אחד ביום: אם יוטה רוצה שניקח אותה ברצינות, זה הזמן להוכיח לנו את זה

אחד ביום עם ליל משחקים די מדכדך ועם משחק מרכזי בעיר אחוות האחים בו ינסו יוטה ג'אז ומייק קונלי לתקן את הרושם העגמומי ממסע משחקי החוץ שלהם ולסיים אותו בטעם טוב ובתחושה שהם מסוגלים לקפוץ מדרגה.

2:00: פילדלפיה 76' (6-14) – יוטה ג'אז (8-12)

בין יתר התחבולות שניסו הנאצים להוציא לפועל בכדי למוטט את יריבתם המרה, בריטניה, במהלך מלחמת העולם ניתן למצוא את מבצע ברנהרד, שבניגוד למבצעים צבאיים כאלו ואחרים, עסק בעניין שונה לחלוטין – כלכלה.

בשנת 1940, כשהבינו הגרמנים שבריטניה היא זו שעומדת בפניהם לבין השתלטות סופית על אירופה ועל העולם, יזמו בסוכנות המודיעין הגרמנית, האס דה, תכנית חדשה ומהפכנית שתכליתה הייתה לערער את כלכלת בריטניה ובכך למנוע ממנה את האפשרות להתחמש כראוי לקרבות אותם הם ניהלו נגד הנאצים.

התכלית של התכנית, שזכתה לברכתו של היינריך הימלר, מפקד האס אס , הייתה פשוטה – הפצת שטרות כסף מזויפים בבריטניה במטרה ליצור ירידת ערך של המטבע הפאונד הבריטי שייחשב לאמין פחות בעקבות התוצאה.

ואיך משיגים שטרות מזויפים? הגרמנים החליטו לייצר אותם בעצמם במחנה הריכוז זקהאוסן, שבקרבת ברלין, הם רכשו לוחות דפוס מיוחדים, צבעי מים בשביל להפוך אותם לאותנטיים ואף הצליחו לעלות על הקוד הסודי שבאמצעותו נתנו הבריטים לשטרות מספרים סידוריים. 3 שנים מיום התכנון של התכנית הצליחו הגרמנים לייצר לא פחות מ135 מיליון ליש"ט, ברמת גימור טובה מאוד ובדמיון כמעט מוחלט למקור.

אלא שהתכנית הגרמנית לפזר אותם מעל שמי בריטניה לא יצאה לפועל בסופו של דבר. בשנת 1943, הזמן בו מבצע הדפסת השטרות הגיע לסיומו הגרמנים היו עסוקים במגננה בכמה חזיתות ולא היו מסוגלים להפיק טיסות גיחה לבריטניה. הם אמנם מצאו שימוש אחר בשטרות, תשלום לסוכנים מפוקפקים שעבדו בשורותיהם אבל למרות שהדבר סייע להם לוגיסטית וכלכלית, הוא בוודאי ובוודאי לא גרם לשום תנודה בכלכלה הבריטית והאויבת מספר 1 של הגרמנים, הכניעה אותם בסופו של דבר בתוך שנתיים.

הנאצים אמנם לא זרקו כסף מהשמיים , אבל מי שכן עושה רושם שזרקה כסף היא יוטה ג'אז שמשלמת בעונה הנוכחית למייק קונלי 32.5 מיליון דולר ותשלם לו בעונה הבאה שני מיליון דולרים יותר מהסכום הנוכחי.

כשיוטה הביאה את קונלי בפגרת הקיץ המחשבה הייתה שהוא יהווה את החתיכה שחסרה להם בפאזל. רכז איכותי, שקולע היטב, שומר מצוין ומנהל משחק למופת, עתיר ניסיון בפליאוף ומנהיג שיעזור להוריד את העומס מדונובן מיטשל. הם שלחו ארבעה שחקנים ובחירת דראפט מוגנת תמורתו והיו מוכנים לשלם לו סכום שאף שחקן ג'אז בהיסטוריה לא קיבל גבוה ממנו והכל בתקווה שהוא ישדרג אותם למעמד של מועמדת לתואר.

אלא שהמציאות טופחת על פניהם של אנשי הג'אז משחק אחרי משחק. קונלי לא רק שרחוק משיאו אלא שמלבד ירידה חדה בטורי הנקודות והאסיסטים הוא מבלה ערבים שלמים על הפרקט מבלי יכולת למצוא את הטבעת, זורק באופן כללי באחוזים רעים (44.4 אחוזים אפקטיביים) וה+/- שלו כשהוא על הפרקט עומד על 2.6+, לא מרשים במיוחד וחלש משמעותית יותר מזה שהעמיד השחקן שקדם לו בעמדת הרכז הפותח של הג'אז, ריקי רוביו.

קונלי מדבר הרבה על הרצון שלו להיכנס לעניינים ועל כך שהוא לא מתייאש מזה שדברים תקועים אצלו. לטענתו הוא ייכנס לקצב מתישהו ואז הכל יהיה בסדר, אבל קשה שלא לחשוב שהגיל עושה את שלו עם הרכז הנובוריש ובגיל 32 המהירות והחדות עבדו לו לבלי שוב. שחקן הרכש השני של יוטה השנה, בויאן בוגדנוביץ' השתלב נהדר ותורם תרומה משמעותית לקבוצה אבל לצד התרומה הלא מספקת של קונלי עושה רושם שיוטה דורכת במקום כאשר ההתקפה שלה לא השתפרה מהעונה הקודמת וההגנה, נראית רע מאוד לפרקים ומדורגת כרגע רק במקום ה-11 בליגה, הדרדרות של תשעה מקומות מאשתקד.

סדרת חמשת משחקי החוץ, שיוטה מגיעה הערב לסיומם עם התארחות בעיר אחוות האחים, רק מדגישה את הבעיות של הקבוצה שהפסידה עד עתה שלושה מהם. קונלי העמיד בשלושה מהם מספרים חד-ספרתיים ורק אתמול בלילה, בטורונטו הוא מצא את הטבעת עם 20 נקודות שעדיין מעמידים את הממוצעים שלו בארבעת המשחקים על 10.7 נק' למשחק, לא מרשים במיוחד.

וקונלי, כאמור, הוא רק צד אחד של הסיפור שכן ההגנה שיוטה הציגה במשחקי החוץ שלה הייתה פשוט מחפירה ובעיקר, לא אופיינית. בשלושת ההפסדים שלה במשחקי החוץ, אצל מילווקי, אצל אינדיאנה ואמש אצל טורונטו הג'אז ספגו למעלה מ-120 נקודות ויחד עם הניצחון במשחק הביתי האחרון שלהם על ניו אורלינס בו הם ספגו 120 נקודות מהשקנאים הלא מרשימים, הם מציגים כבר עשרה ימים את ההגנה הגרועה ביותר שלהם בשנים האחרונות.

"פשוט נראינו נורא והדבר החשוב מבחינתו הוא להבין מדוע" אמר המאמן קווי סניידר בסיום המשחק אתמול. "ישנם הרבה עניינים" הוסיף "אבל החשוב ביותר בהם הוא פשוט ההתייחסות למשחק – חזרה מהירה להגנה, מילוי המשימות ההגנתיות ונקודות שבירה שאחריהן אנחנו לא מצליחים להתאושש".

אם יוטה רוצה להראות לנו שהנבואות על כך שהיא הולכת לקפוץ מדרגה העונה לא היו נבואות שקר, היא וקונלי יצטרכו להשתפר ממש בקרוב. הערב מול פילדלפיה, שעוד לא נוצחה העונה בביתה     (0-8), מגיעה עם שבעה ניצחונות בשמונת המשחקים האחרונים שלה ואחרי שיוטה רק אתמול הובסה בטורונטו, זה לא נראה כמו מקום טוב להתחיל להתאושש, אבל מצד שני – זה דווקא מסוג המשחקים שבונים קבוצה גדולה. ואם יוטה מתכננת להיות כזו – אסור לה להתייאש לפני המשחק הלילה.

*

ויש לנו עוד מעט משחקים יחסית לזה שיום שני היום:

Post Up:

3:00: מילווקי באקס (3-17) – ניו יורק ניקס ((16-4)

לא שזה משחק מעניין במיוחד, או מעניין בכלל אבל הייתי חייב להכניס משהו לחלק הזה של הפריויו ולכן הזדמנות פז ליאניס לנפח מספרים ולבאקס לרשום ניצחון 12 ברציפות ולהפוך להיות הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה.

Low Post:

2:00: שארלוט הורנטס (13-8) – פיניקס סאנס (10-8)

פיניקס בצניחה חופשית עם שישה הפסדים בשבעת המשחקים האחרונים ומיקום נוכחי מחוץ לפליאוף במערב. לא בדיוק זמן טוב לארבעה משחקי חוץ ברצף, אבל בהתחשב בזה שהיריבה הראשונה היא שארלוט, אפשר אולי לנסות להתחיל את המסע ברגל ימין.

3:00: ממפיס גריזליס (13-6) – אינדיאנה פייסרס (7-12)

בלי ג'ה מורנט הצליחה ממפיס להפתיע אתמול את מינסוטה עם ניצחון חוץ, תודות ל-26 נקודות של דילון ברוקס והיא תרצה להמשיך את המומנטום בלי הכוכב הרוקי שלה גם הערב מול הפייסרס. ומי יודע, הגריזליס רחוקים רק שני משחקים וחצי ממקום בפליאוף… הפייסרס העקשנים והיעילים יבואו בשביל לתקוע סיכה בבלון הזה.

3:30: אטלנטה הוקס (16-4) – גולדן סטייט ווריירס (17-4)

הזדמנות פז להוקס לסיים רצף כפול של תשעה הפסדים – תשעה הפסדים רצופים בעונה ותשעה הפסדים רצופים במשחקים מול הווריירס. מצד שני, קשה שלא לחשוב שזו הדמנות פז גם ללוחמים להיפטר מהמאזן הגרוע ביותר בליגה בו הם אוחזים כבר חודש ולתת אותו ליריבה שלהם הלילה…

5:00: סקרמנטו קינגס (10-8) – שיקגו בולס (14-6)

עד שפורטלנד תגיח מלמטה, הקינגס בעמדת זינוק מצויינת לפליאוף ובכושר טוב יחסית שבא לידי ביטוי בניצחון על דנבר בהארכה ביום ראשון ועוד יותר בהגנה משופרת, בניגוד למורשת של המועדון. משחק מול הבולס הוא בהחלט סיבה מצויינת להמשיך במגמה החיובית לפני ארבעה משחקי חוץ שמחכים למלכים, השניים הראשונים שבהם מול הבלייזרס והספרס שרוצים לרשת אותם.

6 תגובות

  1. רק עכשיו קראתי, שווה להיכנס לטור של זעפרני גם באיחור של שנה כדי לקרוא את הסיפורים.
    חבל שהזכרון שלי כל כך פלואידי ששום דבר לא נשמר בו . . .
    הרבה פעמים אני מסוגל לחזור ולקרוא ספר 3-4 שנים אחרי שכבר קראתי בו פעם ראשונה כאילו שהוא היה חדש בשבילי

  2. תודה יאיר
    ערב רגוע לגמריי
    פילי לא תפספס הזדמנות לעלות ל 0-10 ביתי
    אמביד צריך לתת בראש הלילה
    קונלי היה חוזה שגרם לי להרים גבה גם כשהיה בממפיס, המון כסף ולא צודק

  3. איזה יום משמים, אפשר להמשיך לישון.היש משחק יותר משעמם על הנייר מממפיס אינדי?

  4. סיפור יותר מעניין מהפרוויו
    קצת חלמאי… היו זורקים שנה קודם חצי מהכסף….
    אבל גרמנים. או בדיוק לפי התוכנית או לפח
    🙂

    1. לא נראה לי שהמצאת מכונת זיוף כסף קורית באופן לינארי, אבל אולי אתה צודק…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם