אחד ביום: הווריירס VS הנאגטס – זה רציני העניין הזה?

אחד ביום עם שתי הקבוצות הטובות במערב שייפגשו הלילה למשחק שאנחנו לא בטוחים שהוא הכי דרמטי אבל נתרום את חלקנו בשביל לשכנע אותן שכן

לכל הכתבות של אחד ביום

5:30: גולדן סטייט ווריירס (24-52) – דנבר נאגטס (25-51)

בימינו, ספרד ובריטניה מתחזקות קשר חם ביניהן ואזרחים בריטים רבים מנצלים את חופיה שטופי השמש של ספרד בשביל להעביר את ימי החופשה שלהם, אבל לפני 300 שנה המצב היה שונה בתכלית ושתי האימפריות הימיות של אותן ימים היו מסוכסכות זו עם זן, בין היתר על רקע ניסיונותיהם ההדדיים להשתלט על שטחי מחיה ברבים ברחבי הגלובוס.

המאה ה-18 הביאה לשיאה את המלחמות בין שתי המדינות, כשחלק גדול מהן התרחשו על אדמת אמריקה, שם ניסו הבריטים לכרסם בשלטון הספרדי ולהשתלט על שטחים נוספים במה שהיה היום נקרא 'ארצות הברית'. אחת המלחמות הללו התחרשה בין השנים 1739 ל-1748 וגרמה לאובדן של כ-24,500 איש כששני הצדדים לא מצליחים לשנות מהותית את הגבול ביניהן בין המדינות ג'ורג'יה (אז בשליטה בריטית) ופלורידה (אז בשליטה ספרדית). אלא שמה שמעניין במלחמה המיותרת ההיא הוא הסיבה שבגללה היא פרצה – אוזן.

ומעשה שהיה כך היה: רוברט ג'נקינס היה יורד ים בריטי שהוביל ספינה בשם 'רבקה'. בשנת 1731 הוא שט בספינתו ליד חופי פלורידה ונעצר על ידי כוחות ספרדיים שפיטרלו באזור. ע"פ הסכם בין ספרד לבריטניה, לספרדים הייתה סמכות לעצור ולגרש ספינות בריטיות ששטו במים הטריטוריאלים שלהם וכך הם אכן עשו, אלא שלפני שג'נקינס וציוותו נשלחו חזרה למים הבינלאומיים החליטו ספרדים להתעלל בהם קצת ועל הדרך גם לכרות את אוזנו של ג'נקינס תוך שהם מתגרים בו ומבקשים ממנו 'להראות את האוזן למלך ג'ורג השני".

ג'נקינס אכן הראה את האוזן למלך ג'ורג' אלא שזה קרה 7 שנים מאוחר יותר, דבר שלא מנע מהמלך ג'ורג' השני להכריז מלחמה על הספרדים בעקבות פגיעה והשפלה של אזרח בריטי. סביר היה שהמלך ג'ורג' השתמש בסיפור רק כתירוץ להילחם בספרדים שיותר מכל היו יריביו הכלכליים באותם ימים ועוד יותר סביר שג'נקינס בדה את הסיפור או חלק ממנו, כי לרוב אוזניים כרותות לא מחזיקות מעמד כל-כך הרבה זמן ללא שימור, אבל כך או כך, מלחמת אוזנו של ג'נקינס היא כנראה המלחמה שהתחילה בגלל הסיבה המטופשת ביותר בהיסטוריה. אז נכון, היו סיבות אחרות להילחם אבל מלחמה על אוזן?! לא נשמע כדבר הזה…

גם לגולדן סטייט ודנבר, שתי מוליכות המערב שייפגשו הלילה יש סיבות להילחם הערב, אבל כמו במקרה של ספרד ובריטניה של המאה ה-18, הסיבה היא לא מה שאנחנו חושבים. על פניו שתי הקבוצות יאבקו הערב באוקלנד על המקום הראשון במערב, זה שטומן בחובו תשורה נאה בדמות יתרון ביתיות עד גמר הליגה. אלא שבמציאות המקום הראשון, למרות היוקרה שבו, לא באמת שווה הרבה.

קודם כל, הוא לא שווה הרבה כי לאף אחת מהקבוצות וגם לנו האוהדים אין מושג מי אלו שיסיימו במקום 7-8 (או 3-4) והאם יהיה שווה לפגוש אותן או שלא. לפגוש את אוקלהומה נראה הרבה פחות כדאי מלפגוש את הספרס (יש שיחלקו עליי. שיקפצו לי) אבל מישהו יכול לדעת בוודאות באיזה מקום הת'אנדר יסיימו את העונה? אפילו ראסל ווסטברוק לא יודע.

שנית, גם הביתיות היא לא בדיוק הדבר הכי משמעותי בעולם. במקרה של דנבר היא אולי חשובה והנאגטס הם בכל זאת הקבוצה הכי ביתית במערב אבל באותה נשימה נגיד גם שהווריירס הם קבוצת החוץ הטובה בליגה ושבפליאוף אחרון באורקל אולי גם בבית גולדן סטייט תהיה מסוכנת מתמיד. ובכלל, תשאלו את יוסטון מה שווה יתרון ביתיות בפליאוף. גם הם יגידו לכם שלא יותר מדי…

אה כן, ויש גם את הסיבה האחרונה, זו שאומרת שלא בהכרח מי שמנצחת את המשחק זוכה במקום הראשון (גם אם היא כן מתקרבת אליו). דנבר הפסידה לפני יומיים לוושינגטון החלשה בבית, מצב הרוח בו הווריירס קמים למשחקים הוא בכלל חידה שנעה בין לקרקס את שארלוט ב-46 הפרש לבין להפסיד  למינסוטה האפאתית, כך שהכל יכול לקרות בחמשת המשחקים שנותרו לשתיים עד סוף העונה ותתפלאו, זה כולל אפילו את גולדן סטייט נותנת לכולם לנוח עד הפליאוף.

ובכל זאת, יש למשחק חשיבות – קודם כל מבחינת הקבוצה האורחת. אם דנבר מעוניינת להראות לנו שהיא על אמת, שהיא לא קבוצת ליגה רגילה שפליאוף תהיה כחציר יבש, כציץ נובל וכחלום יעוף, אז זה המקום להוכיח את זה. במשחק חוץ, באורקל אחרי הפסד ליגה מדכא במיוחד. זו גם הזדמנות, שמי יודע מתי תחזור, של דנבר לסיים בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה במקום הראשון בקונפרנס והזדמנות טובה גם להשוות את שיא הניצחונות של הקבוצה בכל הזמנים שעומד נכון לעכשיו על 57 (עונת 2012-13). חובת ההוכחה עוד על דנבר על-כך שהם באמת משחקים במשחק של הגדולות. ניצחון הלילה באוקלנד יהיה ספתח טוב לעניין.

וגולדן סטייט? הווריירס מתנהגים כל העונה כדברי אלון מזרחי – כאילו אין להם מה להוכיח והם כבר הוכיחו את זה. אלא שלפעמים, כך עושה לי הרושם, זה בא על חשבון יכולת ההרתעה שלהם, שכל-כך חיונית בהמשך העונה. הלילה הם יכולים להחזיר את היכולת הזו, גם יכולים להעיר קצת את האוהדים שלהם לקראת סיבוב אחרון באולם הביתי בפליאוף הקרוב. דנבר הנאיבית, היא טרף קל ואם הווריירס יתנפלו עליו מהרגע הראשון, הם עשויים להרוויח מזה המון לעתיד. לא רק את המקום הראשון, שכנראה יושג השנה בנונשלנטיות הכי גדולה אי-פעם אלא גם את התחושה שלא משנה מה תעשה – בין אם קוראים לך דנבר, מילווקי, טורונטו, יוסטון או מכבי קרית אתא – בסוף גולדן סטייט גדולה עליך בכמה דרגות.

האם שתי הקבוצות ישחקו כאילו באמת יש הרבה על הכף – לא נוכל אלא לקוות שכן.

*

הלילה יש לנו רק שלושה משחקים נוספים עם קבוצה מזרחית אחת בלבד.

Post Up:

3:30: סן אנטוניו ספרס (33-44) – אטלנטה הוקס (49-28) – הספרס הפסידו בצורה מיותרת לקינגס ביום ראשון ולא יכולים להרשות לעצמם עוד הפסד ביתי אם הם רוצים להימנע מהווריירס בפליאוף. ההוקס, מצידם, רודפים אחרי דאלאס בכדי לצאת מחמשת המקומות האחרונים בליגה ואולי לזכות בזכות זה חזרה בבחירה שלהם. אה, כן, והם גם קבוצה נהדרת…

Post Down:

3:00: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (33-44) – לוס אנג'לס לייקרס (42-35) – הלייקרס, בלי לברון צריכים עוד ניצחון אחד בשביל להשתפר לעומת המאזן של העונה שעברה. כן, זה הדבר היחיד שנשאר להם לשחק עליו העונה. מול הת'אנדר שלא אוהבים לנצח לאחרונה, אבל חייבים עוד כמה ניצחונות, זה כנראה לא תהיה סיבה שתספיק לניצחון.

5:00: סקרמנטו קינגס (39-38) – יוסטון רוקטס (28-49) – הקינגס החביבים לא יהיו בפליאוף אבל מאזן חיובי או לפחות שוויוני בסוף העונה הוא חלום בפני עצמו. יוסטון מצידה רק מחכה שהריקוד הגדול יתחיל והיכולת שלה בחודשים האחרונים תבוא לידי ביטוי כמו שהיא רק חלמה עליו בקיץ.

=

7 תגובות

  1. גם אני קצת באיחור ואחרי המשחק מן הסתם אבל נהנתי לקרוא ומדהים כמה התרחיש הקל והנון שלנטי שדיברת עליו התגשם.
    כשהם יפעילו את המוד פליאוף שלהם קשה לי להאמין שמישהו יוכל לעמוד מולם. זאת אחת החמישיות הכי טובה ever בליגה שבכל עמדה מחזיקה מישהו שיכול לטעון בקלות שהוא מספר 1-3 בכל הליגה בעמדה שלו. הלילה זה קיבל בוסט רציני בפלייאוף יקבל חותמת סופית.

  2. קצת באיחור – תודה רבה יאיר על הסיפורים.
    ג"ס שוב הוכיחה שאין לה מה להוכיח. הספרס די ניצלו מהמשחק הזה.
    ווסטברוק עם הטריפל דאבל המדהים ועם עוד עונה עם ממוצע טריפל דאבל. כל הכבוד לו למרות קצת מלאכותיות ועזרה של החברים כמובן.
    לגבי האוזן הכרותה של ג'נקינס ואיך שהיא נשתמרה 7 שנים – כנראה שהוא המליח אותה כמו שעושים עם בשר משומר 🙂

  3. אם באדי הילד היה קצת יותר אגרסיבי עם הכדור הוא שווה אולסטאר.
    מעצבן לפעמים כמה הוא פסיבי בדרישת הכדור.

    והארדן הולך לכיוון עוד 40. הוא עוד יגיע ל30 משחקים עם 40+ נקודות העונה.
    פסיכי

  4. המשחק של הספרס מרתיח. נגד קבוצת יורוליג מחוזקת. לא מתאמצים בהגנה ובהתקפה ועומדים להפסיד בבית 8 דק לסוף.

  5. על הכיפאק יאיר תודה.

    הבריטים האלה רק מחפשים תירוצים להילחם באותה תקופה, נכון גם עד לפולקנלד אני מניח.

    מרגיש לי איפה משחק שקרני. פעם קודמת בעונה כאשר גולדן ודנבר נפגשו זה היה בדנבר, והלחומים השפילו אותם בעשרים+ הפרש בקולורדו. מרגיש לי כי הם תמיד יכולים ללחוץ על הגז ולהראות לאלו שמתחתם איפה משתין הדג.

    נקווה כי אני טועה, אבל תקופה לא טובה של שעבר יחד עם העובדה כי רואים שהם שומרים כוחות לפלייאוף לא מבשרת טוב.

    ובכל זאת אני אראה את המשחק, לפחות את החצי הראשון שלו.

    1. כשאתה אומר פוקלנד? אתה מתכוון למאלווינס? ומתייחס ל1833 כעד לפוקלנד?

      1. נראה לי שנלחמו על פוקלנד עד שנות השמונים של המאה הנוכחית.
        בריטניה תמיד הראתה רצון להחשב כאימפריה גדולת מימדים. קצת בעיה שבעולם המודרני זה לא מתאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם