אחד ביום: אי אפשר איתו, אי אפשר בלעדיו

אחד ביום ממציא את 'פרדוקס פלאש' במסגרתו מיאמי רוצה לתת לשחקן הכי טוב בהיסטוריה שלה רגעי פרידה וגם להביא אותו לפליאוף, אבל מתקשה לנצח כשהוא על הפרקט...

לכל הכתבות של אחד ביום

Embed from Getty Images

2:30: בוסטון סלטיקס (32-45) – מיאמי היט (38-38) – כשקרל גריי זכה בבחירות לראשות העיירה טרייסי סיטי בשנת  2010 בהפרש קולות ניכר (כמעט 76% מהקולות היו לטובתו) זו הייתה נראית כמו בחירה טבעית של התושבים שלא מאוד חיבבו את ראשת העיר הקודמת, ברברה ברוק. אלא שמשהו בכל זאת היה משונה בבחירה הזאת – גריי מת 30 יום לפני הבחירות מהתקף לב…

"אנשים התקשרו אליי במהלך יום הבחירות ואמרו לי שהם יצבעו לו כאות הוקרה על מה שעשה למענם" סיפרה אשתו של גריי לתקשורת המקומית. זאת לא הייתה הסיבה היחידה בגללה גריי ז"ל זכה לקולות. חלק מהאנשים שהצביעו לו עשו זאת כהצבעת מחאה, אחרים חמדו לצון והיו גם כאלה שהעידו על-כך שהצביעו לו כי הוא עדיין האופציה היותר טובה מבין השתיים. אבל למרות הניצחון המזהיר ממנו גריי כנראה לא ממש נהנה ולמרות שזה היה רצון העם, ברוק, שבאופן משונה הפכה להיות ראשת עיר שנתיים קודם לכן אחרי שראש העיר הקודם, מייק פרייס, מת גם הוא מהתקף לב, המשיכה בתפקיד.

האנקדוטה החביבה הזו מלמדת אותנו שיש כאלה שלא יודעים להיפרד. ולאותה רשימה של המתקשים לומר שלום אפשר לצרף את מיאמי היט שבימים אלו עושה מאמץ לעלות לפליאוף אבל נותנת לדווין ווייד לא מעט דקות משחק במה שעל-פניו פוגע בניסיון שלה להגיע לשם.

'פרדוקס פלאש' אפשר לקרוא לזה. ההיט טובה יותר ב-4 נקודות בנט רייטינג כשהשחקן הטוב ביותר בתולדות המועדון לא על הפרקט העונה (לא בדקתי אבל אני מוכן להתערב שהנתונים גבוהים יותר בשבועות האחרונים) אבל היא ממשיכה לתת לו יותר מ-25 דקות לערב ביודעה שזו עונת הפרידה שלו מהקבוצה והזדמנות לחוות את הדברים בפעם האחרונה. פליאוף אחרון, הוא עוד חוויה שההיט רוצים לאפשר לכוכב הגדול שלהם אבל בשביל להגיע לשם אולי עדיך להם בלעדיו? מצד שני, אם הם ישביתו אותו ולא יעפילו לפליאוף אז הם יצאו קירחים מכאן ומכאן…

מיאמי נאבקת בימים אלו על מקום בפליאוף עם אורלנדו, דטרויט וברוקלין כששלוש מהן יזכו במקום בארץ המובטחת (את שארלוט הוצאתי מהרשימה והם לא מנסים להוכיח לי שהם ראויים לה). מצבם של ההיט נראה הכי גרוע מבין הארבע אם אתם שואלים אותי וזאת למרות שהם ביתרון חצי משחק על הקבוצה שחולקת איתם את ייצוג פלורידה ב-NBA. ההיט פשוט נראים יותר שבירים, פחות מונהגים ופחות יציבים בזמן הזה. אז נכון שגוראן דראגיץ' חזר מפציעה החודש ולקח את העניינים לידיים ונכון שדווין וויטרס מזכיר סוף סוף את עצמו הטוב (ולא את עצמו האנוכי או עצמו הפצוע שהתרגלנו אליהם ברוב הימים) אבל עדיין משהו בקבוצה הזה נראה לא מספיק מעוניין ומרגש בשביל לעשות את האקסטרה מייל שיביא אותם לפוסט סיזון.

לא מעוניין ולא מרגש חוץ מוויד כמובן, אלא  שאחוזי הקליעה של מספר 3 של ההיט לאחרונה רזים יותר מתחליף גבינה, הצעד הראשון האימתני כבר מזמן לא שם וקבלת ההחלטות, נו איך נאמר בעדינות, מזכירה את קבלת ההחלטות של החבר שלו מהלייקרס בבחירת החברים שישחקו לצידו העונה…

הערב תתארח מיאמי אצל בוסטון שגם היא נאבקת באינדיאנה בימים אלו על המקום הרביעי ובינתיים נמצאת חצי צעד לפניה (אבל השתיים עוד צפויות להיפגש השבוע). על הסלטיקס כבר כתבנו מספיק השבוע והם לא עשו דבר או חצי דבר בשביל לשכנע אותנו שמשהו השתנה. חוץ מהזמן שאוזל ומביא איתו פחות ופחות הזדמנוית, המצב של הקבוצה של בראד סטיבנס סטטי ואין גרועה מהמציאות הזו בשביל לתאר את מצבם של הסלטיקס לקראת הישורת האחרונה של העונה. זה עדיין אמור להספיק לניצחון על מיאמי אבל כמו שכבר בטח הבנתם, בימים אלו הקבוצות שמנצחות הן אלו שרוצות יותר, כך שהכל פתוח הלילה בעיר השעועית.  

*

ויש עוד כמה משחקים הלילה:

Post Up:

2:00: אינדיאנה פייסרס (32-45) – דטרויט פיסטונס (37-39) – אחת מהן רוצה להשיג מטרה אחרת. עם ההיסטוריה תלמד אותנו משהו, זה יכול להיות משחק עם לא מעט אמוציות. הלוואי.

2:30: ברוקלין נטס (38-39) – מילווקי באקס (20-57) – מילווקי בהרכב חסר מאוד והפסידה אמש לאטלנטה במשחק המוקדם. ברוקלין כבר שלחה פרחים לבוסטון שעלתה בלי אירווינג והורפורד מולה ובשל כך הפסידה ותוכל להודות גם לבאקס בסוף הערב.

2:30: טורונטו ראפטורס (23-54) – אורלנדו מג'יק (39-38) – המגי'ק להוטים להגיע לפליאוף אבל רחוקים חצי משחק ממיאמי השמינית. האייר קנדה סנטר זה לא המקום האידיאלי לצמצם אותו, אבל לאורלנדו לא אמורה להיות ברירה אחרת.

3:30: דאלאס מאבריקס (46-30) – פילדלפיה 76' (27-49) – לוקה דונצ'יץ' בספק גם הערב אבל הסיבה לראות את המאבריקס ואת המשחק שלהם הערב היא הרגעים האחרונים על הפרקט של האגדה ששמה דירק נוביצקי. וגם פילדלפיה לא רעים…

Post Down:

2:30: ניו יורק ניקס (62-14) – שיקגו בולס (56-21) – לפני 25 שנה המאזנים של הקבוצות בשלב הזה של העונה היו הפוכים מבחינת יחס ניצחונות-הפסדים. אז גם משחק בין הקבוצות היה שווה יותר מ-25 מילים…

3:00: מינסוטה טימברוולבס (42-34) – פורטלנד טרייל בלייזרס (28-48) – משחק בין קבוצה שמכת פציעות גורמת לנו לרחם עליה לבין קבוצה שהרחמים עליה מזמן נגמרו ונהפכו לסרקזם חסר מעצורים.

4:00: יוטה ג'אז (30-46) – שארלוט הורנטס (39-34) – אחרי הפסד ב-46 הפרש אתמול באוקלנד, לשארלוט אין יותר מדי מה לחפש אצל המורמונים חוץ מאולי המלצה טובה לדירת נופש לאזור בהמשך החודש.

5:00: פיניקס סאנס (60-17) – קליבלנד קאבלירס (58-19) – שתיים משלוש הקבוצות הגרועות בליגה נפגשות. כמה טוב זה כבר יכול להיות??

3 תגובות

  1. הוא גם אחד השחקנים הכי מלוכלכים ששיחקו אי פעם ,ראה מה עשה לגורדון הייורד שנה שעברה.

  2. תודה יאיר
    המסורת והכבוד למי שהביא לך השיגים יותר גדולה מכל פרדוקס
    ככה זה בספורט האמרקאי (לרוב)

  3. מעולה.
    תודה רבה.
    בספר שלי, מיאמי לקחו לבוסטון אליפות בשנת 2012. לפחות עשור עד שאפסיק לחוש שחובה לנצח אותם. 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם