק עשויים TPU (בעיניי בעיצוב די מכוער) המוסיפים לתמיכה וליציבות של כף הרגל בזמן תנועות מצד לצד. החלק הכי חשוב באחיזה היא הסוליה הרחבה של הנעל שמעניקה ללא ספק תחושה של כף רגל רחבה ויציבה.

  • ציון: 8 שרוכים

חומרים

את ה-Dame 5 אפשר להשיג משני חומרים שונים –

  1. Mesh, סוג של בד חזק, גמיש ומאוורר – מדובר בגרסה המעט זולה וקלה יותר של הנעל, אך לא משמעותית, וכוללת גם חלק אחורי עשוי זמש שנותן לנעל תחושה די זולה (דבר דומה אפשר למצוא גם בנעליים של קובי וגם שם זה לא מוצלח ומרגיש די זול).
  2. עור – גרסה שנותנת תחושה של מעט יותר "פרימיום", אך גם כאן העור לא מרגיש מספיק איכותי ומבחינת מראה הוא לא נראה מספיק טוב.

מבחינת ביצועים אין הבדל בין שתי הגירסאות ולא תרגישו הבדל בתחושה על כף הרגל.

  • ציון: 6 שרוכים

לסיכום

דאממממ! ה-Dame 4 של אדידס הייתה נעל טובה, והמחליפה שלה ה-Dame 5 אפילו עולה עליה. אם נתעלם רגע מאיכות החומרים בצד העליון של הנעל ולעיצוב הכללי המעט מכוער של הנעל (כפי שניתן לראות בתמונות, ושכמובן שנתון לפרשנות אישית) אז קיבלנו נעל איכותית מכל הבחינות שלא תאכזב מבחינת ביצועים! – אחיזה מעולה, תמיכה מעולה, נעילה טובה של כף הרגל, ונעל עם המון תמיכה ויציבות שמתאימה בעיקר לגארדים זריזים כמו לילארד. עם זאת, בשורה החתונה בעיניי המחיר מעט גבוה ביחס לחומרים והעיצוב בעייתי.

  • ציון משוקלל סופית: 8 שרוכים

4 תגובות

  1. תודה עינב מעולה.
    לא מבין בכלל בנעליים אבל זו דווקא הנעל שהכי אהבתי את הלוק שלה מכל הנעליים שהראתם עד עכשיו.
    כתבה מצחיקה על פי ג'יי טאקר מחולון שהפך לגורו הנעליים בnba.
    הבן אדם מבזבז 3-4 שעות ביום כדי לחפש נעליים מיוחדות.
    https://youtu.be/8sNIXPgduCM

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם