המשחקים המוקדמים ב-NBA לטרום-פורים

סער ברעם מכין עבורינו את המשחקים המוקדמים ב-NBA, הראשון מתחיל בשבת ב-18:30. אפשר להנות ממשחק ולא להפסיד שעות שינה

אני כותב, כמעט תמיד, מתוך כאב אישי: מה קורה כשהמשחקים מצטלבים עם שעות שינה שחשובות לי באופן אישי? רואים בימי ראשון ושבת בעיקר. אז הנה התקציר:

דווין וויד
דווין וויד

שבת, 18:30: בוסטון סלטיקס (42-27, 5 במזרח) – אטלנטה הוקס (24-45, 12 במזרח):

פציעות: אטלנטה יצטרכו להתמודד ללא עומרי ספלמן, אצל הסלטיקס 4 שחקנים בסטטוס החלטת משחק

מאז שגוגל העלה את החלק של סטטיסטיקות ממשחקים, זה נהיה קל עבורי להבין מה-מו-מי בלי ללכת להסתכל על התקציר ועל בסקטבול רפרנס. מה אפשר להנות ממנו הכי הרבה? שגיאות הכתיב של דברים חדשים. "קליעות חופשיות" במקום "קליעות מהקו" ו-"אבידות כדור", אבל במשחק של הסלטיקס מול הקליפרס חובה להתייחס לזה שהם הפסידו את כל הרבעים במשחק. אטלנטה היא לא מי שתתחרה מול הסלטיקס, אבל נראה שהם מועדים לפורענות, בזמן שבתחילת העונה נתנו להם בכיף את המקום הראשון במזרח. דווקא מול היריבות הצפויות נראה שיהיה להן יחסית נוח, אבל אם תבוא קבוצה בסגנון של אורלנדו (שהפסידו להם פעמיים העונה) – הסלטיקס אמורים להתקשות ביג טיים.

שווה לציין: למרות שטריי יאנג נותן עונת רוקי מצוינת ושיפר את היעילות מהפעם האחרונה שכתבתי עליו, דווקא ג'ון קולינס הוא שחקן שחובה לשים עליו את האצבע. הוא זורק ל-3, מוביל את הקבוצה בריבאונדים ונקודות ביעילות די מרשימה (כן, הוא פאוור פורוורד, בסדר) ודווקא הצד ההגנתי יכול להתפתח פלאים. כרגע הוא נותן אחלה של דאנקים – הרבה מהם בפיל נ' רול עם יאנג.

ראשון, 18:00: ניו יורק ניקס (13-56, אחרונים במזרח) – לוס אנג'לס לייקרס (31-38, מקום 11 במערב)

פציעות: 4 שחקנים בהחלטת משחק, בול ואינגרם גמרו את העונה, השאר עם בעיות חשק\פציעות של החלטת משחק

אני לוקח קשה את הנחיתה של הלייקרס. אם לא בשבילם אז בשבילי. ציפיתי שכשלברון יגיע הם ימריאו לשמיים, וכולם ציפו להם פלייאוף בצורה כזו או אחרת, אבל נדמה שהנוכחות של לברון (כאן ועכשיו) שברה לחלוטין את חדר ההלבשה וגרמה למג'יק לאבד את הראש. במעורב של מנחם לס הוא מציין שאין מי שרוצה באמת לקחת את לברון. היתרון: הוא מביא כסף. החסרון: הוא ממוטט את הפרנצ'ייז. מיאמי עוד לא חזרה לעצמה מאז שעזב, קליבלנד רחוקה לפחות 2-3 עונות מלהפוך להיות קבוצה נורמלית. נראה מה יהיה עם הלייקרס. לבינתיים, הניקס אוגרים בחירות – עוד שנה קשה לכתבנו דובי עופר.

שווה לציין: דניס סמית' ג'וניור יכול להתאים לניו יורק בול. כרגע הם צריכים מישהו שייקח את הזריקות שיהיו להם בהתקפה (כי צריך מישהו כזה), והוא זה שלוקח אותם. עם המון תרגול, התאמה ובסופו של דבר אחריות, אולי נראה את מה שציפינו לראות ממנו כשחקן בדאלאס. שייקח את הזמן.

ראשון, 19:00: מיאמי היט (32-36, מקום 8 במזרח) – שארלוט הורנטס (31-38, מקום 10 במזרח)

פציעות: קודי זלר ושלווין מאק החלטת משחק בשארלוט

מיאמי בריאה מתמיד ומפחידה לא מעט קבוצות. אתלטית, מגוונת, וכשהקבוצה בריאה (כמו עכשיו לדוגמה) – אז יש לה את כל הכלים מול היריבות. לדעתי היא יכולה להפוך לסוס שחור, במיוחד שיש לה שחקן וותיק כדווין וויד שיכול TO MAKE BIG SHOTS LATE IN GAME, והוא עדיין טוב מספיק כדי לתפור קבוצה טובה יותר בפלייאוף בסגנון הפייסרס ולהרים את הקבוצה אפילו לסיבוב הבא בפלייאוף.

דווין וויד מנצח את הווריורס בשנייה האחרונה, יש שיגידו בפוקס

בדאלאס כבר הכריזו שהיעד הרציני שלהם לקיץ הוא קמבה ווקר, אבל הוא ממשיך בשלו ועדיין נמצא בטופ של הגארדים במזרח, נותן הכל DAY IN AND DAY OUT. הוא מרגיש לי ממש מסכן, למרות שהעונה זה אפילו עשוי להספיק לו לפלייאוף. במקום 10 ובמשחק אחד ממיאמי שממוקמת 8, הכל עדיין פתוח.

שווה לציין: המוזרות של מיאמי. יום אחרי שהם הפסידו לפיניקס, הם ניצחו את גולדן סטייט (עם סל הניצחון של וויד, כאן למעלה). הם לא קבוצה יציבה וכנראה שלא יצליחו בפלייאוף אלא אם הם ייפלו על קבוצה שמתאימה בדיוק לחסרונות שלהם, א-לה דאלאס 2007 עם גולדן סטייט.

ראשון, 21:30: מילווקי באקס (52-17, מקום 1 במזרח) – פילדלפיה 76' (44-28, מקום 3 במזרח)

בן סימונס ג'ואל אמביד
בן סימונס ג'ואל אמביד

פציעות: מילווקי עם 4 שחקנים שהם GTD (החלטת משחק), פילדלפיה יצטרכו להסתדר בלי קורקומאז

דווקא כשמילווקי יחסית מורידים את הרגל מהגז ("רק" 4-3 חיובי ב-7 האחרונים) נדמה שלא משנה מה יקרה הקבוצה תתקתק. הכישרון היה שם, כל מה שהם היו צריכים זה דרך, ואולי גבוהים שיפתחו את הצבע (איליאסובה, לופז, מירוטיץ') כדי שיאניס יעשה שפטים בצבע של היריבות. בכל מקרה, אני לא יודע איך אפשר יהיה לשמור עליהם בפלייאוף במזרח, כשנראה שהיריבה האמיתית היחידה היא טורונטו. פילדלפיה נמצאת בתקופה יחסית טובה כאשר אני מאמין שבן סימונס ישחק, גם אם הוא קצת חולה.

שווה לציין: מילווקי מול היריבות הפוטנציאליות במזרח בפלייאוף – מול טורונטו 3-1 חיובי, מול אינדיאנה 3-1 חיובי (וגם זה עם אולדיפו), מול פילדלפיה 1-0 חיובי ועוד שני מפגשים העונה. בקיצור, סביר להניח שאם היא עוברת את אחד "הקונטנדריות" מתחתית הפלייאוף במזרח, היא תשייט עד לגמר.

ועוד משהו ששווה לציין… מול מיאמי הם 1-1 ועוד 2 מפגשים העונה. אולי מיאמי תהיה המוקש? שווה למזרח לתכנן ולהתפלל למפגש ביניהן, אם גם ההיט יצלחו ויקשו על הבאקס בשני המשחקים שנותרו עד סוף העונה.

ראשון, 22:00: דטרויט פיסטונס (35-33, מקום 6 במזרח) – טורונטו ראפטורס (49-20, מקום 2 במזרח)

כשפטריק בברלי אמר, בתחילת העונה, שהם הקבוצה הטובה יותר ב-LA, צחקו עליו – אבל הוא יכול להיות רגוע כשכרגע הקליפרס במרחק גדול יחסית מהקינגס שבאים אחריהם. והנה פודקאסט של אוהדת לייקרס שכביכול עשתה צחוק מההצהרה של בברלי:

צחוקים עם פטריק בברלי, אה?

איך זה ומה קשור שוב פעם אל איי למשחק בעיר המכוניות, כשהקנדים באים להתארח? אז יצאתי לבדוק כמה הקליפרס טובים עם ובלי בלייק גריפין. התוצאות יפתיעו אתכם – או שלא. המשחקים הם ללא כריס פול. עם גריפין: 25-24 חיובי. בלי גריפין: 57-45 חיובי. גם הם הצליחו להפטר מדיאנדרה. גם הטרידו את טוביאס האריס לפילדלפיה והם עדיין יציבים במקום ה-8 במערב. ב-7 האחרונים הם הפסידו לבלייזרס, כשכל השאר הם נצחונות: מול הלייקרס, הקינגס, הניקס, הסלטיקס, הת'אנדר והבולס. תגידו לי מי חשב פה שמסדרת המשחקים הזו, בתחילת העונה, הם יוציאו יותר מ-2 נצחונות.

אבל די, מספיק, יש גם קבוצות אחרות לגמרי על הפרקט, עם כל הכבוד לתופעה ושמה הקליפרס. דטרויט גם נמצאת במומנטום חיובי ונראה כמו הקבוצה שמעטים רוצים לפגוש בפלייאוף, עם כוכב בעל ניסיון מר בפלייאוף – בלייק גריפין, עם אנדרה דראמונד, שיכול לעשות לכל אחד בעיות חוץ מג'ואל אמביד, ובעיקר קבוצה לוחמת שקשה לעלות מולה למגרש. בטורונטו מתנהלים על מי מנוחות, למרות שהפסידו לקליבלנד ולדטרויט עצמה מוקדם יותר החודש. גאסול עוד לא לקח תפקיד מרכזי בהצגה, אבל נראה שהוא ואיבקה יידעו להשלים אחד את השני, בעיקר כשאיבקה מורחק.

נראה לי שחפרתי מספיק. תהנו מהמשחקים המוקדמים!

20 תגובות

  1. תודה סער.
    לא ממש הבנתי איך לברון "הוא ממוטט את הפרנצ'ייז."
    קליבלנד לפניו היו קבוצת לוטורי וחזרו לשם.
    מיאמי לפניו היו קבוצת סיבוב ראשון (למרות שהיה להם שחקן טופ 5 היסטורי לעמדה בשיאו) וחזרו לשם (חרף סיום הקריירה של שחקנם הטוב ביותר, כריס בוש).
    גם בלייקרס אפשר להגיד שלברון לא הביא את התועלת שציפו ממנו, אבל זו היתה קבוצת לוטורי ונותרה כזו, לפחות העונה.
    אודה לך אם תוכל להסביר לי מה כוונתך.
    לגבי לייקרס יש עוד זמן לסיכומים לגבי הקדנציה של לברון שם.
    לגבי מאימי ולקליבלנד, אני אקח הימור מושכל שלמרות שהוא "ממוטט את הפרנצ'ייז" הם היו חוזרים על המהלך שהוביל להבאתו.

    1. בקליבלנד הוא השאיר אחריו חורבות. העיר שרפה את החולצה שלו.
      במיאמי הוא גרם לעצירה מוחלטת של הבנייה מחדש בעידן פוסט-שאק.
      בקליבלנד טייק 2 הוא השאיר קבוצה בלי כלום, פשוטו כמשמעו.
      ועכשיו בלייקרס הוא עם חדר הלבשה מפורק לגמרי.

      1. הם שרפו את החולצה שלו כי כעסו על העזיבה שלו ולא בגלל מה שנשאר אחריו.
        מיאמי לא היו קבוצה של בניה מחדש, אלא קבוצה לא מספיק טובה מסביב לוייד. ואני חושב שקצת התפספס מה זה "בניה מחדש" ומה המטרה.
        אז אני אשאל אותך – מה מטרת בנייה אם לא להגיע להישגים? איזה בניה נעצרה שהיתה מביאה 2 אליפויות ו-4 גמרים?
        יודע מה? ג'ורדן הרס את שיקגו. מאז שהוא עזב הם לא חזרו להיות קבוצה שזוכה באליפויות…
        עזוב אותך מסיסמאות. איזה קבוצה היתה במצב טוב, לא השתפרה בגלל לברון והיתה הרוסה אחריו?

  2. הניקס נעים בין מבחני בד לעונה הבא לבין רצון בלתי נשלט להפסיד כמה שיותר.
    זה מתאים בול לטרייר כמו אלונזו, שכנראה יישאר לעונה הבאה, ועלול להתאים פחות לדניס ג'וניור המצוין, שהמשבצת שלו רשומה בטאבו על שם קיירי לעונה הבאה.

    1. אם הוא (סמית') יכול לעשות התאמות במשחק שלו… אבל כן. המשבצת שלו היא על קיירי. נראה כמה זה אמיתי אם בכלל.

    1. כל פעם זה מבלבל אותי, גם בפעם הראשונה שכתבתי פריוויו בהופס. העיקר שליד זה כתוב איפה היא נמצאת ובאיזה קונפרנס 🙂

  3. תודה סער. לא יודע לגבי ווקר לדאלאס..חושב שילכו על שחקן כנף סטייל מידלטון (שיהיה אובר פיי).
    אחלה הזדמנות לראות את יאנג ואטלנטה הערב.

    1. הרעיון איתך הביצוע… נראה. ברור שעדיף מידלטון על בארנס, אבל אתה חושב שיהיה לנו את אותו סגנון? שמילווקי יוותרו על מידלטון?

  4. אין פינת משחק מוקדם בלי דטרויט איפשהו. תודה רבה סער. מילווקי פילי בתשע וחצי, גדולים האמריקאים עם השעון קיץ שלהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם