שאלת השבוע – מי השחקן האהוב בליגה? / דור ביטון

לא קל לכתוב על ספורט בימים ללא ספורט. כמה אפשר ללכת למחוזות הנוסטלגיה בלי להפוך רפיטטיבים, בנאליים, משמימים. אני בטוח שעוד נגלה. אבל בינתיים, ננסה להעלות שאלה אחת ביום עליה חברי הצוות שלנו ינסו לענות. נשמח לשמוע את התשובות שלכם, גם באתר וגם בדף הפייסבוק.

שאלה 1: מיהו שחקן ה-NBA האהוב עליך ולמה?

שחקן יום ב' דור ביטון: לוקה דונצ'יץ' אני בחרתי בכוכב האירופאי העולה, לא לא התכוונתי לדני אבדיה אלא למי שטוענים שהוא המודל לחיקוי שלו – לוקה דונצ'יץ'. לפני כמה שנים ראיתי משחק אקראי של ריאל מדריד, הקבוצה הטובה ביורוליג אז, נגד פנרבחצ'ה. לפני המשחק שמעתי על הכישרון המתפתח שם והלכתי לראות על מה מדובר. באותו משחק הוא סיים עם 20 נקודות, 10 אסיסטים ועוד 8 ריבאונדים כשמי שפירגן לו בסוף המשחק היה אובראדוביץ' הגדול. מאז התאהבתי בילד הזה. בדראפט 2018 אני כמו כל האירופאים תפסתי את הראש איך לא לוקחים את לוקה בחירה ראשונה אחרי MVP של היורוליג בגיל 19. גם אני לא הבנתי את כל מה שכתבו עליו וכל הזילזולים שהיו. אבל מצד שני, קצת שמחתי שיהה לו מקום להפוך לסיפור טוב כמו שבNBA אוהבים. ולוקה הוא סיפור, על ילד שנולד בלובליאנה לאבא שחקן כדורסל ולאמא דוגמנית, ילד שפילס את הדרך שלו לפסגה בכוחות עצמו ועם עבודה קשה שלא תבייש את הטובים ביותר. אז נחזור לדראפט- התבאסתי על המיקום אבל לוקה הגיע למקום הכי נכון בשבילו. דאלאס שחשבה שפרוזינגיס יהיה הכוכב שלה קיבלה שחקן רעב יותר, מחויב יותר, מגוון הרבה יותר והעיפה אותו קדימה למקום הנכון בשבילו כולל כמובן תואר הרוקי של העונה. דונצ'יץ' מחוץ למגרש הוא מצחיק, מתרגש, מרגש, מחייך, אוהב, לא מפחד להגיד מה שהוא רוצה. פשוט שחקן שקל להתחבר אליו. ואז דקה אחרי זה הוא פשוט יקלע שלשה בלתי אפשרית, או ישלים עוד טריפל-דאבל או יטביע על השחקן הכי גבוה בקבוצה היריבה וייתן מבט של "תזכירו לי על מי אמרתם שהוא לא אתלט?" לסיכום, לוקה הוא אבן דרך בNBA ותהיה לו חשיבות מכרעת באיך הליגה תיראה בעוד מספר שנים. 

2 תגובות

  1. אני חושב שמדובר בהתפתחות של לארי בירד.
    לא יודע להסביר איך בירד שיכפל עצמו
    איך סידר לעצמו נתינות מזרח אירופית ואיך נהיה צעיר ואתלטי יותר משהיה?
    אך בכלל לא מעניין מה או לא אני יודע להסביר, מעניין מיהו לוקה .
    ולוקה הוא לארי משודרג שהועבר במכונת הזמן , זה הכל…

  2. דונצ'יץ' הוא שחקן בוגר, כבר מאז שהיה בן 17. אני מאוד אוהב אותו. ובכל זאת הופתעתי לטובה כי חשבתי שהוא יהיה liability יותר גדול בצד ההגנתי.
    באיטיות ובפלגמטיות הוא מזכיר לי את בודירוגה אבל ההשואה הנכונה היא למג'יק ג'ונסון בכבודו ובעצמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם