אחד ביום: בדרך לפליאוף ה-22 ברצף עוצרים בדנבר

אחד ביום עם סן אנטוניו ספרס שכבר הבטיחה את השוואת שיא ה-NBA עם פליאוף 22 רצוף, אבל רוצה גם לעשות בו משהו רציני. דנבר, שתפגוש אותה הערב, עשויה להיות הטרף הקל לעניין...

לכל הכתבות של אחד ביום

4:00: דנבר נאגטס (26-51) – סן אנטוניו ספרס (33-45)

בין השאלות הקיומיות שאני שואל את עצמי מדי פעם, התחבאה לה הקושיה בנוגע לפרי הצהוב המוזר – מדוע בעצם הבננות מכופפות?

בניגוד למה שרבים חושבים, התשובה של מאיר אריאל המנוח לעניין איננה נכונה. לא, אין יצור משונה שמגיע באמצע הלילה ומכופף את הבננות. אז למה בכל זאת הבננות כפופות, בניגוד גמור לכל הפירות האחרים?

התשובה לעניין הזה היא סה"כ פשוטה. רוב הפירות והשורשים שאנחנו מכירים עובדים על פי תופעת הגיאוטרופיזם (או גרביטרופיזם אם תרצו) דהיינו הם גדלים בהתאם לכוח הכבידה – כלפי מטה, בעוד הגבעולים גדלים בניגוד לכוח הכבידה, כלפי מטה. הבננה לעומת זאת יוצאת דופן בעניין הזה ופועלת ע"פ האנטי גרביטרופיזם, היא גדלה בניגוד לכוח הכבידה אל כיוון השמש.

ולמה הבננה יוצאת דופן? הסיבה לכך היא כנראה אבולוציונית. אבות אבותיה של הבננה גדלו ביערות הגשם במקומות בהן יש רק מעט אור שמש. גדילה כנגד אור השמש הייתה גורמת לבננה ליפול ולכן היא בעצם למדה לעקם את עצמה לכיוון השמש על מנת לזכות באור המועט שלה. וכך ילדים, זכינו בפרי מיוחד, יוצא דופן ומעניין.

אם יש קבוצה ב-NBA שמזכירה בננה זו סן אנטוניו ספרס. בניגוד לקבוצות הליגה השונות, שרובן ככולן משחקות באותה צורה במעין גרביטציה מתוכננת ומתוזמרת שבה כולן מטיחות שלשות, רצות ומגבירות קצב, הספרס משחקים כדורסל אחר, זורקים ממקומות שכבר נשכחו ומציגים סגנונות שכבר נזנחו.

למה הם עושים את זה? אפשר להגיד שבדיוק כמו הבננה מדובר בהתפתחות האבולוציונית של הקבוצה ובצורה בה המועדון הזה למד לשחק כדורסל. אבל אולי יהיה יותר נכון, שממש כמו במקרה של הבננה, הייחודיות הזו שלהם היא זו שנותנת להם את הסיכוי הכי טוב לשרוד.

השנה הספרס יופיעו בפעם ה-22 ברציפות בפליאוף וישוו בכך את שיאם של הסרקיוז נשיונלס שהפכו לפילדלפיה 76' ועשו דבר דומה בין 1950 ל-1971. אבל בעוד הקבוצה הנוספת שעשתה זאת השיגה את ההישג בשתי ערים שונים, עם שתי אליפויות בלבד אבל בעיקר בתקופה בה 70% ו-80% אחוזים מהליגה היו בפליאוף, ההישג של הספרס הוא יוצא דופן לחלוטין וכמעט בלתי סביר מבחינה סטטיסטית. אבל כשאתה כמו בננה, עושה את הדברים בניגוד גמור לחוקי הגרביטציה אז אתה שואף לשמיים – ולפעמים גם מגיע אליהם.

עד לתום העונה מה שנותר לקבוצה של גרג פופוביץ' הוא לנסות להשיג דירוג גבוהה יותר כדי שהפליאוף הכ"ב ברצף לא יסתיים אחרי סיבוב אחד. ב-21 השנים שלהם בפליאוף בעידן הנוכחי, הדורבנות מעולם לא סיימו שנה אחרי שנה את העונה בסיבוב הראשון (אם ההתפלגות מעניינת אתכם אז תדעו שיש לנו – 5 אליפויות, סגנות אחת, 4 הפסדים בגמר אזורי, 6 הפסדים בסיבוב השני ו-5 הפסדים בסיבוב הראשון). כרגע, סן אנטוניו שביעית כשאוקלהומה צמודה אליהם והמרחק שלה מהקליפרס השישית עומד על 2 ניצחונות כשבקופה עוד 4 משחקים. לכן אולי מה שהספרס צריכים לעשות זה לקוות שהירבה שלהם הלילה, דנבר, תהיה גם היריבה שלהם בפליאוף. פשוט כי דנבר, עם כל הכבוד לה ויש כבוד, לא נראית כמו קבוצה מאיימת בפליאוף וזה לא משנה כמה טובים הם יהיו בעונה הרגילה.

איך עושים את זה? זה די מסובך, מצד אחד הספרס לא רוצים להפסיד הערב, לסיים במקום השמיני ולקבל את גולדן סטייט אבל מצד שני ניצחון על דנבר אומר שבטעות הם עלולים לדרדר את דנבר למקום השלישי ולקבל את יוסטון… המשחק הערב הוא האחרון של הספרס מול קבוצת פליאוף (וושינגטון וקליבלנד בחוץ ודאלאס בבית זה לוח קליל ביותר) ולכן הם אולי יכולים לחשוב על לשמוט אותו, אבל אני במקומם לא ממש הייתי לוקח צ'אנס… שתי הקבוצות מגיעות בבק טו בק אבל בעוד דנבר מדוכאת מכך שלא הצליחה אפילו לדגדג את הווריירס אתמול, הספרס יכולים להיות מרוצים כשיכולת רעה שלהם הספיקה לניצחון על אטלנטה תודות לריצת 4-15 ברבע האחרון.

לספרס יש הזדמנות להכות את דנבר מנטאלית הלילה ואני מציע להם בכל תוקף לעשות זאת כדי להיכנס ליריבה שלהם מתחת לעור. אם זה יקרה, דנבר עלולה להיכנס למשבר הראשון שלה העונה בדיוק בזמן הלא נכון… והספרס? אתם בטח כבר יודעים שיש להם ניסיון בפליאוף…

*

ומה עוד מחכה לנו הלילה? גשם של משחקים, שלא נאמר מבול. אבל בקטע טוב.

Post Up:

2:00: דטרויט פיסטונס (38-39) – אינדיאנה פייסרס (32-46) – הפיסטונס כבר מריחים פליאוף ומובילים במירוץ על מקומות 8-6 (משחק וחצי  יתרון על המג'יק המדורגים 9). לפני יומיים הם הפסידו לפייסרס בחוץ, הערב זה הזמן להחזיר להם.

2:30: אטלנטה הוקס (50-28) – פילדלפיה 76' (28-49) – אטלנטה ממשיכה לעשות חיל וגם אתמול עשתה צרות לספרס לפני שנכנעה. הסיקסרס די במוד של מנוחה לפני שזה מתחיל אבל כדאי להם להציץ מדי פעם למטה לראות שבוסטון ואינדיאנה לא מתקרבות יותר מדי.

2:30: ברוקלין נטס (39-39) – טורונטו ראפטורס (23-55) – ברוקלין בלחץ ובשביל להרגיע אותו קצת היא מוכרחה לנצח את הראפטורס הנינוחים שהבטיחו לפחות את המקום השני וכנראה לא ישיגו את הראשון.

2:30: מיאמי היט (39-38) – בוסטון סלטיקס (32-46) – דו קרב שני בין שתי הקבוצות השבוע ומיאמי יודעת שהיא חייבת לאזן את ההתמודדויות השבוע בשביל לשמור על המקום בפליאוף.

5:30: לוס אנג'לס קליפרס (31-47) – יוסטון רוקטס (28-50) – מפה לשם הרוקטס במקום השלישי במערב ורחוקים רק משחק וחצי מדנבר השנייה. ניצחון במשחק החוץ הקשה שיש להם הערב וזה כבר ייראה מציאותי לגמרי לבצע את העקיפה סמוך לקו הסיום.

Post Down:

2:00: אורלנדו מג'יק (40-38) – ניו יורק ניקס (62-15) – ניצחון רצית? לניקס פנית. אורלנדו מקבלת את היריבה הנכונה בזמן הנכון ותיעזר בה בתקווה להשיג בסוף פליאוף.

2:00: וושינגטון וויזארדס (46-32) – שיקגו בולס (57-21) – דרבי הקבוצות של ג'בארי פרקר העונה לא מעניין כנראה אפילו את אמא שלו…

3:00: ניו אורלינס פליקאנס (46-32) – שארלוט הורנטס (42-35) – הקרב הגדול בין שארלוט הורנטס הנוכחית לזו שפעם הייתה שארלוט הורנטס. ואם תהיתם – לא לחינם אנחנו מתעסקים בעבר של הקבוצות כי הווה או עתיד אין להן ממש…

3:30: דאלאס מאבריקס (46-31) – מינסוטה טימברוולבס (43-30) – שתי הקבוצות התחילו את העונה יפה. שתיהן גם יסיימו אותה בשבוע הבא.

5:00: פיניקס סאנס (60-18) – יוטה ג'אז (30-47) – שתי הקבוצות נמצאות במאבקי מיקום אבל יחי ההבדל הקטן. הג'אז רוצים לשפר מיקום, הסאנס רוצים להרע אותו.

5:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (28-49) – ממפיס גריזליס (46-31) – שתי הקבוצות הפצועות ביותר בליגה יתמודדו במשחק שחשוב בעיקר למארחת, שעוד חולמת על מקום שלישי אבל עוד תגיע בטעות לשני…

9 תגובות

  1. מאוד מעניין על הבננות. כיף לקרוא. בדיעבד כאשר ידוע שדנבר שייטה לניצחון זה הופך לעוד יותר מסקרן.

    אני חושב שדנבר צריכה עוד טוויץ' אחד בכדי לקחת את הצעד הבא כפי שעשתה ג"ס ב2015. הם צריכים להבין מי החמישייה הטובה שלהם ללא קשר לשמות. בדיוק כמו שדיוויד לי ירד לספסל לטובת דריימונד כאשר גילו מה התורם כך הם צריכים להחזיר את מאליק ביסלי שהראה להם למה הוא מסוגל כששיחק עם החמישייה הראשונה. חמישיית העתיד של הנאגטס בשנה הבאה חייבת להיות סביב מארי, ביסלי, פורטר ג'וניור ויוקיץ' האם מילסאפ עוד יהיה רלוונטי? נראה

  2. נהדר יאיר.
    יוסטון חייבים לנצח היום כדי לשמור על סיכוי למקום 2-3 אבל הקליפרס עושים להם את המוות.
    קבוצה פיזית שרצה נושכת ולוקחת ריבאונדים זו בדיוק הקבוצות שיוסטון מתקשה מולם.
    פוטנציאל לפריוויו הסיבוב הראשון בפלייאוף

  3. אחלה פרוויו
    אפילו אותי, אלרגי לבננות, סיפור הפתיחה לימד משהו

  4. אני דווקא חושב שבמקרה של הספרס ההסבר של מאיר אריאל הוא ההגיוני, איזה מין גמד ענק כזה…

  5. תודה רבה יאיר
    לילה עמוס כל טוב
    חלק ממהדחות של הספרס לאורך השנים היו מפתיעות
    בעיקר בזו שהודחה כמדורגת 1 מול ממפיס
    נתון מעניין לגביי העקביות אבל אני חושב שהשנה כמו מאנו ודאנקן זה יגמר

  6. אחד הטובים ביותר שלך תודה יאיר. פשוט אחלה פריוויו. אני חושב שלמרות הרצון הטוב ולמרות הסטטיסטיקה ששתי עונות רצופות הספרס לא עפו בסיבוב הראשון הפעם זה הולך לקרות.
    כי גם ככה מה שהם עשו השנה זה לא פחות ממדהים ולהגיע לסיבוב השני בפליאוף זה סוג של חוצפה (לא שאני מזלזל באולדריג' גיי דהרוזן ווייט אבל יש גבול). בעל זאת הלילה אני עם האפורים. גם המפרדיות מול הטילים הולך להיות חם אש…
    תודה רבה יאיר מצוין…

    1. צודק בנג׳ו
      הספרס נראית כמו קבוצה שהפלייאוף הוא בונוס גדול עבורה
      המערב נחלש מאוד השנה
      אני יושב שגולדן סטייט תשייט כל הדרך אל הגמר

      1. אמרתי שסן אנטוניו (האפורים) תנצח. בפועל היא הובסה. צדקתי כרגיל אני בדרך כלל לא טועה וגם הפעם (פיספסתי בסהכ ב 30 נקודות לא ביג דיל).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם