אורלנדו מג'יק – כי הגודל כן קובע

בעונה הקודמת אורלנדו מג'יק הפתיעו כששיפרו את מאזן הניצחונות בלא פחות מ-17 מהעונה החולפת מבלי שינויים עמוקים ברוסטר. מה צופנת עונת 19/20? ניב שכטר בודק

תקציר:

סטיב קליפורד בעונתו הראשונה בקבוצה ייצב את ההגנה בטופ 10 בליגה, ויחד עם עונת אולסטאר מניקולה ווצ'ביץ' – אורלנדו מצאה עצמה בפלייאוף לאחר שש שנות בצורת.

אורלנדו מג'יק נמצאים במצב שיש הרבה סיבות להיות מרוצים מהתפתחויות העונה הקודמת,

אך האם יש עוד מקום להתקדם, או שקליפורד שוב הגיע לקבוצה שהתקרה שלה היא סיבוב ראשון בפלייאוף?

מאמן: סטיב קליפורד (עונה שניה בקבוצה)

מאזן בעונה הקודמת: 40-42 (מקום 7 במזרח)

הגיעו/עזבו:

עזבו – ג'ריאן גרנט, טימופיי מוזגוב

הגיעו – אל פארוק אמינו (מפורטלנד), איזאק האמפריז (אטלנטה), ג'וש מגט. צ'ומה אוקקה (בחירת דראפט במקום ה-16)

נשארו – דיג'יי אוגוסטין, מוחמד במבה, ניקולה ווצ'ביץ', אבאן פורנייה, אארון גורדון, ג'ונתן אייזאק, טרנס רוס,  מייקל קרטר וויליאמס, מרקל פולץ , קם בירץ', מלווין פרייזר ווסלי איוונדו ואמיל ג'פרסון.

חמישייה צפוייה: אוגוסטין, פורנייה, גורדון, אייזאק, ווצ'ביץ'

ברוטציה: קרטר וויליאמס, טרנס רוס, אמינו, קם בירץ', במבה, פולץ (?)

מה יהיה העונה בקבוצת אורלנדו מג'יק?

אורלנדו החליטו שהם מרוצים ממה שיש להם ונשארים עם הקיים. ההחתמה של ווצ'ביץ' בקיץ לחוזה 100 מיליון הדולר, יחד עם החוזה שחתמו עם טרנס רוס בשנה שעברה על 54 מיליון ל-4 , ושמירת האופציה על מרקל פולץ בלא פחות מ-12 מליון דולר סגרה את הפלומבה על הסגל הקיים, ונשאר רק לקוות להשתפרות מבפנים.

אל פארוק אמינו נחטף מפוטלנד תחת הMLE (כ-30 מיליון דולר ל-3 שנים), בצעד שיחזק עוד יותר את ההגנה של קליפורד, אך חוסר האיזון בסגל עדיין בולט ובעיית הריווח חיה וקיימת.

אורלנדו מציגה את אחד מהסגלים הארוכים בליגה עם קו קדמי כשרוני של ווצ'ביץ', אייזאק, גורדון ובמבה, אך איך מנצלים את היתרונות הברורים בגודל, ליתרון על המגרש בכדורסל המודרני?

באופן אישי אני חושב שמוחמד במבה הוא סנטר מושלם לכדורסל המודרני, אך את עונת הרוקי שלו, בחירה מספר 6 בדראפט, פתח בצליעה והמשיך בפציעה, כשהוא משחק 47 משחקים בלבד, וסימן באסט רציני מתנוסס מעל ראשו. השאלה הנשאלת היא איך אורלנדו תנצל את הכישרון של במבה בפיקנרול ללא רכז מחליף ועם צבע סתום וחסום?

אייזאק המשיך להראות השתפרות ונתן עוד עונה מצויינת בה הראה שיפור בהבנת המשחק יחד עם חוש טוב לריבאונד ונקודות בתוך הצבע כשהוא מסיים את 30 המשחקים האחרונים של העונה עם ממוצעים של 14 נק', 7 ריב' ו-2 חס' למשחק.

המסע של אארון גורדון אל עבר עמדת ה-3 עדיין עומד בתווך שבין מטרה ריאלית לסוס החד קרן שמתחבא מאחוריה. הוא כבר מתקרב ל-35 % מהשלוש, כשהוא קולע 16 נק', 7 ריב' וכמעט 4 אס' למשחק, אך עדיין מקווים לשנת הפריצה שתביא אותו להיות שחקן הפרנצ'ייס שקיוו שיהיה.

שלושת הגבוהים האלו הם בני 20, 21 ו-23 בהתאמה ככה שהתקווה להשתפרות בהחלט ריאלית, במיוחד אצל גבוהים שמגיעים לשיא בשלב מאוחר יותר בקריירה.

ניקולה ווצ'ביץ' הוא דוגמא מצויינת שנתן עונה מופתית של 20 נק', 12 ריב' והגנה משופרת להפליא וסחב כמעט לבדו (ביחד עם אוגוסטין שמייד נדבר עליו) את אורלנדו לפלייאוף המזרח. לא הישג מזהיר בקונפרנס הנחות, אבל פלייאוף זה פלייאוף. ואפילו לקחו ניצחון מהאלופה שבדרך.

בכלל נראה שהכל עבד לאורלנדו בשנה שעברה. סטיב קליפורד יצר קבוצה בצלמו המבוססת על קצב נמוך, הגנה קשוחה (מקום 8 ביעילות הגנתית), שליטה בריבאונד (מקום 3 ב%ריבאונד) ושמירה על הכדור (מקום 5 ביחס אס'/איב). אך כמו בימי שארלוט העליזים, כל מה שזה הביא אותם הוא למקום בפלייאוף והדחה מכובדת בסיבוב הראשון.

כאן אנחנו מגיעים לבעיה שקליפורד איכשהו הצליח להימנע ממנה בשנה שעברה. דיג'יי אוגוסטין הוא הרכז היחידי בסגל. אוגוסטין נתן את עונת חייו בגיל 31, עונה מצויינת לכל הדיעות, כשהוא איכשהו מצליח לנווט את ההתקפה הלא מאוזנת של אורלנדו לנצחונות, קולע ב42% לשלוש ושימו לב לתמונה מתחת, כשהוא מפעיל את ווצ'ביץ' עם עילית הרכזים בליגה. אבל קשה יהיה לצפות ממנו לעונה דומה, וכשהרכז המחליף שלו הוא מרקל פולץ/מייקל קרטר וויליאמס – שאלוהים יעזור לסטיב קליפורד

צמדי האסיסטים הטובים בליגה, שימו לב לאוגוסטין ו-ווצ'

זה לא סוד ואנחנו אומרים זאת כבר עונה שלישית ברציפות אבל – אורלנדו צריכה רכז במיידי.

כריס פול עלה כשמועה חמה להגיע לאורלנדו, אך כל רכז שיוכל לפתוח את ההתקפה התקועה שלהם (מקום 24 בליגה) יהיה חבל הצלה לקליפורד ואפשרות לפתוח עוד צוהר לכישרון הגדול של הקו הקדמי.

אנדר/אובר בווגאס :  40.5 נצחונות

תחזית לעונה הקרובה:

במזרח שאיכשהו מצליח להיות אפילו חלש יותר מהשנים הקודמות כל דבר מלבד פלייאוף ייחשב לכישלון. אני מצפה שאורלנדו יגיעו ל45 נצחונות העונה, בתקוה להמשך שיפור בגזרת הגבוהים, אך החור בעמדת הרכז הוא מפחיד ומחייב מהלך, גם במחיר שחרור אחד הגבוהים המבטיחים.

18 תגובות

  1. פריוויו פשוט מצוין עם כל הדגשים הנכונים לדעתי.
    האמת שאני אופטימי עליהם העונה. אני חושב שפולץ יחזור לעצמו ויתפוס את המקום של הרכז הפותח. גורדון קרוב וסוף סוף יגיע. במבה הוא סוג של חידה מוטת ידים הכי ארוכה בליגה מצד שני לא באמת קיבל הזדמנות בשנה שעברה או שהיה פצוע. יש שם הרבה כשרון תחושת בטן שלי – השנה זה יתפרץ

  2. אחלה סיקור.
    כמה פורנייה חשוב להם העונה?
    הלוואי ופולץ יפגיז השנה – ישר אפשר למכור תסריט להוליווד

    1. אני חושב שפורנייה יותר תקוע להם מאשר עוזר, בטח עם החוזה הגדול שלו. סך הכל הוא סקורר לא רע אבל לא באמת מצליח לייצר נקודות לעצמו ושומר רע בהגנה, ושנה שעברה ראה פיחות במעמדו במקום להתקרב לשיאו בגיל 26.
      אולי הקיץ המוצלח שלו בנבחרת צרפת יביא איתו התקדמות ונראה ממנו קצת יותר מה שקיוו שיהיה כקלע וכשומר גבוה לעמדה שלו.

  3. מצוין. הדבר הכמעט יחידי שמעניין אותי בעונה הקרובה הוא הסיפור של פולץ. אני מחזיק לו ידיים שפתאום יעבור רה-אינקרנציה ויחזור להיות מה שציפו ממנו. סיפור קטן יותר הוא מה יקרה עם הבמבה הזה שתקוע שם מאחורי ווצ'ביץ'.

  4. ההמשכיות חשובה מאוד, מעבר לזה אין שיפור משמעותי אצלם אלא אם נגלה משהו שלא ידענו על פולץ עד היום… מקומות 7-8 והדחה בסיבוב הראשון נשמע ריאלי

  5. פריוויו מצויין
    למרות עונה קודמת לא רעה אארון גורדון די עמד במקום
    כל שנה של המתנה לפריצה שלו מוסיפה לי עוד שערות לבנות
    אורלנדו סיימה את העונה שעברה בצורה מצויינת
    אף אחד לא נתן לה סיכוי לעשות פלייאוף אבל במזרח מקומות 7-8 בדרך כלל מביאות הפתעה אחד לפחות
    שם המשחק עבורם העונה – המשכיות

  6. פריוויו מצוין ניב!

    לאורלנדו היה חוסר מזל גדול מאוד בקבוצה שעברה: הקבוצה הגיעה לפליאוף במה שגרם להם לחשוב בטעות שהם מספיק טובים. אז הם החתימו את כולם על חוזים ועכשיו הם יתקעו עם החבורה הבינונית הזו להרבה שנים

  7. ווצ'ביץ' נתן יופי של שנת חוזה. מאחל למג'יק שלא ידעך על זרי הדולרים.
    אוגוסטין לעומתו נתן עונה מצוינת, יחסית לעצמו. כלומר בקושי ספרות כפולות בנקודות, וחמישה בונבונים למשחק. הוא עדיין רכז נמוך ולא אתלטי, שגם בשיאו לא מגיע לדרג ג' בליגה בעמדה.
    אישית הכי התאכזבתי מגורדון, שנראה מלא בפוטנציאל ולא מרים את עצמו מעל הבינוניות הסתמית.
    על פולץ אין טעם להשחית מילים. כל השאר ביחד מספיקים לדגדג את הפלייאוף המזרחי.

    1. האמת שבטיוטא המקורית כתבתי בדגש "לאורלנדו אין רכז פותח", אבל אז הסתכלתי על הנתונים של אוגוסטין שנה שעברה והם בהחלט עומדים ברמה של רכז פותח מעל הממוצע בליגה.
      הבעיה זה שהוא בן 31 וקשה לראות אותו משחזר עוד עונה כזו.
      ראיתי אנשים שנותנים לאורלנדו סיכוי גם למקום הרביעי במזרח. קשה לי לראות את זה קורה אבל לך תדע

      1. אשמח להכיר את האנשים שנתנו לפקקטע קבוצה הזאת מקום רביעי במזרח.
        קטע של סקרנות מקצועית.

        1. זאק לואו אפילו אמר שהוא רואה אותם במקום שלישי בקונסטלציה מסויימת (מאוד לא סבירה אבל בתכלס הם לא פחות טובים מברוקלין לדעתי או כל ערימת הפחים שמחוץ לשלישייה הראשונה)

          1. חייב להגיד שלואו אומר הרבה שטויות בזמן האחרון, הוא נהיה קצת מאוס

  8. הגיע הזמן לנצל את המנייה של גורדון עבור רכז נורמלי ולהעביר את אוגוסטין לעמדתו הטבעית כרכז מחליף.
    ההחתמה של פולץ, גם בגלל שכנראה עדיין מאמינים בו, וגם כי אין להם אפשרות "להתחזק" עם החתמות של שחקנים חופשיים.
    במבה זה מקרה בעייתי, מבחינתו לפחות, פשוט כי ווצ'ביץ' תופס לו את מרבית הדקות בעמדה.
    ככה הם יכולים לקבל שחקן שאולי יממש טיפה מהפוטנציאל,בטח בעמדה שזועקת לעזרה.

  9. פריווי פשוט מצויין תודה ניב.

    מאמין שיסימו ממקום 7 או 8 במזרח הדליל

  10. פולץ לגמרי סיפור מוזר. הייתי בודק מי זה אבא שלו ומה בדיוק הקשרים שלו בליגה.
    הבנאדם מקבל הזדמנויות כמו….. כמו…. לא, לא נתקלתי בימי חיי במישהו שקיבל כל כך הרבה הזדמנויות
    מקווה שיצליח לו ולהם.
    מקסימום שישאילו אותו אלינו לחולוניה. אנחנו ננער לו את כל הבעיות העצביות שיש לו. יש לנו בקהל כמה וכמה מומחים לעצבים
    🙂

  11. מעולה ניב תודה.הם עמוקים מדי בכנפיים ולדעתי יבצעו טרייד בקרוב..במבה בבעיה כי יש לו סנטר שנמצא לפניו ואין סיכוי שהוא זז משם בשנתיים הקרובות.

    השאלה הכי מעניינת זה פולץ..אם הם יצליחו להוציאו ממנו משהו זה יהיה בינגו מטורף.

    1. אני חושב שהם כיוונו לטרייד על ווצ'ביץ' ואז הוא נתן את העונה המדהימה שנה שעברה שטרפה להם את הקלפים. במבה כרגע ממש תקוע והשאלה זה איך הם מנסים לקדם אותו אחרת הוא גם לא יהיה שווה הרבה בטרייד עתידי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם