אחד ביום: עם נחמד לא הולכים למכולת

אחד ביום עם ליל משחקים מצומצם ועם דנבר ודאלאס שיתעמתו ביניהן ויקוו למצוא קצת קילר אינסטינקט.

3:00: דנבר נאגטס (0-3) – דאלאס מאבריקס (1-2)

נילס בוהלין נולד בשבדיה בשנת 1920. בגיל 19 נרשם לאוניברסיטה בעיר הולדתו, הרנוסאנד ולאחר ארבע שלוש שנים יצא ממנה עם תואר מהנדס מכונות. העבודה הראשונה בה עבד בימי חייו הייתה בחברת סאאב ושם הוא נודע כמי שיש לו רעיונות יצירתיים כשבין היתר היה בין מפתחי כסא המפלט (הכיסא במטוס שעוזר לטייל להימלט ממטוס בוער או מותקף).

בשנת 1958 החליט בוהלין לעזוב את חברת סאאב ולעבוד לחברה המתחרה וולבו, שם שימש כאחראי על בטיחות הרכבים שייצרה החברה. את שנתו הראשונה בחברה הקדיש בוהלין על מנת לעבוד על הפיתוח הבטיחותי החדש שלו – חגורת בטיחות שמחברת בין שלוש נקודות ברכב.

בוהלין רשם את הפטנט על החגורה כבר ב-1959 במשרד הפטנטים האמריקאי ומכאן עסקה בלוודא שהחגורה שהמציא אכן פועלת. ואמנם, מחקר שנערך בעזרתו על אפקטיביות החגורה שלו ב-28,000 אלף תאונות דרכים שהתרחשו בשבדיה בשנים הבאות, גילה על המשמעות שלה בהצלת חיי אדם. המחקר פורסם ב-1967 ועורר הדים בתעשיית הרכב. המחקר גרם לכך שהמחלקה הפדרלית האמריקאית לתחבורה, החליטה שהחגורה שלו היא חובה מעתה בכל מכונית שתיוצר בארצו של הדוד סם.

הפטנט המוצלח של בוהלין, אמור היה להכניס לו הון תועפות אלא שבוהלין חכך בדעתו על העניין ויחד עם מנהלי חברת וולבו, שחגורת שלוש הנקודות חשובה מדי בשביל שיצרניות קמצניות יוותרו עליה בגלל עלות גבוהה. הוא החליט להפוך את הפטנט שלו לנחלת הכלל, ויתר על זכויות היוצרים ובכך איפשר לכל מי שרצה להשתמש בו. ואכן, חגורת שלוש הנקודות היא החגורה התקנית כיום בכל רכב אותם מכירים.

ובוהלין? הוא אמנם זכה בכמה פרסים מקומיים בשבדיה ולאחר מותו ב-2002 אף נכנס ל'היכל התהילה של הממציאים" בארצות הברית, אבל כסף – לא יצא לו מזה… אם כי לפחות במדור הזה הוא יזכה למקום של כבוד.

בקיצור, להיות נחמד זה חשוב אבל זה כמו שלמד בוהלין, לא תמיד עושה אותך עשיר או מפורסם. ואם באנשים שנחמדות לפעמים נמצאת בעוכריהם עסקינן אז בואו נדבר קצת על דנבר נאגטס – אחת הקבוצות החביבות בליגה, שבהחלט ממציאה כמה דברים נאים על מגרש הכדורסל (למשל, סנטר שמנווט את המשחק כמו רכז ועושה הכל, כולל הכל על הפרקט) אבל חסרה את השיניים שכנראה יקחו אותה לתהילה.

ושלא תבינו אותי לא נכון, דנבר פתחה את העונה בצורה טובה והיא עומדת כבר על מאזן מושלם אחרי שלושה משחקים, כולל ניצחון נאה בפורטלנד וניצחון ביתי על פיניקס העיקשת, אבל עדיין, התחושה כשרואים את דנבר היא ששוב מדובר על קבוצה נהדרת לעונה הרגילה אבל כזו שלא כדאי לשים את הכסף עליה בהמשך. משהו בנאגטס נראה רך מדי, מהוסס מדי, לא מספיק חדור תחושת בעלות על משחקים ועל עונות. הכישרון שלה הוא גדול אבל התחושה היא שעם בוא האביב מה שיש לה יתקשה מאוד לפרוח בתנאים שחדשים שנוצרים.

אבל עד האביב, יש עוד עונה לפנינו ודנבר היא אחת מארבע הקבוצות היחידות שנותרו ללא הפסד העונה (השלוש האחרות הן פילדלפיה, מינסוטה וסן אנטוניו. לא ממש הרשימה שתיארנו לעצמנו שתגיע למעמד). היא תפגוש הערב את דאלאס, שגם היא הייתה רחוקה כפסע מלהימנות על החבורה הזו עד שבא דמיאן לילארד וכהרגלו חירב את השאיפה הזו. כן, גם דאלאס, כמו המארחת שלה, נחמדה מדי לפעמים.

או סתם נאיבית…

המשחק הערב צפוי להיות מעניין גם בשל המפגש בין שני ענקים אירופאיים בהתהוות שיובילו את הקבוצות. יהיה מעניין לפגוש גם בין הסגנון הדי מהיר של דאלאס לזה האיטי של דנבר. וחוץ מזה, נחמדות, נחמדות, שתי הקבוצות האלה, אבל מישהי מהן תצטרך לנצח.

וחוץ מהמשחק הזה יש לנו עוד 2 משחקים בלבד הערב והנה הם:

Post Up:

1:30: מיאמי היט (1-2) – אטלנטה הוקס (1-2)

אחרי שפגשה את כל הקבוצות שמתחילות באות מ' – ממפיס, מילווקי ומינסוטה ויצאה מעודדת, תפגש הלילה מיאמי היט את אטלנטה הוקס, מאות אחרת לחלוטין, למפגש בו יערוך ג'ימי באטלר את הופעת הבכורה שלו העונה (החמיץ את פתיחת העונה בגלל הולדת בנו הבכור).שתי הקבוצות הרשימו במשחקים הראשונים שלהם העונה ובעיקר מביאות לידי ביטוי שחקנים צעירים ומוכשרים ושתיהן עשויות להיות הסוס השחור במזרח. שווה לעקוב.

Post Down:

4:30: לוס אנג'לס לייקרס (1-2) – ממפיס גריזליס (1-2)

הלייקרס ממשיכים ליהנות מלוח קל בדרך למה שנראה כמו ניצחון שלישי ברציפות. ממפיס אמנם ניצחה את ברוקלין עם הצגה ענקית של ג'ה מורנט ברבע האחרון אבל מה שעובד מול קיירי אירווינג לא צפוי לעבוד מול חברו לשעבר לקבוצה, לברון ג'יימס

14 תגובות

  1. מקווה ומבקש מהאביר האפל זעפרני (תחליט כבר מואר או אפל ?)
    א נ א ב ב ק ש ה.
    אל תתאמצו מידי בריבוי כתבות אם אינכם פנויים, אלא רק שיזדמן.
    המאמץ שהשקעתם מדהים ועוצמתי ביותר.
    (מנסה לשמור אתכם לפלייאוף)
    אוהב אתכם תמיד

  2. יצא לי לקרוא באיחור וסליחה שלא הגבתי בזמן.
    התאהבתי בכם ????

  3. הסיפור על המתבודד מלוך נס נהדר מאד, הכרזת המלחמה קרע אותי, כל הסיפורים המדהימים כולל הידע הכדורסלני כולל החוש הומור הנהדר,
    הכל אדיר כאן ופי 400 מהכי טוב שדמיינתי שאפשרי לכתוב על ספורט ובכלל
    רב תודות לאבירים
    זעפרני מידן אפלטון רדו עמית מתן סער עגל ברץ ואחרים
    תבורכו????

  4. האביר המואר יאיר זעפרני בסיפור מדהים ביותר, ענק.
    לשבדי אציל הנפש הזה מובטחת קרמה טובה גם בגילגולים הבאים.
    זה גבר אמיתי,
    גם היושרה של אבירים ככותבים כאן (אבירי השולחן העגול בדיונים הנפלאים) והמגיבים מיוחדת ונעלה

  5. תודה יאיר, גם אני קראתי באיחור אופנתי.
    דאלאס מרשימים עם 9 שחקנים בספרות כפולות כשדווקא דונצ'יץ' ופורזינגיס במשחק חלש.
    ג'יילן ברונסון נראה נהדר וקלבר הרבה יותר מאיזה פלאמבלי. יש לו כדורסל

  6. אפילו אחרי המשחק קראתי את הפריוויו כדי לראות מה אתה הולך לחדש לי הפעם. קינג אמיתי

  7. נהדר יאיר!
    אני מרשה לעצמי לנחש שנילס בוהלין הלך לעולמו כשהוא מלא סיפוק על פירות העשיה שלו במהלך חייו.
    אני גם מרשה לעצמי להניח שלא היו לו דאגות כלכליות כלל ועיקר.
    זה כל מה שחשוב!

  8. הכרתי את הסיפור על וולוו. לא ידעתי את הפרטים…..
    סיפור לשעת לילה מאוחרת…. לא יכולתי להירדם בלי

    תודה על הפרוויו ונתראה בבוקר 🙂

  9. נהדר. תודה רבה. חולק עליך בעניין דנבר. את שכר הלימוד בפלייאוף הם שילמו שנה שעברה ולדעתי הם כבר מוכנים ללכת עד הסוף.

    1. לראות אותם מפסידים לדאלאס היום במשחק צמוד רק חיזק את דעתי.
      חוץ מיוקיץ' ומורי אין שם אף אחד עם ביצים, כולם נעלמים ברגע האמת ונותנים לשניים האלה לנצח בשבילם. דאלאס קלטה את זה וזה לא עבד והתוצאה הפסד ראשון. הדרך של דנבר עוד ארוכה. הם צריכים לגדל שיניים

    2. דעתי היא איפשהו באמצע בין שניכם, לדנבר חסרים שחקנים עם ביצים, אבל בכל קבוצה זה ככה, תמיד ישנם רק שניים שעושים את העבודה במאני טיים.

    3. אני עם זעפרני. לחלוטין חסרי שיניים. בפלייאוף כמעט הפסידו לסן אנטוניו המוגבלת למרות הביתיות ואחכ עפו מול פורטלנד הבינונית, שוב למרות הביתיות. במאני טיים חסר שם גרוש ללירה. מרגיש שגם השנה ישלמו שכר לימוד

  10. הסיפור על חגורת הבטיחות מעורר השראה
    הייתי מלמד אותו בכל בית ספר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם