אטלנטה הוקס – העולם שייך לצעירים

אחרי עונת בכורה מרשימה, בסיומה היה קרוב מרחק נגיעה מתואר רוקי העונה, תוטל על כתפיו הצנומות של טריי יאנג משימה ראויה – להביא את ההוקס מדרגה אחת קדימה. לצידו תסייע חבורה של צעירים מוכשרים ונלהבים, בראשם ג'ון קולינס, צמד רוקיז מסקרן, כמה ותיקים, וגם וינס קרטר אחד, שיחגוג בינואר את יום הולדו ה-43!!, ופותח את עונתו ה-22!!!!, והאחרונה, בליגה. בחודש אוקטובר 1998, כשהרוקי וינס קרטר קיבל את התשואות הראשונות בטורונטו, טריי יאנג ציין בדיוק חודש להיווסדו. אם יש לכם את זה ביותר מפגש דורות, בכיף, דברו.

אולם: סטייט פארם ארינה הוותיק בן העשרים, שרוב רובם של 19,445 מושביו מלא 41 פעם בעונה מתמלאים בתושבי אטלנטה והסביבה שאינם לאבן מרסר ודווייט הווארד, הסנטרים ילידי המקום.

מאמן: לויד פירס הצעיר, 43, ואלמוני, כי אין לכם באמת מושג מיהו, בעונתו השנייה בתפקיד.

מאזן העונה שעברה: 53-29, מקום 12 במזרח.

מה היה בשנה שעברה: אחרי הפרידה ממייק בודנהולצר בקיץ, בחרו ההוקס את טריי יאנג על פני לוקה דונצ'יץ'. את המשמעות האמיתית של ההחלטה לא נדע אלא בהמשך, כששני אלה יבשילו במלואם, אבל ההחלטה להעדיף רכז צנום וחסר הגנה על פני פרוספקט ייחודי הייתה לכל הפחות אמיצה. מצד שני, כבר קרה שרכז צנום עם טווחי קליעה מטורפים הפך לכוכב, ולעומת זאת כמות הנוביצקים/קוקוצ'ים/משהו לבן גבוה וחכם שנותן דברים שאף אמריקאי לא יכול, שהפכו לפלופים מרשימה לא פחות. GM, יודעים כולם, היא אחת המשרות האכזריות בספורט, וטראוויס שלנק, שהחליף את קואץ' באד בחלקו הניהולי של התפקיד, ראוי לכל הפחות לצל"ש על האומץ. זה לא ימנע מאיתנו לקרוע אותו לגזרים כמובן, אם יאנג לא יבריק ודונצ'יץ' כן, אבל היי, בשביל זה יש עיתונות.

תוצאת תמונה עבור ‪travis schlenk‬‏
שלנק – צל"ש או טר"ש

בחירת הסיבוב השני של ההוקס הפכה לקווין הוארטר, שתורגם ל9.7 נקודות בעונתו הראשונה, עם 38.5% מחוץ לקשת. כלומר צלף.

על העונה עצמה אפשר לומר בעיקר כך: ההוקס הלכו והתגבשו כיחידה צעירה, מוכשרת ומהנה לצפייה. טריי יאנג נכנס במהירות לתפקיד הרכז הראשון, וג'ון קולינס גילה את מה שגבוהים רבים גילו לפניו, שהרבה יותר פשוט להיות גבוה עם רכז שיודע ואוהב למסור, וכמה צלפים שמסובבים את הקשת. בשורה התחתונה, קולינס סיים עונה עם 19.5 נק' למשחק ב56% מהשדה, כולל 35% מרשימים מחוץ לקשת, בתוספת ל-9.8 ריב', יאנג עם 19.1 נק', 8.1 אס' ו-3.7 ריב', ייצבו את עצמם כצמד המוביל של הניצים הצעירים.

תוצאת תמונה עבור ‪atlanta hawks young collins‬‏
זה עליך מן

רוצים אנקדוטה? בטח שרוצים. חוץ משני הנ"ל, עוד חמישה שחקנים קלעו עבור ההוקס בספרות כפולות בעונה שעברה. ארבעה מהם פינו את מקומם בקיץ. נשאר אלכס לן, הגבוה והגמלוני, והוארטר שכבר דובר בו.

עוד רגע נדבר על הקיץ ומשמעויותיו, אבל נסכם במילה את העונה הקודמת, ונאמר שהצעירים עשו צעד  קדימה, וסיימו במקום ה-12 במזרח. מסקנות מהעונה? להמשיך לעבוד.

הקיץ באטלנטה

עזבו:

דווין דדמון – החוסם המבטיח, ולא מקיים

סופר סוליד קנט בייזמור – בטרייד לפורטלנד

טוריאן פרינס – בטרייד לברוקלין

עומארי ספלמן – בטרייד לגולדן סטייט

מיילס פלאמלי – בטרייד לממפיס

סולומון היל הגיע לרגע ומייד המשיך לממפיס

הגיעו:

דאנדרה האנטר – הבחירה ה-4 בדראפט

קאם רדיש – הבחירה ה-10 בדראפט

אוואן טרנר – בטרייד מפורטלנד

אלן קראב – בטרייד מברוקלין

צ'אנדלר פארסונס, האיש, הגרביים והחוזה – בטרייד מממפיס

דמיאן ג'ונס – בטרייד מגולדן סטייט

ג'בארי פרקר – חתם כשחקן חופשי

ריי ספלדינג – חתם כשחקן חופשי

האיש הטוב צ'ארלי בראון – חוזה דו צדדי. מוזכר כאן רק בזכות ההופעה בסנופי

הרבה תזוזות התרחשו באטלנטה בקיץ. לפני הכל, הועברו הבחירות 8, 17 ו-35 עבור סולומון היל (שאפילו לא נחת והמשיך לממפיס תמורת צ'אנדלר פארסונס מכל האנשים) והבחירה הרביעית, שהפכה לאלוף המכללות הטרי מוירג'יניה, דאנדרה האנטר. הבחור משחק בעמדה 3, והוא גדולה וחזקה עם ידיים ארוכות, הגנה וקליעה טובה, AKA D&3. יצליח בליגה האמיתית? אולי. ואם לא, הרי שבבחירה העשירית הגיע משהו דומה מאוד להאנטר, אבל בבוסר, העונה לשם קאם רדיש. קחו את האנטר, תצמיחו אותו באינטש, שפרו קצת את הקליעה, ותוסיפו לידו כמה סימני שאלה בנוגע לבשלות, וקיבלתם את החבר של זיון ובארט מדיוק. כל מה שיצליח לתרום השנה יהיה מצוין, ומה שלא, אנחנו כבר יודעים, יבוא בשנה הבאה. שניהם ביחד ישכיחו את מי שלא זכור גם כשנמצא, קנט בייזמור שעזב.

על אותה משבצת הובא גם החוזה הנגמר, והמופרז, של אלן קראב מברוקלין. זה עלה להוקס בטוריאן פרינס החביב, אבל סביר להניח שקראב יעלה כשם חם לקראת עונת הטריידים. האנטר ורדיש, על כל פנים, יעשו הכל כדי לייתר את הסרטן.

גם ג'בארי פרקר הוחתם, בעוד ניסיון אחרון לנער את קללת הבחירה השנייה ולהצליח במקום שנכשל בו בעבר, כלומר על הפרקט. ולצידו בעמדת הוותיק חסר התועלת צ'אנדלר פארסונס ואוואן טרנר. לא ברור ההיגיון מאחורי ההחתמה של השלושה, למעט שיקולי טרייד ופיננסים. שמות הקוד לאין לי פאקינג מושג למה, אבל מישהו בטח יוכל להסביר את ההיגיון הכלכלי. מקסימום טרנר יפתח שלושה משחקים, עד שהאנטר יתאפס על הסביבה.

תוצאת תמונה עבור ‪chandler parsons‬‏
אני יפה?

אחרון חביב, דווקא עם סיכוי לא רע להציל קריירה צעירה, הוחתם דמיאן ג'ונס, הסנטר החביב מגולדן סטייט שלא מצא את מקומו בקבוצה המתחדשת מהמפרץ.

וכשמסיימים את הקיץ, מתחילה העונה הבאה.

העונה שנפתחת לה עכשיו

חמישייה:

טריי יאנג, הוארטר (באמברי), האנטר (קראב/טרנר), קולינס, לן/ג'ונס

ספסל:

באמברי, רדיש, פרקר, קרטר, קראב, טרנר, פארסונס, ג'ונס/לן

ומה יהיה בעונה הבאה: במילה אחת – אחלה, סבבה, פנאן, כיף ומלא צעירים מוכשרים.

בשתי מילים: מלא חורים.

נתחיל בטוב. הסגל הבסיסי הצעיר של ההוקס הוא מהאיכותיים והמעניינים בליגה. יאנג צפוי לתת קפיצת מדרגה שתשאיר אותו לפחות ברמת הפלוס מינוס דונצ'יץ', ואולי אפילו נראה ממנו מעט הגנה. הוארטר יצלוף אפילו יותר טוב מהשנה הקודמת, ואולי אפילו יוביל כדור (ר' בהמשך), קולינס ייהנה מפיתום משובח א-לה יאנג, וניצוצות הכוכב שלו ילכו ויגברו, ואולי אפילו יזכו את האתלט בהופעת בכורה באולסטאר, ומי יודע מה נראה מהאנטר ורדיש. וכמובן, וינס קרטר בסיבוב הופעות אחרון בהחלט. בקיצור, ההוקס מודל 19-20 יהיו תענוג לצפייה. לפחות חצי משחק.

תוצאת תמונה עבור ‪atlanta hawks young collins‬‏

ואז יתחילו הבעיות.

קודם כל, יאנג הצנום הוא הרכז היחיד בסגל. יחיד. כשהסופמור השברירי יורד לנוח, הדבר היחיד שדומה למוביל כדור שיש ללויד פירס להציע הוא קו אחורי של טרנר והוארטר. נראה אותם עוברים את החצי תוך פחות משמונה שניות.

הלאה לעמדה חמש. אלכס לן לא הצליח להחזיק את העמדה בפיניקס, והתקשה גם באטלנטה. לצידו נידף ברוח דמיאן ג'ונס הדחלילי פרוק הכתף, שהראה תחילתו של כישרון אצל הווריירס, אבל צריך עדיין להוכיח שיש לו את זה, כי יתכן מאוד וייקרא לדגל הרבה יותר משהורגל בעבר.

שחקני המשנה הם אוואן טרנר האיטי, צ'אנדלר איך לעזאזל השגתי כאלה חוזים שוב ושוב פארסונס, ואלן פאקינג 75 מיליון שמו עליי קראב, או בשמם השני, טרייד. וזה עוד לפני שהזכרנו את ג'בארי בחירה שתיים מי המלך? אני המלך! פרקר. אחד מהם יצטרך להתברג לחמישייה אם יתברר שהאנטר לא מבושל דיו, האחר אולי יהיה שחקן שישי, ובכל מקרה, טרנר, פרסונס, קראב ופרקר הם פוטנציאל מרירות ונרגנות שעלול להעיק על כתפיה חסרות היציבות של קבוצה צעירה ותוססת.

נשאר לסמוך על דאנדרה באמברי ו-וינס קרטר. וכשהבחורים שלך שמיועדים להציל את המולדת כשהאחרים נפצעים הם אחד עם שם של רובוטריק ולשני היה דינוזאור ננסי כחיית מחמד, אתה מבין שעדיף להשקיע בפיזיוטרפיסט טוב. כי כשיאנג וקולינס ייפצעו, מאחוריהם נפער חור גדול.

אז באמת, מה יהיה?

באופטימי: יאנג קופץ ישר למוד סטף קרי שנה רביעית בליגה, קולינס משלים את היאנג כמו כפפה ליד, והשניים נבחרים לאולסטאר א-לה סטוקטון מלון, הוארטר חותם על בלנדר נינג'ה והופך לקליי תומפסון של מדינת ג'ורג'יה, האנטר ורדיש שיחוקים אחד אחד, שירת הברבור של וינס קרטר מחזירה את אייר קנדה לעולם, ודמיין ג'ונס גורם לווריירס להצטער שוויתרו עליו.

ההוקס מסיימים במקום ה-10 במזרח.

בפסימי: במחזור העשירי יאנג-קולינס משיקים ברכיים ומושבתים עד פברואר. טרנר הוא הרכז הפותח של ההוקס.

קראב ופרסונס מצליחים להפסיד אחד לשני בפוקר, פושטים את הרגל ונרדפים ע"י רשויות החוק המקומיות באטלנטה אל מחוץ לגבולות ג'ורג'יה. רדיש מתגלה כצנון, האנטר ניצוד ולא צייד, ואלכס לן וג'ונס ביחד שווים את חצי הסנטר שמראש ידענו שהם.

וינס קרטר מחליט שחצי עונה זה די והותר לסיום, ובמרץ צ'ארלי בראון מוזעק מהג'י ליג, ומתבקש להביא איתו את סנופי כדי להשלים מניין. כלומר חמישייה.

ההוקס מסיימים במקום ה-11 במזרח.

בריאלי:  המזרח, מתחת לחבורת הצמרת ודרג ב', חלש כל כך, שההוקס לא צפויים להידחק ממש לתחתית. מהצד השני, החורים בסגל גדולים כמו החורים בעלילת העונה האחרונה של משחקי הכס. אתם יודעים, בעונה הרביעית דילגנו בקלילות מעל הפערים בסיפור, ואלה התרחבו בהדרגה עד שבעונה המסכמת העלילה לא הייתה הרבה יותר מאשר עיגול חיוור בשולי הבורות העצומים בסיפור.

אז המצב באטלנטה קצת יותר טוב, ואין דרקונים זומבים, וככל הנראה הבסיס הצעיר של יאנג, קולינס, הוארטר, והאנטר/רדיש יהיה לפחות מהנה לצפייה.  אבל מי שמחכה לגדולות ונצורות מהניצים ייאלץ להמתין שנה לפחות. אולי אפילו שלוש.

22 תגובות

  1. תודה דובי.
    תלוי בעיקר איך יתחברו בהגנה. התקפית הכישרון שלהם צועק. יעזור גם אם יאנג לא יתחיל את העונה כמו עונה שעברה עם 25% מהשלוש.
    אני מהמר שהם עושים פלייאוף כבר השנה.

  2. נפלא דובי . קבוצה צעירה נחמדה עם פוטנציאל עתידי שלא יפתיע אם בתוך כמה שנים תהפוך לקונטנדרית או תעלם כמו אבק ברוח. הכל פתוח אבל לא עכשיו. בנתיים דשדוש למטה משהו בין התרחיש הפסימי שלך – מקום 11 במזרח לאופטימי – 10 במזרח. (הריאלי זה 10.5?) 🙂
    אהבתי.

  3. פריוויו נ-ה-ד-ר
    מגיעים בוודאות לפלייאוף מהמזרח הרקוב
    מאמין שיביאו במהלך העונה מוביל כדור נוסף

  4. פרוויו לפרצוף לקבוצה על הפרצוף ?
    במזרח כל קבוצה יכולה לעקוץ את המקום ה 7-8 וההוקס צריכים לחשוב – למה לא אנחנו

  5. נראה שעשו סוג של ריסטארט והביאו את קרטר כדי שממוצע הגיל שלהם לא יהיה הכי צעיר בליגה
    🙂

  6. נפלא דובי ! ההוקס מנסים להפוך לווריורס 2.0 ונמצאים בדרך הנכונה..

  7. צ'אנדלר פארסונס עוד משחק?! וואו אני לא מבין מה הוא הולך לעשות באטלנטנה השנה. אולי יהיה עוזר מאמן, הבחור די חכם. או שיתמקד בהימורים, בקרוב נדע . . .
    כמו שדובי כתב זו קבוצה צעירה ונחמדה עם תקרה של מקום 10 ורצפה של מקום 11 במזרח 🙂
    יהיה שווה לצפות בטריי יאנג השנה, לבחור יש טונות של כישרון וחוצפה. אני דווקא חושב שלקחת את דונצ'יץ לפניו היה דבר די אומץ, בייחוד למנג'ר אמריקאי.

  8. מצטרף לאלו מעלי דחופים קבוצה מהנה לצפייה ולא הכי תחרותית 11-13 במזרח.

  9. לדעתי אטלנטה היא קבוצת ליג פאס מובהקת לעונה הקרובה, ואני אישית מקווה מאוד שהיא תצליח להגיע השנה לפלייאוף עם הגרעין הצעיר והמבטיח שלה. המזרח השנה פתוח מאוד, ולכן לדעתי אין שום סיבה שההוקס לא יעשו פלייאוף. בכל מקרה, זאת תהיה קבוצה מאוד כיפית לצפייה ומעניין יהיה לראות איך תתפתח העונה שלהם.

    1. בעיניי החורים בעמדת הרכז המחליף והסנטר עלולים להפיל אותם.
      קשה לשרוד עונה שלמה עם רכז יחיד, בשנתו השנייה בליגה, ועוד דקיק כמו יאנג. ומאחוריו פשוט אין אף אחד שמסוגל להוביל כדור.

      1. Dubi החורים בעמדת הרכז המחליף והסנטר אכן קיימים, אבל למרות כל זה יש לי תחושת בטן שהם יגיעו לפלייאוף. וחוץ מזה, בתור אוהד של אטלנטה הוקס אני חייב להאמין בזה ולהיות אופטימי (: זאת קבוצה נהדרת שמגיע לה להצליח.

        1. אז תגיד שאתה אוהד… לא רואים עליכם אתה יודע. חוץ מזה שאתה היחיד בארץ למיטב ידיעתי.
          אגב מתי נדבקת? סוף שנות השמונים עם דומיניק או בתקופת בודנהולצר והמופלאים?

          1. אם אני האוהד היחיד של אטלנטה הוקס בארץ אז אני יחיד ומיוחד ? האמת…עוד לא יצא לי לפגוש בארץ אוהד נוסף של ההוקס, אז נראה לי שאתה צודק. אני אוהד אותם מהתקופה של בודנהולצר והמופלאים, והאמת היא שאני ממש ממש מקווה שהגרעין הצעיר שהולך ונבנה אצלנו עכשיו יהפוך את אטלנטה לקונטנדרית תוך כמה שנים. נמאס לי לקרוא כל פעם באינטרנט שמאז 1958 לא זכינו באליפות. אנחנו מחזיקים בשיא השני הארוך ביותר לקבוצת nba במספר השנים שלא זכינו באליפות אחרי סקרמנטו. הגיע הזמן לשנות את זה ??

          2. הלכת רחוק עם חלומות אליפות. בוא נתחיל מחמישייה נורמלית ופלייאוף…

      1. MBK תודה (: אני בן 32. אמנם התחלתי להיות אוהד NBA בגיל מאוחר יחסית להרבה אנשים אחרים, אבל תמיד אהדתי את אטלנטה הוקס ומעולם לא החלפתי קבוצה. חבל לי שאין עוד אוהדים של הקבוצה הזאת בארץ (ואולי הם קיימים אבל עוד לא יצא לי לשמוע עליהם?). אם אתה או אנשים אחרים באתר תשמעו על אוהדים נוספים של ההוקס בישראל, אני אשמח לדעת מזה. אחלה פרנצ'ייז

        1. יש 2 דברים שקשה למצוא
          אוהדי הוקס ואוהדים של דנבר ?
          אבל בטוח יש כמה יהודים שעלו מג׳ורג׳יה ואוהדים את ההוקס
          בינתיים אתה היחיד

          1. Mbk אז אני שמח לייצג בגאווה את בסיס האוהדים של אטלנטה הוקס בארץ (: ולגבי אוהדים של דנבר בישראל : הם קיימים בוודאות. איך אני יודע שהם קיימים? במהלך שידור חי של משחק NBA בעונה שעברה שימי ריגר שאל את עידו גור : "אתה יודע…מעניין אם יש בכלל אוהדים של דנבר בארץ?" לא חולפת לה דקה ועידו גור מקבל בשידור טוקבקים מצופים שמזדהים כאוהדים של דנבר. אז מסתבר שיש לדנבר אוהדים בארץ (:

  10. ממש קבוצה מעניינת, וכיפית לצפייה. אבל לא הבנתי את מה שעשו עם טוריאן פרינס וקנת בייזמור.
    נראה שהתגבשה דינמיקה נחמדה של צעירים-ותיקים שם בשנה שעברה ולקחו סיכון רציני לפרק אותה.
    לפחות לגבי טריי יאנג, נראה שטראוויס שלאנק ישמור את המשרה שלו.לקח סיכון עצום בשנה שעברה, אבל כמו שאמרת, לפחות לקח את הסיכון והיתה מחשבה מאחוריו. עכשיו נותר לקוות שרדיש או האנטר יעשו את ההימור יותר כדאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם