סקרמנטו קינגס מודל 2020 – לא הגיע הזמן לשבור את הבצורת ?

הקדמה – סקרמנטו קינגס מועדון שהיה בדרך לגדולות לא עשה את הפלייאוף מאז עונת 2005-6. המאמן האחרון שעשה פלייאוף עם הקינגס הוא ריק אדלמן ( הוא למעשה הגיע עם סקרמנטו לפלייאוף ב 8 עונות מתוך 8 שאימן ובכולן הקבוצה הייתה עם מאזן חיובי). בעונה שעברה הקינגס השיגו את המאזן הטוב ביותר שלהם מאז 2006 ועדין לא הצליחו לסמן וי על העפלה לפלייאוף.

אולם :

ותיקי הליגה זוכרים ודאי את הקינגס ואת הארקו ארינה המיתולגי עם אחד הקהלים הטובים והנאמנים בליגה. המאלוף ברות'ארס סחטו את מה שאפשר מהעיר והקימו את הגולדן 1 ארינה. פרט פיקנטי על מנת להגיע לאולם תסעו דרך שדרת דוויד סטרן. התכולה של האולם היא 17,608 במשחקי הקינגס. 97.7 אחוז תפוסה ו 17אלף ו 96 אוהדים בממוצע פקדו את גולדן 1 בעונה שעברה. מאידך גיסא 91.1 אחוז בלבד תפוסה במשחקי הקינגס והיא הקבוצה הכי פחות מושכת קהל בליגה.

רקורד בעונה שעברה :

למרות הנבואות השחורות, הסגל שנחשב חלש וייגר אחד על הקווים הקינגס סיימו את העונה עם 39 ניצחונות ו 43 הפסדים. שיפור של 12 ניצחונות לעומת העונה הקודמת ומקום 9 במערב.

מאמן :

לוק וולטון עונה רביעית בליגה כמאמן ראשי. מגיע לאחר שנה קשה מאוד בלייקרס וגם תלונות על הטרדה מינית מצידו(התיק נסגר). כשנראה היה שלאחר האפיזודה שלו בלייקרס יתקה למצוא את מקומו בליגה. החבר לקבוצה לשעבר ולדי דיבאץ סידר לו את משרת המאמן הראשי. (ייגר יכול להיות רגוע הוא בחברה טובה עם מייק מאלון וג'ורג' קארל שחטפו בעיטה לפניו). ההייפ סביב וולטון היה עצום בעיקר כי את ריצת ה 0-24 המפורסמת של הגולדן סטייט בעונת 2015 היא עשתה איתו על הקווים כסטיב קר החלים מניתוח בגבו. בלייקרס לעומת זאת הוא השיג 98 ניצחונות ב 3 שנים ( כמעט 40 אחוז הצלחה). דווקא בעונה ה 2 שלו הוא הצליח להפיק לימונדה מלימוני הלייקרס החדשים ואז הגיע לברון וולטון שילם את המחיר(זה היה שידוך שנדון לכשלון)

טובים הקשרים מן הכישורים

שחקנים שעזבו / באו

שחקנים שעזבו: וילי קאולי-סטיין ואלק ברקס (גולדן סטייט),אימן שאמפרט (יוסטון רוקטס מקום יאה לאחד שהתסרוקת שלו נראיתה הכנה למנחת מסוקים), , בן מקלמור (רוקטס), ג'סטין ג'קסון (דאלאס)

שחקנים שנשארו: האריסוןבארנס,ד'ארון פוקס,באדי(לא בילי) הילד, מרווין (לא גיי)באגלי,בוגדן בוגדנוביץ'(השחקן עם השם הכי פחות אמין בליגה),נמנייה בייליצה(בחיי שיש לו שם של מעדן בלקאני), הארי גיילס, יוגי (קיצור של יוגורט ?)פרל, קיילב(בן כלב?) סוואניגן.

הפנים החדשות :טרבור אריזה(באריזת מתנה),דווין דדמון(עונה נהדרת בהוקס),קורי ג'וזף(אינדיאנה), ראשון הולמס(פיניקס), טיילר יליוס(לא קיסר)

הקבוצה שמשלמת הכי מעט בליגה

מה היה בעונה שעברה ?

סקרמנטו לאחר עונה קשה ולאחר טונה של ביקורת על הטרייד ששלח את דמארקוס קאזינס לניו אורלינס בזמנו הפכה לקבוצת כדורסל. הייתכן הדבר? האם עדיף ולדי דיבאץ שיכור מאשר GM שיקח החלטות מושכלות ? 13 שנים ללא פליאוף הם לא עניין שבשגרה אבל סימפטום של ניהול מזעזע. 13 שנים ואוסף של בחירות דראפט שלא הבשילו לכדי קבוצה. להוציא עונת הרוקי של טייריק אוונס ועומרי כספי לא היו רוקיס שנראו כדבר הבא. בשנתיים האחרונות ד'ארון פוקס ובאגלי נראים לגמריי אחרת ממה שהורגל בסקרמנטו.

בעונה שעברה נראה שמשהו התחיל לעבוד טוב עבור הקינגס. נראה שייגר למרות עונות איומות לא שכח לאמן. היו ביקורות על הקינגס שוויתרו על דונציץ ובחרו בבאגלי בבחירה ה 2. נכון להיום באגלי נראה טוב במחזור רוקיס נדיר כשכל הטופ 5 נבחרו לחמישיית הרוקיס של השנה.

סקרמנטו הייתה במאזן 27-30 לפני פגרת האול סטאר ודווקא אחרי התוספת של האריסון בארנס שהגיע מדאלאס סקרמנטו איבדה גובה וסיימה את העונה במאזן 16-9 בלבד.

לסקמרנטו לא היה נצון יוצא דופן בעונה שעברה היא 20 בדיפנסיב רייטינג ו 16 באופנסיב. ממוצע מינוס אבל הבוסט הגדול היה ד'ארון פוקס ובאדי הילד עם עונת פריצה. באגלי היה בסדר גמור, קאולי סטיין השכיח את קאזינס(פחות מיותר) ובוגדונוביץ' ניפק את הסחורה.

ההחלטה לפרק ולזרוק את ייגר לא נראית מושכלת במיוחד וחבל שסקרמנטו לא חיפשה המשכיות (אלא אם הם מחפשים עונה 14 ללא פלייאוף)

אז מה צפוי לנו ?

טר"ש או צל"ש יהיה הסיפור של לוק וולטון. על פניו לאוסף הצעירים של הקינגס וולטון נראה כמו בינגו אבל מאמן צעיר הוא לא בהכרח ערובה לפיתוח צעירים( צעירי הלייקרס לא הוסיפו אספקטים למשחקם ולא התפתחו מאוד תחת וולטון). בפועל חמשייה של פוקס את הילד בקו האחורי. בארנס ובאגלי כפוורדים ודדמון כסנטר יכולה לעבוד טוב כלא מן הנמנע שבאגלי ישחק סנטר ושחקן אחד יבוא על חשבון דדמון ( בוגדונביץ אבל זה הרכב קצת רך הגנתית)

היתרון העצום של הקינגס כשמעיפים מבט על הסגל שלהם רואים המון איזון,גמישות ו 8-10 שחקנים שיכולים להיות במאזן של 8 נקודות ומעלה.

הקצב של הקבוצה צפוי להיות מאוד מהיר והיא מזכירה קבוצת קולג'ים צעירה. לא כזאת שתרוץ מאוד רחוק אבל כזאת שתרוץ. טרבור אריזה לא הצליח להיות אקס פרטור לצעירי הסאנס, משחקן ברמתו שטעם את הרמות הגבוהות ביותר כולל שלוקים משמפניה (בלייקרס) אתה מצפה שישמש כחונך על לצעירי הקבוצה.

ד'ארון פוקס השועל נתן חתיכת עונה בעונה הקודמת אם הוא ימשיך את גרף ההתקדמות שלו + באגלי שהופך למכונת דאבל דאבלס ויש לסקרמנטו לאן לשאוף.

הקינגס שהיו 4 בליגה מאחוזים לדאון טאון (מקום 26 באחוזים ל 2 ,27 מהקו) צריכים להמשיך לשרוף רשתות. הקצב של הקינגס רצחני ועם קצת מיקוד וריכוז הם יכולים להיות הפתעת העונה. ד'ארון פוקס ( יאללה נלך על אר'אלה וזהו) שיפר את האחוזים שלו מדאון טאון ל 37% לעומת 30% בעונת הרוקי.

מפתח נוסף להצלחת הקינגס הוא להיות קבוצת ריבאונד חזקה. הם צריכים כמה שיותר כדורים בידים.

החסרון הגדול של הקינגס שהבית הפסיפסי שהיה שממה ושממון בשנות השפל של הלייקרס והעדנה של גולדן סטייט נראה כבית הרצחני בליגה. בנוסף כמעו ואין נמושות במערב.

מה יעלה בגורל הקינגס ? תשובות באפריל 2020.

זה זמן התסריטים:

פסימי: העננה הקודמת הייתה אנומליה ליכולת של הקינגס והם חוזרים לשחק מבולגן ומהנה אבל לא להשיג הצלחות במערב הרצחני. 31 ניצחונות בלבד ולוק וולטון מוכיח שמאמן גדול הוא לא (בדיוק כמו ימיו כשחקן)באגלי ופוקס נעצרים וחוזרים לממדים שפויים עם מספרים של שחקני רוטציה. האריסון בארנס ממשיךלא לספק סחורה, באדי הילד עובר בטרייד ודיבאץ מחזיר את המפתחות אחרי שהוא נכשל באופן גורף.

אופטמי: הקינגס נותנים בראש לכל מה שזז עם קצב משחק שמזכיר את גולדן סטייט. האחוז האפקטיבי בהתקפה גבוה והקינגס מקבלים 117 נקודות לערב. באגלי ה MIP עם עונה של 21 ו 10. ד'ארון פוקס לא רחוק ממנו עם 20 ו 9 סוכריות למשחק. סקרמנטו מנצלת את הפתיחה הצולעת של הקבוצות מאל איי והיא שומרת על מרווח בטחון במקום ה 8 במערב. עונה של 45 ניצחונות נגמרת בסיבוב הראשון בהפסד ב 5 משחקים ליוטה ג'אז.

ריאלי: יש משפט שאומר משפחה לא בוחרים. אתרז מזלה של הקינגס להיות במערב בעונה שבה כמעט כל קבוצות הקונפרנס התחזקו. סקרמנטו נותנת את הכל ולראשונה אחרי 14 שנה אפילו מסיימת במאזן חיובי של 40:42. אתרע מזלה כבר אמרתי, לצערה הספרס שעשו ניצחון אחד יותר תפסו את המקום ה 8 והמשיכו את הרצף שלהם שהוא הנגטיב של סקרמנטו – איך להגיע לפלייאוף עונה אחרי עונה.

14 תגובות

  1. מצוין, תודה על הפריוויו.
    לא יאמן איך הקבוצה המצ'וקמקת הזאת הפכה תוך עונה-שתיים לדארלינג שכולנו אוהבים לאהוב.
    הפרחים לזיו . . .

  2. תודה רבה. להערכתי השנה יעשו פלייאוף ממקום 7-8 עם הדחה מכובדת בסיבוב הראשון . דדמון ואריזה הם ממש שיחוק. לא מבין למה החתימו את בארנס.

  3. תודה מידן,
    קבוצה מעניינת אבל השאלה אם באמת שנה שעברה היה אמיתי ואיך יסתדרו עם התחרות הקשה.
    באדי הילד לא יקלע מעל 40% לשלוש גם השנה אני מאמין, אבל מצד שני אפשר ורצוי לצפות להרבה יותר מבאגלי.
    לדעתי לא טובים ועמוקים כמו ניו אורלינס, ויסיימו מקום 10-11, לא בגלל שהם גרועים אלא בגלל כמות הקבוצות החזקות במערב

  4. מאוד אוהב את הקבוצה הזו אבל השנה לא נראית לי כמו שנת הפריצה.
    שנת בדיקת הכישרון והחיבור, אולי בשנה הבאה יהיה דיבור
    🙂

    1. פריוויו נהדר תודה קראתי שפרסמת אהל אנח מטרק בהרים בבולגריה ואין קליטה. אני מרוצה ממה שעשו בקינגס. אני מאד מרוצה מהעומק12 שחקנים לגיטימים צגמרה שיכולים לשחק במהירות שיא. מבין יתר השחקנים וונין גבריאל הוא שחקן נבא לכל דבר מקןוה שיעשהה תסגל. כמו שכתבתי כאן בעבר לדעתח השחקן עם האפסייד הכי גבוהה הוא באגלי היכולות שלו הן פסיכיות שנה שעברה הראה רק ניצוצות. שנה של 20 10 כמו שכתב מידן היא יותר מראלית עבורו. גם הארי גיילס עוד לא הראה כלום. לדיתי לקינגס השנה יש עומק וקבוצות חתקדו לעמוד בקצב. לא מודאג מוולטון הוא יותר מתאים מייגר בהרבה ושיכנס לגרוב יהיה טוב.

      1. אין עלייך זיו
        תהנה בטרק ותהנה מסקרמנטו העונה
        מגיע לך נחת אחרי השנים הקשות מאוד

  5. תודה למידן התותח!
    מאד אהבתי את הקינגס שנה שעברה, מחזיק אצבעות שהשנה יעשו את קפיצת המדרגה המיוחלת.
    בכל מקרה, יהיה כיף לראות אותם.

  6. עם כל האווירה המקצועית מסביב שנותנת קבוצה טובה יש רק דבר אחד שיכריע.
    היכולת של באגלי ליצור בצורה עקבית ספק אם זה ייקרה השנה

  7. וולטון לא הפיל אותי מהכסא מחשב כשאימן את הלייקרס
    אני מקווה שיצליח אבל הוא מהווה סימן שאלה גדול

  8. תודה מידן. לדעתי ישברו את הרצף העונה וייכנסו ממקומות 7-8 והדחה סיבוב ראשון. שילוב נכון בין צעירים למנוסים. המהלכים של דיבאץ' נראו באמת רעים בתחילת דרכו אבל דווקא בעונה האחרונה נראה שהתווה כיוון טוב למועדון.

    1. בגלל שזאת סקרמנטו אני חושש שהעונה האחרונה הייתה חד פעמית
      וולטון לא הרשים אותי בלייקרס ושינוי מאמן יכול לעבוד לרעתם

      1. לגבי וולטון- בשתי העונות הראשונות שלו עשה עבודה לא רעה בלייקרס, בעונה האחרונה לברון כבר אימן בפועל…

  9. יופי של פריוויו וסבבה של קבוצה.
    זו קבוצה עם המון כשרון גולמי. אחרי הרבה זמן נראה שסוף סוף הצליחו להיפטר סופית מהצורך להחזיק ברוסטר טיפוסים מוזרים סטייל אוואנס דמרקוס או קולי סטיין. כולם נראים נורמלים ומכווני מטרה. לוולטון מתאימה קבוצה כזאת הכדורסל המהיר שלהם יהיה חווית צפיה מהנה מאוד קצת כמו הלייקרס לפני עידן לברון.
    מצד שני אין שם בהרכב הזה אף קילר אמיתי סטייל ג'מאל מארי או יוקיץ אם אני משווה לקבוצה צעירה אחרת.. בנתיים. זו התחושה שלי לגביהם פוקס (נפלא) באדי הילד (מצוין) באגלי (ידבר עוד הרבה בליגה) ובוגדנוביץ' (יהיה סוף סוף יציב?) הולמס (פחות נגר ממה שנראה עליו וחיה בצבע) זה חבורת צעירים מצויינת. השנה זו עונת מבחן עבורם. הם חייבים לעשות פליאוף (זה מה שהימרתי) ושנה הבאה להתחיל להסתכל יותר למעלה. אם לא תחושה שלי שהסגל הזה יונפץ לכל רוח בשנה הבאה . האצבע קלה על ההדק בסקרמנטו אין זמן אין סבלנות ועושים שגיאות.
    בעייני בכל אופן זו הקבוצה הכי טובה שהעמידו בשנים האחרונות או יותר נכון אם הכי הרבה סיכויים לעשות פליאוף למרות המערב החזק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם