אחד ביום: האם הארדן נותן גז בניוטרל?

אחד ביום עם ג'יימס הארדן שממשיך לשבור שיאים ועם השאלה הבלתי נמנעת - האם זה בכלל רלבנטי למשהו?

4:00: דנבר נאגטס (3-9) – יוסטון רוקטס (3-11)

אשריטה פורמן, שנולד בשם קית' פורמן בברוקלין בשנת 1954, אהב מגיל צעיר את שיאי גינס והיה קורא באדיקות את המהדורה השנתית של הספר אשר הייתה מתארת שיאים מיוחדים שנשברו ברחבי העולם. הוא מעולם לא חשב שהוא יזכה להיכנס לספר הזה בעצמו עד שהיותו נער בשנת 1970, התחיל בלימודי רוחניות ושם קיבל את התפיסה ש'הכל בראש' ואם הוא רק יאמין בעצמו הוא יצליח לעשות כל מה שליבו חפץ.

חמוש בתפיסה הזו החל פורמן להפגין ביצועים אתלטיים שקשורים בסיבולת ובשנת 1978 כבר דיווש באופניים למרחק 652 קילומטרים במשך 24 שעות. שנה לאחר מכן הוא הגשים את חלומו ונכנס לספר השיאים של גינס אחרי שביצע 27,000 קפיצות התעמלות.

אבל לפורמן לא היה די בכך והוא החל שובר שיאי גינס נוספים בזה אחר זה. הוא הגיע למרחק הכי רחוק שמישהו הגיע אי פעם באמצעות סלטות (12 מייל ו-390 יארד ברצף, כמעט 20 קילומטרים בתרגום למידותנו), הוא שבר את שיא השלמת משחקי הקלאס בתוך יממה (434 משחקים מושלמים), הוא דיקלם שיר ב-203 שפות שונות (מבלי להבין את המילים ברובן), הוא ניפח הכי הרבה בלונים לקוטר של 8 במשך שעה (671 בלונים סה"כ), הוא איזן הכי הרבה ארגזי חלב על הסנטר  (במשקל כולל של 46 קילו), הוא עמד הכי הרבה זמן ברצף על כדור גומי בקוטר של 75 סנטימטר (5 שעות, 7 דקות ו-6 שניות), הוא הגיע לפיסגה הכי גבוה בטיפוס על קביים (טיפס לגובה של 2,864 מטר) והוא מחזיק ב7 שיאים שונים שקשורים למקל פוגו.

לשיאו הגיע בדצמבר 2011 כששבר את שיא גינס לשבירת שיא גינס עם 131 שיאים בהם הוא החזיק בו זמנית. מאז אמנם עברו 8 שנים אבל מספר השיאים שפורמן אוחז בהם עומד על 226 שיאים כיום, כשבמהלך חייו הוא שבר למעלה מ-600 שיאים שונים, את חלקם שבר בעצמו וחלקם נשברו בידי אחרים.

הנה הוא בפעולה:

והנה עוד דוגמא:

פורמן אמנם שיאן באהבת שיאים, אבל הוא כנראה לא היחיד בעולם שאוהב אותם. גם ב-NBA, ליגת הכדורסל הטובה בעולם אוהבים שיאים ולפעמים מדביקים שיאים הזויים ומוזרים לא פחות מאלו של פורמן לשחקנים רק בשביל להשביע את תאבונם של חובבי השיאים והסנסציות למיניהם.

רק אתמול ראינו דוגמא חיה לכך כשלברון ג'יימס הוכרז כמי שהצליח לשבור שיא של טריפל דאבלים מול כל קבוצות הליגה. שלשום היה זה לוקה דונצ'יץ' שהשיג את הטריפל דאבל הכי מרשים לשחקן צעיר עם מעל ל-40 נקודות (או שזה היה 'הטריפל דאבל עם הכי הרבה נקודות לשחקן מעל לגיל '40?, אני לא בטוח…) ובשבוע שעבר זה היה קובי ווייט משיקגו עם הכי הרבה שלשות לרוקי בשני משחקים רצופים. (אני למשל שברתי את שיא גינס לטורים של 'אחד ביום' במשך שבוע עם 7 טורים בשבוע שעבר. אבל יש סבירות לא רעה שהשבוע אני אשווה את השיא הזה…).

מי שלוקח את השיאים האלו לרמה חדשה של הקצנה הוא כמובן ג'יימס הארדן, הידוע בכינוי 'יוסטון רוקטס'. במהלך הקריירה שלו ובייחוד בשנים האחרונות רשם הארדן שיאי ליגה רבים כגון 'השחקן היחיד בתולדות הליגה שרשם במשחק מעל 50 נקודות, 10 אסיסטים ו-5 חטיפות'; 'השחקן היחיד בתולדות הליגה שניפק טריפל דאבל עם למעלה מ-40 דקות בפחות מ-30 דקות'; 'השחקן היחיד בתולדות הליגה שקלע 30 נקודות ומעלה בעונה אחת מול כל קבוצות הליגה האחרות'; 'השחקן היחיד בתולדות הליגה שרשם 200 שלשות ו-700 זריקות עונשין בעונה אחת (הישג אותו השיג פעמיים); 'השחקן היחיד בתולדות הליגה שרשם 10 שלשות ו-9 אסיסטים במשחק' ואני יכול להמשיך ולהמשיך כי לשיאים של הארדן אורך גדול יותר מלזקן שלו.

השיא הנוכחי שהארדן עסוק בו הוא הכי הרבה נקודות בפתיחת עונה של שחקן כלשהו ב-50 השנים האחרונות, שיא שרק גדול מיום ליום. ממוצע הנקודות הנוכחי של הארדן עומד על 39.2 נקודות למשחק אחרי שבשבוע האחרון הוא הצליח להצעיד את יוסטון כמעט לבדו ל-4 ניצחונות בשל מכת פציעות שהשביתה למשחקים ספורים וגם ליותר מכך את חבריו אריק גורדון, ראסל ווסטברוק וקלינט קאפלה. "הוא שם את עצמו בעמדה להיות אחד השחקנים ההתקפיים הטובים ביותר בתולדות המשחק בזכות היכולת שלו להחזיק את הכדור ולהגיע לסל במגוון דרכים" אמר עליו חברו לקבוצה ראסל ווסטברוק שהבין, אחרי לא הרבה זמן, למי באמת שייכת הקבוצה הזו ומי רק שחקן משנה בהצגה.

אבל כמו השיאים של פורמן, כך גם במקרה של שיאי הארדן – טובים ומרשימים ככל שיהיו, הם לא יספיקו אם בסופו של יום הוא לא יעשה משהו מרשים ממש. ובמקרה של הארדן, מדובר על להוביל את הרוקטס לאליפות. עם כל הכבוד לשמונת הניצחונות הרצופים של הרוקטס, שמובילים אותה לפסע מהמקום הכי טוב במערב (והם יגיעו גם לשם) ועם כל הכבוד להארדן שבאמת ראוי לכל סופרלטיב והוא לעניות דעתי המועמד המוביל ל-MVP ושחקן שצריך לקבל הרבה יותר הערכה ממה שהוא מקבל בפעול (גם להתגלח יעזור לו. חוסר הפוטוגניות הורס לו לדעתי בגדול) – עד שהארדן לא יענוד איזה טבעת או לפחות יקח את הקבוצה שלו לגמר, כל השיאים האלו הם לא יותר משאר חומר לציוצים בטוויטר.

הלילה הארדן וחבורתו (טוב נו, הארדן, הארדן, הארדן וחבורתו) יתארחו אצל דנבר נאגטס בעוד משחק ליגה כזה שלא יוביל לשום מקום מיוחד ואולי רק יעזור לשבור שיאים, אבל אלו בעצם המשחקים בהם מספר 13 באדום-לבן צריך להראות את עצמו במיוחד. מול הנאגטס, שלמרות פתיחת עונה די מהוססת, נמצאת במאזן טוב למדי, יהיה נחמד לראות עוד דברים מהארדן ובעיקר את היכולת שלו להחזיק ראש למעלה גם כשהרמה עולה. כן, ברור לי שהוא מסוגל לעשות את זה מול כל קבוצה במשחקי ליגה, אבל זה יכול להיות אימון נחמד לקראת המבחן האמיתי שיגיע באפריל.

הנאגטס, שצריכה להוכיח בעצם את אותו דבר בצד השני, לא תעשה לו את החיים קלים.

ומה עוד צפוי לנו הלילה? המון משחקים!, אם כי הרמה דורשת שיפור.

Post Up:

2:30: דאלאס מאבריקס (5-8) – גולדן סטייט ווריירס (12-3)

המשחק הזה לא נמצא בחלק המעניין של הלילה כי גולדן סטייט ניצחה אתמול בממפיס והנה היא שוב חוזרת לגדולתה (היא לא), המשחק הזה לא נמצא בחלק המעניין של הליגה בגלל הדרבי בין האחים קארי (כי לא יהיה). המשחק הזה נמצא כאן בגלל לוקה דונצ'יץ', שגם לו היה משחק מול יקנעם/מגידו היה שווה את המקום וממשחק למשחק נראה שהוא לא מחכה יותר אפילו דקה להיות 'הדבר האמיתי'.

3:00: מינסוטה טימרוולבס (6-8) – יוטה ג'אז (5-8)

הזאבים הפתיעו את יוטה לפני יומיים עם ניצחון חוץ מרשים ללא אנדרו וויגינס ובזכות 36 נקודות של קארל אנתוני טאונס. ניצחון שלהם היום על הקבוצה של קווין סניידר יעזור להם לאכוף את הנגנים ויחזיר אותם רשמית למומנטום חיובי. לצערם, בלי וויגינס, שאחרי המוות במשפחה שפקד אותו בשבוע שעבר, סווג 'כחולה' לפני המשחק (מחלה מסתורית משהו. האף שלי מריח צרות), יהיה להם קשה ביותר.

5:00: לוס אנג'לס קליפרס (5-9) – בוסטון סלטיקס (2-11)

האם היום נזכה כבר לראות את קוואי לנארד ופול ג'ורג' משחקים יחד סוף סוף? עושה רושם שהתשובה היא כן ויהיה מסקרן לראות מה הם מסוגלים לעשות יחד אחרי שהקליפרס נראו לא רעים בכלל, עם כל אחד מהם לחוד. בוסטון העייפה ממשחקים במערב תגיע כמו שהיא אוהבת בתור אנדרדוג וכמו בימים הטובים שלה מול הלוחמים באורקל, היא בהחלט מסוגלת להרוס את המסיבה.

Post Down:

2:00: פילדלפיה 76' (5-8) – ניו יורק ניקס (10-4)

פילדלפיה הוציאה קצת אגרסיות כשהביסה את קליבלנד במשחק הקודם. מול הניקס לא יהיה לה קשה להמשיך באותה מגמה.

2:00: וושינגטון וויזארדס (8-3) – סן אנטוניו ספרס (9-5)

אם הספרס לא ינצחו בבירת ארה"ב, אז איפה הם מתכננים לנצח העונה? מצד שני לאור המשחק הקודם בין שתי הקבוצות העונה שהסתיים על חודו של סל לטובת הקבוצה של פופוביץ', זו לא הולכת להיות בהכרח משימה קלה.

2:30: מילווקי באקס (3-10) – אטלנטה הוקס (9-4)

מילווקי באקס כבר נכנסה לתלם שכולל ניצחונות קלילים ומקום בצמרת הגבוהה של המזרח, שם אין לה ממש תחרות חוץ מקבוצה ירוקה אחרת. גם אטלנטה הוקס כבר נכנסה לתלם שכולל בעיקר הפסדים והרבה נאיביות בהגנה. שתיהן ימשיכו בתלם גם היום.

2:30: ברוקלין נטס (8-5) – שארלוט הורנטס (8-6)

ברוקלין מתקשה להתרומם ובלי קיירי אירווינג הובסה במשחק האחרון מול אינדיאנה. הלילה הוא וכריס לא'ברט לא ישחקו מול ההורנטס שאחרי שהובסו בטורונטו, ירצו לנצל את העובדה הזו ולחזור לנצח.

2:30: מיאמי היט (3-9) – קליבלנד קאבלירס (9-4)

ההיט הם אחת מארבע קבוצות (כולן במזרח) שלא הפסידו בבית העונה. קליבלנד שכבר הפסידה להיט בקוויקן לואנס ארינה, לא תהיה זו שתהרוס לה את הנתון הזה.

2:30: טורונטו ראפטורס (4-9) – אורלנדו מג'יק (7-6)

הראפטורס ניצחו את כל חמשת משחקי הבית שלהם. המג'יק הפסידו את כל ארבעת משחקי החוץ. ועכשיו ילדים, מי תנצח את המשחק לדעתכם?

3:00: שיקגו בולס (10-4) – דטרויט פיסטונס (9-4)

מאז שבלייק גריפין חזר הפיסטונס מפסידים בלבד, אולי הערב מול שיקגו שכבר ניצחה אותם העונה, זה ישתנה ובגדול (בלי להתקטנן), לא ניצחה מאז שמייקל ג'ורדן פרש, זה ישתנה.

20 תגובות

  1. מאיים להתעשר לעזוב הכל וללכת להפגין מול משרדי הנובל בשבדיה או איפה שנמצאים שכתביו של זעפרני חייבים לקבל פרס נובל לספרות ולספרוט (תראו כמה ספרות וספורט מילים קרובות למרות שכנראה אין קשר)
    באהבה לכולכם
    ויאיר גם 3 בשבוע ופחות מזה יספיקו,
    יאיר בתשובה: אני שעשיתי 10 ביום זה אז אחד זה קל לי.
    מקווה שלא תתאמץ מידי
    אני משלים את הקטע הכדורסלני המאד מצוין גם כן יום יומיים אחרי לעיתים

  2. איך הצלחתי לפרגן אלפי פעמים לכם ולזעפרני וכל פעם בדרך שונה וממש מכל הלב?
    אני ממש לא מבין, זה לא הגיוני,
    האשמה בכתיבה הטובה שלכם.
    נראה שתתן נושא לאביר האפל זעפרני והוא יהפוך אותו לשייק פירות הכי טעים בריא ויפייפה בעולם.
    זה קורה גם לניב אפלטון מידן עמית עגל מאנו מתן גילור גילרי גיא (לא הספקתי להכנס להופס ימים ואת הבלוג החי לא קראתי חודשים מחוסר זמן)ורבים אחרים שכאילו פה התקבצו מיטב הכותבים.

  3. לדעתי זה שהיית כותב בהופס (סליחה מידן אני קצת חולה מחלה טובה) מספר סיפורים עם השוואות נהדרות: זה היה יותר מידי טוב,
    אנשים לא יכלו להכיל 2 סיפורים שלא לדבר על 6 8 10 כמספר המשחקים, בגלל זה הייתי מתפרץ ב4 תגובות מפרגנות אוהדות שמחות מתלהבות,
    מקווה שיאיר ימחזר סיפורים כי לא זוכרים הכל.
    מקווה שאפשר יהיה לקרוא את שוב והיכן, כי הבנתי שהוסרו מהופס ולא הבנתי אולי נכון.

  4. זעפרני מאכיל אותנו באנונה תפוז תות שדה.. ושייק בננות מנגו אורגניים דליש'ס טעימים כמו אבא אוהב לילדיו.
    הגשה נובלית (נובל לספרות ליאיר)
    תמידית.
    כל הכבוד לתגובות שמפרגנות לאביר ומתבלות.????

  5. הטור הקודם של זעפרני נקרא במקום הכי נמוך שיש
    אז הלילה ג״ס ירדו אפילו יותר נמוך

  6. הסלידה שלי מקיירי הולכת וגוברת בכל פעם שאני רואה את בוסטון השנה

  7. פריוויו פגז!
    איך אפשר לעשות סלטות לאורך 20 ק"מ???
    ההשוואה של הארדן לטיפוס המדהים והמוזר הזה קולעת בול בפוני. לא יעזרו לו כל השיאים האלו. בלי אליפות הם פרטי טריוויה לא ממש חשובים או מעניינים

  8. סיום המחצית הראשונה: דונצ'יץ' ב 17 דקות משחק:
    33 נק 5 רב 6 אס 10 מ 11 מהשדה 6 מ 7 מהשלוש . 7 מ 8 מהעונשין.
    הילד ב 20 יש לו חום גבוה.

    1. ? תודה, קרוב לשריפה יותר מחום גבוה, לא להאמין שהוא בן 20
      אחלה גילגולים קודמים ומלמדים הוא עבר לתת משחק בוגר ומדהים שכזה

  9. אחלה פרוויו
    אתה שובר שיאים של כתיבת פרוויוים יומיים בעברית ברצף ואנו האוהדים נהנים ומקווים שלא יגמר לעולם
    וסיפור מעולה על שיאן שיאי גינס
    כבוד. צריך לשים את התמונה שלו על השער
    🙂

  10. פריוויו פגז. לילה קשוח מצפה לנו, קליפרס בוסטון יהיה אדיר לדעתי

  11. פריוויו פשוט מעולה תודה יאיר וגם על שיאן שיאי גינס… באמת הזוי.
    יצא לי להסתכל על הארדן והסטטיסטיקות שלו. בדקתי כי גם אני ראיתי את המספר המטורף הזה של 39.2 נקודות למשחק. אז בדקתי: שלשות הוא לא קולע ביעילות. הוא מדורג במקום ה 21 מבין 30 PG עם 34% מהטווח הזה. גם האחוז הכללי של מהשדה לא משהו 42% מקום 20 מתוך 30. איפה הוא כן חריג מאוד? 14.5 זריקות עונשין למשחק . הבא אחריו מתוך ה pg לילארד עןמד על בערך חצי 7.9 . לעשה הוא זורק פי 3 זריקות עונשין כמעט יור מכל ה pg בליגה.
    אני לא יודע מה המספרים האלה אומרים אבל הדבר הכי חשוב אצלו הוא שהוא פשוט שחקן מעצבן לצפיה. ה ISo הבידודים הבכיינות לשופטים. זה הכל חוץ מ the best show in town.
    אני מת בשבילו ובשביל ראסל שיקחו כבר איזו טבעת השנה. אולי אז הוא יתגלח. סוג של נדר שכנראה נדר לעצמו.
    תודה יאיר.

  12. איי זעפרני הרגת אותי עם הסיפורים שלך. זה באמת משהו יוצא דופן, איזה קוקו האשריטה הזה. האם את השיא עם הבלטות למרחק 20 ק״מ הוא עשה באמת בולטות או שזה היה גלגלונים? זה באמת מעניין אותי ונראה לי שבגלגלון זה יותר קל
    🙂
    לגבי הביצים, איך יודעים שהן רכות, אולי הן ביצים קשות? האמת שזה די מזכיר את השיאים חסרי המשמעות של הנב״א שהאמריקאים כל כך אוהבים.
    הארדן מדהים, באמת מדהים, ברמה שהוא משחק עכשיו הוא שחקן ההתקפה הטוב בהיסטוריה למעט צ׳מברליין. ועדיין הייתי מעדיף שיוסטון תשחק בצורה יותר מאוזנת ותקבל תרומה התקפית והגנתית מכולם.
    המשחק של בוסטון מול הקליפרס מעניין מאוד בעיקר אם שני הטנורים הגדולים ישחקו הקליפרס. צפו להגנות חזקות וסקור נמוך.

    1. אחלה, הביצים תסובב אותם על השולחן כשהם שוכבות, אם הם מסתובבות מהר הם קשות אם בקושי מסתובבות הם רכות.
      סופסוף מצאנו משהו שבקיבוצים לא לימדו ובעיר כן?

  13. מעולה יאיר
    את השיא בתפיסת ביצים נראה לי שכל אחד יכול לנסות לשבור (את הביתה או את השיא)

  14. גדול יאיר. אתה בהחלט שובר שיאים של סיפורים. לדעתי כבר יצאו מעל 600 סיפורים ב'אחד ליום', יצא לך מתישהו לספור כמה כאלו כתבת?
    לגבי הערב, משחק מעולה בדנבר. ליוסטון הזדמנות לפתוח פער כאן על דנבר ובשאיפה שבמינסוטה תעשה דאבל על יוטה.
    למי אכפת הפלייאוף? אנחנו הולכים על אליפויות העונה הרגילה!

    1. אחלה תגובה, בהחלט תתכן אליפות בעונה הרגילה שהיא גם אליפות שווה ועוד איך.
      זעפרני לגינס צודק ניב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם