מרווין באגלי:"ההיית או חלמתי חלום?" / זיו אילן

מרווין באגלי, הרוקי של הקינגס, יסיים בקרוב את עונת הרוקי שלו וזיו אילן, אוהד סקרמנטו ותיק, אופטימי מתמיד לגביו.
Embed from Getty Images

מרווין באגלי הוא הרוקי המלהיב ביותר שראיתי מקרוב כאוהד הקינגס בכל שנותיי כאוהד NBA ואני לא מגזים! ואפילו שראיתי לא מעט שחקנים אני בהחלט יכול להגיד שיש פה לדעתי משהו מאד יחודי.

למזלו של באגלי ולמזלה של הקינגס על פניו זה נראה כמו שידוך Win-Win: האדם הנכון במקום הנכון, הגבוה האולטימטיבי לשחק לצד משחק הריצה שרכז מהיר כמו דיארון פוקס מכתיב. באגלי נהנה גם משקט תעשייתי – הקינגס מצליחים ולא תולים בו כרגע תקוות יתר מבחינת התפקיד בהווה, הוא גם נכנס לאט ובטוח ל-NBA כאשר רוקיז אחרים כדונצ'יץ', יאנג ואייטון זוכים לחשיפה תקשורתית רבה בהרבה ומאפשרים לו בשקט ובבטחה לצמוח ללא, חשיפת יתר בהייפ תקשורתי מוגזם.

מודה ומתוודה: אחרי הדראפט ועוד יותר אחרי ליגת קיץ פושרת הייתי במקום אחר… בדראפט העדפתי בבירור שני שחקנים לפניו, את לוקה דונצ'יץ' וגם את ג'ארן ג'קסון ג'וניור וכשפיניקס בחרה באייטון כמצופה: מאד התאכזבתי כשהקינגס בחרו בבאגלי.

האכזבה רק התעצמה כשבאגלי הגיע חלוד וחסר בטחון לליגת הקיץ בסקרמנטו ולאחר מכן שחק חלש ומעט בליגת הקיץ בוגאס. באגלי הצטייר בתקשורת הכדורסל וגם אצלי כשחקן התקפה טוב מאד שניזון בעיקר מיתרון אתלטי ושההגנה שלו חלשה ביותר, לא כשחקן שלם או כקרוב לזה, רבים מהפרשנים טענו שהפוטנציאל שלו הוא סקורר בקבוצות קטנות ולא שחקן שיכול להוביל קבוצה.

התחושה רק התעצמה כאשר בראיון תחילת השנה באתר האוהדים של הקינגס כשנשאל מי לדעתו השחקן הטוב בליגה?, אמר שהוא עצמו, כשנשאל שוב, אמר שהוא לא התכוון ברצינות, אבל זו הגישה שלי לחיים…

התעודדתי קצת כשיצאו סרטונים שלו מצ'ינו הילס משחק עם הגדולים והטובים ביותר כשווה בין שווים. והתחושה הטובה יותר נמשכה ככל שהעונה התקדמה. אז מה קרה מאז?

בחודשים הראשונים באגלי קיבל יחסית מעט דקות, בהן הוא שיחק טוב אבל היה גלגל משני בהצלחה המוקדמת של הקינגס. בתקופה הזו נשמעה קצת ביקורת מהמחנה שלו שהוא מקבל מעט דקות והערה מיותרת של ייגר לאחר ניצחון בדאלאס על התפקוד  הנהדר של דונצ'יץ' יצרה באז שלילי נוסף כמו גם חרושת של שמועות ומתח בין העוזר  של  דיוואץ',ברנדון וויליאמס לבין ייגר עצמו.

במחצית דצמבר נפצע באגלי והושבת לחודש, החל מאמצע ינואר הוא חזר ומאז היספור הוא אחר לגמרי וכולל גרף שיפור מתמיד בכל הפרמטרים. גם השבתה נוספת לשבוע וחצי בסוף פברואר לא מנעה ממנו את מגמת העלייה.

בעשרת נמשחקים האחרונים חלה עליה תלולה בשני פרמטרים:

הקליעה מהקו. באגלי גם זורק יותר וגם מדייק יותר כאשר הוא עומד על 85% אחוזים ממוצעים לעומת מספרים קודמים שאפילו לא הגיעו ל-70% אחוזים.

קליעה משלוש. הקליעה של באגלי מחוץ לקשת עדיין לא בשמים ועומדת על 33% אחוזים אבל הוא זורק יותר וקולע יותר.

ישנן כמה חוזקות שאני מזהה במשחק של באגלי כיום:

קודם כל, משחק מעבר נהדר. משחק הריצה של הקינגס מבליט שחקן בגובה 6.11 שרץ ומוביל כדור נהדר. זה דבר נדיר ויפה לראות. מעבר לכך באגלי טוב מאד בלייצר לעצמו מצבים בעיקר בפוסט והוא בעל מובים רבים ומגוונים.

שנית, לבאגלי יש ניתור נהדר לגובה וגם ניתור שני מהיר במיוחד שעוזר לו לקחת את הריבאונד של ההחמצות של עצמו.

באגלי גם מרשים באינטנסיבות שלו. הוא בא לשחק כל יום והוא בא במוד של תקיפה. לא, באגלי הוא לא הבן אדם שנח במגרש.

מה עוד? באגלי הוא לא אחד שצריך את הכדור בשביל להיות טוב ולהשפיע. מעבר לזה הוא מתראיין טוב בעל אישיות מאד נעימה ובוגרת ואהוב מאד על חבריו בקבוצה.

כמו כן, גרף הלמידה והשיפור שלו אדיר. השחקן שראיתי משחק בפעם ראשונה בליגת הקיץ וזה שאנחנו רואים בנקודת הזמן הנוכחית זה לא אותו שחקן! באגלי לא מפסיק לעבוד על החולשות שלו. הוא חוסם הרבה יותר וטוב ממה שעשה במכללות. הוא ממעט לאבד כדורים ונמנע מלעשות טעויות בלתי מחויבות, גם ביחס לשחקן בוגר ובטח ובטח ביחס לרוקי.

עוד כדאי לציין שהשמירה האישית של באגלי לפי נתונים מתקדמים שקראתי, היא ממוצעת וזה מעודד מאד לנוכח העובדה שהוא צעיר והגוף שלו עדיין לא בשל.

יש גם כמה נקודות לשיפור שאני מזהה במשחק של באגלי כיום:

יכולת המסירה. באגלי קודם כל מחפש את הסל והמסירה היא אופציה שניה, זה גורם לכך שהמסירות יוצאות פחות טובות מהאופציה הראשונה .

בנוסף, השמירה הקבוצתית שלו לוקה בחסר. הוא לא כל כך מבין חילופים וגם השמירה האישית שלו ממוצעת בעיקר משום שהגוף עדיין לא מספיק חזק.

ויש גם את הקליעה משלוש כשבאגלי זורק בעיקר ספוט אפ. המכניקה של הזריקה שלו לדעתי טובה , אבל השיחרור שלו מאד איטי וברגע שיעבוד על הקליעה משלוש יהיה מאד קשה לעצור אותו. בשלב הזה הוא גם לא יוצר מצבי קליעה אלא רק זורק ספוט אפ כשהוא פנוי לחלוטין.

כרגע באגלי קצת מתחת לרדאר אבל בחוגים הנכונים ובקרב אוהדי הקינגס , ההייפ כבר שם…כמו שכבר הבנתם אני אישית מאד מתלהב מבאגלי ולדעתי החוזקות גדולות בהרבה מהחולשות ומיחדות אותו מרוב שחקני ה-NBA בני גילו.

לדעתי הדבר העיקרי שחסר לו כרגע זה יותר זמן משחק וקיץ לעבוד על החולשות שלו וברגע ששני אלה יהיו ודברים יתחברו לו…, השמים הם לדעתי הם הגבול עבורו, הוא יוכל להיות בחמישית ה-NBA הראשונה ואני אפילו לא אפול מהכיסא אם יום אחד הוא יהיה, תנשמו עמוק – MVP!

18 תגובות

  1. יש משהו מאד רומנטי באוהד: מבחינתו השמיים הם הגבול. תמיד.
    ממש כמו שמבחינתי התקרה של הספרס השנה היא אליפות…

    תודה רבה על אחלה פוסט זיו!
    סקרמנטו בהחלט הפכה לפילגש שלי השנה – מקווה שבאגלי אכן יתפתח כמו שאתה צופה לו.

    1. רומנטי נכון אבל גם ריאלי. נדיר מאד ששחקן פנים בשנתו הראשונה משחק כל כך בוגר. הלילה מול דאלאס 22 נקודות 12 ריבאונד 4 חסימות 3 מ5 מהשלוש ב27 דקות ןהמשחק היה תחרותי עד ה5 דקות האחרונות.

  2. שחקן מאוד מוכשר התקפית שעם הזמן לדעתי ילך וישתפר בשני צדי המגרש (עניין של ניסיון והתפתחות הגוף עם כל העבודה בחדר הכושר של ה-NBA). בנוסף, הוא יבין את המשחק ויצבור ניסיון וביטחון שישפיעו על משחקו לטובה.
    אני מבין, וגם בדראפט הבנתי למה הוא נבחר. מבחינת הגבוהים הוא היה הפוטנציאל הכי גבוה (אחרי אייטון), ומכיוון שלקינגס יש PG (שהופך לאט לאט למצויין) כדראן פוקס הבחירה בבאגלי מובנת (עם כל הכבוד ללוקה).
    לדעתי, הוא צריך לקבל את המקום החמישייה על חשבון בייליצ'ה ולקבל יותר דקות.

  3. יש משהו מאחורי הקלעים של מערכות שגורם לשחקנים לפרוח. מעניין מה פתאום קרה בסקרמנטו בשנה שנתיים האחרונות

    1. זה הרבה דברים.
      אבל לסיבה העקרית קוראים ו-ל-א-ד-ה!
      דיוואץ הוא מלך תמיד היה גם כשחקן,
      אוהבים לצחוק עליו בעיקר האמריקאים, אבל האמת היא שהוא יודע מה הוא עושה.
      יש לו כיוון מאד ברור מה הוא רוצה להשיג והוא עובד חזק בכיוון.

  4. תודה רבה זיו … וואו איזה תחזית… חמישית הליגה ואפילו MVP?
    האמת שאני גם חשבתי שהוא עוד טעות ענקית של הקינגס אבל הוא מתחיל להוכיח שלו. יש שחקנים שכל הקריירה לא מצליחים להביא נתון ממוצע מהעונשים של פחות מ 70 למעל 85 (ראה לברון). זה שיפור פסיכי לא פחות. מעניין אם זה יחזיק מעמד או ירד בחזרה . אם המספר הזה ישאר ואם האתלטיות המטורפת שלו אני מסכים שהשמים הם הגבול עבורו. יופי של שחקן. תודה זיו

  5. שחקן מעניין מאד שהתחיל באמת לאט את השנה.
    מאז ימי וובר-סטויאנקוביץ-טורקוגלו-דיוואץ ושערוריות השיפוט אני מחבב את הקבוצה הזו.
    מקווה שיצליח וירים אותם למעלה 🙂

  6. תודה רבה זיו. בכלל סקרמנטו השנה נותנים עונה נפלאה ובהחלט יש למה לצפות מהם בשנים הקרובות.לדעתי באגלי לא יהיה משמעותי כמו לוקה אבל אם הוא יהיה מצוין פחות ידברו על זה.מגיע לקינגס קצת נחת אחרי עשור פלוס גרועים

    1. בפרפרזה לדראפט 84:
      אם לוקה הוא גורדן ובאגלי רק האקים אני מרוצה אש!
      מה שבטוח שאף אחד מהם הוא לא סאם בואי

  7. עולם אחר טייריק והוא. טייריק גדל בגטו אם ליווי וגב אחרים טייריק היה עושה קריירה אחרת. סבא של באגלי היה אולסטאר. ההורים שניהם אתלטים ובאגלי גדל בחממה , במשפחה חזקה ותומכת. אתה רואה שהבחור עשוי מהחומר הנכון הוא גדל לתוך ההצלחה.

  8. נהדר זיו, כיף לקרוא אותך כאן.
    מודה ומתוודה שבאגלי הפתיע אותי בגדול, כמו כל הקבוצה בסגול.
    מגיע לה שידברו עליה, למרות שסיכויי הפלייאוף אפסו.
    איפה שהכי חששתי לגביו זה בהגנה. לא שהוא התגלה כמגן על אבל נראה הרבה יותר טוב ממה שציפיתי ויש עוד הרבה מקום לשיפור.
    האופי שלו זה משהו שמדברים עליו הרבה ואם הראש מוברג בכיוון הנכון, זה בהחלט מתנה, במיוחד לקבוצה עם ptsd משנים של קאזינס.
    סך הכל ממחזור הרוקים הזה יצא מצב נדיר שכל קבוצה מבין 10 הבחירות הראשונות היתה נשארת עם הבחירה שלה היום (מלבד אולי אורלנדו, גם סיפור ששווה לדבר עליו מתישהוא).

    1. עולם אחר טייריק והוא. טייריק גדל בגטו אם ליווי וגב אחרים טייריק היה עושה קריירה אחרת. סבא של באגלי היה אולסטאר. ההורים שניהם אתלטים ובאגלי גדל בחממה , במשפחה חזקה ותומכת. אתה רואה שהבחור עשוי מהחומר הנכון הוא גדל לתוך ההצלחה.

  9. אולי הגזמת קצת עם MVP אבל אני בהחלט יכול להבין למה הוא יכול להשתדרג מעונה לעונה באופן משמעותי ולהיות שחקן מוביל ב-NBA. התשובה היא: הוא משתפר גם כשהוא פצוע. הוא עובד על עוד אספקטים במשחק שלו, וההגנה שלו לא נוראית, למרות שיותר קשה ללמד הגנה מהתקפה. את יום הולדת 20 שלו הוא חגג במרץ האחרון (אפילו מבוגר מדונצ'יץ'). יש על מה לדבר בעניינו ולדעתי בשנתיים-שלוש הקרובות כבר נראה ממנו דברים חריגים. רק שימנע מפציעות.

    1. תסתכל על הנתונים שלו בעשרת המשחקים האחרונים ששחק. פר 36 דקות זה נתונים פסיכים. והירובות הן יריבות חזקות מהממוצע בנבא. משהו בסגנון 28 נקודות 12.5 ריבאונד 2 אסיסטים וחסימה. ובמבחן העין זה ברור שיש לו עוד המון מקום להשתפר כי הוא עדיין לא מלוטש וגם מאד קשה ללמוד אותו כי יש לו המון מובים שונים בהתקפה.

        1. זה לא רק צעיר,יש לו הרבה פחות ניסיון ברמות הגבוהות.
          זה קצת כמו יאניס, הוא פריק של הטבע, במגוון הכישרונות שהוא מביא למשחק וביכולת האתלטית, ברגע שיאניס הבין מי הוא, הוא ניהיה בלתי עציר.
          באגלי בדרך לעצב את הזהות שלו הוא עדיין מאד בושרי, הזהות של לוקה כבר די מעוצבת.
          בדראפט רציתי את לוקה ורק אותו, אחרי שראיתי את מרווין בהמון משחקים אני לא בטוח בכלל, אני מרוצה. הוא הולך להיות הכוכב הגדול של הקבוצה בלי ספק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם