אחד ביום: הרכז שלא פוגע פוגש את הדבר הבא בליגה

אחד ביום על ליל משחקים גדוש, מפגש בין אחת ההתקפות הטובות בליגה להגנה הטובה ביותר ורכז אחד שיורה תפוחי אדמה.

4:00: יוטה ג'אז (1-3) – לוס אנג'לס קליפרס (1-3)

כשמדברים בישראל על מלחמת העולם השנייה, בדרך כלל מתכוונים למערכה שהתחוללה באירופה ובמסגרתה קרתה שואת העם היהודי כמו גם התנגשות רבת משתתפים בין הנאצים ומדינות הציר לבין יתר מדינות היבשת פחות או יותר. אבל, כמו שניתן לדעת משמה של המלחמה (והמילה 'העולם' מרמזת על כך), הייתה עוד מערכה, לא פחות משמעותית, לא פחות גדולה וגם לא פחות הרסנית – המערכה הפסיספית, שכללה את ניסיונם של היפנים לעשות למזרח אסיה את מה שעשו הגרמנים לאירופה ולהשיג לעצמם שטח מחייה נרחב לסיפוק מאווייהם המוגזמים.

כמו הגרמנים, כך גם היפנים, כשלו בסופו של דבר במערכה וגם במקרה שלהם, זה היה בזכות סיועה "הנדיב" של ארצות הברית, עליה החליטו היפנים בצעד די אווילי, להנחית מכת מוות בפרל הארבור בדצמבר 1941, במה שעודד את כניסתה של ארצו של הדוד סם למלחמה. הכוחות האמריקאים אמנם חטפו כמה מהלומות מהיפנים עד שהצליחו להשתלט על העניינים, אבל בסופו של דבר הם הכניעו את היפנים ואף שלחו להם כשי 2 פצצות מלוכלכות כמותן אף מדינה לא 'העניקה' לזולתה מעולם.

אבל, עוד לפני שיפן 'נהנתה' משירותיהם של 'איש שמן' ו'ילד קטן', ניסו האמריקאים להנחית עליהם כל מיני פצצות מסוגים שונים, בים, באוויר וביבשה. החיילים היפנים של הימים ההם, היו נחושים מאוד במלחמתם באויב מצפון ולא בחלו בשום אמצעי בשביל לנסות להדביר אותו, כולל טיסות התאבדות (הקמיקזות המפורסמות עליהן נכתוב בפעם אחרת) והאמריקאים מצידו, ניסו לדלות כל גרם יצירתיות שעוד נותר בהם בשביל להשיב מלחמה שערה.

דוגמה לכך ניתן למצוא בסיפורה של המשחתת האמריקאית USS אובאנון (DD-450) שבאפריל 1943 שטה לה לאיטה לא רחוק מחופי ניו גיני, שם היה תפקידה ללוות ספינות אמריקאיות אחרות ולתת להן הגנה מפני תוקפים. לפתע הבחינו המלאכים בתנועה חשודה במים. הייתה זו צוללת יפנית בשם RO-34 שהתקרבה לדופן המשחתת כנראה במטרה להתנגש בה ולגרום לה נזק נכבד.

צוות המשחתת לא ידע מה לעשות, התנגשות משמעה היה מוות בטוח לכמה מהם אך מאידך בכלי הנשק שנמצאו במשחתת לא היה ניתן לעשות שימוש בשל הטווח הקרוב מדי של הצוללת למשחתת והמיקום שלה. זה היה נראה כמו התנגשות בטוחה, אלא שאז החליט אחד המלחים להשתמש בנשק בלתי קונבנציונלי – תפוחי אדמה.

בבת אחת החלו האמריקאים רוגמים את הצוללת שהייתה מטרים ספורים תחתיהם בתפוחי אדמה שנמצאו במטבח המשחתת. היפנים שחשבו שמדובר ברימוני יד נבהלו מאוד צללו חזרה אל מעמקי האוקיינוס והתרחקו משם. כשהצוללת הייתה במרחק בטוח מהמשחתת, החלו המלחים יורים בה עד שהטביעו אותה במימי האוקיינוס הפסיפי… והכל בגלל כמה תפוחי אדמה.

למעלה מ-70 שנה חלפו מהקרב העלום ההוא (שיש טענה שסיפור תפוחי האדמה בו מונפץ לחלוטין והצוללת רק הייתה במרחק זריקת תפוחי אדמה מהמשחתת אבל זריקה כזו לא ממש קרתה) בגזרה הפסיפית של מלחמת העולם השנייה ועושה רושם ששוב יש מי שמשתמש באסטרטגיה דומה. הרי רק כך אפשר להסביר את כמות תפוחי האדמה שזורק מייק קונלי, הרכז של יוטה במשחקים הראשונים שלו בעונת 2019/20.

קונלי שחווה את אחת מעונות השיא שלו בשנה שעברה ובשקט בשקט העמיד את ממוצע הנקודות הטוב בקריירה שלו (21.1 נק' למשחק. גם בחישוב של ממוצע ל-36 דקות הוא הגיע לאותו הישג) ואפילו התעלה על עצמו ושיחק 70 משחקים (!), עבר בקיץ ליוטה ומיד הפך אותה להיות המועמדת לתפקיד ה'סוס השחור' (עד כמה שאפשר להיות שחור אצל המורמונים) במערב.

אלא שקונלי, הרכז הפותח החדש של הג'אז לא ממש מצדיק את ההשקעה ואת הציפיות ממנו עד עתה ועומד על 9 קליעות מתוך 45 ניסיונות שאלה בערך אחוזי הצלחה של קבוצות ישראליות באירופה ופחות הציפיות מרכז של קונטנדרית. קונלי טוען שהוא תיכף ייכנס לעונה ושהוא רק צריך משחק אחד בשביל להיכנס לקצב. אני מצדי מקווה שהוא פשוט עושה הומאז' למלחים האמריקאים…

אבל, גם כשקונלי גרוע ויוטה בהתאם לא מאוד מרשימה, עדיין מצליחה הקבוצה של קווין סניידר לעמוד על מאזן 1-3 מתחילת העונה וזו כבר סיבה לאופטימיות. אחת הסיבות היא הכוכב של הקבוצה העונה. לא דונובן מיטשל, אני לא מדבר אליך. לא, גם לא אתה, מר אולסטאר, רודי גובר. הכוונה היא כמובן לשחקן הרכש הקרואטי בוז'אן בוגדנוביץ' שקולע 23.4 נקודות בממוצע למשחק עד כה ועושה זאת ב-64.4% אחוזים אפקטייבים, מה שעושה אותו אפילו טוב ממיטשל שקולע עד עתה 24 נקודות למשחק ב-56.4% אחוזים אפקטיביים בלבד.

יוטה גם ממחישה היטב את הקלישאה שגורסת ש'אין יום רע בהגנה'. הבינוניות ההתקפית של המורמונים שמתבטאת במקום 28 בליגה בממוצע נקודות למשחק עד כה ובמקום 27 באופנסיב רייטינג, לא באה לידי ביטוי בצד השני של המגרש שם יוטה מובילה את הליגה בשתי הקטגוריות וסופגת 91.5 נקודות למשחק בלבד. קונלי מצליח בצד הזה לעשות את העבודה ויחד עם גובר שתמיד הצטיין בתחום, רויס אוניל המוצלח וצמד הסקוררים אותו כבר הזכרנו, יוטה אפילו נזקקת פחות לג'ו אינגלס שחווה ירידה משמעותית בפתיחת העונה ואיבד את מקומו בחמישייה נכון להיום.

ההצלחה של יוטה בפתיחת העונה תעמוד היום למבחן במשחק ביתי מסקרן מול לוס אנג'לס קליפרס שהתאוששה מההפסד בפיניקס, עם ניצחון קליל על שארלוט. אם במקרה של יוטה, שאלת היותם קבוצה מאיימת עדיין עומדת למבחן, במקרה של הקליפרס ברור כבר עכשיו שמדובר בקבוצה רצינית שעשויה ללכת עד הסוף וזאת עוד לפני שפול ג'ורג' הואיל בטובו לחזור לעניינים.

הקליפרס מראים את זה בזכות ההתקפה הנהדרת שלהם, זו שקולעת עד כה 121.5 למשחק (רק מקום שלישי בליגה. שלא יעופו על עצמם) ומיטיבה לקלוע מחוץ לקשת עם 40.25 אחוזים מהתחום בארבעת משחקיהם (פה הם דווקא מובילים את הליגה כולה). "יש כל-כך הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות על הפרקט וזה משמח שאנחנו אפילו לא קרובים למה שאנחנו באמת יכולים להיות" הודה בצנעה מאמן הקליפרס דוק ריברס בסיום משחק הניצחון האחרון של הקבוצה על ההורנטס האומללים.

בקיצור, מחכה לנו הערב משחק התקפה מופלא נגד משחק הגנה מממולח וזו בהחלט הולכת להיות התמודדות שוות צפייה שמי יודע, אולי ביום מן הימים העונה תהפוך להיות גם סדרת פליאוף.

ויש עוד משחקים הלילה ולא מעט בכלל:

Post up:

1:00: פילדלפיה 76' (0-3) – מינסוטה טימברוולבס (0-3)

בלי ספק המשחק המרכזי של הלילה ואלמלא היה לי סיפור מוכן על מייק קונלי כבר יומיים מן הסתם הייתי כותב עליו. מצד שני, בתור אוהד מינסוטה שמשפשף את העיניים בתדהמה בכל פעם שהוא רואה את המאזן של הקבוצה אחרי שבוע, אולי עדיף לא לקלקל את הקסם ולקוות שהברכה תשרה במקום הסמוי מן העין. מינסוטה תתמודד היום מול הקבוצה המזרחית הרביעית בפתיחת העונה שלה (עוד לא נפגשה עם מערביות, מה שמסביר קצת את המאזן…) ולא סתם מזרחית אלא הטובה ביותר בנמצא והיחידה במזרח שטרם הפסידה. פילי התקשתה מול אטלנטה במשחק האחרון אבל תצוגה של ג'ואל אמביד (פעמיים ח"י נקודות) עזרו לה להתגבר גם על המכשול המציק מבית טרה יאנג. יהיה מעניין לראות את קרב הביג-מנים בין הקמרוני לקרל אנתוני טאונס כמו גם את קרב השחקנים ש'לו רק היו משפרים כמה אספקטים במשחק שלהם' היו סופרסטארים בליגה הזו בין וויגינס לסימונס. מי תנצח? אני מעדיף שלא לענות על השאלה הזו.

1:30: בוסטון סלטיקס (1-2) – מילווקי באקס (1-2)

הופה הופה, הנה עוד משחק מסקרן ללילה זה. הסלטיקס והבאקס התמודדו בשנתיים האחרונות ביניהן בסדרת פליאוף ודרבי הירוקות אמור להיות חם גם העונה כשהואקום בצמרת המזרח גדל. הסלטיקס נראים טוב יותר מבעונה שעברה (לעניות דעתי) בדגש על האדונים בראון&טייטום כשמילווקי נראית כרגע במגמת היחלשות. זה משחק פתוח שיכול ללכת לכל כיוון כשמה שבטוח שהמנצחת תלבש ירוק.

1:30: ברוקלין נטס (2-1) – אינדיאנה פייסרס (3-0)

שתי קבוצות מזרחיות שאיכזבו מאוד בשבוע הראשון שלהן ייפגשו הלילה בניו יורק. בברוקלין אמות הסיפים כבר זעות כשעל הפרק, ריכולים על קיירי אירווינג ואורחותיו המוזרים. אוהדי הנטס יקוו שההפסד לממפיס לא יצור כדור שלג שיימשך הערב מול הפייסרס שמשוועים לניצחון אחרי הפסדים לקבוצות לא מרשימות בעליל כמו דטרויט (פעמיים) וקליבלנד.

2:00: וושינגטון וויזארדס (2-1) – יוסטון רוקטס (1-2)

המכשפים נראו לא רע במהלך מסע המשחקים הקצר שלהם במערב והם ימשיכו את סדרת המפגשים מול קבוצות הקונפרנס השני במשחק ביתי מול יוסטון שבתור מעבדת ניסויים פתוחה לקהל, תמיד מעניין לצפות בה. אל תופתעו אם תופתעו מחר בבוקר לגלות את התוצאה של המשחק הזה.

4:30: גולדן סטייט ווריירס (2-1) – פיניקס סאנס (2-2)

עד להודעה חדשה גולדן סטייט היא עדיין אלופת המערב בחמש השנים האחרונות וכל משחק שלה הוא מעניין, אם מהציפייה לראות אותם חוזרים לעצמם או מהרצון לקבל אותם מרוטים ושחוטים בידי היריבה. מול הסאנס של העונה הנוכחית, שנראים כמו גירסה מתקדמת של עצמם, כל אחת מהאופציות אפשרית.

Post Down:

1:00: קליבלנד קאבלירס (2-1) – שיקגו בולס (2-1)

קליבלנד שיחקה קצת ב'היי הנה אנחנו קבוצה רצינית ואפילו היינו אלופים פעם' כשניצחה את אינדיאנה במשחקה השני העונה. אחר-כך היא חזרה לסורה מול ההתקפה של מילווקי ומול הבולס היא יכולה להיות הסוג הראשון או הסוג השני. שיקגו לא תתנגד.

1:00: אורלנדו מג'יק (2-1) – ניו יורק ניקס (2-1)

המג'יק מקבלים את הניקס במצב אופטימלי – הם ניצחו את המשחק הקודם מה שאומר שייקח זמן עד הניצחון הבא… לקבוצה של סטיב קליפורד זו הזדמנות להתניע העונה אחרי הפסדים לאטלנטה וטורונטו החזקות יותר.

1:30: טורנטו ראפטורס (1-3) – דטרויט פיסטונס (2-2)

הראפטורס ממשיכים להזכיר לנו שגם בלי קוואי הם קבוצת ליגה סדירה טובה למדי. דטרויט ממשיכה להזכיר לנו שמזל שיש הגרלה שזימנה להם שני מפגשים עם אינדיאנה.

2:00: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (3-1) – פורטלנד טרייל בלייזרס (2-2)

הת'אנדר התעוררו לרגע משנת הסתיו-חורף שלהם בשביל להכות את גולדן סטייט השנואה ושבו למאמצי הטנקינג שלהם. מול פורטלנד, שקיבלה לו"ז פתיחת שנה מהגיהנום, היא אמורה להרים דגל לבן.

4:00: סקרמנטו קינגס (4-0) – שארלוט הורנטס (3-1)

האם סקרמנטו סוף סוף תצטרף לרשימת הקבוצות שניצחו בעונת 2019-20? האם שארלוט תמצא פראיירית מולה היא תוכל ללקט ניצחון במסע המשחקים שלה בקליפורניה? והאם זה מעניין בכלל מישהו?! כל השאלות האלה ועוד יענו הלילה בגולדן איי.

14 תגובות

  1. תודה זעפרני. הסיפור נפלא מכדי שיהיה אמיתי . . .
    בינתיים הארדן וקונלי חזרו לעצמם.
    מה שחסר ליוסטון עכשיו זו הגנה, קדימה לעבודה

  2. קרי שבר את היד.
    כנראה שלעולם לא נדע אם הוא מסוגל להוביל קבוצה.
    מזל טוב לג"ס, אולי בכל זאת יוציאו משהו מהעונה הזאת.

  3. תודה יאיר,
    ראיתי את המשחק של יוסטון- וושינגטון.
    אמנם אי אפשר להגיד שההגנות בשתי הקבוצות התאמצו יתר על המידה אבל זה היה גם טייפון התקפי מרשים משתי הקבוצות. כולם פגעו בה כל.
    שלשות, מיד ריינג', קליעות על הבאזר, פשוט הכל נכנס ולא הפסיק.
    וושינגטון יותר טובים משחשבתי. ברטנס ליהוק אנדרייטד, האצ'ימורה עם סט יכולות אדיר, בריאנט ובנגה פורוורדים גבוהים וחזקים ומעל כולם ברדלי ביל סופרסטאר ברמות הכי גבוהות.
    יש עתיד שם בבירה.
    ומזל טוב לוושינגטון שגם לקחו את אליפות העולם בבייסבול באינינג ה-7. אחלה ערב ספורט בוושינגטון

  4. יאיר מאז שכתבת כו יפה על ג׳ו אינגלס באליפות העולם, חווה נפילה באליפות עצמה ואולי בהמשך, אאל"ט
    הקיצר יש עוד מנחס חוץ מגיא
    אל תתעסקו עם יאיר. ???
    קונלי והארדן נגרי על לא יאומן.

    1. מילא זה אבל אחרי שהשמצתי אותו אתמול מייק קונלי לוהט מול הקליפרס. אני אעשה מזה עסק.
      תודה דורון!

      1. לוקח תור לעסק של ברכות וניחוסים ⁦☺️⁩?
        כנראה שאצטרף רק צחקתי על הארדן וקונלי והבאתי להם ברכה (או ניחוס בהפוכה) ?
        תודה לאתר הכי יפה בעולם???? (עצים לזכר הנגרים הארדן קונלי ווסטברוק..)

  5. מעשיר כי אף פעם לא חשבתי על יפן שהשתלטה וחמדה את אסיה.
    תאוות מיותרות הם אם כל רע.
    ואז המתח שנראה מטורף לפני
    טביעת המשחתת.
    מוגש בדרך אלוהית.
    רב תודות יאיר והמגיבים

    1. פחות שמתי לב ליפן כי התרכזנו בגרמניה והשאר.
      חייתי ביפן וגם בספרד וטיילתי עם הרבה גרמנים.. שנים,
      הצעירים היפנים הספרדים האוסטרים והגרמנים שונים לגמרי ויותר שוחרי שלום פי כמה מאבותהם.

  6. וווואאווו יואואואוו. מדהים ביותר.
    מאד מעשיר מלמד ומרתק.
    (תמצית קצרה למה שאני חושב על האביר המופלא זעפרני)

  7. אחלה פריוויו תודה יאיר … דוקא נחמד ההשלכת תפוחי אדמה נשמע קצת פחות ברוטלי מהביטוי השגור של השלכת לבנים.
    פילי אמורה לנצח היום את מיני. אמרתי את זה גם במשחק של פילי מול אטלאנטה ושם למרות הנצחון של פילי למעשה טעיתי כי 4 דקות לסוף התוצאה היתה 98 -90 לאטלאנטה ואיכשהו אטלנטה (+עזרה מהשופטים לפילי) הצליחה מאותו רגע לקלוע רק עוד 5 נק בזמן שפילי קלעה 15. אחלה משחקים הלילה. נהנה.

  8. אחלה פרוויו ויופי של סיפור.
    המשחק בין פילי מחמל נפשי למינסוטה שאותה אני מחבב מימי פרוויו עונתי שכתבתי עליה פעם הוא ללא ספק מסמר הערב.
    וכולם שואלים האם בן סימונס יזרוק שלשה ???
    כי זה מה שהכי מעניין בשלב הזה
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם