אחד ביום: האם אינדיאנה פייסרס מתאמצת לשווא?

אחד ביום עם אינדיאנה פייסרס שמקריבה את כל כולה בשביל להצליח העונה, אבל האם זה יספיק לה?

לכל הכתבות של אחד ביום

3:00: דנבר נאגטס (22-45) – אינדיאנה פייסרס (25-44)

Embed from Getty Images

בין ההישגים הגדולים שניסה האדם להשיג במאה ה-20 (ואולי קצת לפניה)  ידע כמעט כל ילד למנות את הטיסה הראשונה, ההגעה לירח והטיפוס לפסגת הר האוורסט. פחות מפורסמים ממנה הם הניסיונות הראשונים של האדם להגיע לקוטב הדרומי שהגיעו לשיאם בחודש דצמבר 1911, קיץ בחלק הדרומי של כדור הארץ.

בימים ההם לא היו מטוסים וספינות משוכללות שיכלו לקרב הרפתקנים להשלמת המשימה והגעה לקוטב דרשה הליכה מאומצת בתת-תנאים, בקור מקפיא של 40- מעלות (בקיץ!) ובפגיעות גדולה מול איתני הטבע. ובכל זאת, שתי משלחות התחרו על התואר 'האנשים הראשונים שדרכו על אדמת הקוטב הדרומי אי-פעם' ואף אחת מהן לא רצתה לוותר.

אחת המשלחות נקראה 'טרה נובה' והיא הונהגה בידי מגלה הארצות האנגלי (תודו שהייתם רוצים לעבוד במקצוע הזה!), רוברט פלקון סקוט. סקוט כינס סביבו 65 אנשים שהיו אמורים לעזור לו במשימה הנכבדת ואחרי אימונים רבים היא יצאה אל המסע. המשלחת שהצטמצמה עד לכדי חמישה אנשים (התכנית המקורית הייתה להשאיר ארבעה אחד לכל צד של המזחלת שגררה אותם) הצליחה לבסוף לעמוד במשימה שלה אלא שלצערם כי רב הם מצאו בקוטב את דגל נורבגיה אותו השאיר במקום רואלד אמונדסן שהגיע לקוטב 33 ימים לפניהם.

עכשיו היה עליהם לחזור הביתה בשלום, אלא שכאן הסתבכו הדברים. אדגר אוונס, אחד מחמשת חברי המשלחת, נפגע בראשו כשנפל את תוך בקע בקרח בדרכם חזרה ואחרי שלושה שבועות של מסע, מת מפצעיו. מבין ארבעת הנותרים היה מצבו של לורנס אוטס, גרוע ביותר, שכן הוא סבל מכוויות קור והתקשה ללכת את 13 הקילומטרים היומיים שהקוצבו למשלחת על מנת להגיע מתחנת מזון שהם השאירו בדרכם לשנייה.

עם זאת, חבריו של אוטס סירבו להפקיר אותו וגררו אותו איתם דבר שגרם להם לפגר מאוד בלו"ז שלהם ולסכן אותם מאוד בשל מחסור במזון והחשש שהחורף בקוטב יקדים ויכלא אותם. לורנס אוטס החליט להקריב את עצמו למען הקבוצה ובבוקר ה-16 במרץ, ממש היום לפני 107 שנים, הוא קם, יצא את האוהל המשותף אל תוך סופת שלג כשהוא מכריז "אני רק יוצא החוצה ואולי אתעכב מעט". אוטס לא שב ונתן בכך לחבריו סיכוי טוב יותר להינצל. בשל מעשה הגבורה שלו הוא זכה להנצחה ולכבוד במולדתו, אנגליה ומדלייה לזכרו אף הונפקה ע"י מלכת אנגליה.

לצערו של אוטס, ועוד יותר לצערם של חבריו, הצ'אנס הנוסף שניתן לחברי המשלחת הנותרים להינצל, לא נוצל. סופת שלג קשה שפקדה את חבריו שלושה ימים אחר-כך כשהם במרחק שלושה קילומטרים מהמקום בו הם עזבו את אוטס לגורלו, לכדה את שלושת החברים הנותרים. הם מתו מקור באוהלם תשעה ימים מאוחר יותר וגופותיהם נמצאו בנובמבר של אותה שנה ע"י משלחת חיפוש שגם מצאה פתקים המתארים את קורותיהם ואת תיאור מעשה ההקרבה האצילי של אוטס, שלמרבה האירוניה היה לשווא.

בספורט בכלל וב-NBA בפרט, אנחנו נוטים לתת כבוד לאלו שנותנים את כל כולם במגרש ואת השחקנים שמקריבים מעצמם בשביל הקבוצה. כאלו למשל הם האינדיאנה פייסרס הנוכחיים שלמרות כישרון די מוגבל בסגל, נלחמים בגבורה ומדורגים בצמרת המזרח, באזור חיוג של פילדלפיה ובוסטון השאפתניות וכנגד כל הסיכויים. הם מדורגים שניים בדיפנסיב רייטינג, יש להם בסגל 10 שחקנים (לא כולל אולדיפו) שתורמים באופן משמעותי לקבוצה ויש להם לא מעט שחקנים שבשביל הקבוצה נותנים את הלב גם מהספסל (תיקחו את דומנטאס סאבוניס בחשבון כשאתם חושבים על השחקן השישי של העונה). אלא שכאן, לדעתי, מגיעה ההקבלה המושלמת בין ההקרבה שלהם לבין ההקרבה של אוטס שהוזכרה קודם לכן, כי כמו שאני רואה את הדברים, בשני המקרים כל ההקרבה הזו הולכת להיות לחינם.

אינדיאנה עומדת בימים אלו בפני סדרה של משחקים שהולכים לדרדר אותה ממעמדה (רביעית במזרח באותו מאזן של פילדלפיה השלישית). זה יתחיל הערב במשחק חוץ אצל דנבר ויימשך אצל פורטלנד, הקליפרס וגולדן סטייט ובהמשך דנבר בבית ואוקלהומה + בוסטון בחוץ. הסיבה לפסימיות היא לא רק לוח המשחקים הקשה ביותר שמצפה לקבוצה של נייט מקמילן אלא בעיקר העובדה שהניצחון במשחק האחרון שלהם על הת'אנדר היה היחיד בחודש האחרון על קבוצת פליאוף. באופן כללי המאזן שלהם מול קבוצות פליאוף עומד על 35% ובמשחקי חוץ המצב רק מחמיר, מה שלדעתי יגרום לערימת הפסדים בתקופה הקרובה. כי בדיוק כמו שאטוס לימד אותנו, הקרבה והירואיות לפעמים לא מספיקים, בטח כשהתנאים האחרים לא מאפשרים את זה.

יריבתה של אינדיאנה הערב, דנבר, גם היא לא תקל על הניסיונות של אינדיאנה להצליח למרות חסך מסוים בכישרון. הנאגטס אמנם לא מצויים בכושר טוב ועומדים על מאזן 7-10 מאז תחילת פברואר אבל כשיוסטון נושפת בעורפם בקרב על המקום השני, כל משחק, בטח ביתי הוא בגדר חובה לנצח והנאגטס עושים מאמץ לא לעשויות שטויות (כמו ההפסד השטותי לדאלאס שנמנע רק בזכות הסל הנהדר של יוקיץ' בשנייה האחרונה) ואף קיצרו את הרוטציה במה שהוציא את איזיאה תומאס ממנה במשחקים האחרונים.

המשחק הערב יכול בהחלט להיות מכונה 'משחק בין שתי הקבוצות המפתיעות של העונה'. שתיים שמדורגות גבוה בקונפרנס שלהם מבלי שאיש חזה זאת. ובכל זאת, כמו בכל מקרה של הפתעה, יש תחושה, בשתי הקבוצות, שהסטטיסטיקה בהחלט עלולה להתיישר בזמן שנותר עד לסיום העונה ושבסוף הסיבוב הראשון בפליאוף, שתיהן כבר לא יהיו איתנו. בינתיים, נתנחם במשחק שבהחלט אמור להיות מעניין.

ומה עוד מחכה לנו הלילה (והערב)?

Post Up:

2:30: סן אנטוניו ספרס (29-40) – פורטלנד טרייל בלייזרס (26-42)

2:30: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (27-42) – גולדן סטייט ווריירס (21-46)

3:00: יוטה ג'אז (29-39) – ברוקלין נטס (34-36)

Post Down:

18:30: בוסטון סלטיקס (27-42) – אטלנטה הוקס (45-24)

1:00: ניו אורלינס פליקאנס (41-30) – פיניקס סאנס (54-16)

1:00: וושינגטון וויזארדס (40-29) – ממפיס גריזליס (41-28)

2:30: דאלאס מאבריקס (41-27)  – קליבלנד קאבלירס (52-17)

18 תגובות

  1. משובח כרגיל. אינדי תופעת טבע. טרנר מהחוסמים הטובים בליגה. עכשיו נשאר שדיפו יבריא ואז אפשר להנחית את פול ג'ורג' 🙂

  2. פשוט נהדר תודה יאיר תמיד מעניין והרבה יותר נחמד בעייני המיקוד של אחד ביום. אינדי תופעת טבע השנה ואני מסכים שסבוניס הוא אחד המועמדים הבכירים לשחקן השישי או לשחקן המשתפר הוא מעמיד השנה מספרים יעילים להפליא. אני גם מתקשה לראות אותם מסיימים את העונה היכן שהם מאמין שיש סיכוי שגם בוסטון תעקוף אותם בטח לאור הלוז הרצחני הזה. תודה יאיר

  3. מצוין יאיר, ושובר לב.
    .
    מסכים עם דובי – הם בונים קבוצה לשנה הבאה, ושווה להם לשפשף את הסגל, הכשרוני למדי, גם על חשבון בחירה גבוהה יותר השנה.
    .
    שנה הבאה, אם אולדיפו חוזר באותה רמה הם יכולים להתמודד שווה השווה בצמרת המזרח, בוודאי אם קוואי עוזב ויהיו שינויים בבוסטון.

  4. תודה יאיר, כל כך הרבה יותר נוח לקרוא את הסיפורים כשהם אחד ביום.
    אינדי מדהימים השנה, ולא ברור איך הם עושים את זה.
    טרנר עשה שדרוג עצום בהגנה שלו השנה.

    משחק ממש מרתק בין הלוחמים לאוקלהומה. רבים אמרו עד חא מזמן שלאוקלהומה הסיכוי הטוב ביותר לנצח את הלוחמים מבין קבוצות המערב.
    הייתי רוצה לראות את ההגנה של תחילת העונה מצידם של הת'אנדר.
    אגב, במידה ויוסטון, פורטלנד ואוקלהומה יסיימו באותו מאזן, לאוקלהומה שובר השוויון כרגע, ככה שהם רוצים לנצח יותר מגולדן סטייט

  5. הלוז הרצחני של אינדיאנה בסוף העונה היה ידוע. המדהים זה שהם מצליחים להיאחז במקומם למרות הפציעה של אולדיפו שדי סחב אותם על הגב.
    אנחנו רואים את זה הרבה…. אולי הכוכבים לא הכי חיוניים להצלחת הקבוצה ??
    פרוויו משובח
    🙂

  6. סא אחרי 7 נצחונות רצופים ( קלים ברובם בבית ) מארחת את הבלייזרס במה שיכול להיות נקודת מפנה במיקומים. ניצחון ספרסי וביום בהיר רואים מקום 5 הפסד וחזרה למאבק על 7-8

  7. כמה מצטער הסיפור על המשלחת לקוטב הדרומי. מעניין כמה סיפורים שיש בהם גבורה רבה כמו בסיפור הזה, לא התגלו מפני שלא הייתה "משלחת נוספת".

    כיף לראות קבוצה ללא אגו (לפי נראית עין) שנותנת בראש לרוב המזרח. מקווה מאד שיצליחו להביא את האקסטרא הנדרש לקראת סוף העונה.

    תודה יאיר.

  8. הפתעת בבחירת משחק, הייתי בטוח שתלך על הטריויאלי על אוק ג"ס. בסוף אינדי תעוף בסיבוב הראשון, וקצת חבל אחרי עונה כזו.

    1. אני לא בוחר לפי המשחק המרכזי אלא לפי מה שמתאים לסיפור …

  9. אוטס לא מת לשווא, שהרי כולם קפאו למוות והוא היחיד שצוין לשבח על מעשה הירואי.

    אינדיאנה נפלאים. מנצלים את חולשת המזרח והמומנטום כדי להתגבש כקבוצה ולהוכיח מה חבורה מאוחדת יכולה לעשות. זה המשך ישיר לפלייאוף הנהדר של השנה שעברה והסדרה המצוינת מול קליבלנד.
    אם ישמרו על הסגל לשנה הבאה יש מצב שטחן לא יהיה האוהד היחיד של הפייסרס.

  10. יאיר תודה רבה, מעניין מאוד כרגיל.

    הנתונים שהבאת על הפייסרס נגד קבוצות פלייאוף והלוז שמחכה להם באמת מעניינים וכנראה יובילו לנפילה הצפויה למקום ה5.
    חבל מאוד על הפציעה של אולדיפו, היו יכולים לייצר סדרת סיבוב ראשון מצויינת ולגרום לצרות על בוסטון/פילי לקראת הקיץ.

  11. אחלה פוסט. דווקא המשחק המוקדם של בוסטון נג דה הוקס יכול להיות נחמד, תלוי איך יאנג וקולינס התעוררו הבוקר.

  12. נו זה מתכתב עם התחזית שלי מלפני כמה שבועות שאינדי יסיימו 4 או 5 ופילי בטוחים בשלישי
    תודה יאיר
    בירה על ולדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם