עומרNBA: ביג-בן

עומרNBA הפינה שמקשרת בין הספירה (של העומר) לסיפרה (על הגופיה של השחקן) עם אחד השחקנים הקשוחים ביותר, מי שהתקדם בגלל כוח רצון מיוחד מינו והגיע עד לאליפות ה-NBA - הביג בן שלא היה כל-כך גדול (בגובה לפחות) - בן וולאס.

היום שלושים יום לעומר.

דראפט זה עניין טריקי. בכל דראפט יש גניבות ושחקנים שאתה תוהה איך הם נבחרו כל-כך נמוך. כל חובב של הליגה זוכר שמאנו נבחר לקראת סוף הסיבוב השני, גם רודמן לא זכה להגיע לסיבוב הראשון ומאלו שמשחקים בליגה כיום אפשר להזכיר את מארק גאסול וניקולה יוקיץ'. אבל הפעם נלך עוד יותר אחורה. היום נדבר על שחקן שבכלל לא נבחר בדראפט אבל הוא היה אחד משחקני ההגנה הטובים ביותר בתולדות הליגה. היום נדבר על בן וולאס.

וולאס נולד למשפחת קשת יום באלבמה. הוא היה ה-10 מבין 11 הילדים והצעיר מבין שמונת הבנים. הילדים עזרו כולם בלפרנס את הבית ובזמנם הפנוי שיחקו כדורסל בחצר מטבעת שלקחו מגלגל של אופניים. וולאס מספר שבאותם ימים הבין שהוא חייב להיות קשוח וחזק כי אם לא – הוא לא יקבל את הכדור בכלל. חוץ מפרנסת המשפחה וולאס גם עבד כספר בשביל ילדי השכונה, כן בהתחשב באפרו שלו זה קצת מצחיק לחשוב על זה אבל ככה הוא חסך כסף בילדות. עם הכסף שחסך הלך למחנה הכדורסל של צ'ארלס אוקלי שם המשיך ללמוד על קשיחות והגנה. חוץ מיכולות הכדורסל הטובות שלו כיכב וולאס גם במגרש הבייסבול וכליינבקר על מגרש הפוטבול.

לאחר התיכון הלך וולאס לקולג' הקהילתי קויאגואה. וולאס הראה יכולות מדהימות בצד ההגנתי וסיים עם ממוצע של 17 ריב' ו6.9 חס'. לאחר שנתיים עבר לווירג'יניה יוניון. גם שם הראה יכולת טובה ובשנתו האחרונה הגיעה איתה לפיינל פור של הדרג השני. כמו כל שחקן שסיים 4 שנים במכללה נרשם וולאס אוטומטית לדראפט. זה היה דראפט 96' שנחשב לאחד הגדולים בהיסטוריה. למרות היכולת הטובה שהראה במכללות אף קבוצה לא בחרה בוולאס מכיוון ששיחק במכללות מהדרג השני שלא מוציאות שחקנים רבים לליגה.

לאחר הדראפט הוחתם וולאס ע"י הוושינגטון בולטס. בבולטס וולאס עלה בעיקר מהספסל. בעונתו השלישית הראה שיפור ביכולת ועלייה במספר הדק וסיים עם ממוצע של 8 ריב' ו2 חס'. בקיץ 99' עבר וולאס בטרייד למג'יק, במג'יק המשיך וולאס להראות יכולת טובה בעיקר בצד ההגנתי של המגרש. בסיום אותה עונה עבר לפיסטונס.

בפיסטונס העלה דרגה ביכולות ההגנה שלו. אחרי שבמג'יק שיחק בעמדה 4 בפיסטונס חזר לתפקד כסנטר והמשיך להשתפר בצד ההגנתי. בעונת 01/02 סיים כמלך הריבאונדים וכמלך החסימות של הליגה באותה עונה, הישג שהיחידים שעשו הם האקים ודוויט האוורד. באותה עונה הוא נבחר לשחקן ההגנה של העונה והפך לשחקן שלא נבחר בדראפט הראשון והיחיד שזוכה בתואר. בעונה שלאחר מכן נבחר לפתוח באולסטאר והפך לשחקן הראשון שלא נבחר בדראפט שזוכה בכבוד. השחקן היחיד עד אליו שלא נבחר בדראפט ושיחק באולסטאר הוא ג'ון סטארקס שעלה מהספסל באולסטאר 1994. בסיום אותה עונה נבחר פעם נוספת לשחקן ההגנה של העונה ולחמישייה השנייה.

בעונת 03/04 המשיך וולאס להראות יכולת הגנתית עילאית. למרות שלא זכה בפרס שחקן ההגנה של העונה (ארטסט זכה במקומו) הוא סייע לפיסטונס להגיע עד לגמר הליגה לראשונה מאז 1990 שם פגשו את הלייקרס. וולאס קיבל את תפקיד השומר של שאק ועמד בו בגבורה. הפיסטונס ניצחו את הלייקרס והחזירו את האליפות לפאלאס לראשונה מאז 1990. 

בנובמבר של אותה שנה הפייסרס התארחו בדטרויט. המשחק התחמם וכמה דקות לסיום ארטסט שגנב מוולאס את התואר בשנה שעברה עשה פאול במהלך הטבעה של ביג בן. ביג בן פחות אהב את הפאול ודחף אותו למה שיתפתח בתור המאלאס אין דה פאלאס. אגב אחיו של וולאס הורחק מהמגרשים לשנה מכיוון שהרביץ לשחקני אינדיאנה. וולאס חזר מששת משחקי ההשעיה והמשיך להראות יכולת הגנתית מרשימה. זה היה עונת שיא מבחינת קליעה והוא סיים אותה עם 9.7 נקודות. וולאס קטף פעם נוספת את תואר שחקן ההגנה של העונה. הפיסטונס הגיעו שוב לגמר אך הפעם הפסידו לספרס.

בעונת 05/06 זכה ביג בן בתואר שחקן ההגנה בפעם הרביעית ובכך השתווה לדיקמבה מוטומבו בשיא תארי שחקן ההגנה של העונה. בסיום העונה חתם וולאס על החוזה הגדול הראשון שלו של 60 מיליון ל4 שנים בבולס. לאחר המעבר מהפיסטונס חלה ירידה ביכולת של וולאס. הוא העביר שנה בבולס, משם עבר לקליבלנד לשנתיים וחזר לפיסטונס שם סיים את הקריירה.

וולאס היה אחד משחקני ההגנה הכי טובים בליגה. הוא היה 2.06 (לטענת אנשים מסויימים 2.01) אבל הוא שמר על הסנטרים הקשוחים בליגה. הסיבה שעשה את זה היא שהוא היה חזק בצורה בלתי רגילה. מגיל צעיר וולאס הבין שאם הוא לא יעבוד קשה אף אחד לא ייתן לו מקום במגרש אז הוא לא הפסיק לעבוד. הגובה שלו סייע גם ביציאה לפרימטר ולשמירה על שחקנים נמוכים שהייתה יכולה לעזור לו בכדורסל המודרני. ביג בן היה אחד מחמישה שחקנים בהיסטוריה שחסמו יותר פעמים מאשר שעשו עבירות, עוד נתון שמראה איזה שחקן הגנה מדהים הוא היה.

עקב אכילס של וולאס היה היכולת ההתקפית. הפער בין היותו אחד משחקני הגנה הגדולים בהיסטוריה להיותו שחקן התקפה גרוע במקרה הטוב היא פשוט לא נתפסת. אם רק היה מפתח יכולות התקפה סבירות הוא היה יכול להיות גדול הרבה יותר ואולי לסייע לפיסטונס לקחת עוד אליפות. מצד שני עדיין מדובר בסיפור מדהים. על הבחור שלא נבחר בדראפט שהראה לכולם שאנדרפטד יכול להיות אולסטאר, לזכות בשחקן ההגנה של העונה 4 פעמים, ואני מקווה שגם בקרוב יוכל להיות בהיכל התהילה.

הישגי קריירה:

זכייה באליפות ה-NBA‏ (2004)
4 השתתפויות במשחק האולסטאר‏ (2003–2006)
4 זכיות בשחקן ההגנה של העונה (2002, 2003, 2005, 2006)
3 בחירות לחמישיית העונה השנייה (2003, 2004, 2006)
2 בחירות לחמישיית העונה השלישית (2002, 2005)
5 בחירות לחמישיית ההגנה הראשונה (2002–2006)
בחירה לחמישיית ההגנה השנייה (2007)
מלך החסימות של ה-NBA ‏(2002)
מלך הריבאונדים של ה-NBA‏ (2002, 2003)

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם