פיניקס סאנס – למה השמש שקעה באריזונה ?

הקדמה – פיניקס היה אחד המעודונים העקביים בליגה, מאז 1978 ועד 2010 היא פספסה את הפלייאוף 6 פעמים בלבד. מאז 2010 משך 9 עונות ברציפות היא מסיימת את העונה באפריל ונראה שהרצף ימשיך גם השנה.אם יש פחות נעים בכתיבת פריוויו הוא כזה על קבוצה ממרתפי הליגה, למרות שחבר שלי בנג'ו מאמין בפוטנציאל של השמשות כבר 3 שנים במהלכן לא פספס כמעט אף משחק של הקבוצה.

אולם :

טוקינג סטיק ריסורט ארינה(אי אפשר לחוקק חוק שאולם יכול להקרא על ספונסר עם שם לא אידוטי, נניח מנורה-מבטחים ? ) תפוסת האולם היא 18,422 מקומות.בפועל המצב בפיניקס רע מאוד עם 15,293 צופים בלבד ב 83% תפוסה ( מקום 4 מהסוף בליגה תודות למינסוטה,הההוקס והקבוצה מעיר הגרוטאות)האולם קיים משנת 1992 אז נראה האמריקן ווסט ארינה(אירח את גמר 93 המפורסם בו הבולס ניצחו 3 פעמיים) ועד 2006 אז שונה שמו ליו אס איירוויס עד 2015 ( עסקי התעופה לא מי יודע מה)

רקורד בעונה שעברה :

63-19 ,המאזן השני הכי גרוע בתולדות המועדון (66-16 אי שם ב 69 למי שזה באמת מעניין אותו)

מאמן :

מונטי ווילאמס מגיע לאמן את הקבוצה לאחר שאיגור קוקשקוב המאמן האירופאי הראשון שקיבל קבוצה ראשית נזרק מכל המדרגות. ווילאמס יתחיל את עונתו ה 6 בליגה לאחר בצורת של של 4 שנים. הוא אימן 5 עונות בהורנטס/פליקינס ומאזנו עומד על 221-173 ב 5 עונות ( 2 הופעות פלייאוף עם הדחה בסיבוב הראשון). לווילאמס מדלית זהב מאליפות העולם ומאולמיפאדת ריו(עוזר מאמן) בשנת 2016 אשתו נהרגה בתאונת דרכים (לזוג 5 ילדים). בעונה שעברה שימש כעוזר מאמן בפילי וב 2016 היה עוזר מאמן של OKC. ווילאמס מאמן מוכח ומנוסה ואני מקווה בשביל פיניקס שהוא יצעיד אותה לעונה מניחה את הדעת.

שחקנים שעזבו / באו

פיניקס עברה אוברול כללי בקיץ, אוברול ? יותר כמו רכב שעבר תאונת טואטאל לוס והושמש במוסך האחים ק'ארגה בטירה.

נתחיל במי שנשאר – קליי אוברה וטיילר ג'ונסון הרוקים ברידג'ס, אקובו(לא קרוב של איגביני) וברידג'ס נשארו יחד עם ממטיר 70 הנקודות דווין בוקר.

שחקנים שעזבו: הידעתם שקוונסי אייסי (מכבי שמעון תל אביב) שיחק 10 משחקים בסאנס בשנה שעברה ? ומה תאמרו על אקס מכבי ניקולה תל אביב – דראגן בנדר שנזרק מהקבוצה אחר כבוד ? כנ"ל ג'וש ג'קסון ,TJ וורן ,טרבור אריזה,ראשון הולמס,ג'ימר פרדג'ט,טרוי דניאלס,ראין אנדרסון,ג'אמל קרופורוד כולם זכו לשחק בסאנס בעונה שעברה ואינם עוד.

הי דרומה הי דרומה לאריזונה : ריקי(לא קיצור של רבקה) רוביו הגיע מיוטה ג'אז, דריו סאריץ'(הגיע מהטימברוולבס),פרנק קמינסקי(שארלוט) ארון ביינס(בוסטון סלטיקס) פיניקס עשתה שמח מבחירות הדראפט שלה(6) לבסוף קמרון ג'ונסון (בחירה 11 צפון קרולינה) ,ג'רום טיי (בחירה 24 של פילי שעבר בבוסטון והגיע לסאנס, החדשות הטובות שהאייקון שלו הוא סטיב נאש ומדובר באלוף מכללות טרי) צ'יק (קיבל צ'ק) דיאלו הגיע מניו אורלינס.

ריקי,לא רוביו
לאן הולך הכסף ?

מה היה בעונה שעברה ?

אז לא יהיו פה גיפים לתאר את המצב של הסאנס, אשתמש במילים ואפילו קשות – פיניקס היו דיפ אין שיט בעונה הקודמת ותסלחו לי שאני משתמש במילים קשות כמו העונה הקודמת. עונת הבכורה של קוקשקוב הייתה מזעזעזת ולאו דווקא באשמתו. פינקס שבחרה את אייטון בבחירה ה 1 בדראפט פיטרה את ראיין מקדונו כ 10 ימים לפני פתיחת העונה. במהלך העונה רוברט סרבר הבעלים השנוי במחלוקת מאיים שיעביר את הקבוצה מפיניקס( עניין שקשור בתמיכה בבניה של אולם חדש) הקבוצה נקלעת לרצף הפסדים ומסיימת את העונה 3 מהסוף בשיוון עם קליבלנד. (מזל שיש ניקס) העונה כל כך מחורבנת ששיטת הלוטרי החדשה דוחקת את הבחירה של פיניקס למקום ה 6 ( 67% לבחירה טופ 5).

חבר שלי בנג'ו לא הפסיק לפרגן במהלך העונה לצעירי פיניקס ועיקר הציפייה שלו הייתה להתפרצות של ג'וש ג'קסון, החיבה של בנג'ו לנמושות גורמת לי לחשוב פעמיים אם זה אומר עליי משהו כחבר.

סימני השאלה הגדולים של העונה הקודמת היו האם אייטון שווה את הבחירה ה 1 בדראפט שבו לוקה דונציץ עומד על המדף ? האם קוקושקוב יתפקד כמאמן ראשי ? והאם יגיע GM חדש במקום ג'יימס ג'ונס(הזמני)?.

ללא היסוס התשובה שלי היא – לא לא לא

אייטון אומנם נבחר ל חמישיית הרוקיס של העונה ואני אקח הימור ואומר שהוא לא יהיה הרוקי ה 5 בטיבו במחזור שלו בעוד 15 שנה נדע אם צדקתי.

פיניקס סיימה במקום ה 28 באופניסב רייטינג ו 29 בדיפנסיב. להוציא TJ וורן שקלע ב 42 אחוז מדאון טאון ואת דניאלס עם 38% לא נשאר אף שחקן שקולע ב 33% אחוז ומעלה. מילא שפיניקס הייתה הקבוצה שקלעה הכי פחות טוב מדאון טאון (32.9%) היא גם לקחה הכי פחות ריבאונדים למשחק ואמר לי פעם איש כדורסל שריבאונד זה לא עניין של סנטימטרים אלא עניין של רצון.

דווין בוקר יד הנפץ אמנם קלע 26.6 נקודות למשחק רבל 32.9% מדאון טאון ב 6.5 ניסונות למשחק זה לא בדיוק מספרים שקארי היה הולך הבייתה לאמא סוניה(ומי שמתנחם באחוזיו האפקיביים שיבושם לו)

מה שכן עשו טוב בסאנס זה טרייד על אריזה שבאמת לא היו בו צורך כי העונה הלכה למקום ללא מוצא, קלי אוברה זה חתיכת גניבה שעוד תשתלם לקבוצה.

אז מה צפוי לנו ?

מונטי ווילאמס מאמן מנוסה, משימה מס 1 שהייתי לוקח היא לרסן את בוקר. עדיף שיקלע פחות ויהיה יעיל יותר. הבעיה של פיניקס בקליעה לא הולכת להשתפר עם הגעתו של רוביו אבל לפחות יש בעל בית שיכול לעזור לבוקר לפרוח ( ע"ע דונבן מיטשל)

פיניקס צריכה להתחיל מהלך ארוך טווח עם השקעה בבוקר ואייטון כ 1-2 שיובילו את הקבוצה ורחוק ( משהו סטייל רנדי ג'ונסון את קורט שילינג למי שמכיר את ההיסטוריה של אריזונה)

פיניקס צריכה לחשוב בראש ובראשונה איך היא משפרת את המשחק שלה כאשר רוביו צריך לתרום לעניין. אייטון עכשיו שכתבתי עליו שהוא לא יהיה השחקן הכי טוב במחזור שלו יציג שיפור גדול במשחקו עם עונת דאבל דאבל כרוקי יש רק לאן לצמוח. החולשות שלו הן בעיקר בדיפנס אבל זה משהו שאפשר לתקן. קלי אוברה פגז של שחקן ואם ימשיך להשתפר באופן לינארי לעונות הקדומות אפשר לבנות עליו עם ח"י נקודות ומעלה. בריג'ס שחקן יעיל וטיילר ג'ונסון מביא איתו סט יכולות שיכול רק לגדול. החסרון הגדול של הסאנס שאין שם שחקן עם ותק של יותר מעונה בקבוצה מלבד בוקר.

מי שיכולים לתרום לחניכה של אייטון הם קמניסקי וביינס (בעיקר בצד ההגנתי) קמינסקי צריך להינות מדקות משחק והנוכחות של אייטון בצבע.

פיניקס שהייתה ממש גרועה בעונה הקודמת יכולה להתנחם בכך שלא יכול להיות יותר גרוע.

פיניקס שעשתה נקיון לבחירות 4 הגרועות שלה ( ג'וש ג'ונסון שאיבדו את הסבלנות איתו ודראגן בנדר שהיה עם הייפ מוגזם אניווי) . במקרה של ג'ונסון מי שהגיע אחריו – ד'ארון פוקס ומרקונן מיטשל +דניס סמית' ג'וניור שנבחרו מאוחר יותר עלולים להפוך את הבחירה בו לבכייה לדורות. בנדר הגיע במחזור דראפט חלשלוש אבל באדי הילד,ג'מאל מורי או אפילו סבוניס ג'וניור יכלו להיות עוגנים משמעותיים יותר.

אחרי שקטלתי זה הזמן לפרגן

זה זמן התסריטים:

פסימי – פיניקס ממשיכה לשקוע בבית פסיפי חזק לסיים אותו במאזן לא מחמיא של 15-1 ומאזן כללי של 23 ניצחונות בלבד. בוקר ואייטון לא מצליחים להיות משהו שקרוב לנאש וסטודומייאר. דראגן בנדר וג'וש ג'קסון פורחים מחוץ לפיניקס(בנג'ו כותב על זה פוסט בכורה). פיניקס שוב מחליפה מאמן וזוכה שוב בבחירה ה 6 בדראפט כי אם פסימי אז עם כל האלמנט

אופטימי– קשה לשמור על אופטימיות במערב, אולי יקרה מה שקרה בעונה הראשונה של הורנאסק שבו הסאנס עשתה 48 ניצחונות (אבל לא פלייאוף). מה שאני אוהב הליגה שבכל עונה יש קבוצה שניבאו לה מקום במרתף הליגה והיא מצליחה בניגוד גמור לתחזיות. אני לא מתכוון לאכול את המקלדת אם זה יקרה ( חלקים קטנים מידיי והמדבקות של האותיות בעברית נראות לי רעילות) אבל זה תמיד כיף. רוביו מציג את העונה הטובה בקריירה שלו. בוקר נותן עונה של 31 נקודות ונבחר לאול סטאר ומלך הסלים של הליגה. אייטון ואוברה נותנים 20 משלהם והטריו של הסאנס קולע הכי הרבה בליגה. הצוות המסייע עוזר,מתפתח לאיטו ותורם אבל המחסור בקליעה והמערב הרצחני עוצרים את הסאנס עם 38 ניצחונות ועם 4 אחוז סיכוי לוקחים את הבחירה ה 1 בדראפט בפעם ה 2 ב 3 שנים.

ריאלי – מונטי ווילאמס יביא שיוני ושיטה. פיניקס תשתפר ובערב נתון תנצח כל קבוצה. בוקר ובעיקר אייטון( שעוד יוכיח לי כמה דביל אני יכול להיות). פיניקס תסיים אמנם אחרונה בבית הפסיפי אבל עם 33 ניצחונות והמון תקווה לעתיד. מיקל ברידג'ס אחד המגינים הטובים בליגה. קלי אוברה ממשיך לגדול והרוקי ג'ונסון יחד עם טיילר נותנים עונות טובות מאוד. בנג'ו מאכוזב מאוד ומחפש נמושה אחרת לצפות בלילות הקרים והבקרים של ינואר פברואר 2021.

14 תגובות

  1. ארון ביינס הוא הפתרון לקליעה של פיניקס האיש צלף שלשות ואף אחד לא יכנס לו בין הרגליים להפריע….

    קלי אוברה שחקן פנטסטי

    חמישיה של פיניקס יכולה לעשות צרות לכל קבוצה ביום נתון….

  2. מצוין, תודה מידן.
    המפתח לעונה הוא התפקוד של רוביו ובוקר. אותי מסקרן איך זה יעבוד

  3. טוב ועכשיו אחרי שחזרנו בשלום (רדיו בלה בלה של החברים של נטאשה זה אלבום כפול שהוא אחת מיצירות המופת של הרוק הישראלי לדורותיו אז היה שווה לארוז להדרים ואפילו חצי שעה של גשם לא צפוי באמצע המופע לא הרסה את החוויה המושלמת) להתייחסות קצת יותר רצינית לעניין שלשמו התכנסו.
    אז קודם כל להבהיר את העניין אחת ולתמיד – אין לי שום עניין יוצא דופן בסאנס והשנה כמות הצפיות שלי בהם כנראה תרד באופן דראסטי.
    כל העניין איתם התחיל לפני שנתיים בדראפט של 2017 ליתר דיוק. אני חשבתי שבחירות 1 ו 2 פולץ ולונזו יהיו שחקנים לא מי יודע מה . טייטום חשבתי שיהיה רוקי השנה (הספיק לי קצת וידאו ועיון מהיר בסטטיסטיקה האישית שלו הוא נראה אפוי לגמרי ומוכן להגשה לליגה מה שהתברר כנכון ). עד כאן לא טעיתי מי יודע מה. אבל מי שחשבתי שבטווח הארוך יהיה השחקן הכי טוב מהדראפט הזה וגם הכי מעניין לצפיה היה מס 4 ג'וש ג'קסון. לצערי (ועוד יותר לצערו) הוא נפל לזרועות התמנון של פיניקס ובוקר (או היישר לתוך מלתעותיה של המפלצת הזו שכבר הרסה בחייה יותר מפרוספקט אחד או שניים) וכך מצאתי את עצמי הופך בעל כורחי לצופה במשחקים של השמשות. כשג'קסון הגיע בוקר היה כבר כוכב ודיברו עליו כעל העתיד של הסאנס והוא היה בדרך למקס ולכן לפי דעתי פחות התאים לו העניין עם ג'קסון שהיה לו פוטנציאל להאפיל עליו ולכן בגדול הילד נודה (זו דעתי הלא מלומדה). משחקים שלמים של חרישת המגרש למעלה ולמטה והכדור לא זכה להגיע אליו. חוץ מזה בהמון משחקים הוא היה גרוע איבד כדורים בסיטונאות ונראה די מעופף מה שהעלה אצלי אט אט את החשד שהפרוספקט הנהדר הזה עולה על המגרש אחרי שאכטה אחת או שתיים מחומר טוב במיוחד. החשד הזה קיבל אישוש "מסויים" בקיץ הזה כשהתפרסם בכלי התקשורת שהוא הסתבך עם החוק כי כנראה נתן לבן שלו בן הארבעה חודשים שאכטה מחומר טוב למדי (היש סיפור הזוי מזה??) כמו כן פורסם שנעצר כשניסה להתגנב לאיזור הגולדן רינג אן ה vip בהופעה של ראפר במיאמי (מה יש לבן אדם שמרויח 7 מ' דולר בעונה להתגנב לאן שהוא – היש סיפור הזוי מזה 2 ??) וכשנתפס התנגד בכח למעצר על ידי שוטר (!!) מה שגרם לו לבלות חלק מהקיץ הזה בתאי מעצר שונים (היש סיפור הזוי מזה 3 ??). .
    בקיצור ההתנהגות הזאת מחוץ למגרש בשילוב העובדה המצערת שהיה השחקן עם הרייטינג ההתקפי הכי גרוע מתוך 530 שחקנים באן בי איי אשתקד (עוד אישוש לעניין השאכטות שכנראה מעיפות אותו פה ושם – הכל חשדות כמובן ואצלי לפחות אדם זכאי עד שהוכך אחרת) הפכו אותו רשמית לבאסט וכדי להיפטר ממנו פיניקס נאלצה לתת גם את מלטון ובחירת דראפט נוספת והיחידה שהיתה מוכנה לקחת היא ממפיס עד כדי כך היתה גדולה הנפילה.
    אני תיכננתי לראות את ממפיס השנה (הוא באמת השחקן שאני הכי נהנה לראות בליגה למרות הכל – יש בו משהו שמזכיר לי את הגדול מכולם) אבל אחרי שממפיס הודיעה שהוא הולך לפתוח את השנה בג'י ליג יש מצב שאני אראה אותם פחות (בנתיים אני רואה את ציון הולך עם הזרם – וואלה יש על השחקן הזה את מה שעשו ממנו). אני רק מקוה שזו סדרת חינוך ולא הכרזה סופית ורשמית על ג'קסון כעל באסט בדרך החוצה מהליגה (כרגע אין קופצים זה בטוח ). זה הסיפור שלו ושלי עם פיניקס.
    לגבי פיניקס – אז ככה על הדרך בגלל כל הסיפור הזה יצא לי לי לראות אותם בעל כורחי בשנה האחרונה.
    ולכן אומר שזו קבוצה עם פוטניציאל טוב והכל בקבוצה הזאת תלוי במה שיקרה עם בוקר. אם בוקר יצליח להימנע מלהיות כרמלו וייהיה שחקן קבוצתי יותר (יש לו אינטילגנציה רגשית מסויימת והוא לוקח ללב את המצב של הסאנס אז יכול להיות שיהיה פחות סוציומאט) ועם רוביו איטון ואוברה ביינס וכ' זו קבוצה שיכולה בסבירות מסויימת להגיע לפליאוף . אליפות…?? בחיים לא בטח לא השנה זה היה סתאאאם. אבל ההתערבות שהצעת עדין קיימת כי זו התערבות שאני לא מפסיד בה כלום (אתה מבשל טוב?) .
    טוב זהו נגמר המניפסט ומקוה שהעניינים הובהרו. חג שמח שיהיה.

  4. כל קבוצה שמשחק ה פרנק "דה טאנק" קמינסקי מקבלת את חיבתי אוטומאטית. לא יודע למה אבל הוא תמיד מזכיר לי את סרט המופת "העוקץ המושלם" (Diggstown או Midnight sting) שהוא סרט חובה לכל בר דעת.
    חוצמזה אני חושב שמונטי וויליאמס יחד עם ילד הפלא ואלוף העולם הספרדי ישפרו את שאר השחקנים.
    אני זורם עם בנג'ו השנה
    🙂

  5. תודה רבה מידן על פריוויו נהדר לקבוצה כושלת
    לא הטרחתי את עצמי לצפות אפילו במשחק אחד של פיניקס בעונה שעברה ולא נראה לי שזה ישתנה השנה. חבל לי על קלי אוברה, כל היתר לא ממש מעניינים מבחינתי…

  6. גדול מידן 🙂
    קבוצה שלי ממש מזכירה את שיקגו במזרח.
    כישרון יש שם אבל משהו שם פשוט לא דופק.
    המון בחירות גבוהות מבוזבזות עם השנים והניהול מהגרועים בליגה.
    לדעתי יראו שיפור כי חייבים אבל דווקא השנה המערב כל כך חזק באיזור הבטן שהם ישארו באיזור החלציים

  7. מעולה מידן.
    אולי אני שטוף מוח מהחברים המכורים בהופס אבל לי יש המון תקוות לקבוצה הזו, ובשנה פחות צפופה במערב פלייאוף היה יכול להיות בטווח סביר. אייטון נראה לי מאוד סוליד ויד מצוינת ובוקר עם פוטנציאל נפיץ. ראינו איזו קפיצה מילווקי נתנה כשסוף סוף הגיעה השיטה הנכונה ואני מקווה שזה מה שיקרה בסאנס בשנים הקרובות.

    1. הכשלון של פיניקס לייצר המשכיות דרך הדראפט הוא מדהים
      אולי העונה הם יצליחו יותר מבעבר על פניו בוקר ואייטון זה צמד גבוה-נמוך להמון שנים קדימה
      מצד שני גם טאונס את וויגנס לא מצליחים לנסוק במערב הרצחני

      1. לא רוצה לבלבל תמוח יותר מדי עם סטט של איזורי הזריקה אבל בגדול בוקר ווויגינס לוקחים כמחצית מהזריקות שלהם שלא מאזור הטבעת והשלוש. הבעיה שוויגנס נמצא על אחוזים הרבה יותר נמוכים באזורים הללו. כשאתה השוטר של הקבוצה זה מאוד משמעותי

  8. מידן ענק כמובן… מה זה באמת אומר עליך?? חחח :)))
    טוב תקשיב אני בדרך לראות את הנטשות בפסטיבל התמר אז עדין חייב לך תגובה רצינית אבל ממש מעצבן אותי שבכל האפשרויות שנתת לגבי גורלה של פיניקס העונה לא נתת לסמן אלופה.
    אז בלית ברירה סימנתי פליאוף ונראה לי שאני אהיה בודד גלמוד ויחיד בבחירה הזאת.
    פריוויו ענק תודה קינג.

    1. מילא פלייאוף אבל אליפות ?!?!
      חבר חבר על גם לכל תסריט אופטימי יש תקרת מחבר
      פלייאוף – ארוחה עליי
      אליפות – אני מבשל לך באופן אישי ארוחת צהרים שנה שלמה

  9. תודה מידן. מגמת שיפור לאזור 30 נצחונות. בוקר יתפנה להפציץ שרוביו ינהל את המשחק, ביינס בתקווה ילמד את איטון איך משחקים בהגנה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם