פלייאוף 2020: גמר המזרח נפתח

טורונטו רפטורס (1) 95 – מיאמי היט (0) 87

טורונטו מגיעה כאלופה הגאה ועברה משוכה לא קלה שנגמרה ב-7 משחקים מול בוסטון במשחק שלקח מהם הרבה אנרגיות. מיאמי לעומת זאת, ניצלה את הפציעה של יאניס והבלאגן בחדר ההלבשה של מילווקי כדי לעשות הפתעה גדולה ולהדיח את הקונטנדרית הראשית במזרח ב-6 משחקים.

בעונה הרגילה המאזן בין 2 הקבוצות עמד על 0:3 למיאמי, שהגיעה לטורונטו העייפה מאוד בטוחה בעצמה לאחר מנוחה ארוכה.

"אנחנו יודעים מה מונח על הכף", אמר ג'ימי באטלר כשנשאל על הציפיות שלו מהשחקנים הצעירים, "אנחנו מרגישים שיש לנו הזדמנות כאן, ואין לנו זמן למשחקים. זה הזמן להפריד בין הגברים לילדים, ואצלנו, כולם גברים".

רוב סוכניות ההימורים הלכו דווקא על מיאמי הערב, למרות יתרון הביתיות של טורונטו.

"נראה לי שכמה מהגברים יצטרכו לשים חיתול במשחק הבא, כי אסור לנו להיראות ככה", אמר באטלר בסיומו כשנשאל לגבי האמירה שלו לפני המשחק.

ואכן, כך זה נראה. שחקני מיאמי הצעירים נראו מבוהלים הערב בהר הגעש הקנדי. קנדריק נאן, שעבר עליות ומורדות לאורך כל הפלייאוף, זכה לאמון של מאמנו ועלה בחמישייה יחד עם דאנקן רובינסון, אבל שניהם היו נוראיים הערב. 2-11 במשותף, 7 איבודים ובכלל מיאמי כולה, קבוצה ששומרת על הכדור נהדר בעונה הרגילה, ביצעה לא פחות מ-23 איבודי כדור הערב. הרבה בזכות האנרגיות וההגנה הקשוחה של טורונטו, אבל נראה שזה היה יותר מזה.

המשחק עצמו היה הרבה פחות צמוד ממה שמראה התוצאה הסופית, כשהרבע הראשון נגמר בתוצאה 35-17 לטורונטו, והמחצית 58-40. כשמלבד באטלר, נראה שלכולם רועדות הידיים, כולל אדבאיו שקלע 6 נק' על 5 איבודי כדור במחצית הראשונה בלבד.

המחצית השנייה לא היתה הרבה יותר טובה, וטורונטו כבר הגיעו ל-25 הפרש ברבע השלישי, 72 – 47 עם תצוגה נהדרת של קייל לאורי בן ה-34 ששילהב את הקהל במשחק נהדר ומחצית ראשונה מופתית.

מיאמי יצאה לריצה משלה לקראת סוף הרבע השלישי דווקא בהרכב הוותיקים של ספולסטרה שכלל את דראגיץ', באטלר, איגוודלה, ג'ה קראודר ויודוניס האסלם. "רציתי להראות לצעירים שהשד לא כזה נורא", אמר האסלם כשנשאל על המלחמה וההקרבה שעשה ברבע השלישי כשהתוצאה כזו רחוקה, "אנחנו נלחמים על כל פוזשן, לא משנה מה התוצאה" אמר באטלר. ואכן מיאמי יצאה לריצת 15-3 והקבוצות יצאו לרבע הרביעי ביתרון 13 בלבד לטורונטו. 75 – 62.

מיאמי ניסתה לנגוס עוד קצת בהפרש, אבל לא התקרבה מתחת ל-8 נק' מטורונטו, כשכל פעם ואן ווליט, לאורי או סיאקם עוצרים את המומנטום. 95- 87 בסיום לטורונטו.

"אני שמח שבערב כל כך גרוע שלנו, ואחרי פיגור כזה גדול, ידענו להתעשת ולהפוך את זה למשחק" , אמר ספולסטרה בסיום. כשנשאל האם יעשה שינוי בהרכבים במשחק הבא אמר "נראה" ולא הוסיף.

ניק נרס בסיום המשחק: "היינו עייפים אחרי הסדרה הקשה מול בוסטון וידענו שחייבים לצאת ולתת את הטון מההתחלה. כבר התרגלנו להפסיד משחקי 1 בפלייאוף, וזה הרגל שחייבים לעקור".

לטורונטו: קייל לאורי התקרב לקוודרופל דאבל עם 24 נק', 10 ריב', 11 אס' ו-7 חט', סיאקם הוסיף 18 נק', 15 ריב' ו-5 בלוקים (4 מתוכם על אדאבאיו), ו16 לואן ווליט.

למיאמי: באטלר עם 20 נק' ואף שחקן אחר במיאמי לא קלע מעל 15 נק'.

6 תגובות

  1. תודה ניב
    מדהים מדהים מדהים
    אין מילים על לאורי באחת מהופעות הפלייאוף הגדולות בכל הזמנים

  2. טורונטו ברמה אחת או שתיים מעל מיאמי וגם יש לה את הניסיון של אלופים. סדרה קלה לקראת מנוחה ומפגש מול יריבה פצועה שתבוא מהמערב

  3. סדרה שתיגמר יותר מהר משהיא התחילה…

    לא היום ולא אף יום, מיאמי בקליבר של טורונטו.

    1. לדעתי דווקא יש למיאמי מצ' אפ טוב מול טורונטו, פשוט הצעירים שלהם קפאו לאור הזרקורים. מקווה שישתחררו מזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם