אחד ביום: גם הפעם זאת נראית כמו השנה של הראפטורס…

אחד ביום עם התהייה הקבועה בנוגע לקבוצה הכי טובה בקנדה: האם הפעם הם על באמת או ששוב צפוי לאוהדים שלהם מפח נפש בפליאוף?
Embed from Getty Images

לכל הכתבות של אחד ביום

3:30: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (29-42) – טורונטו ראפטורס (21-50)

לפני שאנחנו ניגשים למשחק המרכזי של הלילה (בסדר, אחד משני משחקים מרכזיים, אבל אל תהיו קטנוניים), בואו נעשה ניסוי קטן. בשורות הבאות יופיעו מספר מילים ועליכם יהיה להגיד (לעצמכם, בקול) מהו הצבע של המילים הללו. מוכנים, קדימה:

צהוב

ירוק

כחול

ורוד

לבן

הצלחתם? מצוין. אבל אם במקרה הגעתם למסקנה שהצבע של המילה השנייה הוא ירוק ואחריה באים, כחול ורוד ולבן, אז כנראה שאתם טועים ואתם בטח לא לבד – גם אתם מושפעים מאפקט סטרופ.

אפקט סטרופ הוגדר בידי הפסיכולוג האמריקאי ג'ון רידילי סטרופ בשנת 1929 לאחר שורה של ניסויים שנערכו לפני כן. הרעיון של האפקט הוא להוכיח לנו כמה המוח שלנו מתעכב כשיש לו משימה מורכבת שמעוררת דיסונס (כמו הדיסונס בין הצבע של המילה למשמעות שלה שהודגמה לעיל).

זהו למעשה עוד אחד מהאפקטים שמוכיחים לנו כמה המוח שלנו הוא דבר מורכב ומעניין לספר שבעבר השתמשו בו על מנת לחשוף סוכני ק.ג.ב רוסיים בארצות הברית. אנשים שנחשדו ככאלה התבקשו להגיד מה הצבעים של מילים שנכתבו באותיות קיריליות (רוסית) ובמקרים בהם הם ביצעו את המשימה לאט יותר, היה ברור שהם מבינים את משמעות המילה…

גם אוהדי ספורט בכלל ואוהדי NBA בפרט חווים לפעמים את אפקט סטרופ על בשרם, כמו במקרים בה הם קוראים דברים מסוימים על קבוצה כלשהי אבל הדברים אינם מתיישבים עם הידע המוקדם שלהם אודותיה.

לשם דוגמא, קראו את המשפט הבא:

עם הדירוג במקום השני בליגה ומאזן מרשים של 21-50, טורונטו ראפטורס מועמדת ללכת בפליאוף הקרוב עד הסוף.

אם התמהמהתם כשקראתם את המשפט הזה, אז אל תדאגו – הכל בסדר איתכם, זה רק הדיסוננס בין מה שאתם יודעים על הראפטורס ועל ההיסטוריה שלהם לבין המציאות וההצהרות שהפעם, בראשות קוואי לאונרד וניק נרס זה הולך להיראות אחרת.

האם הקבוצה הקנדית, ששוב רצה בצמרת המזרח והפעם אין להם את לברון ג'יימס בדרך, שיש לה סגל אתלטי ומכושר וצעיר, שיש לה ספסל עמוק, רוטציה רחבה, התקפה שזורמת, שחקנים עם קבלות וגם לא מעט ניסיון פליאוף מהשנים האחרונות – היא באמת מועמדת לאליפות? אם הנתונים היבשים נותנים את הטון – אז לגמרי, אם ההיסטוריה היא זו שתכריע – אז אין סיכוי.

וזו בדיוק השאלה הגדולה, שלא נאמר 'הקוף אדיר הממדים על הגב של העופות הדורסים' שהולכת להישאל יותר ויותר מכאן ועד לסיום עונת 2018/19 ב-NBA. הקבוצה החביבה מקנדה עוד נמצאת בימים שלווים ושקטים בהם היא לא מאוימת מהדולקות אחריה (4 משחקים לפני פילדלפיה) ויכולה להפסיד פה ושם כמו שהיא עושה לאחרונה מבלי שאף אחד ירים גבה (הראפטורס במאזן 4-4 ב-8 המשחקים האחרונים). אבל כל זה צפוי להשתנות בקרוב ולקראת חג הפסח המתקרב הקניידלך בגרון של טורונטו הולך לתפוח ולתפוח. וכולנו נקבל תשובה לשאלה הפשוטה – האם הקבוצה החביבה הזו הולכת להיחנק ממנו או שאולי, לשם שינוי, דווקא לא…

הלילה תתארח טורונטו למשחק לא קל בכלל אצל אוקלהומה, למשחק הראשון מבין שניים ברצף בין השתיים. גם הת'אנדר מזייפים לאחרונה עם שלושה הפסדים רצופים או אם תרצו – 9 הפסדים ב-13 המשחקים האחרונים ובניגוד לראפטורס – זה עולה להם במידרון חלקלק אל המקום השישי במערב, וזה עוד עלול להתדרדר מכאן.

מה בדיוק הבעיות של אוקלהומה? באופן אוטומטי אני אירה את התשובה 'ראסל ווסטברוק' אבל הסתכלות יותר מעמיקה בנתונים של הת'אנדר מגלה שמאז תחילת 2019 הם כבר לא מדורגים בין עשרת הראשונות בליגה בדיפנסיב רייטינג כאשר במשחקים האחרונים הסכר פרוץ לחלוטין. בילי דונובן טוען שזה בכלל ביטחון עצמי מופרז ושהקבוצה שלו יודעת שהיא יכולה לשלוט בזה ("I think the guys' confidences are pretty high because they know there's things they can control and do better,") אני טוען שזה לא תירוץ טוב לקבוצה שצריכה להיות מדורגת כמה שיותר גבוהה בקונפרנס הלא פשוט שהיא משחקת בו ועוד עלולה לקבל בטעות יריבה מורכבת מדי בשבילה למעבר בסיבוב הראשון.

ראסל ווסטברוק שהיה מושעה במשחק האחרון בשל הפאוול הטכני הט"ז שלו וקוואי לאונרד מהצד השני שנח בגלל שלשחק בק טו בק זה דרישה מוגזמת מדי לגוף העדין שלו, יחזרו היום להרכבי קבוצותיהם. לפני המשחק יתקיים טקס הפרשת גופייתו של ניק קוליסון האדיר ותליית גופיה מספר 4 על תקרת האולם באוקלהומה סיטי. ריספקט.

ואילו עוד משחקים צפויים לנו הלילה? יש לפחות שצפוי להיות נהדר:

Post Up:

1:00: פילדלפיה 76' (25-46) – בוסטון סלטיקס (28-43)

2:00: ממפיס גריזליס (42-28) – יוסטון רוקטס (26-45)

2:30: סן אנטוניו ספרס (29-42) – מיאמי היט (36-34)

Post Down:

1:00: קליבלנד קאבלירס (53-18) – מילווקי באקס (18-53)

1:00: אורלנדו מג'יק (38-33) – ניו אורלינס פליקאנס (42-31)

1:30: ניו יורק ניקס (57-14) – יוטה ג'אז (29-41)

2:00: שיקגו בולס (52-20) – וושינגטון וויזארדס (41-30)

4:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (27-43) – דאלאס מאבריקס (42-28)

16 תגובות

  1. הספרס קצת אומללים בהתקפה מול מיאמי. לא קולעים מדו משום טווח, למרקוס לא מעורב. דהרוזן לא מוצא שחקנים פנויים משו. המממ, בעייתי

  2. איזה צפוי שדווקא היום קוואי ישחק ויתפוצץ.אני כבר בא לכל משחק במוד של אנחנו בטוח מפשלים, מקסימום נופתע לטובה. לדעתי בפלייאוף לטורונטו יש מצ אפ טוב מול כל האחרות במזרח ואני אפילו אסתכן ואומר שהם בעלי הסיכוי הכי טוב להתקדם. וכן כנראה שבשבוע הבא אני אחשוב אחרת כי הכל דינמי.

  3. השינוי המשמעותי של הראפטס העונה הוא קוואי לנארד
    הוא שחקן עצום ובפלייאוף הוא יהיה ההבדל
    סומך על בודנהולצר שיפשל בפלייאוף
    המזרח קשה אבל לטורונטו יש את הסיכוי הגבוה ביותר לצאת משם בשלום

    1. אני חושב שצריך גם להתייחס במשוואה לגאסול שכבר הוכיח שמתפקד בפלייאוף ויהיה חשוב להם מאוד. 2 שחקני פלייאוף מוכחים זה משהו שטרם היה לטורונטו.

  4. נהדר!

    איך מסדרים ששם המגיב יישמר? כרגע אני נדרש להכניס שם למייל בכל פעם שאני מגיב

  5. נהדר יאיר התגעגתי מאוד לקדימונים שמח למצוא אותם כאן.

    1. בטח אדיר!
      כתבתי לפני כמה ימים על אדוניס האסלם אז מדובר באותו רעיון של שחקן שנותן הכל למען המועדון שלו שמצידו מכבד אותו והם שומרים על נאמנות הדדית. ההבדל הוא שקוליסון עשה את זה בלי לזכות ב4 אליפויות

    2. פשוט מצוין גם מעניין וגם כייף לקרוא תודה יאיר.
      לא יודע למה בתחושה שלי אלה שתי קבוצות שנתפסות אצלי אמנם כסוג א' אבל גם עודפי יצור. הן מצויינות אבל איכשהוא בשתיהן יש תחושה שהן דרג שני ושחסר גרוש ללירה…
      בכל מקרה בכושר הנוכחי אני עם טורונטו הלילה.

    3. סיפורים אדירים יאיר. ממש תענוג הקטע של סיפור ביום. שלא יגמר.
      משחק פצצה בין פילי לבוסטון.
      פריוויו לסדרת פלייאוף הכי כיפית במזרח.
      מעניין אם האריס יוריד את האדג' מהורפורד ובאיזה הרכבים סטיבנס יבחר

  6. יאיר, לקבל פריוויו שלך על בסיס יומי זאת מתנה ענקית!

    יהיה מאד מעניין לראות את טורונטו בפלייאוף השנה.

    יהיה גם מאד מעניין לראות את פילי-בוסטון הלילה

  7. ממפיס נגד יוסטון ב-POSTUP? וואלה, מעניין.
    אחלה קדימון למשחק מצויין.
    לא נשכח שיש גם את פילי נגד בוסטון. ערב משובח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם