סוף עונה 2019 (1) – ניו יורק גטקעס

תוצאת תמונה עבור ניו יורק ניקס

ברוכים הבאים לפרויקט סוף העונה בו אסכם בקצרה ובמאקרו את העונה של כל קבוצה כשבאופן רשמי היא אינה יכולה עוד לזכות באליפות, זולת זו שאכן תזכה כמובן. מי במהלך חודש מרץ ומי עם שמפניה ורודה בשלהי האביב בואך קיץ.

ונתחיל עם הקבוצה שנכון לכתיבת שורות אלה מחזיקה את המאזן הגרוע בליגה.

מטרות לעונה שהסתיימה:

  1. להשיג בחירת דראפט גבוהה.
  2. להכשיר את הצעירים וליצור תלכיד שביחד עם פורזינגיס יהיה אבן שואבת לכוכב על או שניים, תחת הנחה שכוכב על + פורזינגיס + בחירה גבוהה + צוות מסייע לראשונה מזה שנים הרבה יוכל להחזיר את המכה של הכדורסל עמוק אל תוך הפלייאוף.

עמידה במטרות:

בחירת דראפט גבוהה נראה שכן, כשלפי מה שנראה בעת הנוכחית ההבדל בין הבחירה הראשונה (ואולי גם השניה?) לייתר הולך להיות לא קטן, בלשון המעטה.

פורזינגיס נשלח למדבר בדרום מערב וגם התלכיד לא ממש מוכיח את עצמו. קווין נוקס עושה קולות של פוטנציאל שחקן משלים לא רע, אבל זה מאד מוקדם.

עמנואל מודאיי מעמיד מספרי קריירה במצטבר וביעילות, אבל נראה לי שגם בניקס מבינים שהוא לא יוביל אותם לשום מקום. סליחה, אולי לשערי ציון.

דניס סמית מרקיע שחקים בניתורו, אבל לא מראה יותר מדי מעבר.

היחיד שיכול להיות שחקן משמעותי בקבוצת פלייאוף הוא דיאנדרה ג'ורדן, אבל זה רק בתנאי שהוא חותם על חוזה משמעותית יותר נמוך מכעט 23 מיליוני הדולרים שהשתכר העונה.

מטרות לקיץ:

קודם כל להתפלל חזק לבחירת דראפט גבוה מאד שאולי גם תמשוך כוכבים נוספים. לאחר מכן להמשיך ולהתפלל שאותם כוכבים יבואו. כי במצבה של הניקס אפילו כוכב על אחד, ולא משנה מי זה יהיה, פשוט לא יספיק. קורטוב אופטימיות הוא שהכוכבים בליגה חוברים אחד לשני בעידן הזה מה שמגדיל את הסיכוי למצב של שני כוכבי על או אפס (ובתקווה עוד בחירת דראפט גבוהה גם בעונה הבאה) לעומת אחד שיתקע את הקבוצה על יותר מדי הישגיות בשביל בניה, אך לא מספיק כדי להגיע לחודש מאי ואילך.

צפי ומטרות לעונה הבאה:

בתרחיש האופטימי נראה קבוצה שתכלול את קווין דוראנט, קיירי אירווינג וזאיון וויליאמסון. זו קבוצה שלכל הפחות צריכה להתמודד על גמר אזורי.

בתרחיש הפחות אופטימי מתחילים תהליך בניה סביב רואן אלכסנדר בארט הבן בתקווה לצרף לו עוד בחירה גבוהה בקיץ הבא.

בתרחיש הפסימי מגיע כוכב שאפילו אינו כוכב על ביחד עם בחירה 4 והקבוצה נאבקת על כניסה לפלייאוף. גג סיבוב ראשון.

14 תגובות

  1. תודה מתן אחלה פוסט.
    אני דוקא מאלה שחושבים שאחרי הרבה שנים הניקס סוף סוף עשתה מהלך אמיתי השנה. העובדה שהעבירו כוכב פצוע שיש ספק גדול לגבי איך יחזור מהפציעה וגם פרימדונה לא קטנה ובתוך החבילה ארזו את כל החוזים הארוכים והלא מוצלחים שלהם וקיבלו בתמורה את דניס סמית ועוד חוזים שמסתיימים השנה היא מהלך סופר משמעותי. האומץ לעשות את זה נותן תקוה שמישהו סוף סוף מנהל את העסק שם נכון ולכן גם יש לי תחושה שהם יצליחו להביא שני כוכבי על לתפוס את המקום בתקרה שפינו יש לי תחושה שהדיבורים על דוראנט וקיירי הם יותר מסתם דיבורים. אולי סוף סוף נראה שינוי בקבוצה הזאת שתחזור לרלוונטיות . לפחות יש תקוה (לא אמרתי מילה על ציון כי זה סיכוי לא גבןה למרות שהם אחרונים אבל אם כן… אז וואו).

  2. תודה לכולם על התגובות והתוספות.
    איתי, אני רואה את זה מהקבוצה שאני אוהד (לא אותו ענף ולא אותה ודינה, ובכל זאת…). יש מועדונים שלא בנויים לסבלנות. שהדרך היחידה שלהם לחזור לרלוונטיות היא להביא תותחים כאן ועכשיו. לשמחתם הם גם מסוגלים לעשות זאת. לפחות על הנייר. ארגונים שפשוט לא מסוגלים לתהליכים ארוכים של בנייה. לא רואה את התפוח הופך קליפתו.

  3. עם קיץ כזה וכסף פנוי בסדר גודל הקיים חייבים שידוד מערכות רציני וחשיבה אחרת לגמרי ממה שהתרגלו בניקס. לא להביא שמות כמו מכבי אלא לתפור חליפה כמו שצריך סביב הכוכב שיסכים לבוא. שום סיכוי שהניקס הופכים לקבוצת צמרת במזרח כבר בעונה הבאה, אבל אם תהיה סבלנות ולא יעשו נזקים אםשר לעשות המון. הבעיה שהמציאות מוכיחה אחרת כל פעם מחדש..

  4. תודה מתן ותודה לדובי על התוספות.
    דובי זה לא אומר שמוותרים לך על פוסט סיכומניקס לעונה.
    אני כל כך מקווה שדוראנט יגיע יא אללה. גם שיעוף כבר מגולדן סטייט וגם כי מגיע לאוהדים הניויורקים קבוצה תחרותית כבר אחרי שנים באשפתות. אם אוהדי הלייקרס קפצו כולם על העגלה של גולדן סטייט, אוהדי הניקס אפילו לא פזלו לכיוונה של ברוקלין, ועל זה מגיעה להם מדליה ודוראנט.
    אגב דובי אם דוראנט מגיע זה אומר שריץ' קליינמן יהיה הג'י אם? מה הדיל?

  5. מעולה מתן. יהיה מעניין לראות אם הניקס יבחרו במוראנט במידה ויקבלו את הבחירה השנייה או השלישית ומה יעשו עם דניס סמית. המניות שלו יורדות בעיניי ואני לא יודע אם יצליחו לקבל יותר מבחירת סיבוב ראשון נמוכה עליו.

    1. אתה לא חושב שדניס סמית הוא מקרה קלאסי כמו של דיאנגלו ראסל? עוד לא פרח אבל הכישרון בשמיים?
      ז"א שווה יותר מרוקי שעוד לא ברור מה יהיה?

  6. קצר ולעניין. אהבתי. תסריט אופטימי, סוג-של-ריאלי ופסימי. אני הייתי תמיד הולך על הפסימי כשמדובר בניקס.

  7. תודה מתן, שחסכת לי.
    כמה תוספות:
    קודם כל, מבחינת ההמשכיות של הסגל הקיים.
    המטרות של הניקס לעונה הבאה נמצאות כמובן בחלק העליון של הליגה. לא ציינת, אבל לניקס יהיו בקיץ 74 מיליון דולר פנויים למשכורות. ההנהלה בראשות מילס ופרי חייבת להפיק מהסכום הזה משהו ראוי, או לחפש את הטיסה הזולה ביותר לגולאג בסיביר.
    המטרות הן, כמו שפורסם כבר באופן חצי רשמי ע"י דולן, השחקן הטוב בליגה (דוראנט) ומישהו שידע למסור (קיירי). בתוספת לבחירה הגבוהה ביותר האפשרית, ועל אלה כבר נכתב שוב ושוב. ושוב.
    בנוגע לסגל הקיים, יש כמה שחקנים שיכולים להרכיב ספסל מצוין של קבוצת צמרת.
    דניס סמית הוא אחד מהם, אלונזו טרייר המפתיע הוא השני, ומיטשל רובינסון מממש את הפוטנציאל בחצי השני של העונה. שלושתם יהיו יופי של בסיס.
    דיאנדרה יישאר אם יתפשר, מאוד, על שכר, וכנראה יפתח עד שרובינסון יוכיח שהוא ראוי.
    פיזדייל עד עכשיו לא הוכיח שהוא לא ראוי לאמן קבוצת צמרת, וגם זה משהו בניו יורק. מאמין שיישאר, בתקווה שיתקשר עם הכוכבים טוב יותר ממה שעשה בממפיס לקראת סיום הרומן עם קונלי ובעיקר גאסול.

    ונקודה אחרונה בנוגע לדולן. שיילך כבר קיבינימט. הבנאדם הרג אותנו כל שנה מחדש, ואז וידא הריגה. כולם שונאים אותו בניו יורק, האוהדים כבר פרסמו שיר מחאה, והוא נדבק לכסא. רק תפילה אחת יש לי לשנה החדשה…
    בעצם כמה.

    1. תיזהר עם הדיבור הצפוף שלך על דולאן שלא ירחיק אותך לכל החיים מהמועדון.

  8. מה שאני אוהב אצל הניקס שהם תמיד חולמים… לא משנה כמה המצב שלהם וההנהלה שלהם ח**.

    התסריט האופטימי זה בהחלט ציון (ואולי טרייד לטובת AD) שחובר לדוראנט וקיירי. ואז יש מועמדת לאליפות בין לילה.
    תספריט פסימי, מקבלים בחירה 3 עם בארט ואולי את קמבה בשוק החופשי עם הצעה מטורפת לראסל (שהוא שחקן חופשי מוגבל והנטס לא משווים)

  9. טור מעולה מתן.
    אתה יודע למה האוכל בטיילת הוא בד"כ די גרוע ומאד יקר ?
    לוקיישן לוקיישן לוקיישן
    הדג בניו יורק מסריח מהראש וכל ההתנהלות שם מרגישה כמו שכונה. איפה הם ואיפה הניהול בספרס.
    האמת שהשנה גם הלייקרס מצטרפים לחגיגה של "הכל יהיה בסדר, אלינו תמיד יבוא קהל ונמכור מרצ'נדייז".
    העיקר שבעלי המניות יהיו מרוצים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם