אחד ביום: האם ברוקלין בחרה בסוס הנכון?

אחד ביום עם הדרבי של ניו יורק ועם שאלת קיירי אירווינג שאמנם קלע יובל נקודות במשחק הפתיחה שלו אבל לא בטוח שהוא הדבר הנכון בשביל הנטס.

3:00: ברוקלין נטס (0-1) – ניו יורק ניקס (1-0)

פרנק הייז רק רצה לנצח בפעם הראשונה בחייו במירוץ סוסים. בגיל 35 הוא צבר כבר ניסיון של שנים בתור מאמן סוסים ומדי פעם גם שימש כג'וקי (האיש שרוכב על הסוס בזמן המרוץ) אבל מעולם הוא לא חצה את קו הסיום עם הסוס המנצח. בחודש יוני של שנת 1923 סוף סוף נקרתה בדרכו הזדמנות, סוס מרוץ אימתני בשם נשיקה מתוקה (Sweet kiss) עם מאזן של 1-20 בתחרויות (20 ניצחונות והפסד אחד) עמד לרשותו והוא יכול היה להיות זה שירכב על הסוס במרוץ שנערך בתחילת החודש בבלמונט פארק בניו יורק.

אלא שחוקי התחרות יצרו להייז בעיה. משקלו היה גבוה מדי על מנת להיות ג'וקי והוא היה רחוק כ-6 קילוגרמים מהמשקל הרצוי (65 קילו). הייז לא נכנע ובתוך זמן קצר ירד למשקל הרצוי. הוא עמד להגשים את חלומו.

ואכן, ב-4 ליוני 1923, במרוץ הסוסים שנערך בבלמונט פארק בניו יורק ניצח הסוס 'נשיקה מתוקה' כשהוא מקדים בחצי ראש את הסוס שמגיע אחריו ועל גבו פרנק הייז, שזה עתה ניצח את המרוץ הראשון שלו. אלא שכשהגיעה שופטת התחרות מיס פריילינג לברך אותו על זכייתו היא גילתה משהו מפתיע ומחריד – הייז לא ניצח את המרוץ הראשון בחייו אלא את המרוץ הראשון במותו. הוא חווה התקף לב במהלך המרוץ ומת במקום כש'נשיקה מתוקה' מצליח לרכב אל קו הסיום עם הג'וקי המת על גבו.

לאחר המרוץ קיבל הסוס 'נשיקה מתוקה' שם נוסף לשמו ומעתה נקרא 'נשיקתו המתוקה של המוות" (Sweet Kiss of Death). הוא לא שב להתחרות עוד. הייז נקבר במדי הג'וקי שלו שלושה ימים מאוחר יותר, זכר לעבודה שהגשים את חלום חייו בדרך טרגדית עד מאוד וגם בשל כך שהפך להיות הרוכב הראשון בהיסטוריה (והיחיד עד היום) שניצח מרוץ למרות שמת…

אחרי משחק הפתיחה של ברוקלין נטס מול מינסוטה עקבתי כאוהד של הזאבים, מה שאומר שהפוקוס שלי היה פחות על הקבוצה המסקרנת מהרובע הגדול של ניו יורק ויותר על הזאבים בגירסה החדשה שלהם. הטימברוולבס אמנם ניצחו את המשחק אחרי 53 דקות (הארכה אחת) אבל אני מודה ומתוודה שלמרות הסקפטיות הרגילה שלי, הבנתי שהם הולכים לנצח בשלב מוקדם הרבה יותר, עוד בתחילת ההארכה.

הסיבה לכך היא פשוטה – קשה היה שלא לראות את זה שמינסוטה טימברוולבס לא מתמודדת מול ברוקלין נטס, הקבוצה החכמה והנחושה מהעונה שעברה, אלא פשוט מול קיירי אירווינג שהולך ראש בקיר. ככל שהמשחק התקדם ובייחוד בהארכה זה היה נראה כמו חמישה שחקנים של הטימברוולבס (אולי ארבעה, כי אני לא ממש סופר את דבונטה גרהאם) מול שחקן אחד של הנטס – אירווינג. הוא ניווט, הוא זרק, הוא החטיא ובגדול, הוא עשה הכל בעצמו מבלי לראות איש מחבריו בדקות הסיום ונכון, הוא קלע 50 נקודות ושבר את שיא המועדון לנקודות של שחקן שלו במשחק פתיחה אבל מה זה משנה אם בסוף הקבוצה הפסידה אחרי מהלך רשלני של אירווינג שכמעט איבד את הכדור והוציא זריקה שכמו רוב הזריקות שלו בהארכה הלכה החוצה…

כי האמת חברים, שאירווינג הוא קצת כמו הסוס הזה עליו רכב פרנק הייז לפני כמעט 100 שנה. הוא ידהר קדימה, אבל יש סיכוי שמי שרוכב עליו, במקרה הזה ברוקלין, ימות. הנטס, הקבוצה האיכותית והיעילה שראינו שנה שעברה, איננה עוד, יש שליט חדש באזור ואם נדמה לנטס שלא יקרה להם מה שקרה לבוסטון בשנה שעברה, נדמה לי שהם פשוט טועים. ברוקלין תצטרך להיות הרבה יותר התזמורת ההרמונית של הרבע השלישי מאשר הסולו של קיירי אירווינג בדקות המכריעות של המשחק וכל סנריו בו אירווינג יציל את המולדת לבד יהפוך אותו להיות בנקל נשיקת המוות המתוקה של הקבוצה של קני אטקינסון.

היום תפגוש ברוקלין לדרבי של ניו יורק, קבוצה שעם קיירי בשתי הוורסיות שלו (אנוכי ושתלטן או נדיב ודמוקרטי) היא אמורה לנצח – הניקס. החבורה של דיויד פיזדייל חוזרת לתפוח הגדול אחרי הפסד במשחק הפתיחה לספרס ממנו היה אפשר ללמוד דבר אחד טוב ואחד רע – הטוב, בהחלט אפשר לשחק עם שלושה פאוור-פורוורדים בחמישייה וזה אף יכול לעבוד לפרקים (הניקס לא היו רחוקים מלנצח את הספרס עד שהאחרונים התעשתו כשהבינו את גודל הפדיחה במקרה שזה מה שיקרה) הרע, גם חמישה פאוור-פורוורדים לא יהפכו אותה להיות קבוצה פחות רכה…

עוד ראוי לציין בניקס את אר.ג'י בארט שהיה יעיל למדי במשחק הפתיחה שלו עם 21 נקודת 69.25 אחוזי מהשדה ואם הניקס ימצאו את הנוסחה שתנפק להם רכז איכותי מתוך האוסף שיש להם בעמדת הפוינט גארד לצידו, בכלל זו יכולה להיות תקווה אדירה בשבילם.

הלילה שתי הקבוצות יבואו במוד של לנצח, כשהיתרון מצד אחד נוטה בבירור לטובת הקבוצה הביתית אבל כמו שאנחנו יודעים לדרבי חוקים משלו ומה גם שלניקס יש דרייב להוכיח בדיוק במשחק הזה. יהיה מעניין? נקווה. מה שבטוח שזו הזדמנות לשתי הקבוצות לשפר במקצת את הרושם מהמשחק הראשון.

ואיזה עוד משחקים מחכים לנו הלילה:

Post Up:

2:00: בוסטון סלטיקס (1-0) – טורונטו ראפטורס (0-1)

בוסטון נראתה לא טוב במשחק הפתיחה שלה שנראה כמו המשך של העונה הקודמת (ולא, זה לא דבר טוב). הראפטורס אמנם ניצחו את המשחק הראשון שלהם מול ניו אורלינס אבל זה בטח לא נראה כמו העונה הקודמת. הלילה לפחות נבין אם הסלטיקס מתקדמים קצת בטבלת המזרח, בגלל שאחת היריבות הבולטות שלהם נחלשה או שמה שהיה בעונה שעברה, ימשיך להיות גם בימים של פוסט-קוואי.

3:00: ניו אורלינס (1-0) – דאלאס מאבריקס (0-1)

ניו אורלינס הרשימה במשחק הראשון שלה בקנדה אבל כוחה לא עמד לה בסופו של דבר בהארכה, דאלאס ובעיקר דונצ'יץ' דווקא שיחקו כדורסל טוב מול הוויזארדס (ונהנו מיום חלש להחריד של בראדלי ביל) אבל יצטרכו להוכיח את עצמם מול יריבות קצת יותר רציניות כמו זו שמחכה להם הערב.

4:00: דנבר נאגטס (0-1) – פיניקס סאנס (0-1)

שתי קבוצות שהרשימו בערב הראשון של העונה. המארחת, כי היא באמת קבוצה מוכשרת ואיכותית. האורחת, כי היא פגשה את סקרמנטו… היום בלי דיאנדרה איטון שעלול להפסיד 25 משחקים בגלל בעיית חומרים אסורים, פיניקס תנסה להוכיח שאולי בכל זאת משהו השתנה אצלה.

5:30: לוס אנג'לס לייקרס (1-0) – יוטה ג'אז (0-1)

משחק חשוב ללייקרס שצריכה להראות לנו שהסיבה להפסד במשחק הראשון היה היריבה המאוד חזקה ולא חס וחלילה, העובדה שהיא רחוקה מלהיות קבוצה מחוברת ואיכותית. הג'אז מצידם לחלוטין לא הרשימו במשחקם הראשון מול אוקלהומה אבל גם הם יודעים שהגיע הזמן לגלות קשיחות ולנצח גם שקשה ולפחות במבחן הזה הם עמדו.

Post Down:

2:00: שארלוט הורנטס (0-1) – מינסוטה טימברוולבס (0-1)

ההורנטס ניצחו במשחקם הראשון וגם קבעו את שיא השלשות בתולדות המועדון (23) אבל לא כל יום היריבה תהיה שיקגו. מול הטימברוולבס שהיו לא רעים בכלל (בעיקר טאונס) מול ברוקלין יהיה להם יותר קשה לסמן W.

3:00: ממפיס גריזליס (1-0) – שיקגו בולס (1-0)

הזדמנות נדירה בשביל אחת משתי הקבוצות להגיע למאזן חצוי. זה לא יקרה להן הרבה בהמשך העונה…

3:00: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (1-0) – וושינגטון וויזארדס (1-0)

הת'אנדר לימדו אותנו במשחקם הראשון שיש להם עדיין יותר מדי שחקנים שיודעים כדורסל בשביל לעשות טנקינג ולדעוך. וושינגטון מצידה לימדה אותנו שלמרות שהשנה, כמו בשנה שעברה, סדרת משחקי חוץ במערב בתחילת העונה הייתה לה לרועץ, הפעם התירוץ להפסדים יהיה הכדורסל הגרוע שהיא משחקת ולא שום דבר אחר…

5:00: סקרמנטו קינגס (1-0) – פורטלנד טרייל בלייזרס (1-0)

אם הקינגס מכוונים לפליאוף אסור להם להפסיד את המשחק הערב אחרי הרושם הרע שהם השאירו בהפסד באריזונה. מצד שני גם פורטלנד שהפסידה בבית לדנבר לא ממש בעד להפסיד פעמיים ברציפות בתחילת העונה.

5 תגובות

  1. קיירי? אכן הימור על הסוס הלא נכון.
    אולי כשדוראנט יחזור הוא יהיה רובין לבאטמן כמו שהיה בקאבס וזה יהיה בסדר. אבל כמוביל אני לא מאמין בו

  2. לא ברור לי תוך כמה זמן ואיך הוא ירד 6 קילו אבל יש לי הרגשה, אינטואיציה גברית אם תרצו, שזה אולי קשור להתקף לב שלו.
    הקוקאין הוצא מהחוק רק 9 שנים קודם ובטוח שעדיין היה קיים בשוק השחור של תעשיית התרופות.
    בכל מקרה לפחות יש לו תואר
    ולכדורסל…. מקווה שקיירי יעשה ווסטברוק אחרת ממש בקרוב הוא ימצא את עצמו בסין, כהמשך הטבעי של סטפאן מארבורי שפרש
    🙂

  3. מאגר סיפורים בלתי נגמר פשוט, תודה רבה. אני עדיין בהלם ששארלוט או מיני יהיו במאזן 2-0, איזה עולם משוגע.

  4. תודה רבה יאיר
    ויש כמובן את נשיקת המוות של מריו אלי, דפק שלשה בגיים 7 בחצי הגמר של 95 ושלח את הספסל של פיניקס לחופשה ארוכה מאוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם