אחד ביום: בבירת קליפורניה מתעקשים לשמור על שיגרה

'אחד ביום' עם סקרמנטו קינגס ופתיחת העונה הגרועה ביותר שלה זה 29 שנה שבאה בניגוד למה שחשבנו שיקרה לפני העונה, אבל בהתאמה מוחלטת למה שהמועדון הזה מראה לנו בשנים האחרונות

4:00: סקרמנטו קינגס (5-0) – יוטה ג'אז (1-4)

כנסיית הקבר, שנמצאת ברובע הנוצרי בעיר העתיקה בירושלים היא אחד המקומות הקדושים ביותר לנצרות, שכן במקום בו היא עומדת מצלב נקבר וקם לתחייה ישו, לפי המסורת הנוצרית. ומכיוון שכנסיית הקבר נמצאת בירושלים, מקום בו שיגעון ומחלוקת שוכנים דרך קבע – אתם יכולים להיות בטוחים שגם במקרה של הכנסייה החשובה היו לא מעט ריבים בתולדותיה.

אחד הסכסוכים הבולטים בתולדות הכנסייה שעומדת על תילה מאז המאה הרביעית לספירה, היה על השליטה בה. אם נדמה לכם שהמריבות בין היהודים והערבים על המקומות הקדושים הם השיא, תחשבו שנית. על השליטה בכנסיית הקבר התווכחו נציגים משש זרמים ותתי-זרמים שונים בנצרות – הקתוליים, היוונים-אורתודוקסיים, הארמניים, הקופטיים, הכנסייה האתיופית והכנסייה האורתודוקסית הסורית. מריבות אלו גרמו לשפיכות דמים לא קטנה וגם להתערבות של מעצמות אמצע האלף הקודם בנושא.

בסופו של דבר, אחרי לא מעט דם רע בין נזירים וכמרים נוצרים מהעדות השונות, הוחלט בעצת ראשי הכנסייה לחתום על הסכם סטטוס-קוו במסגרתו חולקו זמני התפילות בין הכנסיות השונות, כולל אזורי חלוקה בתוך הכנסייה בהם מותר לכל זרם לבקר וכן מי משמש בקודש (מדליק את המנורות ועושה את מלאכות המיסה) באיזה זמן.

ההסכם נחתם בשנת 1757, אושרר כמאה שנה לאחר מכן והוא שריר וקיים עד היום. אלא שבין סעיפי הסכם הסטטוס קוו של הכנסייה הקדושה ניתן למצוא את אחד הסעיפים הביזאריים ביותר והוא עוסק בסולם של כנסיית הקבר. מחוץ למבנה הכנסייה הוצב סולם מעץ, ששימש את הנזירים לצאת מהמתחם בימים בהם העותמאנים, ששלטו אז בארץ, סגרו את פתח הכנסייה בשל רצונם להתנכל לנוצרים. לפי ההסכם על הסולם להישאר במקומו וגם במקרה בו הוא מתבלה או נשבר יש להציב אחד אחר במקומו. ואכן, עד היום מוצב מחוץ לחומת כנסיית הקבר 'סולם הסטטוס קוו' אשר אותו מותר להזיז רק באישור של כל ששת ראשי הכנסיות המדוברות, דבר שקרה לזמן קצר מספר פעמים בהיסטוריה. ואם זה נשמע לכם מגוחך, אתם צודקים אבל הסכם זה הסכם ומסורת זו מסורת…

ואם כבר מדברים על סטטוס קוו ועל מסורות שממשיכות ללא שום הגיון אז סקרמנטו קינגס פותחת עונה ששוב נראה שבה היא לא תגיע לפליאוף (בפעם ה-14 ברציפות) ושוב לא תצליח לשפר ולו במקצת, את המוניטין שיצא לה כאחת הקבוצות החלשות והמגוחכות בליגה. הקינגס הם הקבוצה היחידה בליגה שטרם ניצחה ובמשחק הבית האחרון הם אף זכו לקריאות בוז מהקהל הביתי אחרי שיתרון דו ספרתי במחצית הראשונה הפך להפסד לשארלוט החלשה.

אולי אוהדי הקינגס שהתרגלו כבר לקבוצות מפסידניות לא היו כל-כך מאוכזבים אלמלא בעונה שעברה נראה שסוף כל סוף נראה האור בקצה המנהרה אצל המלכים ועונת 2018-19 הסתיימה עם 39 ניצחונות וכדורסל איכותי בחלק לא מבוטל של העונה תחת הנהגתו של די'ארון פוקס. אלא ששורה של מהלכים בקיץ ובראשם הפיטורים של המאמן המוערך של הקבוצה בשלושת העונות האחרונות שלה, דייב ייגר, דרדרו את הקבוצה שוב לתהום. גם הפציעה של שחקן השנה השנייה, מרווין בגלי לא הועילה לקבוצה שמתקשה להיכנס לקצב ומחזיקה בהגנה השנייה בחולשתה בליגה ובהתקפה שמדורגת במקום הרביעי מהסוף.

החיצים בקבוצה מופנים כיום לעבר המאמן לוק וולטון, שעושה רושם שהכיסא שלו רועד אבל שחקני הקבוצה עדיין אופטימיים כשבחדר ההלבשה הוזכרו פתיחות העונה של שיקגו בולס 2004-05 (9-0 בפתיחת העונה, 47 ניצחונות בסיומה) ודאלאס מאבריקס 2006-07 (4-0 בפתיחת העונה, 12 ניצחונות רצופים אח"כ ו67 ניצחונות בסה"כ בסיום אותה עונה).

"יש עוד 77 משחקים והרבה זמן לייצב את הספינה אבל אנחנו צריכים להתחיל בכך מוקדם ככל האפשר" הסביר לעיתונאים המקומיים הסנטר רישון הולמס. "אני יודע שאנחנו עובדים קשה מאוד וכל מה שאנחנו צריכים זה רק הניצחון האחד הזה שיוציא אותנו לדרך חדשה" החרה החזיק אחריו בוגדן בוגדנוביץ'.

לצערם של הקינגס, היריבה שלהם היום בערב היא לא בדיוק קבוצה חלשה. יוטה ג'אז, למרות שלא הרשימה בחלק מהמשחקים עומדת על מאזן נאה של 80% אחוזי הצלחה ועכשיו כשמייק קונלי נכנס לעניינים כשהמטיר 29 נקודות ב11/17 מהשדה על חשבונם של הקליפרס (וכל מה שהיה צריך זה להשמיץ אותו כאן) נראה שהג'אז עוד יותר מוכנים להמראה.

"אני רק חיכיתי להזדמנות להראות מי אני" הסביר קונלי. "חבריי לקבוצה תמכו בי וזכרו כמה אני עובד קשה. אני מקווה שמה שקרה כאן היום (אחרי המשחק מול הקליפרס. י.ז) יעזור לבנות כיוון חיובי לי ולקבוצה כולה.

יוטה ניצחה תשעה מתוך עשרת המפגשים האחרונים שלה מול סקרמנטו וההגנה החזקה שלה אמורה להקשות עוד יותר על ההתקפה של הקינגס שלא מוצאת את עצמה. השתיים כבר נפגשו פעם אחת העונה ויוטה החזיקה את הקינגס על 26.9% אחוזים משלוש במה שנתן להם ניצחון קליל למדי 81:113. אבל הלילה הקינגס שחווים את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלהם מאז עונת 1990-91 (אז הם פתחו ב-7-0) פשוט חייבים להראות שהם מסוגלים ליותר. וזו כבר סיבה למשחק מעניין הלילה. או שנשאר עם הסטטוס-קווו…

ויש עוד לא מעט משחקים הלילה:

Post Up:

1:00: ברוקלין נטס (3-1) – יוסטון רוקטס (1-3)

החיים בכביש המהיר, אולי לא מוצלחים יותר אבל בטח מהנים יותר ויוסטון רצה עד עכשיו העונה ונהנית מכל רגע, בטח אחרי משחק של 159 נקודות (ו-59 של הארדן) מול וושיגנטון. אצל הנטס החיים מהנים פחות עם פתיחת עונה חלשה מאוד ואחרי שנידבו ניצחון ראשון לאינדיאנה העונה, הם חייבים להראות משהו אחר נגד הרוקטס.

1:00: אורלנדו מג'יק (2-2) – מילווקי באקס (2-2)

מילווקי התחילה את העונה רע ועוד לא נכנס לקצב. אורלנדו שהתחילה באותה צורה מבחינת מאזן, אבל בהתאם לציפיות המוקדמות, תנסה להפוך את מצב הרוח שלה לגרוע יותר.

3:30: דאלאס מאבריקס (1-3) – לוס אנג'לס לייקרס (1-3)

משהו טוב קורה בדאלאס ואחרי ניצחון בדנבר כשתשעה שחקנים של הקבוצה קולעים בדאבל פיגרס נראה שיש הרבה משהו-ים טובים בקבוצה הזו. ללייקרס מצידה יש את אנתוני דיוויס שמקבל את הבכורה גם מלברון ובינתיים זה מספיק בהחלט לפתיחת עונה כמעט חלקה. יהיה מעניין הלילה בטקסס.

4:30: גולדן סטייט ווריירס (3-1)- סן אנטוניו ספרס (1-3)

אחת מהפעמים האחרונות העונה שהלוחמים (זה רק הכינוי שלהם. אין קשר לאיך שהם נראים על המגרש העונה) עוד מעניינים וגם זה רק בשביל לנסות להבין מה יקרה לקבוצה אחרי שגם סטף קארי לא ישחק בשורותיה לתקופה ארוכה. סן אנטוניו, בבק טו בק, אחרי הפסד לקליפרס, אמורה לנצל את הקבוצה חסרה שמולה בשביל לרשום ניצחון קל. או שלא?

Post Down:

1:00: אינדיאנה פייסרס (3-1) – קליבלנד קאבלירס (2-2)

מפגש שני בין שתי הקבוצות העונה והפייסרס מקווים שהפעם התוצאה תהיה שונה אחרי ההצגה של טריסטן תומפסון נגדם בפעם הקודמת. כמו שהם נראים עד כה, שלא יבנו על זה.

1:30: בוסטון סלטיקס (1-3) – ניו יורק ניקס (4-1)

הסלטיקס שניצחו את מילווקי עם מהפך יפה בחצי השני נראים כמו הקבוצה שהיו לפני שנתיים, צעירים ואופטימיים. הניקס, אחרי הפסד נוסף באורלנדו, נראים גם הם כמו הקבוצה שהיו לפני שנתיים (ושנה, ושלוש, וארבע וכו') – גרועים.

2:00: שיקגו בולס (4-1) – דטרויט פיסטונס (3-2)

הבולס ניצחו העונה רק את ממפיס. הפיסטונס ניצחו העונה רק את אינדיאנה (פעמיים). לפחות הנתון הזה ישתנה אצל אחת מהקבוצות בסוף הערב. וחוץ מזה? שום דבר.

12 תגובות

  1. איך זה נראה טבעי שהאריסון בארנס התדרדר עד סקרמנטו.
    לפחות קלע את סל הניצחון הראשון שלהם העונה
    אגב, לא הבנתי למה ייגר פוטר.
    דאלאס צריכים לדעת לקחת משחקים. גם הליה וגם נגד הבלייזרס המשחק היה בידיים שלהם

  2. ההגנה של יוסטון זוועה שלא מהעולם הזה. ברוקלין קולעים שלשות כמו באימון.
    הסטפ בק של הארדן פשוט לא נכנס השנה וזה נראה רע. יש כאן בעיה רצינית שלא בטוח שיש איך לפתור בסגל הזה

    1. לא צפיתי במשחק.
      רואה את ספרס-ג״ס בערוץ הספורט. איך תמיד החברה האלה משדרים את המשחקים הכי חלשים עם הנמושות?!
      (חחח)
      הניקס כמעט ניצחו . . .

  3. תודה יאיר
    לא הייתי בכנסיית הקבר עד לפני שנתיים, אירחתי עובדים מהחברה שאני עובד בה ומאז ביקרתי בכנסייה 6 פעמים. האמת שלא שמתי לב לסולם, אחפש אותו בפעם הבאה וכמו ישראלי טוב אולי אזיז אותו. זה יהיה אבן היסוד לספר – מי הזיז את הסולם שלי.

  4. אחלה פרוויו
    נתת לי סיבה לנסוע לירושלים
    ועכשיו ברצינות, במה שנראה שהכי מעניין במערב… מתי הדרבי בין הלוחמים למלכים ???
    🙂

  5. כיף ששגיא נאור אדר חזר ממש חשבתי עליך היום ועל יניב הותיק

  6. מנסה לצנן בתודות כי אולי אחרים עוצרים מעצמם לכתוב תודה מינורית. כי אצלי גרדיוזית.
    אשמח אם תכתבו תודה ללא התחשבות במעריץ שמודה בענק.

    1. דורון תודה רבה על הפרגונים והמחמאות.
      אם אפשר לא להזכיר את ימיי העבר העליזים ואת האתר שכתבנו בו בעבר זה יהיה נפלא, לצערי יש מי שלא מפרש את דברייך בצורה נכונה ונפגע מכך.
      בפוסט-אפ מנסים לייצר תרבות דיון ראויה בתגובות מבלי להכנס לפסים אישיים.
      תודה מראש דורון ! זוכר אותך לטובה ממפגשי העבר.

      1. מקבל, סטייל נעשה ונשמע
        ומתנצל אם מישהו נפגע
        כל כך הרבה מחמאות שנים
        אז התפלקו כמה ביקורות.
        רציתי שיקראו כאן מחמאות להופס מה שהיה אולי מחבר בין 2 האתרים.
        נסחפתי לזכרונות לפני שנים..
        סליחה אם מישהו נפגע
        וגם אם ניפחתי אגואים יותר מידי. הכוונה לקחת לנשמה ולמקום של הערכה עצמית,
        אך לא אגו שמחשיב אותנו יותר מאחרים, שזה אויב גרוע לכל אדם.

  7. תודה, סיפור הסולם מצוין לסקרמנטו שכל שנה זיו מחמם אותנו ושוב לא קורה כלום
    הבעיה שאין ועדות חקירה פנויות
    ומקלים בעונשו של זיו הפטזיונר על הקינגס הקינקים.

  8. אמנם הנטס במזרח אז אין צורך לדאוג אבל עוד הפסד יתחיל להכניס אותם לברוך. משחק נטול הגנות לפנינו.
    ראוי לציון קוזמה שחוזר היום, עוד כלי התקפי חשוב ללייקרס הלא עמוקים.

  9. תודה יאיר.
    חייב להגיד שהיו אנשים שציינו את זה שהמסע להודו יהרוס לסקרמנטו את פתיחת העונה. באמת שלא היתה להם הכנה ולכן ההאשמה לכיוון של וולטון נראית לי מוקדמת מדי.
    לא חשבתי שהם איום רציני על הפלייאוף לפני, אבל לא חושב שהם גרועים כמו שהם נראו עד כה.
    לגבי יוסטון-ברוקלין: משחק התקפי משוגע. מי שמגיע ראשון ל130 מנצח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם