אחד ביום: דו-קרב בין אריות המערב

אחד ביום עם קרב צמרת איכותי בפפסי סנטר בין דנבר נאגטס שלמרות יכולת לא מרשימה במיוחד מוצאת את עצמה בצמרת הגבוהה לבין לוס אנג'לס לייקרס שעולה על כל הציפיות המוקדמות ומוליכה את המערב בגאון.

4:00: דנבר נאגטס (4-13) – לוס אנג'לס לייקרס (3-17)

מרכז החדשנות של החלב האמריקאי (Innovation Center for US Dairy, באנגלית זה נשמע יותר טוב) הוא ארגון שהוקם בשנת 2008 ע"י מספר רב של מחלבות ועסקים 'חלביים' בארצו של הדוד סם במטרה לעודד מחקר, להעלות מודעות ולחזק את תחום השימוש במוצרי חלב הארצות הברית (דומה קצת למועצת החלב שלנו בהבדל של חדשנות מול ארכאיות).

במסגרת עבודתו הוציא מרכז החדשנות הנ"ל לפני שנתיים סקר במטרה לבחון תפיסות שיש לאמריקאים לגבי מוצרי החלב שלהם וכמות השימוש שלהם. שאלון העומק בסקר שנערך על פני חמישה ימים ומולא און-ליין בידי אלף משתמשים לימד את אנשי המרכז של-95% אחוז מהאמריקאים יש לפחות גבינה אחת במקרר, שרבע מהאמריקאים הולכים לסופר/מכולת בשעות הבוקר המוקדמות רק בשביל לקנות חלב וגם נתון מעניין ומוזר נוסף:

7% אחוזים ממלאי הסקר, כולם מבוגרים, היו סבורים שהדרך ליצור שוקו הוא חליבה של פרות חומות… ואם הנתון הזה נראה לכם הגיוני סה"כ או זניח, אז קחו בחשבון שאם היינו לוקחים 7% אחוזים מהאוכלוסייה האמריקאית כולה היינו מגיעים ל-17.3 מיליון אמריקאים שקצת התבלבלו עם חוקי הטבע (קיירי אירווינג בטוח ביניהם) וזה כבר מדאיג בהרבה…

"זה הפתיע אותנו בגדול" אמר אחד הדוברים של המרכז בראיון ל-CNN סמוך לביצוע הסקר "אמנם כמה מיתוסים על חלב גרמו לנו לצחוק אבל הם גם הבהירו את הצורך במידע מדויק שיעבור לצרכנים שלנו בשביל שהם יידעו מה הם אוכלים ושותים".

ועם זאת, אני מודה, שלמרות שקראתי על הסקר הזה ממספר מקומות ולמרות שנראה שיש לו מהימנות ותוקף גבוהים ונראה שלא הייתה פה איזו מהתלה מצד ממלאי הסקר כלפי יוצריו אלא רק בורות טהורה (זה הזמן לציין למי שזה לא ברור לו ששוקו מייצרים משילוב של חלב, קקאו וסוכר) אני עדיין לא חש בנוח עם הקביעה שלמעלה מ-17 מיליון אמריקאים בוגרים סבורים שהשוקו נחלב מפרות חומות. משהו במספרים פשוט לא מסתדר עם השכל הישר…

משהו במספרים לא מסתדר עם השכל הישר גם במקרה של דנבר נאגטס שתארח הלילה את לוס אנג'לס לייקרס לקרב בין שתי הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר במערב. הנאגטס אמנם מדורגים במקום הראשון בליגה הגנתית (הידעתם שיש רק שתי קבוצות מערביות בטופ-10 של הדיפנסיב רייטינג ושתיהן ישחקו הלילה בפפסי סנטר?!) אבל כל מי שרואה אותם משחקים מתחילת העונה לא רק לא משתכנע שיש כאן קבוצה גדולה אלא אפילו תוהה אם הקבוצה הזו לא הלכה אחורה מהעונה שעברה.

הנאגטס אמנם השתפרו בהגנה אבל ההתקפה שלהם תקועה ופקוקה. הם ממעטים לזרוק שלשות (27 בליגה), קולעים באחוזים רעים מטווח 2 הנקודות ומחצי מרחק בפרט (25 בליגה) ואלמלא יוקיץ' היה משחק בקבוצה הזו כנראה שלא היינו רואים יותר מ-2 מסירות בהתקפה שלהם. המשחקים שלהם צמודים הם ניצחו רק 4 פעמים העונה בהפרש שעולה על 10 נקודות ובלא מעט פעמים הם סגרו עניינים רק בדקות האחרונות או בהארכה. וזה עוד לפני שהזכרנו את זה שיוקיץ' הוא עדיין לא מה שאנחנו יודעים שהוא מסוגל ונראה רדום מדי וכבד מדי לפרקים ארוכים במשחקים.

ובכל זאת הם פותחים עונה טוב יותר משהם פתחו אי-פעם. ובכל זאת הם בצמרת הליגה. ובכל זאת קשה מאוד לנצח אותם. האם זו רמת היריבות שבינתיים לא הקשתה עליהם יותר מדי? (אבל גם לא הייתה קלה לגמרי.) האם זה 10 משחקים ביתיים שהם שיחקו עד כה? האם הגנה טובה היא עדיין מצרך שימושי בליגה הזו? לך תבין…

הלילה הנאגטס מארחים במבצרם יריבה חזקה במיוחד, לה הם ינסו להנחיל הפסד שני ברציפות. הלייקרס, השוותה את פתיחת העונה הטובה ביותר בתולדות הפרנצ'ייז אחרי 20 משחקים, למרות ההפסד האחרון לדאלאס (וזה לא דבר של מה בכך בשביל מועדון מפואר כמו לוס אנג'לס לייקרס) ולמרות שגם במקרה שלה הלו"ז היה קל יחסית בנובמבר והחודש הנוכחי הוא חודש המבחן שלה, היכולת של החבורה של פרנק ווגל בהחלט עונה על כל הציפיות ולגמרי מציעה בהיגיון שהקבוצה הזו מסוגלת להיות אלופה בסוף השנה.

הרבה מהמשחקים של הלייקרס, בעיקר במגרשי חוץ קשים, דוגמת דאלאס, ניו אורלינס, פיניקס, סן אנטוניו ואוקלהומה (וגם ממפיס) הסתיימו בניצחונות דחוקים בדקות האחרונות אבל גם הראו את היכולת המשמעותית של הקבוצה הזו בליצור הרתעה באמצעות הניסיון הרב שלהם. ניצחון נוסף כזה (או בצורה מרשימה יותר) מול הנאגטס, יהיה הצהרת כוונות גדולה עוד יותר.

*

ואלו שאר משחקי הערב (והם לא רעים):

Post Up:

2:30: טורונטו ראפטורס (4-15) – מיאמי היט (5-14)

קרב צמרת מזרחי בין שתי קבוצות שלא רבים תיארו לעצמם שהם יהיו בעמדה הזאת. ההיט והראפטורס משחקות הגנה נהדרת, שומרות על ביתיות מושלמת ומציגות לראווה הרבה שחקנים שנהנים מאווירה טובה במועדון ותורמים יותר מהצפוי. בקרב ביניהם האלופה פייבוריטית, בעיקר בגלל מאזן ביתי של 0-9, אבל ניצחון של החבורה מסאות' ביץ' לא בהכרח יהיה בגדר הפתעה.

2:30: ניו אורלינס פליקאנס (14-6) – דאלאס מאבריקס (6-13)

חמישה הפסדים רצופים שוב הנחיתו לקרקע את השקנאים שפשוט לא מוצאים את עצמם הגנתית עד כה (מקום 25 בליגה). לא ברור כמה זאיון וויליאמסון שאמור לעשות את הופעת הבכורה שלו בליגה הטובה בעולם בתוך שבועיים, יוכל לעזור בנושא. וגם היריבה של הפליקאנס הערב, דאלאס שמגיעה אחרי ניצחון יוקרתי בסטייפלס סנטר על הלייקרס, לא אמורה לסייע לניו אורלינס להתקדם קדימה.

3:30: סן אנטוניו ספרס (14-7) – יוסטון רוקטס (6-13)

לרגע, אחרי ניצחון מרשים על הקליפרס, היה נראה שהספרס מוצאים את המוג'ו ומתחילים לטפס אל המקום השמור שלהם בפליאוף. ואז הגיעה דטרויט וחבטה בהם ב-34 הפרש (לזכות הספרס ייאמר שאולדריג' לא שיחק. אבל זה לא תירוץ). הלילה הספרס ינסו לגלגל את האבן שוב על פי הבאר מול יוסטון והארדן חובב משחקי 60 הנקודות. קל זה לא יהיה להם.

5:00: לוס אנג'לס קליפרס (6-15) – פורטלנד טרייל בלייזרס (12-8)

הבלייזרס מתאוששים עם שלושה ניצחונות ברציפות תודות לכרמלו אנתוני ולעובדה שהם פגשו פעמיים את שיקגו לאחרונה. משחק חוץ אצל הקליפרס החזקה הערב ילמד אותנו קצת על מה הרמה שלהם באמת, או שזה סתם התאוששות מקרית מול נמושות מזדמנות.

Low Post:

2:00: קליבלנד קאבלירס (14-5) – דטרויט פיסטונס (13-7)

כל מילה נוספת על המשחק הזה תהיה מיותרת ולכן נגיד שש מילים בלבד: "לא המשחק לבזבז עליו שעות שינה"

 2:00: וושינגטון וויזארדס (12-6) – אורלנדו מג'יק (11-8)

העתק-הדבק מהמשחק הקודם או שהפעם נשתמש בתשע מילים אחרות: "מתקשים הגנתית מארחים מתקשים התקפית במשחק למתקשים לישון בלבד".

11 תגובות

  1. תודה זעפרני.
    המשחקים לא הכזיבו. מה שיוסטון עשתה בדקות האחרונות היה לא יאמן, משחק כ כך שבלוני וטיפשי, שטוב שהיא הפסידה.
    אולי ילמדו מזה משהו.

  2. רמז ראשון
    רמז קלי קלות המפרץ הלבן , קרא לבן האובד לשוב הביתה .

  3. מבקש להחזיר סיפורים שכתבת/ם בהופס או פעם, גם עגל רמז, וגם אני קורא לחזרתן של סיפורי ההשוואות הם היו כל כך טובים (גם היום טובים כמובן) שחבל שנשכח,
    איך שזעפרני היה כותב כמה במוצש
    והייתי מחושמל לגמרי.
    תענוג אמיתי שמקווה שלא יעלם מהעולם.
    אני כאן בזכות ההגשה הבלתי הגיונית בטיבה שלכם יותר מהכדורסל,
    באהבה ענקית והצלחה לכולכם
    ⁦??⁩?⁦??⁩?

    1. תיקון אין אני מבקש השוואה ?העיקר הסיפור, פשוט הסיפורים שלך מאסטר פיס מהאולימפוס ושלא יעלמו ושנהנה שוב. (היית חייב לחפור שוב דורון שב בשקט ????)

  4. תודה יאיר.
    בעניין דנבר צריך לזכור שיש להם מאמן מצוין מייק מלון ראינו איך קידם את כספי בסקרמנטו.
    צריך גם לזכור שהם מגיעים אחרי עונה מתישה קודמת , ובדרך כלל עונות כאלו
    מתחילות בהיסוס ובהן שחקנים רגילים לנוח על המגרש.
    למיטב זכרוני גם ויתרו על טריי ליילס שחקן שהוסיף המון אנרגיה שחסרה להם.
    ולמי שהגיע בקריאת התגובה עד כאן
    חידה קטנה.
    מה מקשר בין תחביבו של שחקן , קבוצה בליגה זו, ונשיא אמריקאי חובב חיות.
    מאחר וזו לא חידה סטטיסטית אלא הסטורית ארשה לעצמי לנפק חמישה רמזים החל ממחר ,רמזים הצפויים להיות קלים יותר אפילו מהחידה עצמה ,ומן הסתם יהיו אהודים במיוחד על קוראי יאיר זעפרני ,דורון למשל, כמובן בהנחה כי החידה לא תיפתר היום מיד.

  5. מפרה אדומה עושים בלאדי מארי (מיץ עגבניות עם וודקה אאל"ט)
    הרגת אותנו יאיר המזהיר,
    המום ונקרע מהסיפור אני מוצא
    שכדאי לזכור שרב האנשים אינם חכמים כמו הח׳ברה כאן, די בטוח שחלקכם לא מודעים שרב המין האנושי אינו מפותח דיו, אפילו שלום ביננו לבין עצמנו לא הצלחנו לעשות.
    (ואני ימני אף שהצבעתי סוג של מרכז ואינני פוליטי מידי)

  6. תודה לניב סער בסיקורים ומידן בכתבת הפנטזיה המצוינים שקראתי באיחור

  7. תודה רבה יאיר
    אופטימי לגביי הלייקרס הלילה
    יש להם מאץ אפ טוב מול דנבר – ניצחון בשיניים

  8. אחלה פרוויו
    ממליץ על הסרט Got the Facts on Milk? של הישראלית לשעבר שירה ליין.
    אחלה סרט
    ואחלה פרוויו
    🙂

  9. לא להאמין שטורונטו ומיאמי עם מאזנים זהים ומעולים, משהו עדיין לא מסתדר לי בזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם