סוף עונה 2019 (11) – מינסוטה זאבים

תוצאת תמונה עבור מינסוטה טימברוולבס

מטרות לעונה שהסתיימה:

בעונה שעברה היתה הרגשה שרק ענייני בריאות מנעו ממינסוטה ביתיות בפלייאוף. כמו כן, ואני אפילו מאמין שאוהד מינסוטה היחיד שאני מכיר יגבה אותי פה, היתה לי התחושה שהם מסוגלים לתת מאבק ראוי לגולדן סטייט נטולת סטפן קרי. אבל כשאתה מסיים במקום השמיני אל לך להתלונן שאתה מקבל את היריבה הפחות נוחה כבר על ההתחלה. אל העונה הנוכחית הם הגיעו במחשבה שאם הפעם לא תהיינה יותר מדי פציעות משמעותיות וצעירי הליבה, בעיקר האמור לגבי קארל אנתוני טאוונס ואנדרו וויגינס, יתקדמו עוד שנה לכיוון השיא, אין סיבה לא רק להעפיל שוב אל הפלייאוף, אלא הפעם להשיג את הביתיות הנכספת. חמישייה של טיג, באטלר, וויגינס, גיבסון וטאוונס נראית טוב מאד על הנייר. הוסף לזה את ה-MVP לשעבר דרק רוז ומחליפים סולידיים כטיוס ג'ונס ואנתוני טוליבר והרי לך מקום לאופטימיות.

עמידה במטרות:

אחת משלוש המאכזבות הגדולות של המערב. עוד קבוצה בה לא ניתן לנקות מאשמה את השחקנים, אבל עיקר הביקורת צריכה להיות מופנית כלפי ההנהלה. בעיקר לגבי זה שלהנהלה לקח חצי עונה כדי להבין שטום תיבודו הוא לא האיש לאמן את הקבוצה ולא האיש לנהל אותה מקצועית והעדר הפרדת הרשויות בין שני אלה רק הוסיפה לנזק שהוא גרם בכל תפקיד בנפרד. לא שמאז הקבוצה נראית יותר טוב, אבל קצת אחרי כבר היה ברור שזה לא הולך לשום מקום.

הויתור (המוצדק) על החוזה הנגמר של באטלר שהכביד על ההתקדמות של הצעירים בעבור שחקנים עם עתיד במועדון, זולים יותר וחלקם ממוקמים טוב יותר על ציר הזמן כבר הצדיק את שינויי הגברי בצוות המקצועי.

מטרות לקיץ:

אני מאמין בטאוונס ואני חושב שגם במינסוטה מאמינים בו. מה שאומר שבונים קבוצה כשהוא הציר ההתקפי המרכזי בה ובטח לא מפרקים שום דבר ולא הולכים לבניה. תחת ההנחה שאפשר להשאיר את גיבסון פחות או יותר באותו השכר (בעיקר פחות) ושטיג יממש את האופציה ושרוז יסכים לעוד עונת מינימום, יש לקבוצה בסיס לא רע בכלל.

טיג, רוז וג'ונס סוגרים את עמדת הרכז.

ויגינס, אלא אם כן ימצא מי שייקח את החוזה שלו (ספויילר: לא יקרה) וקובינגטון סוגרים את הסמול פורוורד.

גיבסון, סאריץ' וטוליבר סוגרים את הפאוור פורווד.

טאוונס ודיאנג סוגרים את הסנטר.

מה שחסר לקבוצה הזו הוא קלעי. יש לה אחלה מחליף לעמדה לדעתי שגם מתאים לקבוצה עם יוצרים טובים מהספסל בדמות אוקיגי שהוא אחד משני שחקני ההגנה הטובים בקבוצה והוא רק בן 20. אבל הוא עדיין לא ברמה של שחקן פותח. וגם אם מחליטים שהוא יפתח, עדיין צריך גאנר לקבוצה. כפי שראינו מהקבוצה הבכירה של לוס אנג'לס, אתה לא צריך לפתוח כדי להיות שחקן חמישייה.

איך הם ישיגו את אותו הקלעי? לא לגמרי ברור לי, כשהחל מהעונה הבאה טאוונס מתחיל לקבל את הכסף הגדול אבל יש להם מרווח טעות בגלל האיכות בשאר העמדות.

בנוסף מינסוטה צריכה לחשוב האם ראיין סונדרס הוא האיש הנכון בשבילה או שהוא סותם חורים חביב עד לסיום העונה. האם זה האיש שיכול לצמוח ביחד עם טאוונס ולהחזיר את הקבוצה לפלייאוף או שמא עדיף מאמן מנוסה יותר?

מטרות לעונה הבאה:

למינסוטה סגל שמצדיק פלייאוף. לטעמי, הוא טוב לפחות מסגל של שתי קבוצות שהעפילו אליו העונה. פחות מזה יהיה כישלון מהדהד. לדעתי, עם אימון נכון וקלעי ראוי הם בהחלט שווים מאבק על ביתיות.

מטרה נוספת היא להבהיר למי שצריך שהכוכב הוא טאוונס ולא וויגינס ולוודא שהנטל ההתקפי מתחלק בהתאם. אולי אם טאוונס יקבל יותר הזדמנויות בהתקפה הקבוצה תשתפר בצד הזה של המגרש וויגינס בצד האפור שלו.

7 תגובות

  1. תודה רבה מתן! מעניין מאוד,

    האמת לא ציפיתי רבות מהעונה הזו של מינסוטה בטח לאור פרשת באטלר בקיץ.

    לקבוצה הזו יש בעיה אדירה בקרום החשק וגם ראיין סונדרס שאהוב על השחקנים לא הצליח להוציא אותם מהאדישות כך שהמקום בו הקבוצה הזו נמצאת הוא די צפוי כשההפתעה היחידה היא דרק רוז (וזו חתיכת הפתעה). מטרות לעונה הבאה? פחות שכירי חרב כמו ג'ף טיג ויותר שחקנים כמו טיוס ג'ונס ומחשבה איך מוצאים בשוק החופשי מספיק שחקני נשמה להקיף את טאונס וויגינס

  2. זאת קבוצה מעניינת מאוד ובהחלט אחת המאכזבות הגדולות של העונה. אני תולה את זה באופי הרכרוכי של טאונס את וויגינס. פוטנציאל ענק יש אבל מה עם האופי?
    מה לעשות לעתיד? אני לא ממש יודע אבל נראה שטאונס צריך להיות הכוכב המרכזי. אולי להקיף אותו בקלעים? כמו כן לגבש זהות הגנתית ברורה, משהו כמו אורלנדו כאשר טאונס הוא דווייט החדש.
    ג׳ף טיג? לא יודע, הוא כבר די זקן אז אולי ניתן לקבל את קונלי שהוא שחקן פלייאוף ומנהיג מוכח אבל אין לי מושג אם זה אפשרי. בכל מקרה זה פיתרון לכאן ועכשיו ולא לעתיד הרחוק.

  3. תודה מתן, השאלה האם בליגה של היום סנטר שהוא לא 'לוק דאון דפנדר' יכול להיות הבסיס של קבוצה מנצחת.
    הניסוי של דנבר מראה שזה יכול לקרות אבל בשביל זה חייבים קליעה לצידו ובעיקר הגנה חזקה.
    וויגינס יצטרך להמציא עצמו מחדש כשחקן הגנה קודם כל וזו משימה שאני לא יודע אם היא אפשרית.
    לדעתי נעשתה טעות עם באטלר, והיה צריך להכריח אותם להסתדר, אבל זה קל להגיד מרחוק.
    טיג בירידה רצינית ומינסוטה יצטרכו אולי לנסות להחליף את החוזה שלו עם חוזה גדול יותר עם שחקן טוב יותר.
    כן הייתי מהמר על קונלי במקום מינסוטה

  4. תודה מתן.
    לזכותם ייאמר שסבלו מפציעות משמעותיות – טיג פספס 35 משחקים, רוז 24, קובינגטון היה פצוע כמעט מאז שהגיע מפילי. רוז פצוע זה אמנם דבר שנלקח בחשבון אבל החיסרון של שני האחרים היה לא צפוי ובעיקר החיסרון של קובינגטון היה קריטי לעובדה שהקבוצה מחזיקה ברייטינג הגנתי מס' 24 בליגה. לכן, עם כל הפוטנציאל הגדול של טאונס אני חושב שבשביל לעשות פלייאוף במערב הם חייבים שינוי הגנתי רציני ביותר.

  5. אני לא יודע מי יגיע למינסוטה שלא בטרייד. הם צריכים להביא ג'יי ג'יי רדיק סטייל שבאמת יקפיץ אותם רמה. רק אין עוד אחד כזה

    1. אם קליבלנד יעשו ביי-אאוט על סמית, האם זה נראה לך הימור טוב עבור חוזה מינימום או שמדובר על שחקן מבוגר ובעייתי שרק יגרום נזק?

      1. אם הוא בא על מינימום אז כן. גג יחתכו אותו.
        הוא לא הדוגמה המצויינת לשחקן, אבל כשהוא לא מרוויח 12-15 מיליון דולר על חשבון ה(ל)ברון, יהיה לו מה להוכיח ולתת הרבה מעצמו. או לפחות ככה אני חושב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם