שיקגו בולס – העתיד כבר כאן (?)

שיקגו בולס

אולם: יונייטד סנטר האגדי. תכולה מירבית: 20,917 צופים, הכי גדול בליגה. בפועל מילאה 96% מהתפוסה המירבית כשהיא במקום ה-17 בליגה. וזה הדבר הכי טוב שאפשר להגיד על העונה האחרונה בשיקגו.

מאמן: ג'ים בויילן (בן 54. שנה שנייה בקבוצה, ראשונה מלאה)

מאזן בעונה הקודמת: 60-22 (אחרונים במזרח)

תקציר העונה הקודמת

למה לדבר על העבר? אפשר שלא? אבל בכל זאת, חוקי הפורמט.

שיקגו ניסו לבנות מחדש אחרי עונת רוקי מוצלחת של לאורי מרקנן ולקבל מומנטום לקראת השנים הבאות כשהם מתבססים על הגרעין של זאק לאבין, מרקנן, הרוקי ההגנתי וונדל קרטר והגופה של קריס דאן. איזה מומנטום ואיזה חיובי? מרקנן נפצע והחמיץ 30 משחקים, לאבין החמיץ 20, וונדל קרטר התעלה והחמיץ 38. דאן שיחק אגב ב46 כאלו, וחבל.

פרד הויברג החביב פוטר לאחר 24 משחקים. ג'ים בוילן הידוע בקפדנותו הועלה למשרת המאמן הבכיר. לאחר הפסד ב-50 הפרש באחד מערבי הבזיון המתמשכים החליט המאמן הקשוח לבטל את יום החופש למחרת המשחק ולקבוע אימון. זאק לאבין ארגן מרד שחקנים ופנה לארגון השחקנים במטרה למנוע את ההתעללות. שיקגו נראו כמו בדיחה מהלכת ומקום אחד לפני האחרון ביעילות ההתקפית (משאיר לכם לנחש מי היו במקום האחרון), כשגם ההגנה לא הרחק מאחור (מקום 25 בליגה). זה נגמר בעונה הכי גרועה של שיקגו מאז ומעולם, עם לא פחות מ-60 הפסדים.

אז למה עיר הרוחות לקראת הסתיו מריחה מעט אופטימיות?

כי הבולס דווקא סיימו את העונה באופן חיובי. בוילן ולאבין החלו להראות אהבה כשלאבין ביקש לשלם קנס על טכנית שהמאמן קיבל. לאורי מרקנן נראה מצויין כשחזר מהפציעה והתיאום עם לאבין הלך והשתפר ככל שהתקדמה העונה. יחד עם ניצוצות מבטיחים מאוטו פורטר שהגיע באמצע העונה מוושינגטון. וכי בקונפרנס שבו גם קבוצה שסיימה עם 20 נצחונות בעונה הקודמת נראית מועמדת לגיטימית לפלייאוף, תקווה זה לא רק המנון.

מה בקיץ?

הגיעו: תומאס סאטורנסקי שנראה מצויין במדי צ'כיה הקיץ הוא הרכש העיקרי, והוא ימלא את עמדת הרכז העלובה של הקבוצה. אך הבולס לא הסתפקו בזאת ובחרו את קובי ווייט האקספלוסיבי בבחירה ה-7 בדראפט האחרון, וגנבו את לוק קורנט מהניקס. יחד איתם תדאוס יאנג הגיע מאינדיאנה אחרי עונה טובה ובשיקגו מרגישים שהשילוב בין צעירים לוותיקים יעשה את ההבדל.

נשארו: אוטו פורטר (הגיע מוושינגטון בעיצומה של העונה הקודמת), דנזל וולנטיין, מרקנן, קרטר, לאבין, דאן וריאן ארכידיאנו.

עזבו: רובין לופז שימשיך לנהל את מלחמתו נגד קמעי הליגה במדי מילווקי

חמישייה צפוייה: סטורנסקי, לאבין, פורטר, מרקנן, וונדר קרטר.

חמישייה שנייה: קובי וייט, כריס דאן, צ'נדלר האצ'ינסון, תדאוס יאנג, ולוק קורנט.

איך זה ייראה?

ממחסור ברכז פתאום בוילן יצטרך להחליט איזה רכז להעלות. קובי ווייט נחשב על פני רבים כפוטנציאל להיות הגארד היותר מוצלח בדראפט האחרון. מעין תואם ד'ארן פוקס שאוהב לרוץ, יכול לעשות הגנה ולא מפחד בהתקפה כשזרק לא פחות מ-6 שלשות למשחק בצפון קרולינה (שאותם קלע ב-35% סבירים). השאלה איך יסתדר עם בוילן הקפדן והשמרן היא שאלה שתקבע לא מעט את קצב ההתפתחות שלו בליגה.

כרגע נראה שסטורנסקי הסולידי יעלה כרכז הראשון ואילו ווייט יעלה מהספסל, אבל מהות היחסים בין ווייט הפראי לבין המאמן המאלף היא דבר שיש לשים אליו לב בעונה הקרובה. בהחלט יכול לראות מצב שבו סטורנקי, ווייט ולאבין ישחקו ביחד באותה חמישייה, אבל זה מביא אותנו לפסקה הבאה.

כששני השחקנים הכי טובים שלך הם מרקנן ולאבין עיקר הבעיה היא ההגנה. שיקגו יהיו חייבים להשתפר בתחום הזה, אבל האם הסגל שלהם בכלל מאפשר את זה?

לאבין מבחינתי הוא האיש להסתכל עליו העונה, כשהוא החל להראות סימני בגרות ומחוייבות לקראת סוף העונה. כנראה שלהיות בדרך קבע בקבוצות תחתית גורם להבנה שאולי צריך לשנות משהו. אני צופה ללאבין הופעת אולסטאר בשנה הבאה. לאבין סיים את העונה הקודמת עם ממוצעים של 23 נק', 4.5 אס', 4.5 ריב' ו37% מהשלוש. אך גם אם יגיע ל-26 6 ו-6 בגיל 24, מה שבהחלט אפשרי, הוא יהיה חייב שהקבוצה שלו לא תהיה בדיחת הליגה, די דומה למצב שדווין בוקר נמצא בו.

לאורי מרקנן גם הוא הראה שהוא יכול להיות מוקד ההתקפה עם 18 נק' (36% לשלוש) ו-9 ריב' למשחק אך הוא נמצא בבעיה מכיוון שהליגה הולכת לכיוון שסטרץ' 4 שלא יכול לשמור על מספרי 3 או 5 (או 4 במקרה הזה) נכחדים מהעולם. אני מעט חושש מהיכולת של מרקנן להפוך לשחקן הגנה סביר, ואם לא יראה שיפור בתחום הזה בוילן יעדיף לתת יותר דקות לתדאוס יאנג יחד עם וונדל קרטר ומרקנן יראה פיחות במעמדו.

כרגע לבוילן יש הרבה עבודה לעשות, אבל הנסיון שהיה לנו מת'יבודו במינסוטה מראה שאם השחקנים עצמם לא רוצים/מסוגלים לעשות הגנה, כמה שתצעק עליהם ICE ICE מקסימום יהפוך אותם למחליקים על הקרח יותר טובים.

סך הכל לשיקגו בהחלט יש כישרון בסגל, שילוב טוב בין צעירים ו-ותיקים, והרבה סיבות לאופטימיות. אך איך הופכים כישרון על הנייר להצלחה על המגרש? והאם בויילן, שקיבל הארכה בתחילת הקיץ, הוא האיש המתאים לכך?

הימורים

ווגאס אנדר/אובר : 32.5

תחזית אופטימית – קובי ווייט יתן זריקת מרץ להתקפת שיקגו המנומנמת והשוורים הצעירים יתחילו לרוץ כשלאבין מציג נתוני סופרסטאר, וונדל קרטר סוגר את הצבע ובוילן מחדיר רעל בחבורה העצלה. שיקגו עושים מה שעשו אורלנדו בשנה שלפניה ומשפרים את מאזן הנצחונות בלא פחות מ-19 מהעונה הקודמת כשהם מגיעים ל-41 נצחונות ומקום אחרון בפלייאוף המזרח על חשבון טורונטו.

תחזית פסימית – מרקנן לא מצליח להגן על קונוס ובוילן מתייאש ומוציא אותו מהרוטציה. כריס דאן גם הוא נמצא על הטרייד בלוק וזאק לאבין דורש – 'או המאמן או אני'. שיקגו ממשיכים להיראות כמו בדיחת הליגה ופקסון וגאר שוב עושים טריידים על כל הנכסים שלהם תמורת שחקני משנה בינוניים. שיקגו מתחילים בנייה מחדש עוד לפני שהתחילו לבנות מחדש.

תחזית ריאלית – שיקגו עשו קיץ מצוין לדעתי. ההגנה עדיין חשודה ביותר והתקווה לפלייאוף, כמה שמפתה נראית לא ריאלית. שיקגו משתפרים, מגיעים ל35 נצחונות ומקום 11 במזרח.

12 תגובות

  1. גם אני עם הריאלית ומסכים עם מידן בכל מילה – פריוויו מעניין על קבוצה שלא הייתי מכוון שעון בשבילה…

  2. וואו ניב הוצאת פה מים מהסלע. עצוב מה שנהיה משיקגו, מועדון עם היסטוריה וכמעט כלום בהווה. לא מבין למה הביאו את תד יאנג, בספק אם הם מבינים. רואה פה קבוצה שתסיים מקום 10 במקרה הטוב.

  3. תודה ניב. מסכים עם הכל כולל טהתחזית הריאלית.
    קובי וויט זה המון פוטנציאל אבל למה להביא מישהו לפניו ? תן לו את המפתחות אם כבר אז כבר.
    כשרון יש בקבוצה הזאת העניין הוא הפציעות .. כל החבורה הזאת נוטה להיפצע וזה יהיה פקטור משמעותי.

  4. חולה על סאטורנסקי מאליפות העולם.
    איפה שיהיה אני בעד
    יאללה צ'יקאגו
    🙂

  5. תודה רבה ניב
    הוצאת פרוויו מאוד מעניין על אחת הקבוצות היותר משעממות בליגה
    משהו לא עובד טוב לבולס בשנים האחרונות והם חייבים שידוד מערכות
    הפוטנציאל קיים אבל זה לא עובד להם כקבוצה
    הסיפורים עם בוילן מאוד מעניינים, נראה שמאמן צעיר יכל לעשות את ההבדל

    1. דווקא לדעתי קבוצה ממש מעניינת.
      ווייט, סטורנקי, וונדל קרטר, מרקנן ולאבין יחד עם אוטו פורטר ותדאוס יאנג זה סגל לא פחות מעניין ממה שיש באטלנטה למשל.
      העניין באמת אם מרקנן ולאביו יצליחו להישאר בריאים ובעיקר לעשות הגנה שלא נראה סיפור מינסוטה חוזר על עצמו.

  6. גם אני עם התחזית הריאלית. חושב שמה שקרה בשיקגו ביחסי מאמן שחקן דומה למה שהיה עם תיבודו הוא הצד השני של המטבע של מה שלברון הראה לנו.
    בסופו של יום השחקנים הצעירים (והמפונקים) הם אלה ששמים את הכדור בסל. כשהם הופכים צד בתקליט ומבינים שכל האחריות היא עליהם ולא על המאמן ומתחילים להתנהג בצורה בוגרת, פתאום הקבוצה נראית נהדר ואפילו יש מאמץ בהגנה. נקווה שזה מה שיהיה השנה בשיקגו.

  7. קיץ מעניין ובכיוון הנכון. הולך עם התחזית הריאלית.
    תודה רבה ניב.

  8. אני אוהב את מה שעשו בשיקאגו. לדעתי יהנה מאד מעניין לראות אותם השנה. רובין לופז זה אמיתי? זה נראה ככה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם